CDI
Moderátor: j-z
Re: CDI
Je to jednoduché.Černý a modrý na magneto/černý a červený k externí cívce.Černý je kostra kola.Martin píše:Tor pro mne je to spanelska vesnice kde jak zapojit barva drátu atd.
Červený -teplý konec primáru zapalovací civky.VN pálí proti kostře(černý).TOR.
Re: CDI
To schema je inspirace kdo si to chce udělat ze snímačem.Mechanika je na každémMartin píše:jestli jsem to zprávně pochopil tak máš tam ještě dodělaný snímač horní úvrati nebo jsi to nějak vytvořil z origoš magneta? a ta část co je v té krabiččce je i toto schema kromě magneta a indukční cívka jaká?
jak to zvládne.Chodí mi to,ale neni to tak jednoduché jak to vypadá.
To na obrázku je klasické CDI s napěťově řízeným zápalem.Klasika.
Jenom odzkoušené ,elektricky upravené a hlavně otestované na přístrojích a motoru.
Civka muže být použitá v podstatě jakákoli na 2T.Důležité je zapojení primáru, aby
se magnetovalo souhlasně.Každý ocení nastavení zápalu a nastavení kondenzátoru.Je to
na originál MAG.
Je zpracovaná dokumentace,plošný spoj,osazovák součástek a legenda.Tor.
Re: CDI
Neotravuj vzduch svojí ublížeností.Radši popiš veřejnosti jak to pracuje.Krok za
krokem.Ať každý pochopí činnost zapalování a doplň hodnoty součástek.Můžeš
přidat i jak udělat snimač a jak to posouvá předstih.Tak do toho.!!Jinak je to
agresivní a nenávistný výkřik.Nepiš, že si to koupíš.Tak znovu.Do toho!!!.
Jinak neotravujWEB!
krokem.Ať každý pochopí činnost zapalování a doplň hodnoty součástek.Můžeš
přidat i jak udělat snimač a jak to posouvá předstih.Tak do toho.!!Jinak je to
agresivní a nenávistný výkřik.Nepiš, že si to koupíš.Tak znovu.Do toho!!!.
Jinak neotravujWEB!
Re: CDI
Na prvním obrázku je zápal Z4c(Původní v sadě Čína)Na druhém n17C
Jasně je vidět že Z4C trpí většímy zákmity a čistota zápalu není
jako N17c.Holt děláme i dobré svíčky(Brisk)Když se to dá do válce
tak to při tlaku dělá na naši BA-95 divy.Na Čínu to moc nejede.
A zahraniční svíčky NGK??.Každá je jiná!!Takže neplatí pravidlo
co je zahraniční je super.Použito externí Torovo zapalování.Tor.
Jasně je vidět že Z4C trpí většímy zákmity a čistota zápalu není
jako N17c.Holt děláme i dobré svíčky(Brisk)Když se to dá do válce
tak to při tlaku dělá na naši BA-95 divy.Na Čínu to moc nejede.
A zahraniční svíčky NGK??.Každá je jiná!!Takže neplatí pravidlo
co je zahraniční je super.Použito externí Torovo zapalování.Tor.
Re: CDI
Po doladění zapalování jsou pryč i zákmity na N17c.Naprosto čistý
zápal.Opravdu velmi kvalitní Česká svíčka.Taky to dobře jede.
Zapalování ze sady produkuje plno parazitních zápalů.Tak aby jste
věděli jak to je.Tady je důkaz.Takže se nenechte oblbnout
reklamou nebo internetovými magory.Tor.
zápal.Opravdu velmi kvalitní Česká svíčka.Taky to dobře jede.
Zapalování ze sady produkuje plno parazitních zápalů.Tak aby jste
věděli jak to je.Tady je důkaz.Takže se nenechte oblbnout
reklamou nebo internetovými magory.Tor.
