Svíčka
Moderátor: j-z
Svíčka
Zdravím, dnes jsem šel do obchodu kupovat nějakou lepší svíčku než tu čínskou na můj 80 ccm motorek od sunway, no samozřejmě jsem si přečetl typ z4c a vyrazil jsem, potom jsem tento typ svíčky zdělil prodejci a ten na mě civěl jako na vola, prý mu musím říct číslo té svíčky, no ale ta svíčka žádné číslo nikde nemá je tam jenom z4c, prosím vás co tam dáváte za svíčku ?
- j-z
- Administrátor
- Příspěvky: 727
- Registrován: ned 06. črc 2014 13:47:50
- Fotky: http://www.motokolari.cz/app.php/gallery/album/4
Re: Svíčka
N15C Brisk vyhovuje mně, NGK se mi moc neosvědčily.
http://www.jawa-50.cz/clanek/prevodni-t ... vicek.html
Jinak zkušenému prodejci stačí ukázat tu čínskou a říct mu, že to je na padesátku dvoutakt.
http://www.jawa-50.cz/clanek/prevodni-t ... vicek.html
Jinak zkušenému prodejci stačí ukázat tu čínskou a říct mu, že to je na padesátku dvoutakt.
Re: Svíčka
Já mám brisk super n17c a spokojenost, měl jsem tam aji n15c ale zdá se mě že ta 17 líp táhne v zimě
Re: Svíčka
Na dvojtakty se dávají teplé svíčky.N17c až N19c.Podle ročního období
Jsou ale i vyjímky u pomaluběžných motorů.Tam N15c.To není náš případ.
Jsou ale i vyjímky u pomaluběžných motorů.Tam N15c.To není náš případ.
-
- Příspěvky: 103
- Registrován: čtv 04. srp 2016 2:19:54
Re: Svíčka
N15C je v pohodě. Tora neposlouchejte, zase hlása bludy. Všechno zobecňuje a soudí pouze podle sebe. Jeho motor je v příšerném stavu a namísto toho, aby ho dal do kupy vymýšlý neustále nesmysly.
Záleží pouze a jen na konkrétním motoru. Nelze říct obecně n15 je špatná.
Záleží pouze a jen na konkrétním motoru. Nelze říct obecně n15 je špatná.
Re: Svíčka
Správně záleží -na motoru.Ale na čem záleží??Vysvětli to komunitě.Neni to přeci v dvojtaktech ani
čtyřtaktech.Tak na čem to záleží .Do toho.Už jsi na hranicích do Moldávie?.Dej si tam správnou svíčku.Nebo chceš za prachy poradit.?Není problém .Až to odjedeš-nebo odtlačíš budeme jednat o ceně.Nebo ať ti poradí
kamarádi z Bumeriky.Ti se vyznačují vysokým IQ.
čtyřtaktech.Tak na čem to záleží .Do toho.Už jsi na hranicích do Moldávie?.Dej si tam správnou svíčku.Nebo chceš za prachy poradit.?Není problém .Až to odjedeš-nebo odtlačíš budeme jednat o ceně.Nebo ať ti poradí
kamarádi z Bumeriky.Ti se vyznačují vysokým IQ.
- j-z
- Administrátor
- Příspěvky: 727
- Registrován: ned 06. črc 2014 13:47:50
- Fotky: http://www.motokolari.cz/app.php/gallery/album/4
Re: Svíčka
Kdyz bych potreboval opet tribodovou?
Po teto jsem jinak koukal. Jak mas resene to startovani vypada to zajimave
Po teto jsem jinak koukal. Jak mas resene to startovani vypada to zajimave
- j-z
- Administrátor
- Příspěvky: 727
- Registrován: ned 06. črc 2014 13:47:50
- Fotky: http://www.motokolari.cz/app.php/gallery/album/4
Re: Svíčka
Host píše: ↑úte 24. led 2017 13:39:52 Kdyz bych potreboval opet tribodovou?
Po teto jsem jinak koukal. Jak mas resene to startovani vypada to zajimave
Možná zbytečný luxus, ne?
Bez volnoběžky se startérem si už jízdu neumím ani představit.
Re: Svíčka
Zdar lidi, jenom trochu offtopic otazka...
