Rýhy ve válci a na pístu

Diskuze nad technickými problémy

Moderátoři: j-z, Velkocus

Fox
Příspěvky: 24
Registrován: sob 10. led 2015 20:06:19

Re: Rýhy ve válci a na pístu

Příspěvek od Fox »

ne vubec nic


Uživatelský avatar
j-z
Administrátor
Příspěvky: 727
Registrován: ned 06. črc 2014 13:47:50
Fotky: http://www.motokolari.cz/app.php/gallery/album/4

Re: Rýhy ve válci a na pístu

Příspěvek od j-z »

Pokud svíce mokrá = teče benzín. Nebafne a teče benzín = elektrika. Zkus výměnu za jinou svíčku (může být uchcalá). Podobně se mi projevoval ten studený spoj.


j-z (Jiří) | admin@motokolari.cz
Ne všemu rozumím, ale vždy rád poradím
Fox
Příspěvky: 24
Registrován: sob 10. led 2015 20:06:19

Re: Rýhy ve válci a na pístu

Příspěvek od Fox »

Tak jsem z5, koupil jsem nový motor takže jsem tento problém neřešil NICMNĚ! chtěl jsem tomu přijít na kloub a zkusil jsem objednat novej válec a nyní uš to zase funguje jako zastara, takže problém byl v těch rýhách uvnitř válce, no co dodat, na novým motoru uš jsem ty nešikovné drátové závlačky nahradil klasickýma závlačkama a doufám že bude klid, také bych to důrazně doporučil každému kdo si koupí tenhle motor!!


Martin
Příspěvky: 70
Registrován: stř 09. črc 2014 17:00:33

Re: Rýhy ve válci a na pístu

Příspěvek od Martin »

už se tady psalo o závlačkách píst.čepu nejlépe u nového motoru hned dát jiné já používám závlačky na moto babeta,simson,pionýr u kitu je ta konstrukční chyba jestli si někdo všimnul že drát závlačky pist.čepu jsou docela hodně zapuštěné v drážkách v pístu a v podstatě pístní čep už jen silou vůle zajišťují jen ty zobáčky!!


Uživatelský avatar
j-z
Administrátor
Příspěvky: 727
Registrován: ned 06. črc 2014 13:47:50
Fotky: http://www.motokolari.cz/app.php/gallery/album/4

Re: Rýhy ve válci a na pístu

Příspěvek od j-z »

Při pročišťování PC jsem našel pár svých fotek ze záděru 2013.
1. strana - zde došlo k destrukci pojistky
1. strana - zde došlo k destrukci pojistky
2. strana - zde jen přiohnutí
2. strana - zde jen přiohnutí
Pojistky (nahoře ještě celá, dole po totálním záděru)
Pojistky (nahoře ještě celá, dole po totálním záděru)
Vnitřek válce - detail
Vnitřek válce - detail
Vnitřek válce
Vnitřek válce
S těmi drážkami to muselo jezdit nějakou chvíli ...


j-z (Jiří) | admin@motokolari.cz
Ne všemu rozumím, ale vždy rád poradím
Brdynek
Příspěvky: 81
Registrován: pon 28. črc 2014 10:13:00

Re: Rýhy ve válci a na pístu

Příspěvek od Brdynek »

včera se mi stal stejný problém, odpolko přihodím foto


Brdynek
Příspěvky: 81
Registrován: pon 28. črc 2014 10:13:00

Re: Rýhy ve válci a na pístu

Příspěvek od Brdynek »

tak to nebyly pojistné kroužky pístního čepu, praskly pístní kroužky
Přílohy
20150424_104832.jpg
20150424_104851.jpg
20150424_111339.jpg
20150424_111347.jpg
20150424_123257.jpg
20150424_123303.jpg


T57a1
Příspěvky: 12
Registrován: úte 29. črc 2014 21:42:56

Re: Rýhy ve válci a na pístu

Příspěvek od T57a1 »