Re: CDI
Zkušenosti z testováním zapalování Tor 4
Positiva:
1) Zcela citelný nárůst výkonu
2) Rychlá akcelerace(motor jde prudce nahoru za plynem)
3) Stabilní běh(i na velmi nízkých otáčkách)
4) Snížení vibrací
5) Motor naskakuje okamžitě(stačí do kola jenom strčit).
6) Ostrý zvuk motoru(jako letecký modelářský motor).
) Jede to
Negativa nebyla zjištěna.Snad jenom to, že se dá motor lehce
přetočit na rovině.
Nastavení pro každou kubatůru je různé(logické)
Kdo má nastavenou špatně směs nebo netěsnosti,tak mu to
nepomůže.Tor.
Positiva:
1) Zcela citelný nárůst výkonu
2) Rychlá akcelerace(motor jde prudce nahoru za plynem)
3) Stabilní běh(i na velmi nízkých otáčkách)
4) Snížení vibrací
5) Motor naskakuje okamžitě(stačí do kola jenom strčit).
6) Ostrý zvuk motoru(jako letecký modelářský motor).
) Jede to
Negativa nebyla zjištěna.Snad jenom to, že se dá motor lehce
přetočit na rovině.
Nastavení pro každou kubatůru je různé(logické)
Kdo má nastavenou špatně směs nebo netěsnosti,tak mu to
nepomůže.Tor.
Re: CDI
Asi jsi to dobře nepochopil.Link jako takový neexistuje.Zapalování je original Tor158Host píše:Zdravim, nemohl by jsi prihodit link na podrobny seznam soucastek k sestrojeni vyse popisovaneho zapalovani, dekuji za kladne vyrizeni.
respektive Tor4z(verze).Vzniká verze Tor5z.Objevila se celkem nepraktičnost, při
nastavování prvků.Chce to nahodit na stojánku a hrubě nastavit.Vyrazit a za jízdy
seřídit.Takže to budu muset nějak mechanicky předělat, aby to šlo za jízdy nastavit.
Jinak je to oproti černé krabičce nesrovnatelné.Prostě jede bezvadně i 65cm.
S tím motorem mají lidi nejvíce problémů.Chce to prostě nastavit předstih a
trysku.Zatím jsou v provozu 4 kusy.Tak uvidíme.No,a k nám snad nějak ani nepatříš.?
Jseš jako Host????.Tak nevim.Tor.
Re: CDI
Aha,asi jses nepřihlásil.Takže stav je zatím testovací.Uvidíme co se podělá.Zatím nic.Brdynek píše:nevím, proč se neukázal můj nick, jinak jsem registrovaný uživatel Brdynek, ale děkuji za odpověď
Ty černé krabičky jsou nastaveny na kompromis,takže je snad každému jasné, že
každá kubatura potřebuje jiný předstih a každý má jinou bohatost směsi.Palivo
hoří u každého jinak.Nemluvě o poměru oleje a benzínu.Kdyby to, ale prodejce
prodával štelovatelné- tak by se asi z neoprávněných reklamací zbláznil.Tak uvidíme.Tor.
- j-z
- Administrátor
- Příspěvky: 727
- Registrován: ned 06. črc 2014 13:47:50
- Fotky: http://www.motokolari.cz/app.php/gallery/album/4
Re: CDI
KnowHow je KnowHow ... Ale my jsme jedna rodina
Já taky dělám tenhle web jen pro radost. Takže Tore, pokud to není jaderné tajemství, klidně se pochlub do detailu
Samozřejmě to je ale jen a jen Tvoje věc
Já taky dělám tenhle web jen pro radost. Takže Tore, pokud to není jaderné tajemství, klidně se pochlub do detailu
Samozřejmě to je ale jen a jen Tvoje věc
Re: CDI
No s tou rodinou bych to tak neviděl.Jsou tu různé zájmy komerční ,motorkářské a jiné.j-z píše:KnowHow je KnowHow ... Ale my jsme jedna rodina
Já taky dělám tenhle web jen pro radost. Takže Tore, pokud to není jaderné tajemství, klidně se pochlub do detailu
Samozřejmě to je ale jen a jen Tvoje věc
Pokud se někde něco dobrého objeví, tak se to okamžitě někdo pokusí zpeněžit ,nebo
se objeví různí kopírovači, kteří to nakopírují třeba na zahraniční WEB pod svým Nickem.(stalo se)
Kdo s tím nemá zkušenosti tak to stejně nemuže postavit.Potřebuje k tomu spoustu věcí.