Pouzivam v skyhawk 70cc svicku PAL SUPER N7Y
Stara ceskoslovenska pouzivala se ve skodovkach 120
Mate nekdo zkušenost se svickami Y= s vysunutym jiskristem? Co hrozi nehrozi? Co dodrzovat? Jede to na ni lepsi jak s origo tri bodovou LD Z4JC nebo klasikou
LD Z8C z čínských motoru..
Diky za odpoved a at to jezdi.
Takhle vypada.
https://www.google.cz/search?q=pal+sup ... KfZ0L1mtM:
Pouzivam v skyhawk 70cc svicku PAL SUPER N7Y
Stara ceskoslovenska pouzivala se ve skodovkach 120
Mate nekdo zkušenost se svickami Y= s vysunutym jiskristem? Co hrozi nehrozi? Co dodrzovat? Jede to na ni lepsi jak s origo tri bodovou LD Z4JC nebo klasikou
LD Z8C z čínských motoru..
Diky za odpoved a at to jezdi.
Takhle vypada.
https://www.google.cz/search?q=pal+sup ... KfZ0L1mtM:
Re: Svíčka
Podle značení by to měla být 17ctka svíčka, takže teplá. Pro dvoutakt dobré. Ta z obrázku vypadá jako klasická Briska. Pokud se dávala do Jaw nebo Čézet, neměl by být problém.
Re: Svíčka
Jediny co vim tak ze je to svicka s vysunutym jiskřištěm a davala se do skodovek 120
Jestli i do motorek tak to netusim.
Tepla? Nema jit do dvoutaktu spise studena? A s vysunutym jiskristem problem nebude?
Ale tepla studena ja stejne nechapu proč je jedna takova a jedna takova, tam takovej rozdil nevidim..
Re: Svíčka
Host píše: ↑čtv 23. bře 2017 16:15:21Jediny co vim tak ze je to svicka s vysunutym jiskřištěm a davala se do skodovek 120
Jestli i do motorek tak to netusim.
Tepla? Nema jit do dvoutaktu spise studena? A s vysunutym jiskristem problem nebude?
Ale tepla studena ja stejne nechapu proč je jedna takova a jedna takova, tam takovej rozdil nevidim..
je to vlastně svíčka s vysunutou špičkou izolátoru.... a ta údajně do dvoutaktu nesmí... když ono to na ní ale lépe chytá jede táhne... jak kdyby zapalovala lepší než jejich svíčky
Re: Svíčka
Pokud jak se píše výše nesmí být ve dvoutaktu, tak jí tam nedám. 40,- za brisku není tolik a když tam patří......... Teplá či studená svíčka. Značení je podle teploty jiskry....do dvoutaktu se ve většině dávají teplé Nc15+ ale není to pravidlo......každý motor potřebuje ,, svojí" svíčku.
-
- Příspěvky: 117
- Registrován: stř 26. lis 2014 11:41:40
- Fotky: http://petr2m.rajce.idnes.cz/
Svíčky a tepelná hodnota
Taky jsem řešil svíčku.
V motoru byla nějaká s ruským označením. Vygooglil jsem, že ekvivalent je BRISK N19. Tu jsem zrovna nesehnal - je to nejteplejší teplá svíčka, kterou vyrábějí. Dal jsem tedy N15 kterou jsem našel v garáži. Nějaký čas jsem jezdil bez problémů. Jednou jsem ale dojel. Motor netáhnul a nakonec chcípnul a ani nešel nastartovat. Po vytažení byla svíčka černá a od benzínu. Po vyčištění a vypálení PB hořákem šel motor nahodit úplně bez problémů. To se mi samozřejmě stalo několikrát... přece stačí svíčku vyčistit a zase to jede ne???
Teď tam mám tu 19 a jezdím v pohodě i když vozím v nářadí náhradní svíčku.
Ještě pro doplnění - mám předlohu, sedmikolečko a jezdím spíše v nízkých otáčkách, takže můj motor si moc tepla neužije. Proto ta potřeba nejteplejší svíčky.
Teď trocha teorie o tom, co je tepelná hodnota svíčky (opsáno od ing Valy):
Teplota konce zapalovací svíčky zasahující do prostoru válce nemá klesnout pod 500 st.C a naopak
zase nemá přesáhnout hodnotu 800 st.C.
