Napínák znovu.
Rady a řešení technických problému
- j-z
- Administrátor
- Příspěvky: 727
- Registrován: ned 06. črc 2014 13:47:50
- Fotky: http://www.motokolari.cz/app.php/gallery/album/4
Re: Rady a řešení technických problému
- Přílohy
-
- napínak.JPG (54.9 KiB) Zobrazeno 8831 x
-
- napínák 2.JPG (57.79 KiB) Zobrazeno 8831 x
-
- Příspěvky: 1
- Registrován: ned 22. říj 2017 10:47:24
Re: Rady a řešení technických problému
Ahoj,nevíte zda by bylo možné předělat motor sunway 48ccm na 80 ccm? Předem děkuji za odpověď.
-
- Příspěvky: 489
- Registrován: stř 22. dub 2015 12:11:54
- Fotky: http://www.moto-kola.estranky.cz/
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rady a řešení technických problému
Jen pro zajímavost a ze zvědavosti ...něž sundám motor chci se zeptat ....když je motor studený jede velmi dobře ale jakmile se zahřeje ztratí výkon ......může to být tím že kompozit ve válci je už vydřený __?????
,,,,,,,,,,jen se slušně ptám PŘIPOMÍNÁM,,,,,,,,,,,
,,,,,,,,,,jen se slušně ptám PŘIPOMÍNÁM,,,,,,,,,,,
Re: Rady a řešení technických problému
Mám 80tku, koupil jsem nový válec, ale ten má rozteč na kolínko karburátoru 40mm, nevíte náhodou o nějakém, originál má 32mm
Předem díky
Předem díky
Re: Rady a řešení technických problému
Ahoj, 40mm má válec na Sky Hawka. 32mm mají standard jako třeba náš Fire Horse. Kde jsi ten válec kupoval?
M
M
Re: Rady a řešení technických problému
Koupil jsem ho u e-shopu čtyrkolky-hombráč, na e-darkach byl vyprodaný, celkově mě hombráč naštval, o válci nic nepsali tak mě to nenapadlo, měl jsem objednaný i výfuk, a ten taky nepřišel, pak měli na shopu 2 stahováky spojky, tak jsem myslel že ten jeden je na kolečko a druhý na spojku, byla i rozdílná cena, tak mě to divný nebylo, no taky tam nic nepsali, takže mi je jeden k ničemu, protože jsou oboustraný
Re: Rady a řešení technických problému
Hombráč? Nepřekvapuje . . .
Pokud máš motor koupený od e-darky.eu, zavolej si do skladu v Praze a vysvětli svojí situaci. Servis je mít bude 777 789 832, nebo Ti sundají v nejhorším z nového motoru. Čeká se na nové zboží.
Jestli máš motor koupený od Hombráče a díl ti nepasuje můžeš zkoušet cokoliv, přeji hodně štěstí. To ostatní povídání o kolečkách, co od něho nepřišlo a co nepasovalo není nic nového.
Pokud máš motor koupený od e-darky.eu, zavolej si do skladu v Praze a vysvětli svojí situaci. Servis je mít bude 777 789 832, nebo Ti sundají v nejhorším z nového motoru. Čeká se na nové zboží.
Jestli máš motor koupený od Hombráče a díl ti nepasuje můžeš zkoušet cokoliv, přeji hodně štěstí. To ostatní povídání o kolečkách, co od něho nepřišlo a co nepasovalo není nic nového.
Re: Rady a řešení technických problému
Díky, ne motor mám z ebaye, ale už to jsou 3roky, nějaké koleno si vyrobím, skyhawk má lepší kanály
Re: Rady a řešení technických problému
A co mě dneska docela nenapadlo jelikož mě stále přeskakuje řetězová spojka v tom plastovém kolečku na napínáku-Otočil jsem jí a to jsem neměl dělat:-((( malá mezera mezi karterem a ozubeným kolečkem mě řetězovou spojku rozpojilo a nastala deformace řetězové spojky:-((( naštěstí jsem jí srovnal.A tak se ptám napínák mám trošku pootočen a stále se tam ta spojka cpe co s tím? to cvakání mě docela štve...