Zdravím,mě zase z pístu vyjel zámek kroužku/malý cca 1,5mm čep/ a udělal mě do pístu rýhu.Při demontáži jsem zbytek čepu vyndal a navrtal otvor 2mm vrtákem a nalisoval stopku vrtáku 2,2mm a tu nalisoval do pístu.Ze závlačkama nemám problém možná žě někteří při montáži drát zdeformují a ten pak nazapadá do zápichu po celém obvodu a poté vypadne .Ale je divné že se to stává u nových motorů.


kuttil
Příspěvky: 53
Registrován: stř 03. zář 2014 21:52:49

Re: Rýhy ve válci a na pístu

Příspěvek od kuttil »

T57a1 píše:Zdravím,mě zase z pístu vyjel zámek kroužku/malý cca 1,5mm čep/ a udělal mě do pístu rýhu.Při demontáži jsem zbytek čepu vyndal a navrtal otvor 2mm vrtákem a nalisoval stopku vrtáku 2,2mm a tu nalisoval do pístu.Ze závlačkama nemám problém možná žě někteří při montáži drát zdeformují a ten pak nazapadá do zápichu po celém obvodu a poté vypadne .Ale je divné že se to stává u nových motorů.
Přesně tahle závada se mi stala asi před měsícem zničilo mi to kroužky a musel jsem dát zajety válec má už male šrámy mel jsem totiž ještě jeden, pist stačilo zacistit a jezdí to jak předtím nikdy ,vytáhnu v pohodě 50 km/hod
A to jsem si myslel že jsem první s touhle závadou asi jsem byl

Kutil


Uživatelský avatar
j-z
Administrátor
Příspěvky: 727
Registrován: ned 06. črc 2014 13:47:50
Fotky: http://www.motokolari.cz/app.php/gallery/album/4

Re: Rýhy ve válci a na pístu

Příspěvek od j-z »

Tak po cca 2 letech znovu ...
Bohužel jsem nezjistil, co se vlastně stalo. Pojistky tam zůstaly (byly už dříve odštípnuté), klec i ložisko čepu bez stopy závady. Podobně i kroužky vč. čípků. Záděr se přihlásil tak 5s před - trošku to zachrastilo, prd, bác, bum, stop.
Na prostřední fotce jsou patrné tmavší rýhy z minulého záděru - to byly ty pojistky čepu. Tehdy stačilo vyměnit pouze kroužky.
Z poslední fotky je trochu vidět, že setrvačník začal škrtat o karter. Motor už má dost najeto, takže dílčí výměny poškozených věcí postrádají celkem smysl. No, ještě uvidím :shock: .
P.S. Při ohledání mě taky zaujalo, že výfukový kanál měl tak poloviční průřez, zbytek byl karbon.
Přílohy
P9302927m.jpg
P9302930m.jpg
P9302931m.jpg


j-z (Jiří) | admin@motokolari.cz
Ne všemu rozumím, ale vždy rád poradím
Uživatelský avatar
j-z
Administrátor
Příspěvky: 727
Registrován: ned 06. črc 2014 13:47:50
Fotky: http://www.motokolari.cz/app.php/gallery/album/4

Re: Rýhy ve válci a na pístu

Příspěvek od j-z »

Tak, při neúspěšném půlení na mě vypadl tento ocelový zbytek:
PA032932m.jpg
Otázka dne č. 1 - z čeho to je?
Č. 2 - nějaká rada na půlení, resp. jak sundat matky z obou hřídelů?

Doplnění příspěvku j-z
Leden 2016 - konečně jsem našel čas motor rozebrat. Jak se tam vzala ta ocelová špona, to už se asi nikdy nedozvím, neboť po rozpůlení jsem nenašel nic, z čeho by to mohlo být. Že by to tam spadlo při skládání v Číně? Je vůbec možné, že to tam tisíce km problémy nedělalo?


j-z (Jiří) | admin@motokolari.cz
Ne všemu rozumím, ale vždy rád poradím
koblizek
Příspěvky: 103
Registrován: čtv 10. črc 2014 14:16:17