Dolní mez teploty tj. 500 st.C se nazývá samočisticí teplota svíčky. Při této teplotě shoří ještě všechny nečistoty a usazeniny.
Horní mez teploty tj. 800 st.C je teplota tzv. samozápalu. Při této teplotě může dojít k zapálení (vznícení) paliva a to od zahřáté špičky svíčky.
Studená svíčka má zlepšen odvod tepla. Špička izolátoru je krátká a je zpravidla kryta (včetně elektrod) před okolím, pouzdrem svíčky. Je tedy více odolná proti samozápalům.
Teplá svíčka má naopak špičku izolátoru včetně elektrod více vystavenu působení tepla.
Špička je delší, více je vysunuta do spalovacího prostoru, více na ni působí teplo. Čím je tedy
teplejší tím méně je odolnější proti samozápalům, ale více odolává tvorbě usazenin.
V motoru byla nějaká s ruským označením. Vygooglil jsem, že ekvivalent je BRISK N19. Tu jsem zrovna nesehnal - je to nejteplejší teplá svíčka, kterou vyrábějí. Dal jsem tedy N15 kterou jsem našel v garáži. Nějaký čas jsem jezdil bez problémů. Jednou jsem ale dojel. Motor netáhnul a nakonec chcípnul a ani nešel nastartovat. Po vytažení byla svíčka černá a od benzínu. Po vyčištění a vypálení PB hořákem šel motor nahodit úplně bez problémů. To se mi samozřejmě stalo několikrát... přece stačí svíčku vyčistit a zase to jede ne???
Teď tam mám tu 19 a jezdím v pohodě i když vozím v nářadí náhradní svíčku.
Ještě pro doplnění - mám předlohu, sedmikolečko a jezdím spíše v nízkých otáčkách, takže můj motor si moc tepla neužije. Proto ta potřeba nejteplejší svíčky.
Teď trocha teorie o tom, co je tepelná hodnota svíčky (opsáno od ing Valy):
Teplota konce zapalovací svíčky zasahující do prostoru válce nemá klesnout pod 500 st.C a naopak
zase nemá přesáhnout hodnotu 800 st.C.
Dolní mez teploty tj. 500 st.C se nazývá samočisticí teplota svíčky. Při této teplotě shoří ještě všechny nečistoty a usazeniny.
Horní mez teploty tj. 800 st.C je teplota tzv. samozápalu. Při této teplotě může dojít k zapálení (vznícení) paliva a to od zahřáté špičky svíčky.
Studená svíčka má zlepšen odvod tepla. Špička izolátoru je krátká a je zpravidla kryta (včetně elektrod) před okolím, pouzdrem svíčky. Je tedy více odolná proti samozápalům.
Teplá svíčka má naopak špičku izolátoru včetně elektrod více vystavenu působení tepla.
Špička je delší, více je vysunuta do spalovacího prostoru, více na ni působí teplo. Čím je tedy
teplejší tím méně je odolnější proti samozápalům, ale více odolává tvorbě usazenin.
Re: Svíčka
Jestli odpálíte cívku magneta tím chcípaním jejím zkratem, tak si tam potom dávejte svíčky jaký chcete.
První základní zásada: Chcípejte (zhasínejte) rozehřátý motor raději zavřením sytiče (páčka na karburátoru), nebo si dejte vypínač na kabel který vede z motoru k CDI. Věřte že dosáhnete stejného chcípnutí jako vyzkratováním rozpálené cívky magneta v motoru a cívka bude mít daleko šťastnější a delší život.
Madhu
První základní zásada: Chcípejte (zhasínejte) rozehřátý motor raději zavřením sytiče (páčka na karburátoru), nebo si dejte vypínač na kabel který vede z motoru k CDI. Věřte že dosáhnete stejného chcípnutí jako vyzkratováním rozpálené cívky magneta v motoru a cívka bude mít daleko šťastnější a delší život.
Madhu
Re: Svíčka
Chtěl bych se zdvořile zeptat : Jak mám v plné rychlosti - plném výkonuMadhu píše: ↑čtv 01. čer 2017 10:58:04 Jestli odpálíte cívku magneta tím chcípaním jejím zkratem, tak si tam potom dávejte svíčky jaký chcete.