Třeba práci v grafickém editoru EAGLE,výrobu plošného spoje a zkušenosti z výrobou
elektronického zařízení.Prostě KnowHow ze vším všudy.To se dokonce nedá ani koupit.
Takže to nějak časem zvážim.Možná hotový výrobek nebo stavebnice.Je to celkem primitivní
zapojení,ale dá to od myšlenky k vývoji a odzkoušení dost práce.Kdyby tady aspoň byl nějaký
partner s kterým se dá rozumně technicky o tom diskutovat.Zvážim To.Tor.
Re: CDI
Ano, mohu potvrdit, v drevnich dobach jsem vymyslel zapalko pro Simsona, ktere neomezovalo otacky a vyrabel z cenu materialu kamaradum do doby, nez se mne jeden clovek dotazal proc s tim laboruji, kdyz to lze koupit levneji (tehda vyroba z kradenych soucastek nekde z fabriky)
Re: CDI
Já bych to řekl takhle.Když na to máš,tak si postavíš zapalování s kterým to jede.invalida píše:Ano, mohu potvrdit, v drevnich dobach jsem vymyslel zapalko pro Simsona, ktere neomezovalo otacky a vyrabel z cenu materialu kamaradum do doby, nez se mne jeden clovek dotazal proc s tim laboruji, kdyz to lze koupit levneji (tehda vyroba z kradenych soucastek nekde z fabriky)
Takže laborování je vývoj.Ten Tvůj kamarád se odsoudil do role pitomce, kterýmu
dají všechno sežrat.Nejhorší je, že to nepozná.Těm neni pomoci.Tor.
Re: CDI
Tak tady máme nový, poněkud sotisfikovanější modul zapalování s nastavením předstihu.
Trochu jsem ho zminiaturizoval.Ovládací prvky pro nastavení budou přístupné
i za jízdy.Takže bude možnost nastavit předstih za jízdy, dle své libosti.Vychází z původního
typu Tor4a, který se velmi osvědčil.Žádná porucha se nevyskytla.
Tor.
Trochu jsem ho zminiaturizoval.Ovládací prvky pro nastavení budou přístupné
i za jízdy.Takže bude možnost nastavit předstih za jízdy, dle své libosti.Vychází z původního
typu Tor4a, který se velmi osvědčil.Žádná porucha se nevyskytla.
Tor.
-
- Příspěvky: 103
- Registrován: čtv 04. srp 2016 2:19:54
Re: CDI
Tak takovouhle kolosální pitomost jsem již dlouho neviděl. Zvýší výkon, sníží spotřebu, zvýší spolehlivost, sníží hlučnost motoru ....
Jestli chceš něco opravdu vychytaného tak si přestaň hrát s blbostma a kup si hondu. Anebo alespoň její povedenou kopii. S tím rachtadlem co máš na svém hypotetickém kole stejně nic kloudného neuděláš. Zbytečně ztrácíš čas, místo toho abys jezdil a vytvářel něco užitného.
Jestli chceš něco opravdu vychytaného tak si přestaň hrát s blbostma a kup si hondu. Anebo alespoň její povedenou kopii. S tím rachtadlem co máš na svém hypotetickém kole stejně nic kloudného neuděláš. Zbytečně ztrácíš čas, místo toho abys jezdil a vytvářel něco užitného.
Re: CDI
To už je jenom Tvůj Spamový blábol.Nic jsi nepředvedl.Užitečný příspěvek jsi nepřednesl.Don.Morcak píše:Tak takovouhle kolosální pitomost jsem již dlouho neviděl. Zvýší výkon, sníží spotřebu, zvýší spolehlivost, sníží hlučnost motoru ....