Re: Rýhy ve válci a na pístu

Příspěvek od koblizek »

j-z píše:Tak, při neúspěšném půlení na mě vypadl tento ocelový zbytek:
PA032932m.jpg
Otázka dne č. 1 - z čeho to je?
Č. 2 - nějaká rada na půlení, resp. jak sundat matky z obou hřídelů?
Čau. Vsadil bych na to že se ti rozsypalo ojniční jehlové ložisko (to větší vespod) pokud ti tedy ten rozšrotovaný zbytek něčeho vypadl z prostoru klikovky. Tomu by i odpovídalo to že ti začaly škrtat setrváky o kartry - pokud se ti tedy nerozsypalo ložisko klikové hřídele , ale podle te fotky bych spíš vsadil na to jehlové ložisko.
Č. 2 - nějaká rada na půlení, resp. jak sundat matky z obou hřídelů? - Povolit ? Ne vážně nejde ti to povolit nebo nevíš jak nato ?


bo-to
Příspěvky: 489
Registrován: stř 22. dub 2015 12:11:54
Fotky: http://www.moto-kola.estranky.cz/
Kontaktovat uživatele:

Re: Rýhy ve válci a na pístu

Příspěvek od bo-to »

,,,,,,,,,,Nový motor skihawk 500km najeto !!!! masakr !!!! a to je prý z lepších materiálů kecy a zase jen kecy prasklo ložisko pod pístem a jehly se nasály pod hlavu a bylo vymalováno !!!!!!
Přílohy
IMG_20151114_121401.jpg
IMG_20151114_121504.jpg
IMG_20151114_121520.jpg
IMG_20151114_121647.jpg
IMG_20151114_121725.jpg
IMG_20151114_121832.jpg
IMG_20151114_121901.jpg
IMG_20151114_122040.jpg
IMG_20151114_122225.jpg


Uživatelský avatar
j-z
Administrátor
Příspěvky: 727
Registrován: ned 06. črc 2014 13:47:50
Fotky: http://www.motokolari.cz/app.php/gallery/album/4

Re: Rýhy ve válci a na pístu

Příspěvek od j-z »

Bo-to - masakr!
Prekvapujici zavery, je to k zamysleni. Pokud mozno, tak reklamovat.
:-(


j-z (Jiří) | admin@motokolari.cz
Ne všemu rozumím, ale vždy rád poradím
bo-to
Příspěvky: 489
Registrován: stř 22. dub 2015 12:11:54
Fotky: http://www.moto-kola.estranky.cz/
Kontaktovat uživatele:

Re: Rýhy ve válci a na pístu

Příspěvek od bo-to »

To nehrozí reklamovat neuznají to !!!! já si ho vyšperkuji sám !!!! minulý motor mě najel 7000 km a měnil jsem jen spojku rozhodně nebudu už cpát jehličkové pouzdro pod pist ale zásadně kluzné. na jaře pošlu výsledek zimní údržby !!!! posílám poslední foto .......MEDÁK 1........


bo-to
Příspěvky: 489
Registrován: stř 22. dub 2015 12:11:54
Fotky: http://www.moto-kola.estranky.cz/
Kontaktovat uživatele:

Re: Rýhy ve válci a na pístu

Příspěvek od bo-to »

,,,,,,,,,Tak to byl můj fešák 7000km a bez žádných velkých oprav jen výměna spojky
Přílohy
2015-03-18 11.33.57.jpg


Honza 170
Příspěvky: 8
Registrován: ned 11. pro 2016 2:50:11

Re: Rýhy ve válci a na pístu

Příspěvek od Honza 170 »

Ahoj všem ) doporučuju nedávat ty jejich jistící rádoby pružinovky na zajištění píst čepu ale dát segerovky, tj 100% ní jistota. Kámošoj se naopak stalo ze od frézování uložení na klik ložiska zústalo v klik skříní pár špón a dopadlo to tak že motor přestával drżet volnoběh, šel pomalu z otáček. Vydřený drážky u sacích kanálů. Kroužkúm nebylo nic a píst se povedl zalapovat a válec trošku taky. Motor jsem rozdělal, vymyl kartery, dal nové ložiska na kliku, simerynky a motor běhá, má po opravě najeto cca 600 km a zatím problém není. Ono u vys ot motorú stačí rejha ve válci a motor pak nedrží volnoběh. Ještě je jeden problém: Simerynky na klice, u každého motoru co jsem někomu montoval a i u mích dvou motorú pravidlo cca 3 tis km a začnou týct a motor si přez ně přisáva vzduch a netáhne v zatížení. Super je že stačí sundat rotor zapalování a na druhé straně pastorek a simerynky jdou vyloupnout a dát nové bez půlení karterú.