První základní zásada: Chcípejte (zhasínejte) rozehřátý motor raději zavřením sytiče (páčka na karburátoru), nebo si dejte vypínač na kabel který vede z motoru k CDI. Věřte že dosáhnete stejného chcípnutí jako vyzkratováním rozpálené cívky magneta v motoru a cívka bude mít daleko šťastnější a delší život.
Madhu
motoru do kopce-(s příšlapem) a v zatáčkách -motor vypnout sytičem.Nechci spadnout
na hubu a třetí ruku nemám.
Chtěl bych se zdvořile zeptat:Zda-li mám jezdit v gumových rukavicích, popřípadě
v izolačním skafandru-nebo vozit izolační trafo.Po vypnutí magneta tam bude 450V
proti kostře.To se mi nezdá dobrej nápad.Tor.
Re: Svíčka
Pokud jsi takový artista a kontinuálně se nacházíš v těchto vyhrocených stavech, kdy zrovna potřebuješ zhasnout motor, vyrob si ovládání sytiče lankem na řidítka. Když přerušíš kostru máš na ní potom 450V?
Madhu
Madhu
Re: Svíčka
Jakej vyhrocenej stav?Tak si to zkus ,když Ti někdo vyjede z prava- na cestě v lese a v kopci.?
Nevidíš tam .O přerušení kostry jsem nic nepsal.To bych označil za nesmysl.
Re: Svíčka
Když mi někdo vjede do cesty běžně vymáčknu spojku a zabrzdím, nepotřebuji zhasínat motor.
Co bys označil za nesmysl neznamená že je nesmysl, nebo ano? Máme se podřídit vyšší autoritě?
Hele Tore já vím že nejsi pako který plácá blbosti, ale nech mi prosím trochu vzduchu
Děkuji
Madhu
Co bys označil za nesmysl neznamená že je nesmysl, nebo ano? Máme se podřídit vyšší autoritě?
Hele Tore já vím že nejsi pako který plácá blbosti, ale nech mi prosím trochu vzduchu
Děkuji
Madhu
Re: Svíčka
Vydím že jsou tu lidi co se dohaduji místo toho aby někdo poradil. Jak mužete krmit sve ego na takovychhle nesmyslech vylepeni za monitorem
Re: Svíčka
To by mne zajímalo co chceš poradit s tou svíčkou.?Tak se smyslně zeptám,Krovky1 píše: ↑čtv 01. čer 2017 16:46:51 Vydím že jsou tu lidi co se dohaduji místo toho aby někdo poradil. Jak mužete krmit sve ego na takovychhle nesmyslech vylepeni za monitorem
ale ne tu slátaninu co jsi napsal.S tou si nikdo neví rady.Proto Ti nikdo
neodpověděl
Re: Svíčka
Tak jsem dnes namontoval svíčku Brisk N15YC 0,7....Motor jede skvěle a automechanik říkal že to je teplá svíčka...Jehla zvýšena na předposlední drážku ohledně bohatší směsi a většího chlazení motoru..To Čínská origo nedokázala...!!!
Re: Svíčka
To teda nevím co Ti poradil.To je nesmysl že je teplá.To je automobilová svíčka!!
Teplá je N17 a nejteplejší je N19.Kam na to chodíte??To nechápu.Podívejte se na
její konstrukci.
Teplá je N17 a nejteplejší je N19.Kam na to chodíte??To nechápu.Podívejte se na
její konstrukci.