Re: Rady a řešení technických problému
Výborně, tak že přeji mnoho najetých kilometrů. Ta fotografie příruby mě připomíná nějaký telefonát v kombinaci s nekvalitním válcem (podobnost bude zřejmě jistě čistě náhodná).Martin.provodov píše: ↑čtv 11. led 2018 13:12:18 Díky, ne motor mám z ebaye, ale už to jsou 3roky, nějaké koleno si vyrobím, skyhawk má lepší kanály
Madhu
Re: Rady a řešení technických problému
Hoši. Neblbněte s těmi napínáky. Všechny napínáky, co jsem zde viděl a co se standartně dodávají s motorovými kity pro kola jsou špatně. Řetěz musí zásadně jet po kladce vnitřkem a ne jakýmsi omělohmotným korýtkem. Řetěz, jedoucí korýtkem, dře spojkou řetězu o boky a má snahu se rozpojit. Vždy musí jet po vodící kladce vnitřkem. na to jsou řetězy stavěné a vyráběné. Stačí se podívat, ja je veden řetěz odvěku věků, vodícími kladkami přehazovačky. Tady udělali soudruzi z Číny zásadní chybu. Ten napínák s pružinou je absolutně nepoužitelný pro startování rozšlapáním, protože propružením při startu je znemožněna funkce. Musí se použít zarážka, která dovolí jen propružení v určitém rozsahu. Divím se, že může někdo vůbec něco takového vyrábět a nabízet k prodeji.
Re: Rady a řešení technických problému
Taky že to nešlo dal jsem to na pevno a klid..Jinak při nejhorším to rozemele kartér..Mě stačilo když se to kouslo v předním kolečku...!!!!
Re: Rady a řešení technických problému
PLVL
Vodící kladky pro řetěz nejsou ve strojařině a v cyklistice nic zas tak zábavného. V "korytu" řetěz lépe drží proto asi ten čínský nápad použití u motokol. Možná si všimneš jak je řešená přehazovačka i u normálního kola. Když se na to budeš dívat déle než skončí znělka večerníčku a to kudy vlastně přesně řetěz vede. Na sjezďáku bych se opravdu během řazení jen na vnitřní kladku nespoléhal ani u přehazovačky a to ani u převodníku. Musel bych být idiot. Řetěz u motokola má zajištění pojistkou která se dává po směru otáčení řetězu aby se nevyrazila. Záleží na výšce a materiálu okraje kladky aby se řetěz neničil. Možná Tě překvapí že ta "korýtková" kladka se používá třeba i na řetězu motorových pil. Zase záleží pochopitelně na způsobu provedení. To samé je s principem napínání řetězu. Tohle fórum je o nápadech, inovacích a poradenství k tomu čemu se říká motokolo. Jestli Tě baví se něčemu divit tak si ověř všechno co tady píšu.
Vodící kladky pro řetěz nejsou ve strojařině a v cyklistice nic zas tak zábavného. V "korytu" řetěz lépe drží proto asi ten čínský nápad použití u motokol. Možná si všimneš jak je řešená přehazovačka i u normálního kola. Když se na to budeš dívat déle než skončí znělka večerníčku a to kudy vlastně přesně řetěz vede. Na sjezďáku bych se opravdu během řazení jen na vnitřní kladku nespoléhal ani u přehazovačky a to ani u převodníku. Musel bych být idiot. Řetěz u motokola má zajištění pojistkou která se dává po směru otáčení řetězu aby se nevyrazila. Záleží na výšce a materiálu okraje kladky aby se řetěz neničil. Možná Tě překvapí že ta "korýtková" kladka se používá třeba i na řetězu motorových pil. Zase záleží pochopitelně na způsobu provedení. To samé je s principem napínání řetězu. Tohle fórum je o nápadech, inovacích a poradenství k tomu čemu se říká motokolo. Jestli Tě baví se něčemu divit tak si ověř všechno co tady píšu.