Šmoček
Příspěvky: 41
Registrován: pát 02. úno 2018 20:20:57

Re: Rýhy ve válci a na pístu

Příspěvek od Šmoček »

Srdečně Vás zdravím jsem nový majitel motoru sunway je to 80ka a jsem dosti zděšen co se může stát.Zítra rozhodím motor a hned tam dám ségrovky...Jinak pomalu zajíždím zatím mám najeto cca 50 Km.Koukám že se nic nezměnilo motor je vyroben 7.7 2017...


Uživatelský avatar
Madhu
Příspěvky: 342
Registrován: pát 01. srp 2014 13:37:41
Kontaktovat uživatele:

Re: Rýhy ve válci a na pístu

Příspěvek od Madhu »

Až dáš klasický segrovky do těch zápichů v pístu, budou tam po obvodu cestovat. Nediv se a hlavně se toho neděs. On má ten zápich jiný rozměr a tvar . . .
Madhu
www.e-darky.eu
Naposledy upravil 1 dne Madhu; celkem upraveno 0x.


Uživatelský avatar
j-z
Administrátor
Příspěvky: 727
Registrován: ned 06. črc 2014 13:47:50
Fotky: http://www.motokolari.cz/app.php/gallery/album/4

Re: Rýhy ve válci a na pístu

Příspěvek od j-z »

Madhu píše: pon 05. úno 2018 9:28:25 Až dáš klasický segrovky do těch zápichů v pístu budou tam po obvodu cestovat. Nediv se a hlavně se toho neděs. On má ten zápich jiný rozměr a tvar . . .
Madhu
www.e-darky.eu
Madhu, jak často se tenhle problem s pojistkami vyskytuje?


j-z (Jiří) | admin@motokolari.cz
Ne všemu rozumím, ale vždy rád poradím
Uživatelský avatar
j-z
Administrátor
Příspěvky: 727
Registrován: ned 06. črc 2014 13:47:50
Fotky: http://www.motokolari.cz/app.php/gallery/album/4

Re: Rýhy ve válci a na pístu

Příspěvek od j-z »

Madhu píše: pon 05. úno 2018 9:28:25 Až dáš klasický segrovky do těch zápichů v pístu budou tam po obvodu cestovat. Nediv se a hlavně se toho neděs. On má ten zápich jiný rozměr a tvar . . .
Madhu
www.e-darky.eu
Madhu, jak často se tenhle problem s pojistkami vlastně vyskytuje?


j-z (Jiří) | admin@motokolari.cz
Ne všemu rozumím, ale vždy rád poradím
Uživatelský avatar
j-z
Administrátor
Příspěvky: 727
Registrován: ned 06. črc 2014 13:47:50
Fotky: http://www.motokolari.cz/app.php/gallery/album/4

Re: Rýhy ve válci a na pístu

Příspěvek od j-z »

Madhu píše: pon 05. úno 2018 9:28:25 Až dáš klasický segrovky do těch zápichů v pístu budou tam po obvodu cestovat. Nediv se a hlavně se toho neděs. On má ten zápich jiný rozměr a tvar . . .
Madhu
www.e-darky.eu
Madhu, jak často se tenhle problem s pojistkami vlastně vyskytuje?


j-z (Jiří) | admin@motokolari.cz
Ne všemu rozumím, ale vždy rád poradím
Uživatelský avatar
Madhu
Příspěvky: 342
Registrován: pát 01. srp 2014 13:37:41
Kontaktovat uživatele:

Re: Rýhy ve válci a na pístu

Příspěvek od Madhu »