Jestli chceš něco opravdu vychytaného tak si přestaň hrát s blbostma a kup si hondu. Anebo alespoň její povedenou kopii. S tím rachtadlem co máš na svém hypotetickém kole stejně nic kloudného neuděláš. Zbytečně ztrácíš čas, místo toho abys jezdil a vytvářel něco užitného.
Na obrázcích nevíš co je.Nic jsi nezměřil a publikoval.Nic jsi taky nikomu nic nevysvětlil.
Nikam si nedojel a otravuješ zde vzduch.Prostě internetový Spamista.Tak co s Tebou!!!
-
- Příspěvky: 489
- Registrován: stř 22. dub 2015 12:11:54
- Fotky: http://www.moto-kola.estranky.cz/
- Kontaktovat uživatele:
Re: CDI
Don.Morcak píše:Tak takovouhle kolosální pitomost jsem již dlouho neviděl. Zvýší výkon, sníží spotřebu, zvýší spolehlivost, sníží hlučnost motoru ....
Jestli chceš něco opravdu vychytaného tak si přestaň hrát s blbostma a kup si hondu. Anebo alespoň její povedenou kopii. S tím rachtadlem co máš na svém hypotetickém kole stejně nic kloudného neuděláš. Zbytečně ztrácíš čas, místo toho abys jezdil a vytvářel něco užitného.
,,,,,,,,,,,On má aspoň něco !!!!!!! Ale co jsme zjistili o tobě to by tady byla řachanda ..............kup si trojkolku a šmatlej tam u Vás na dvorku ..............
Re: CDI
Dovolil bych si ještě reagovat.Nemám potřebu neustále ukazovat svá kola.Nic na nich
neuvidíte.Mají jenom nadstandartní vybavení v elektronice(CDI),napínáky a úpravy
spojek.Taky vnitřky výfuků a vnitřní úpravy karburátoru.Takže, nic na první pohled
nadstandartního.Rozhodující je elektronika(CDI-předstih,jiskra),úpravy výfuku.
CDI Vám posune motor o 2 třídy nahoru.Jako každá elektronika ve vozidle.
To je snad každému jasné.Tor.
neuvidíte.Mají jenom nadstandartní vybavení v elektronice(CDI),napínáky a úpravy
spojek.Taky vnitřky výfuků a vnitřní úpravy karburátoru.Takže, nic na první pohled
nadstandartního.Rozhodující je elektronika(CDI-předstih,jiskra),úpravy výfuku.
CDI Vám posune motor o 2 třídy nahoru.Jako každá elektronika ve vozidle.
To je snad každému jasné.Tor.
Re: CDI
Tak s tímhle tvrzením si dovolím nesouhlasit. Alespoň teda se zněním věty. Elektronika motoru - budiž, ale jiné "vylepšováky" ve voze? Jak komu. Znám spoustu lidí komu právě ta elektronika vadí a při výberu auta raději sáhnou po modelu bez všelijakých "fičur" jako je automatické spouštění stěračů,hlášení aktuální polohy kde kam a kde komu. Když to budou chtít tak ať si zajdou do servisu nebo k prodejci a on už jim to tam namontuje, ale nabízet to v základní výbavě a pak požadovat peníze za deaktivaci??Jako každá elektronika ve vozidle.
Je to jen můj názor a nikomu ho nevnucuju.
Re: CDI
Zdravím motokolaři,
již několikrát jsem byl nucen k výměně CDI, kvůli vysokým otáčkám při chcípnutí (většinou nouzovka, při závadě) a chtěl bych se vás zeptat, zdali existuje nějaká funkční alternativa s vysokou životností,alespoň středně lehkou instalací a ideálně rozumnou cenou.
již několikrát jsem byl nucen k výměně CDI, kvůli vysokým otáčkám při chcípnutí (většinou nouzovka, při závadě) a chtěl bych se vás zeptat, zdali existuje nějaká funkční alternativa s vysokou životností,alespoň středně lehkou instalací a ideálně rozumnou cenou.