- j-z
- Administrátor
- Příspěvky: 727
- Registrován: ned 06. črc 2014 13:47:50
- Fotky: http://www.motokolari.cz/app.php/gallery/album/4
Re: Rady a řešení technických problému
Já mám už 7 let běžně dodávaný napínák (na 4 šrouby). Sice jsem laboroval s pružinovým, ale jak bylo psáno výše, starty jsou s tím (bez startéru) o hubu. Ten původní napínák slouží bez problému, řetěz dopínám tak 3 x do roka. Jedinou úpravou bylo vyříznutí klínku v tom plechu - z estetických důvodů, a jak jsem později zjistil, i z funkčních - za pomocí kladiva a svěráku se dala lépe optimalizovat souosost vodícího a řetězových koleček . app.php/gallery/image/2/sourcePLVL píše: ↑stř 21. úno 2018 16:47:08 Hoši. Neblbněte s těmi napínáky. Všechny napínáky, co jsem zde viděl a co se standartně dodávají s motorovými kity pro kola jsou špatně. Řetěz musí zásadně jet po kladce vnitřkem a ne jakýmsi omělohmotným korýtkem. Řetěz, jedoucí korýtkem, dře spojkou řetězu o boky a má snahu se rozpojit. Vždy musí jet po vodící kladce vnitřkem. na to jsou řetězy stavěné a vyráběné. Stačí se podívat, ja je veden řetěz odvěku věků, vodícími kladkami přehazovačky. Tady udělali soudruzi z Číny zásadní chybu. Ten napínák s pružinou je absolutně nepoužitelný pro startování rozšlapáním, protože propružením při startu je znemožněna funkce. Musí se použít zarážka, která dovolí jen propružení v určitém rozsahu. Divím se, že může někdo vůbec něco takového vyrábět a nabízet k prodeji.
Re: Rady a řešení technických problému
Ahoj koupil jsem si napínák s pružinou v e-darky, jednoduše jsem ho upravil. Potřeboval jsem flexu, vrtačku, jinou pružinu a drát kola z motorky. Najeto asi 500 km, motor startuji roztlačením vše funguje jak má. Foto galerie nebo odkaz youTube https://www.youtube.com/watch?v=R8vJXtcR9Sk
Re: Rady a řešení technických problému
Těch nápadů je spousta. Jde o to aby se řetězu nedovolilo povolit se více než je bezpečné. Tomuhle to fungovalo. Svářečku bych použil spíše na ten aretační kolík, ale jemu evidentně více vadilo že se mu pohyboval napínák na rámu.
http://www.e-darky.eu/user/products/add ... m_true.jpg
http://www.e-darky.eu/user/products/add ... m_true.jpg
Re: Rady a řešení technických problému
Jj proto jsem napínák posunul co nejvíc do bodu, kde je vidlice už oválná, aby se neprotáčela a nehrozilo, že se otočí do drátů. Potom už nešel použít původní systém napínání.
Re: Rady a řešení technických problému
Jo svářečka není to pravé, ale ono to lze podobně udělat i blíže ke šlapacímu středu. Viděl jsem už všemožné modifikace
Re: Rady a řešení technických problému
Ahoj všem Motokolařům. Do půlky táhne a od půlky plynu se dusí pomůž Sportovní karburátor? Díkes všem a s větrem o závod Shrek. Nezapomeň navštívit stránky : Motokolo 48 cm,60 cm,80 cm
Re: Rady a řešení technických problému
Já jsem originál napínák vyhodil po ujetí 20 kilometrů a vyrobil svůj s pružinou, který jakž, takž, funguje. Pravidelné napínání řetězu a zkoumání, jestli je správně napnutý, už nemusím 4 roky řešit. Napínák s pružinou nabízený na e-dárcích, je naprosto k ničemu.
Re: Rady a řešení technických problému
Ahoj motokolaři potřebuji poradit koupil jsem si fire horse 80,po namontování motoru do kola jsem na něm ujel cca 2 km zdechl jsem ho chcípákem a skoušel jsem ho znovu nahodit a nic.Svíčka jiskru háže benzín do karburátoru teče po 100m startování je svíčka suchá tryska je průchozí a motor ani ťuk dík za radu.
Naposledy upravil 1 dne mlibo; celkem upraveno 0x.
Re: Rady a řešení technických problému
Napínák s pružinou z e-dárcích stojí za nic u dvoutaktu (problém s startováním měl jsem to taky hrůůůůza) s ručním startérem žádný problém ,já mám čtyřtakty a super mám ho na dvou motokolech a najeto mnoho km a super.Přidávám ještě jedno ložisko navíc.PLVL píše: ↑stř 16. kvě 2018 9:54:47 Já jsem originál napínák vyhodil po ujetí 20 kilometrů a vyrobil svůj s pružinou, který jakž, takž, funguje. Pravidelné napínání řetězu a zkoumání, jestli je správně napnutý, už nemusím 4 roky řešit. Napínák s pružinou nabízený na e-dárcích, je naprosto k ničemu.
Re: Rady a řešení technických problému
mlibo píše: ↑pát 21. zář 2018 23:33:14 Ahoj motokolaři potřebuji poradit koupil jsem si fire horse 80,po namontování motoru do kola jsem na něm ujel cca 2 km zdechl jsem ho chcípákem a skoušel jsem ho znovu nahodit a nic.Svíčka jiskru háže benzín do karburátoru teče po 100m startování je svíčka suchá tryska je průchozí a motor ani ťuk dík za radu.