Re: Svíčka
Já vážně netuším... Jsem vážně v začátcích na motokole a automechanik čučel a zas říkal že 19 je studená no fakt jsem z toho vedle...Chvilku na ní budu jezdit a uvidíme;-)A mít to klasická kladívka a vážně klasickou cívku a kondík to bych se vyblbnul jinak;-) než černou krabičku a boj pojede nepojede;-) jsem asi starší škola tak se nezlob;-)
Re: Svíčka
No to si každý myslí podle značení.Když se podíváš na konstrukci N19 tak
jiskřiště je vystrčeno do spalovacího prostoru.Takže je na něm větší teplota a
svíčka si uchovává vic tepelné energie.Oproti N15 kde je jiskřiště schované s
izolátorem v těle svíčky a tim je fyzikálně studenější.Když dáš na teplou svíčku
chudou směs tak ji teplotou upálíš.Když dáš bohatou směs a studenou svíčku
tak ji budeš pořád čistit nebo to okamžitě uleješ při startu.Tak otázka pro všechny
Proč se dávají na dvojtakty fyzikálně teplé svíčky?Co myslíte
jiskřiště je vystrčeno do spalovacího prostoru.Takže je na něm větší teplota a
svíčka si uchovává vic tepelné energie.Oproti N15 kde je jiskřiště schované s
izolátorem v těle svíčky a tim je fyzikálně studenější.Když dáš na teplou svíčku
chudou směs tak ji teplotou upálíš.Když dáš bohatou směs a studenou svíčku
tak ji budeš pořád čistit nebo to okamžitě uleješ při startu.Tak otázka pro všechny
Proč se dávají na dvojtakty fyzikálně teplé svíčky?Co myslíte
Re: Svíčka
No právě že jak tak koukám Čína je schovaná a ta 15tka vyčnívá;-) už jsem z toho vážně vedle ale dám na Tvou radu....
- j-z
- Administrátor
- Příspěvky: 727
- Registrován: ned 06. črc 2014 13:47:50
- Fotky: http://www.motokolari.cz/app.php/gallery/album/4
Re: Svíčka
N15C je u mě osvědčená celoroční klasika na dvoutakty. Ale s N15YC (s prodlouženým jiskřištěm) zkušenost nemám žádnou. Při výběru možná někomu pomůžou následující obrázky:Tor158 píše: ↑stř 07. úno 2018 20:47:38 No to si každý myslí podle značení.Když se podíváš na konstrukci N19 tak
jiskřiště je vystrčeno do spalovacího prostoru.Takže je na něm větší teplota a
svíčka si uchovává vic tepelné energie.Oproti N15 kde je jiskřiště schované s
izolátorem v těle svíčky a tim je fyzikálně studenější.Když dáš na teplou svíčku
chudou směs tak ji teplotou upálíš.Když dáš bohatou směs a studenou svíčku
tak ji budeš pořád čistit nebo to okamžitě uleješ při startu.Tak otázka pro všechny
Proč se dávají na dvojtakty fyzikálně teplé svíčky?Co myslíte
Re: Svíčka
Jsem teď přímo koukal na stránky Brisk N15YC jak píšeš..Jinak u ní byla psaná vysoká tepelná vodivost...No jsem zmaten před 20 lety jsem to neřešil )) naprosto vážně ne.... Děkuji také za info...
Re: Svíčka
Nechápete to!!! Tepelná vodivost je něco jiného než teplota svíčky.
Když je vysoká tepelná vodivost tak se svíčka rychle ochlazuje do izolátoru a
odvádí teplo z jiskřiště do okolního prostoru.Je tedy studená- fyzikálně,je studená!!
A obráceně.Tor.
Když je vysoká tepelná vodivost tak se svíčka rychle ochlazuje do izolátoru a
odvádí teplo z jiskřiště do okolního prostoru.Je tedy studená- fyzikálně,je studená!!
A obráceně.Tor.
Re: Svíčka
Přece jste viděli film Na samotě u lesa.Proč tu svíčku asi nahříval do
toho stabiláku.No aby byla horká a udržela si svoji samočistící teplotu a neza...la se při startu.
Než to cucne pořádně palivo, blafne a spalovací prostor se zahřeje na pracovní teplotu.
Prostě nebyly svíčky na výběr.Chápete souvislosti??Ty tabulky jsou uplně nanic, prostě
lidi nechápou podstatu problému, pokud se jim to polopaticky nevysvětlí.Potom už záleží na jejich IQ jestli
to pochopí.Tor.
toho stabiláku.No aby byla horká a udržela si svoji samočistící teplotu a neza...la se při startu.
Než to cucne pořádně palivo, blafne a spalovací prostor se zahřeje na pracovní teplotu.
Prostě nebyly svíčky na výběr.Chápete souvislosti??Ty tabulky jsou uplně nanic, prostě
lidi nechápou podstatu problému, pokud se jim to polopaticky nevysvětlí.Potom už záleží na jejich IQ jestli
to pochopí.Tor.