- j-z
- Administrátor
- Příspěvky: 727
- Registrován: ned 06. črc 2014 13:47:50
- Fotky: http://www.motokolari.cz/app.php/gallery/album/4
Re: CDI
Nějak nechápu ty vysoké otáčky při chcípnutí.
Chyba chcípáku?
Není chyba spíš v karburaci? Nepřisává ti to někde? Gufera těsní?
Chyba chcípáku?
Není chyba spíš v karburaci? Nepřisává ti to někde? Gufera těsní?
Re: CDI
Šlo o kombinaci chyby spojky - znenadání se povolil bowden, motor startoval i při jízdě s rozeplou spojkou a karburátor neuzaviral ventil - což se mi už stalo dvakrát. U prvního cdi byl problém, že jsem ještě motor tolik neznal a zkoušel jsem teprve jízdu s ním - nabral jsem rychlost motorem rozepl spojku a chcipl ho. Jde o to že ty CDI odchází až podezřele lehce, dělají se I nějaké s ochranou proti takovým věcem?
- j-z
- Administrátor
- Příspěvky: 727
- Registrován: ned 06. črc 2014 13:47:50
- Fotky: http://www.motokolari.cz/app.php/gallery/album/4
Re: CDI
Tenhle problém neznám, ani nechápu, proč by to mělo vliv na CDI. Máš všechno správně zapojeno? Jakýho data je ten motor? Z elektriky odchází nejčastěji ta cívka.OkurRo píše: ↑pát 29. zář 2017 8:52:39 Šlo o kombinaci chyby spojky - znenadání se povolil bowden, motor startoval i při jízdě s rozeplou spojkou a karburátor neuzaviral ventil - což se mi už stalo dvakrát. U prvního cdi byl problém, že jsem ještě motor tolik neznal a zkoušel jsem teprve jízdu s ním - nabral jsem rychlost motorem rozepl spojku a chcipl ho. Jde o to že ty CDI odchází až podezřele lehce, dělají se I nějaké s ochranou proti takovým věcem?
Re: CDI
koupil jsem ho před dvěma měsíci odtud:
https://www.ctyrkolky-hombrac.cz/motoko ... sk-zdarma/
Za tu dobu jsem měnil 3 krát CDI. Zapojení mám v čokoládě (viz. přiložený soubor) kabely jsou pouze pocínované, kdy kabely z chcípáku jsou ve společné zdířce s dráty CDI.
Cívka funguje, měřil jsem že dává při pomalejší jízdě nějakých 15V AC
https://www.ctyrkolky-hombrac.cz/motoko ... sk-zdarma/
Za tu dobu jsem měnil 3 krát CDI. Zapojení mám v čokoládě (viz. přiložený soubor) kabely jsou pouze pocínované, kdy kabely z chcípáku jsou ve společné zdířce s dráty CDI.
Cívka funguje, měřil jsem že dává při pomalejší jízdě nějakých 15V AC
Re: CDI
Cívka nemá dávat 15VAC, ale 300VAC, máš to připojený na modrej a černej nebo na bílej? bílej jsou světla, malé napětí, velkej proud a ten by mohl odprásknout ten tyristor v tom CDI.
Re: CDI
Tyristor neodejde.To je nadmíru odolná součástka.Většinou se prorazí
kondenzátor a poruší jeho dielektrikum.Je to způsobeno špičkama napětí
při odlehčení motoru a přechodu do max. otáček.Není tam ochrana proti
předpětí, tak se to časem prorazí.Jiskru to sice dává. ale nechce to jet.
V mém zapalování dimenzuji obvody na 1000V.Je to bez problému.Tor.
kondenzátor a poruší jeho dielektrikum.Je to způsobeno špičkama napětí
při odlehčení motoru a přechodu do max. otáček.Není tam ochrana proti
předpětí, tak se to časem prorazí.Jiskru to sice dává. ale nechce to jet.
