Zkušenosti z různých vylepšování

Diskuze nad technickými problémy

Moderátoři: j-z, Velkocus

Kus5
Příspěvky: 58
Registrován: So 12. Kvě 2018 15:12:56

Zkušenosti z různých vylepšování

Příspěvek od Kus5 » Ne 10. Črv 2018 17:06:23

Zrušil jsem volnoběžku, protože nemá efekt. Navíc u startovadla mne praskalo lanko pak i šňůra a někdy péro = nespolehlivé! Základem je dobrý karbec (tuning) a stojánek dvojnožka. Pak mám přehozeno na líný převod kola a můžu startovat jako našlapováním jednou šlapkou při vypnuté spojce na stojánku nebo rozšlapáním za pohybu kola. Spojce nevadį, když je dýl vypnutá, vypínací tyčka je přes kuličku a stačí namazat.



Kus5
Příspěvky: 58
Registrován: So 12. Kvě 2018 15:12:56

Re: Zkušenosti z různých vylepšování

Příspěvek od Kus5 » Ne 10. Črv 2018 19:24:25

Oprava- našlapuju při zapnuté spojce a pak ji vypnu.



Avátar uživatele
j-z
Administrátor
Příspěvky: 578
Registrován: Ne 06. Črc 2014 13:47:50
Fotky: http://www.motokolari.cz/app.php/gallery/album/4

Re: Zkušenosti z různých vylepšování

Příspěvek od j-z » Ne 10. Črv 2018 22:44:58

Volnoběžku ocení zejména ti, co aspoň občas jezdí bez motoru. Stačí delší sjezdy.


j-z (Jiří) | admin@motokolari.cz
Ne všemu rozumím, ale vždy rád poradím

Kus5
Příspěvky: 58
Registrován: So 12. Kvě 2018 15:12:56

Re: Zkušenosti z různých vylepšování

Příspěvek od Kus5 » Po 02. Črc 2018 8:12:32

Tak jsem se rozhodl pro kit řazení. Má nesporné výhody. Pouze původní řetěz kola, využívá volnoběžku kola, startuje se pedálama a může se řadit přehazovačkou. Obě kulisy jsem namontoval zvenku na motor. Na vnitřní talíř k přehazovačce nešel kvůli šířce zubů nasadit řetěz - nechal jsem zúžit na soustruhu. Největší problém byl délka řetězu z předlohy na vnější tác. V kolech jsem koupil stejně široký řetěz. Ten se při záběru začal povolovat, protože stahoval zadní část motoru dolů. Osadil jsem opěrku zadku motoru. Na závitovou tyč nahoru našrouboval prodlouženou matku M8, ta se opírá pod držák zadku motoru. Spodek tyčky je v otvoru jeklíku přišroubovaného objímkou ke kostře a opírá se do véčka nad šlap. středem. Posunem výšky motoru napínám řetěz.



Avátar uživatele
j-z
Administrátor
Příspěvky: 578
Registrován: Ne 06. Črc 2014 13:47:50
Fotky: http://www.motokolari.cz/app.php/gallery/album/4

Re: Zkušenosti z různých vylepšování

Příspěvek od j-z » Po 02. Črc 2018 13:06:00

Kus5 napsal:
Po 02. Črc 2018 8:12:32
Tak jsem se rozhodl pro kit řazení. Má nesporné výhody. Pouze původní řetěz kola, využívá volnoběžku kola, startuje se pedálama a může se řadit přehazovačkou. Obě kulisy jsem namontoval zvenku na motor. Na vnitřní talíř k přehazovačce nešel kvůli šířce zubů nasadit řetěz - nechal jsem zúžit na soustruhu. Největší problém byl délka řetězu z předlohy na vnější tác. V kolech jsem koupil stejně široký řetěz. Ten se při záběru začal povolovat, protože stahoval zadní část motoru dolů. Osadil jsem opěrku zadku motoru. Na závitovou tyč nahoru našrouboval prodlouženou matku M8, ta se opírá pod držák zadku motoru. Spodek tyčky je v otvoru jeklíku přišroubovaného objímkou ke kostře a opírá se do véčka nad šlap. středem. Posunem výšky motoru napínám řetěz.
Fotka by bodla.


j-z (Jiří) | admin@motokolari.cz
Ne všemu rozumím, ale vždy rád poradím

Kus5
Příspěvky: 58
Registrován: So 12. Kvě 2018 15:12:56

Re: Zkušenosti z různých vylepšování

Příspěvek od Kus5 » Po 02. Črc 2018 14:25:24

IMG_20180702_142206.jpg



Kus5
Příspěvky: 58
Registrován: So 12. Kvě 2018 15:12:56

Re: Zkušenosti z různých vylepšování

Příspěvek od Kus5 » Po 02. Črc 2018 14:38:53

IMG_20180702_143241.jpg



Kus5
Příspěvky: 58
Registrován: So 12. Kvě 2018 15:12:56

Re: Zkušenosti z různých vylepšování

Příspěvek od Kus5 » Po 02. Črc 2018 14:43:46

Neumím poslat fotky



Honza
Příspěvky: 78
Registrován: So 15. Říj 2016 20:15:53

Re: Zkušenosti z různých vylepšování

Příspěvek od Honza » Po 02. Črc 2018 14:57:07

jakto že ne? Jedna už se ti povedla, postupuj stejně :-)