Nejedná se vůbec o nic častého. Pokud se něco podobného přihodí, ihned se s tím každý rád veřejně "pochlubí".
Tak že 99% toho, co se komu kdy stalo, je asi tady k dočtení na "motokolařském" fóru i s podrobnou přiloženou obrazovou dokumentací :)
Ten problém není ve způsobu zajištění pístního čepu drátěnou pojistkou (ten je starší než vlastní segerova pojistka), ale ve vůlích v kombinaci s odporem který klade píst kmitající ojnici.
Pístní čep je z dostatečně kvalitního materiálu na to, než aby to co se stalo viz. fotografie výše, se nezačalo projevovat nejprve alarmujícím drnčením v motoru před vlastní katastrofou.
Tím nechci sahat nikomu do svědomí jen konstatuji.
Já například motor poslouchám a veškeré zvukové anomálie ihned řeším zevrubnou kontrolou a hledáním příčiny.
Skoro ve všech případech jde o důsledek mazání resp když se podíváš na píst je to na něm vidět.
Někdy je na povrchu spečená vrstva karbonu která se až loupe, nebo je píst obalený doslova v medovém nálevu . . .
Nevím jak se to komu povede, ale v každém případě se jedná o příčinu nežádoucího tření s velkým odporem. Když navíc odloupnutá část karbonu ještě zapadne mezi píst, pístní kroužky a vnitřní povrch válce, dokonáno jest.
Ojnice začne kmitat do stran a s přehledem vytlačí s čepem cokoliv pojistného. To, že se na takovém čepu a v takových podmínkách zdá jehličkám ložiska v pístu o čertech musí být každýmu jasný. Není nic co by je tam udrželo pohromadě, zvláště když má čep již skoro čtvercovo-oválný průřez :D

Fotografie tolika obávaných drátěných pojistek:
Mahle.jpg
Mahle.jpg (42.46 KiB) Zobrazeno 22709 x


Uživatelský avatar
Tor158
Příspěvky: 571
Registrován: pát 12. pro 2014 19:42:45

Re: Rýhy ve válci a na pístu

Příspěvek od Tor158 »

Už to tady bylo řešeno.Je to přetížením motoru a hlavně vysokou teplotou
pístu,ojnice, ložisek a pojistek.Ty se prostě vyhřejí ,zkřehnou a prasknou.
Sebelepší olej nepomůže- protože to neochladí.Lék je bohatá směs.
Ta to z klikovky ochlazuje a prolíná skrz čep - pojistky pod kroužky (do té
doby než se přefukuje).Mažu 1:50 bez problému a nic se mi takového nikdy
nestalo.Motor je relativně studený.Problém je ,jak to na tu bohatou
směs nastavit s CDI-černá krabička.To v podstatě jde celkem obtížně.Tor. ;)


Uživatelský avatar
Madhu
Příspěvky: 342
Registrován: pát 01. srp 2014 13:37:41
Kontaktovat uživatele:

Re: Rýhy ve válci a na pístu

Příspěvek od Madhu »

Jo no oni ztratí pružnost zdeformují se a čep je pak jednoduše vytlačí ven do kanálku. Nenašel jsem kde se to řešilo, tak se omlouvám.
Madhu


Uživatelský avatar
Tor158
Příspěvky: 571
Registrován: pát 12. pro 2014 19:42:45

Re: Rýhy ve válci a na pístu

Příspěvek od Tor158 »

Někde jsem to už psal ve fóru,ale asi to nebylo dobře pochopeno.
Ta nasávaná směs do klikovky je studená , chladí zespodu píst,
kliku včetně čepu a pojistek.Když to máte pohaté tak slyšíte jak
ten motor čvachtá a je relativně studený.Když je to relativně chudé tak práskavý zvuk
a vysoká teplota hlavy.(o pístu nemluvě).Kdo jede na doraz, tak ho to potrestá.
Následuje to co píše Madhu.Tor. ;)


Šmoček
Příspěvky: 41
Registrován: pát 02. úno 2018 20:20:57

Re: Rýhy ve válci a na pístu

Příspěvek od Šmoček »

Tak jsem je pouze nakonec jen ustřihnul.Jeden kamarád zas radil že je ten drátek lepší než ségrovka....