V mém zapalování dimenzuji obvody na 1000V.Je to bez problému.Tor.
Re: CDI
Děkuji RBMK, dnes jsem šel díky tvému komentáři zkontrolovat magneto a hned jsem zjistil problém, bylo plné vody. CDI sice vážně odešlo, ale magneto už dává 50V AC jen při pootočení šlapky.
PS: Tore, když píšeš o té ochraně měřil jsi někdy kolik je normální maximální hodnota výstupu alternátoru po kterou je vše v pořádku? Uvažoval jsem o nějakém jističi co by při presahnuti té hodnoty buďto přidal zátěž ve formě žárovky nebo LED diod
PS: Tore, když píšeš o té ochraně měřil jsi někdy kolik je normální maximální hodnota výstupu alternátoru po kterou je vše v pořádku? Uvažoval jsem o nějakém jističi co by při presahnuti té hodnoty buďto přidal zátěž ve formě žárovky nebo LED diod
Re: CDI
Varistor 310V nebo kolik se dává. dají se vybrakovat z PC zdrojů lepších značek. zapojí se mezi modrej a černej do CDI a omezuje napěťové špičky. občas se šlehne, tak je potřeba ho dát odpojitelně. CDI zapojené na modrej a černej by nemělo odcházet, nebo změň dodavatele. cívka může dávat moc velké napětí a multimetr pokud není truerms tak měří blbosti.
Na internetu je schéma CDI, dá se postavit z běžně dostupných součástek (ges.cz, gme.cz, tme.eu) a cívky "4V" z babety. https://motoredbikes.com/threads/gy6-mo ... ied.41537/
Na internetu je schéma CDI, dá se postavit z běžně dostupných součástek (ges.cz, gme.cz, tme.eu) a cívky "4V" z babety. https://motoredbikes.com/threads/gy6-mo ... ied.41537/
Re: CDI
Varistor je součástka která neni primárně určena pro dynamický
provoz.To znamená že rychlost otevření pro AC napětí muže
být malé.Pokud chcete něco ochránit před přepětím musíte
používat prvky s rychlou dobou sepnutí.V jednom směru.To zapalování
už zde bylo publikováno.Není ale zcela funkční.Je to
jakýsi polotovar.Tor.
provoz.To znamená že rychlost otevření pro AC napětí muže
být malé.Pokud chcete něco ochránit před přepětím musíte
používat prvky s rychlou dobou sepnutí.V jednom směru.To zapalování
už zde bylo publikováno.Není ale zcela funkční.Je to
jakýsi polotovar.Tor.
Re: CDI
To je vše pravda, ale spíš mě zajímá, zdali ten návrh alespoň motor rozpohybuje, a nebo je tak vzdálený že v tomto stavu vůbec nic při zapojení neudělá. Nemám osciloskop, abych to testoval bez zážehu.
Popřípadě, jestli máš jiný open-source návrh, který by byl lepší odrazový bod?
Popřípadě, jestli máš jiný open-source návrh, který by byl lepší odrazový bod?
Re: CDI
Není žádný Open-source ani link.Je to na každém technikovi jak to
vyhodnotí.Nemá to ani nic společného s osciloskopem.Stačí se na to
podívat jak to funguje a vyvinout to.Ale jste zvyklí dostat jenom finální
verzi- popřípadě ji šířit a kopírovat.To Vám jde dobře!Tak přemýšlejte.Čekám.Tor.
vyhodnotí.Nemá to ani nic společného s osciloskopem.Stačí se na to
podívat jak to funguje a vyvinout to.Ale jste zvyklí dostat jenom finální
verzi- popřípadě ji šířit a kopírovat.To Vám jde dobře!Tak přemýšlejte.Čekám.Tor.
Re: CDI
Dnes jsem pro Vás motokolaři připravil- jak to vypadá
když si zatížíte magneto.