Re: Svíčka
Jako já to snad pochopil teda už jo... Docela mě mrzí že je vše na Facebooku tam já nejsem ani tam nehodlám jít...
- j-z
- Administrátor
- Příspěvky: 727
- Registrován: ned 06. črc 2014 13:47:50
- Fotky: http://www.motokolari.cz/app.php/gallery/album/4
Re: Svíčka
Na FB je opravdu všechno, ale k motokolům máme nejblíž právě tady, v poradně .
Ono jde o to, že spousta lidí má jenom ten FB a pak mi píšou dotazy na blbosti právě tam.
Re: Svíčka
Já si myslím, že to je nejlepší způsob jak se sám prásknout a registrovat
pod dohled nějakých mladých IP de..ntů, nedej bože státních orgánů.
No a J-Z, tys to zadřel právě proto, co jsem psal nahoře(nejsi sám).Protože
máš studenou svíčku a máš tam ještě málo paliva. Na Webu jsi přiznal
že ji máš černou, ale kdyby jsi přidal na směsi a ochladil motor tak by jsi
musel přidat na teplotě svíčky, abys to jiskřiště uplně nezakarbonoval .
Tak to jsou ty souvislosti.Tor.
pod dohled nějakých mladých IP de..ntů, nedej bože státních orgánů.
No a J-Z, tys to zadřel právě proto, co jsem psal nahoře(nejsi sám).Protože
máš studenou svíčku a máš tam ještě málo paliva. Na Webu jsi přiznal
že ji máš černou, ale kdyby jsi přidal na směsi a ochladil motor tak by jsi
musel přidat na teplotě svíčky, abys to jiskřiště uplně nezakarbonoval .
Tak to jsou ty souvislosti.Tor.
- j-z
- Administrátor
- Příspěvky: 727
- Registrován: ned 06. črc 2014 13:47:50
- Fotky: http://www.motokolari.cz/app.php/gallery/album/4
Re: Svíčka
Tore, zkoušel jsem různý svíčky různých výrobců a nakonec jsem zůstal věrný Briskům N15c. Ještě odkaz na převodník http://www.dnepr.cz/download/tech_info/svicky.pdf.
Re: Svíčka
Samozřejmě už jsme o tom tady psali.Prostě Brisk je bez problému.Jenom
je třeba uvědomit si, jak to je s tou teplotní hodnotou a souvistlostma se
směsí.Ty to rychle pochopíš ,ale někdo to nepochopí vůbec.Tady to vidíš
jak na tom jsme.Automechanik si plete teplotní vodivost se skutečnou
fyzikální teplotou svíčky.Oni neznají podstatu věci.!
No a od toho se odvíjí otázka proč do dvojtaktů by se měli dávat teplé svíčky.
Tak proč??Na to už musíte přece přijít.Je to uplně triviální.Tor.
je třeba uvědomit si, jak to je s tou teplotní hodnotou a souvistlostma se
směsí.Ty to rychle pochopíš ,ale někdo to nepochopí vůbec.Tady to vidíš
jak na tom jsme.Automechanik si plete teplotní vodivost se skutečnou
fyzikální teplotou svíčky.Oni neznají podstatu věci.!
No a od toho se odvíjí otázka proč do dvojtaktů by se měli dávat teplé svíčky.
Tak proč??Na to už musíte přece přijít.Je to uplně triviální.Tor.
Re: Svíčka
Tak samozřejmě, ale nenastavoval jsi palivo a směs takže Ti vyhovuje tato konfigurace.j-z píše: ↑stř 07. úno 2018 23:36:13 Tore, zkoušel jsem různý svíčky různých výrobců a nakonec jsem zůstal věrný Briskům N15c. Ještě odkaz na převodník http://www.dnepr.cz/download/tech_info/svicky.pdf.
Prostě to nějak jede a basta.Mohlo by to být ale lepší.Tor.
- j-z
- Administrátor
- Příspěvky: 727
- Registrován: ned 06. črc 2014 13:47:50
- Fotky: http://www.motokolari.cz/app.php/gallery/album/4
Re: Svíčka
Tore, doporučuji se podívat na asi nejlepší poradnu k dvojtaktům www.jawamania.info, tam se psalo o svíčkách asi milionkrát.