Re: Rady a řešení technických problému
Ahoj motokolaři potřebuji poradit koupil jsem si fire horse 80,po namontování motoru do kola jsem na něm ujel cca 2 km zdechl jsem ho chcípákem a skoušel jsem ho znovu nahodit a nic.Svíčka jiskru háže benzín do karburátoru teče po 100m startování je svíčka suchá tryska je průchozí a motor ani ťuk dík za radu.
Re: Rady a řešení technických problému
Mě odešla svíčka a CDI (černá krabička) najednou, jiskru to házelo ale nejelo, po výměně tech dvou jako za mlada
Re: Rady a řešení technických problému
Dík za radu taky jsem otom přemýšlel tak to skusím a uvidím,protože když jsem se díval na jiskru tak se my moc nezdála sice bílá ale moc tenká jak slabej vlas a hlavně zruším ten chcípák a udělám si svůj na vypínač protože to skratování cdi-čka se my vůbec nelíbý tak zatím.
Re: Rady a řešení technických problému
Ahoj, nedávno jsem si postavil také motokolo.
Ovšem při jízdě na plný plyn, ujedu určitou vzdálenost a pak motor zpomalí o cca 10km/h, musím opět stáhnout plyn a znova přidat, než se dostanu na maximální rychlost.Můžete mi prosím někdo poradit co bych s tím mohl udělat.
Moc díky.
Ať to jezdí.
Ovšem při jízdě na plný plyn, ujedu určitou vzdálenost a pak motor zpomalí o cca 10km/h, musím opět stáhnout plyn a znova přidat, než se dostanu na maximální rychlost.Můžete mi prosím někdo poradit co bych s tím mohl udělat.
Moc díky.
Ať to jezdí.
Re: Rady a řešení technických problému
Ahoj, také jsem se stal majitelem nového motoru Sunway 80 ccm a narazil jsem na problém hned při montáži. V dráze řetězu se plete část rámu - vodorovná i šikmá jdoucí k zadnímu kolu. Viz foto, jestli se vloží:
Máte někdo zkušenosti s ohýbáním hliníkového rámu? Samozřejmě to potřebuji udělat tak, abych nerozhodil osu kola. Myslel jsem, že použiju jen nějakou rozpěru v místě kolize a truhlářské svěrky, kterými ohnu zpět na šířku upínáku zadního kola... Ale je to takové řešení na koleně. Poradí někdo?
Máte někdo zkušenosti s ohýbáním hliníkového rámu? Samozřejmě to potřebuji udělat tak, abych nerozhodil osu kola. Myslel jsem, že použiju jen nějakou rozpěru v místě kolize a truhlářské svěrky, kterými ohnu zpět na šířku upínáku zadního kola... Ale je to takové řešení na koleně. Poradí někdo?
Re: Rady a řešení technických problému
Dobrý den sestavil jsem si motorové kolo, ale nejde rozjet, protože ozubené kolo né rozeta, ale druhe ozubené se hrozne blbe otáči nejde ani silou nerozjedu se. Nevíte co stim díky za odpověď.
Re: Rady a řešení technických problému
No ohybanie ramu je risk, ale inak to asi nepojde, každopadne ked už by si ho ohybal tak aby šla retaz uplne bez napinaku k rozete, ten napinak je dost namahany a ak nieje fakticky v ose retaze tak sa zniči. proste taky rizikovy medzikus.
Re: Rady a řešení technických problému
adame pastorek (male ozubene kolo) ma ist otačat tažko, otačaš totiž motor a ten ma vo valci kompresiu (bolo by blbe keby ide pastorek lahko). na kole musiš sediet celou vahou a pri nabrati rychlosti pustit spojku. Skus skorej či ide pastorek otačat tažko aj po zmačknuti spojky.