Na prvním obrázku je průběh napětí na magnetu.Žlutá křivka
je nezatížené magneto.Červená je pod zátěží.Jasně vidíte že zápal je
posunut směrem dozadu.
Vzal jsem Vám to pod osciloskopickou lupu.
Napětí z magneta (z mezipolohy zapalovací periody)stoupá
nelineárně nahoru až k U-max.Tvar je dán tvarem magnetu
a statoru.V případě žluté křivky se jedná o správně nastavené
magneto.Jakmile dosáhne referenčního napětí- CDI spustí
zápal.Ten bod je pevně nastaven v černé krabičce CDI a nemůžete
s ním hnout.Proto je nastaven kompromisně pro všechny
směsi a kubatury.Bod X-1.Z toho tedy vyplývá ,že to dokonale nikdy nemůžete
nastavit nebo respektive dobře ale kompromisně.
V případě červené křivky se jedná o zatížené magneto.
Napětí U-max je nižší a je plošší křivka.Bod zápalu se přesune do
bodu X-2 .Na curzorech A-B vidíte posunutý bod zápalu XT na ose času.
Pokud by jste chtěli kompenzovat předstih,museli by jste X2
podsunout pod X1 na curzor A.To, ale nejde protože je nastaveno vše napevno.
Torovo zapalování to samozřejmě umí.Tak nevěřte blufům
prodejců.Gasbike by dal novou svíčku.No to je total úplný nesmysl!!.
Ti schopnější si to mohou přepočítat na úhlové stupně a polohu
pístu.Takže nejlepší je pracovat elektronicky s bodem X1, od mezipolohy až k U-max.(žlutá)
Komu se zdá tento článek přílíš složitý a nepochopitelný-jakoby ho nečetl.Tor.
když si zatížíte magneto.
Na prvním obrázku je průběh napětí na magnetu.Žlutá křivka
je nezatížené magneto.Červená je pod zátěží.Jasně vidíte že zápal je
posunut směrem dozadu.
Vzal jsem Vám to pod osciloskopickou lupu.
Napětí z magneta (z mezipolohy zapalovací periody)stoupá
nelineárně nahoru až k U-max.Tvar je dán tvarem magnetu
a statoru.V případě žluté křivky se jedná o správně nastavené
magneto.Jakmile dosáhne referenčního napětí- CDI spustí
zápal.Ten bod je pevně nastaven v černé krabičce CDI a nemůžete
s ním hnout.Proto je nastaven kompromisně pro všechny
směsi a kubatury.Bod X-1.Z toho tedy vyplývá ,že to dokonale nikdy nemůžete
nastavit nebo respektive dobře ale kompromisně.
V případě červené křivky se jedná o zatížené magneto.
Napětí U-max je nižší a je plošší křivka.Bod zápalu se přesune do
bodu X-2 .Na curzorech A-B vidíte posunutý bod zápalu XT na ose času.
Pokud by jste chtěli kompenzovat předstih,museli by jste X2
podsunout pod X1 na curzor A.To, ale nejde protože je nastaveno vše napevno.
Torovo zapalování to samozřejmě umí.Tak nevěřte blufům
prodejců.Gasbike by dal novou svíčku.No to je total úplný nesmysl!!.
Ti schopnější si to mohou přepočítat na úhlové stupně a polohu
pístu.Takže nejlepší je pracovat elektronicky s bodem X1, od mezipolohy až k U-max.(žlutá)
Komu se zdá tento článek přílíš složitý a nepochopitelný-jakoby ho nečetl.Tor.
Re: CDI
Dobrý den, rád bych reagoval na téma cd i a projevil zájem o diskutovanou snad už i odladedenou poslední verzi na kterou Tor neměl za daného období čas. Je již k mání a jaká by byla cena nebo existuje nějaká serive vyrabena kvalitnější alternativa? Dekuji
- j-z
- Administrátor
- Příspěvky: 727
- Registrován: ned 06. črc 2014 13:47:50
- Fotky: http://www.motokolari.cz/app.php/gallery/album/4