Šmoček
Příspěvky: 41
Registrován: pát 02. úno 2018 20:20:57

Re: Rýhy ve válci a na pístu

Příspěvek od Šmoček »

Tore ještě dotaz dal jsem jehlu úplně dolu a svíčka je krásně vypálená a motor neškube a tak má asi chudou směs že?ale když jsem měl jehlu o zoubek výš tak svíčka byla mokrá a usazoval se karbon moc motor netočil tak nevím co je správná volba.Po rozebrání motoru měl ale píst krásný olejový film...Zajíždím teprve cca 50 km.. mažu 1ku15 za studena klasika čoudí pak už ne..Ustříhnul jsem u pojistek pístního čepu ten zobák..


Uživatelský avatar
Tor158
Příspěvky: 571
Registrován: pát 12. pro 2014 19:42:45

Re: Rýhy ve válci a na pístu

Příspěvek od Tor158 »

Dej tam teplou svíčku Brisk N19.Jehlu zvedni, aby motor měl víc paliva.Máš to chudé
a pozor teplota leze nahoru.Tu vypálenou svíčku máš od vysoké teploty ve spalovacím
prostoru.Nejlepší na záběh je to trochu ulejt a dát nejteplejší svíčku.Mazat 1:20 mineral olej.Tor.


Šmoček
Příspěvky: 41
Registrován: pát 02. úno 2018 20:20:57

Re: Rýhy ve válci a na pístu

Příspěvek od Šmoček »

Děkuji moc za info Tore..Super ;) teda to je věc hodně dávno fichtl a tak a teď na starší kolena Sunway 80ku a prostě se učím jak začátečník...Jen prostě bych chtěl aby motor pokud možno dlouho vydržel ;)


Uživatelský avatar
Madhu
Příspěvky: 342
Registrován: pát 01. srp 2014 13:37:41
Kontaktovat uživatele:

Re: Rýhy ve válci a na pístu

Příspěvek od Madhu »

Šmoček píše: úte 06. úno 2018 19:24:45 Tak jsem je pouze nakonec jen ustřihnul.Jeden kamarád zas radil že je ten drátek lepší než ségrovka....
Ten zápich v pístu pro zajištění čepu je dělaný (soustružený) na drátěnou pojistku, ne na segrovku. To znamená že tvarově i rozměrově odpovídá drátěné pojistce. Není to o tom co je lepší . . .
Madhu


Návštěvník

Re: Rýhy ve válci a na pístu

Příspěvek od Návštěvník »

Se omlouvám že odbíhám od tématu..Tak jsem tam dal svíčku Brisk 15 NY a zvednul jsem jehlu na předposlední rysku.Motor táhne do kopce jak ďas.Ta Čínská svíčka origo asi nic moc.Omlouvám se jen ohledně mého dotazu na Tora..... Nevěděl jsem kam to mám dopsat.Velká omluva...


Šmoček
Příspěvky: 41
Registrován: pát 02. úno 2018 20:20:57

Re: Rýhy ve válci a na pístu

Příspěvek od Šmoček »

Já jsem pako omlouvám se já to odeslal jako host:-(((


Uživatelský avatar
Tor158
Příspěvky: 571
Registrován: pát 12. pro 2014 19:42:45

Re: Rýhy ve válci a na pístu

Příspěvek od Tor158 »

Ta N15 je studená pro dvojtakty.Pojede to ale bude to pořád zaolejované a budeš
to muset čistit.Tor.


Šmoček
Příspěvky: 41
Registrován: pát 02. úno 2018 20:20:57

Re: Rýhy ve válci a na pístu

Příspěvek od Šmoček »

Takže automechanik asi neví no koukal na mě divně :-) tak prozatím N15YC 0,7 budu kontrolovat jak se bude motor zanášet.Každopádně jinou svíčku neměl tak uvidíme...