Kus5
Příspěvky: 58
Registrován: So 12. Kvě 2018 15:12:56

Re: Zkušenosti z různých vylepšování

Příspěvek od Kus5 » Po 02. Črc 2018 15:00:41

Poslal jsem je j-z mailem, aby je tam dal



Avátar uživatele
j-z
Administrátor
Příspěvky: 578
Registrován: Ne 06. Črc 2014 13:47:50
Fotky: http://www.motokolari.cz/app.php/gallery/album/4

Re: Zkušenosti z různých vylepšování

Příspěvek od j-z » Po 02. Črc 2018 15:21:44

Kus5 napsal:
Po 02. Črc 2018 15:00:41
Poslal jsem je j-z mailem, aby je tam dal
Výjimečně dám, ale jinak doporučuji prostudovat návod:
viewtopic.php?f=5&t=375
Pokud postup nefunguje, napište právě tam, co se děje. Díky.
IMG_20180702_142156.jpg
IMG_20180702_143106.jpg
IMG_20180702_144918.jpg


j-z (Jiří) | admin@motokolari.cz
Ne všemu rozumím, ale vždy rád poradím

Kus5
Příspěvky: 58
Registrován: So 12. Kvě 2018 15:12:56

Re: Zkušenosti z různých vylepšování

Příspěvek od Kus5 » Čt 05. Črc 2018 12:59:47

To se ani nikdo nezeptá, proč tam mám ještě ten napínák na řetěz? No přece do doby ověřování nového kitu.



Avátar uživatele
nulrum
Příspěvky: 84
Registrován: Ne 23. Říj 2016 0:51:51

Re: Zkušenosti z různých vylepšování

Příspěvek od nulrum » Pá 06. Črc 2018 9:38:03

Spíš se zeptám na zkušenosti s dozatimního provozu tohoto kitu řazení. Celou dobu o něm přemýšlím, ale ještě jsem snad nečetl kladnou recenzi. Ne snad, že by byl nějak špatně vymyšlenej, ale špatně vyrobený. Tácy nesedí, hází, prostě to prý celé nějak nepasuje. Prý je lepší to celé vyrobit sám, ale na to nemám hlavu a abych si koupil kit jako vzor a pak dělal podle toho vlastní tak na to taky nemám chechtáky. Proto mne to tak moc zajímá.
Případně kdyby jsi byl z Ústeckého kraje by pro mne byla výhra.



Kus5
Příspěvky: 58
Registrován: So 12. Kvě 2018 15:12:56

Re: Zkušenosti z různých vylepšování

Příspěvek od Kus5 » Pá 06. Črc 2018 10:35:32

Jezdím ve zkušebním provozu, zatím dobrý. Škoda, že jsem se nerozhodl hned na začátku. To bylo vymýšlení volnoběžky a tím i startovadlo a rozšířené pedály. Dále odstředivá spojka. To nemluvím o experimentech s karburátory až zvítězil tuning za 730,-. Kit řazení obnášel nechat si zúžit zuby na vnitřním tácu k přeházce. Mezi tácema byla malá mezera, potkávaly se řetězy. Stačilo otočit vnější tác. Má mít zuby prolisem ven. Dále řetěz od předlohy na tác byl u mne krátký. V Kolech máj různě široký řetězy a spravilo to 175,-. Největší oříšek byl napínák řetězu z předlohy. Při záběru stahoval motor dolů a tím se řetěz povolil a spadl. Nedovedu si představit předlohu vyrábět sám bez strojního vybavení. Teď mi motor startuje na první dobrou, já coby bejvalej čoprák vím, že za studena musel bejt dost dlouho zapnutej sytič. Tuning karbec má sytič podobně s ovládáním na páčku na řidítka.



Kus5
Příspěvky: 58
Registrován: So 12. Kvě 2018 15:12:56

Re: Zkušenosti z různých vylepšování

Příspěvek od Kus5 » Pá 06. Črc 2018 10:41:21

Jsem od Svitav. Jo a je dobré mít stojánek dvojnožku pro startování. Nahoře píšu o elkole a to jsou teprve prachy.



Avátar uživatele
nulrum
Příspěvky: 84
Registrován: Ne 23. Říj 2016 0:51:51

Re: Zkušenosti z různých vylepšování

Příspěvek od nulrum » Pá 06. Črc 2018 14:29:47

Pro Kus5: máš SZ.



Kus5
Příspěvky: 58
Registrován: So 12. Kvě 2018 15:12:56

Re: Zkušenosti z různých vylepšování

Příspěvek od Kus5 » Ne 15. Črc 2018 18:05:58

Další poznatek z kitu řazení. Zdá se, že ozubená kola tak neřvou, asi tím, že není malé řetězové kolečko namáháno velkým řetězem jen krátkým bez šponování. Rozjezdy jsou bez cukání, asi zatlumí napínák přehazky.



Kus5
Příspěvky: 58
Registrován: So 12. Kvě 2018 15:12:56

Re: Zkušenosti z různých vylepšování

Příspěvek od Kus5 » Po 16. Črc 2018 11:55:44

Pokud se potřebuju dostat k ozubeným kolům, stačí odšroubovat 3 šrouby co drží pravou kulisu. Tu výtočím nahoru, odšroubuju zbývající šrouby pravého víka a je to.



Kus5
Příspěvky: 58
Registrován: So 12. Kvě 2018 15:12:56

Re: Zkušenosti z různých vylepšování

Příspěvek od Kus5 » Po 16. Črc 2018 12:00:36

To samé u levé kulisy u spojky.



Odpovědět