Re: Svíčka
Nepotřebuji žádnou motorkářskou poradnu.Nikdo tam fundovaně neřekl jakj-z píše: ↑čtv 08. úno 2018 7:11:16 Tore, doporučuji se podívat na asi nejlepší poradnu k dvojtaktům www.jawamania.info, tam se psalo o svíčkách asi milionkrát.
to tedy je.Ty máš pocit že motorkáři tomu rozuměj a jsou jaksi nadřazení.
Tady jich je taky plno a nikdo z nich se k tomu nevyjádřil.Jenom mění
karburátory a směsi, ale neznají souvislosti.Já uvádím jenom holá fakta,
naměřené skutečnosti z provozu,a výsledky měření v souvislosti na
literatuře.A ty sedí přesně.Jak je to v literatuře popsané.Nic víc.Nikdo
zatím nevznesl jakýkoliv argument PROTI.Jenom aby jsem se někam podíval.!!
Proč? Mám svoji hlavu a vše si ověřím přístroji, abych nekecal blbosti.
A vzhledem k tomu, že ani na motorkářských fórech nikdo nic neměří a používá
jenom krabičky- (potom o tom frikulínsky diskutuje) tak je to pro mne total Passe.
No a proto jsem jaksi v jiné DIMENZI- než ostatní.Takže pravdivá FAKTA a ne bláboly.
No a to je ten střet těch Dimenzí.Ty čerpáš z WEBU a já si to napřed ověřím.Tor.
- j-z
- Administrátor
- Příspěvky: 727
- Registrován: ned 06. črc 2014 13:47:50
- Fotky: http://www.motokolari.cz/app.php/gallery/album/4
Re: Svíčka
Nemůžeš všechny 2t házet do jednoho pytle. Pokud výrobce doporučuje 14C / 15C /17C, asi k tomu má důvod. Máš proměřeno, ok, do Tvého motoru sedí sedmnáctka, budiž. Ale kolik jsi těch motorů změřil? Padesátky, osmdesátky, kulaté, hranaté, ruské, ... N95, N98, toulen, ... zima, vedro, ... Jakej je v tom rozdíl?
Já Ti Tvoje poznatky neberu, zkušenej jsi dost. U původního motoru jsem dával 17c na zimu, ten aktuální jezdí na 15c celoročně.
Já Ti Tvoje poznatky neberu, zkušenej jsi dost. U původního motoru jsem dával 17c na zimu, ten aktuální jezdí na 15c celoročně.
Re: Svíčka
Já nevím!!Ty to snad nechápeš??Já přece nemluvím o konkrétním motoru, ale o principuj-z píše: ↑čtv 08. úno 2018 14:07:30 Nemůžeš všechny 2t házet do jednoho pytle. Pokud výrobce doporučuje 14C / 15C /17C, asi k tomu má důvod. Máš proměřeno, ok, do Tvého motoru sedí sedmnáctka, budiž. Ale kolik jsi těch motorů změřil? Padesátky, osmdesátky, kulaté, hranaté, ruské, ... N95, N98, toulen, ... zima, vedro, ... Jakej je v tom rozdíl?
Já Ti Tvoje poznatky neberu, zkušenej jsi dost. U původního motoru jsem dával 17c na zimu, ten aktuální jezdí na 15c celoročně.
jak to funguje!!!O principu!!Ten je u všech motorů stejný- bez rozdílu kubatury a konstrukce.
Opakuji Ty čerpáš info z Webu ,co Ti řeknou na Webu.Když výrobce doporučí určitou svíčku-
tak to má nějaké odůvodnění ,že.Jde o to odůvodnění.Kdo to ví proč a jak, tak tomu rozumí
a může dál pokračovat v laboraci, až to seřídí.Když neví, tak je to jenom pokusnický bastl a
následuje v horším případě zadření.Prostě to není odborná diskuze na faktech.Je to žvanírna.Tor.
Re: Svíčka
No uvidíme každopádně jede velice dobře na čtvrt plynu kopec nekopec.A asi je hloupost koukat po 10 km na svíčku ale kouknul jsem se a je čistá.. Říkám uvidíme do budoucna;-)