Uživatelský avatar
Tor158
Příspěvky: 571
Registrován: pát 12. pro 2014 19:42:45

Re: Rýhy ve válci a na pístu

Příspěvek od Tor158 »

No to teda asi neví. :shock: Když dáš teplou mužeš jít ze směsí ještě nahoru a chladit
to.Už to tady bylo popsáno ;)


Šmoček
Příspěvky: 41
Registrován: pát 02. úno 2018 20:20:57

Re: Rýhy ve válci a na pístu

Příspěvek od Šmoček »

Každopádně dám na Tvou radu..A dále nebudu toto téma zbytečně zanášet svíčkama když je to o zadření;-)


lasty

Re: Rýhy ve válci a na pístu

Příspěvek od lasty »

koblizek píše: úte 06. říj 2015 13:59:00
j-z píše:Tak, při neúspěšném půlení na mě vypadl tento ocelový zbytek:
PA032932m.jpg
Otázka dne č. 1 - z čeho to je?
Č. 2 - nějaká rada na půlení, resp. jak sundat matky z obou hřídelů?
Čau. Vsadil bych na to že se ti rozsypalo ojniční jehlové ložisko (to větší vespod) pokud ti tedy ten rozšrotovaný zbytek něčeho vypadl z prostoru klikovky. Tomu by i odpovídalo to že ti začaly škrtat setrváky o kartry - pokud se ti tedy nerozsypalo ložisko klikové hřídele , ale podle te fotky bych spíš vsadil na to jehlové ložisko.
Č. 2 - nějaká rada na půlení, resp. jak sundat matky z obou hřídelů? - Povolit ? Ne vážně nejde ti to povolit nebo nevíš jak nato ?
Měl bych dotaz ohledně půleni motoru, nevím jak to rozebrat a nenašel jsem zatím žádné video. Můžete mi prosím poradit?


Uživatelský avatar
j-z
Administrátor
Příspěvky: 727
Registrován: ned 06. črc 2014 13:47:50
Fotky: http://www.motokolari.cz/app.php/gallery/album/4

Re: Rýhy ve válci a na pístu

Příspěvek od j-z »

Chce to všechny šrouby ven a stahovak na řetězové kolečko + spojku. Ale pokud k tomu není zásadní důvod, tak bych jej zbytečně nepůlil.


j-z (Jiří) | admin@motokolari.cz
Ne všemu rozumím, ale vždy rád poradím
lasty

Re: Rýhy ve válci a na pístu

Příspěvek od lasty »

Chci to rozebrat, jak byl motor nový tak ve vysich rychlostech piskal a po 250 km se přidal další zvuk, takové klepání a rachtani. Nevím čím to je, tak se na to chci podívat. Čekám teď na stahovák, tak uvidím jestli to půjde sundat. Každopádně gufera jsou v háji, asi je to šmejd


lasty

Re: Rýhy ve válci a na pístu

Příspěvek od lasty »

j-z píše: ned 19. kvě 2019 13:05:38 Chce to všechny šrouby ven a stahovak na řetězové kolečko + spojku. Ale pokud k tomu není zásadní důvod, tak bych jej zbytečně nepůlil.
Máte nějakou radu na sundání magneta? Sice ho mám už dole, ale trápil jsem se s tím


Aleš

Re: Rýhy ve válci a na pístu

Příspěvek od Aleš »

Tak jsem u nového motoru preventivně vyměnil vyměnil drátové pojistky za segrovky. Kolo jsem ani nerozjel, ujel jsem maximálně několik set metrů a poškozený motor. U segrovky se ulomilo očko s dírkou a způsobilo rýhy ve válci. Takže ani segrovky nejsou řešení. Jsem z toho dost nešťastný. Stavím své první motokolo a ani jem jej nevyzkoušel a bude to chtít asi nový válec a píst.


Boubik
Příspěvky: 3
Registrován: čtv 22. čer 2023 16:36:30

Re: Rýhy ve válci a na pístu

Příspěvek od Boubik »

Dobrý den. Som tu nový tak neviem kde to mám napísať alebo na koho sa mám obrátiť, ale z vašich diskusných príspevkov mám pocit že ste odborník. Kúpil som si kit sunway 48ccm čierny, mám najazdené 400km. Olej som dal na zábeh syntetiku repsol 2t moto competention v pomere 1:25. Mám 143kg a po rovine mi to ide 40km/h. Ihlu na karburátore som dal druhú rysku odspodu. Nezadrel som to? Prikladám fotky.
001.jpg
002.jpg
003.jpg
004.jpg
005.jpg


Odpovědět