- j-z
- Administrátor
- Příspěvky: 727
- Registrován: ned 06. črc 2014 13:47:50
- Fotky: http://www.motokolari.cz/app.php/gallery/album/4
Re: Rady a řešení technických problému
Přijde mi, že máš řetěz moc zkrácenej. Pár článků přidat a napínák posunout k rozetě. Hliník bych neohýbal.V.M. píše: ↑pon 29. črc 2019 20:25:59 Ahoj, také jsem se stal majitelem nového motoru Sunway 80 ccm a narazil jsem na problém hned při montáži. V dráze řetězu se plete část rámu - vodorovná i šikmá jdoucí k zadnímu kolu. Viz foto, jestli se vloží:
Máte někdo zkušenosti s ohýbáním hliníkového rámu? Samozřejmě to potřebuji udělat tak, abych nerozhodil osu kola. Myslel jsem, že použiju jen nějakou rozpěru v místě kolize a truhlářské svěrky, kterými ohnu zpět na šířku upínáku zadního kola... Ale je to takové řešení na koleně. Poradí někdo?
- j-z
- Administrátor
- Příspěvky: 727
- Registrován: ned 06. črc 2014 13:47:50
- Fotky: http://www.motokolari.cz/app.php/gallery/album/4
Re: Rady a řešení technických problému
A spojka funguje?Adam Němec píše: ↑pon 29. črc 2019 21:43:02 Dobrý den sestavil jsem si motorové kolo, ale nejde rozjet, protože ozubené kolo né rozeta, ale druhe ozubené se hrozne blbe otáči nejde ani silou nerozjedu se. Nevíte co stim díky za odpověď.
Re: Rady a řešení technických problému
Ahoj, mám ještě jeden dotaz/problém. Taky mi nefaká rozpojení spojky.
Bohužel mi při montáži ze strany malého řetězového kolečka vypadla kulička a tyčka spojky (kuličku a tyčku jsem našel na zemi). Normálně jsem to tam vrátil, ale při smáčknutí páčky se kolem stejně nelze točit, řetěz je zaseklej. Jednak se chci zeptat, jestli kulička + tyčka je vše, co mohlo vypadnout ze strany řetězu, nebo zda mám ještě něco hledat. Spojku z druhé strany jsem nerozdělával.
A dále jestli třeba někoho nenapadne, kde by mohl být problém.
Díky moc za radu.
Bohužel mi při montáži ze strany malého řetězového kolečka vypadla kulička a tyčka spojky (kuličku a tyčku jsem našel na zemi). Normálně jsem to tam vrátil, ale při smáčknutí páčky se kolem stejně nelze točit, řetěz je zaseklej. Jednak se chci zeptat, jestli kulička + tyčka je vše, co mohlo vypadnout ze strany řetězu, nebo zda mám ještě něco hledat. Spojku z druhé strany jsem nerozdělával.
A dále jestli třeba někoho nenapadne, kde by mohl být problém.
Díky moc za radu.
Re: Rady a řešení technických problému
klikni na obrázek a oni se rozpohybují.http://www.motokolari.cz/viewtopic.php?f=7&t=30#p5281
Re: Rady a řešení technických problému
Čus . Do ohýbání rámu bych se asi rozhodně nepouštěl . Z toho obrázku není patrné jak moc potřebuješ roztáhnout tu vidlici aby ti ten řetěz nedrhl o rám pokud by to nebylo moc zkus dát na osu podložky z obou stran . Pokud by to pomohlo tak zase jen za cenu zhoršené montáže a demontáže. V každém případě ten napínák řetězu tak jak ho máš v žádném případě takhle být nemůže musel bys ho udělat , vyřešit jinak . Jinak jak už ti psal JZ vypadá to že máš krátký řetěz.V.M. píše: ↑pon 29. črc 2019 20:25:59 Ahoj, také jsem se stal majitelem nového motoru Sunway 80 ccm a narazil jsem na problém hned při montáži. V dráze řetězu se plete část rámu - vodorovná i šikmá jdoucí k zadnímu kolu. Viz foto, jestli se vloží:
Máte někdo zkušenosti s ohýbáním hliníkového rámu? Samozřejmě to potřebuji udělat tak, abych nerozhodil osu kola. Myslel jsem, že použiju jen nějakou rozpěru v místě kolize a truhlářské svěrky, kterými ohnu zpět na šířku upínáku zadního kola... Ale je to takové řešení na koleně. Poradí někdo?
Re: Rady a řešení technických problému
Zdravím vás pánové, dnes jsem se zde zaregistroval, protože moje motokolo začíná mí trošku problémy. Motor mám Fire Horse 50 ccm namontovaný na skládačce za sedadlem a jezdím denně do práce a zpět asi 6 km. Doposud bez problémů. Začaly se ozývat divné zvuky ze spojky, jakoby ve uvnitř něco šmatlalo a dřelo, po sundání víčka spojky ve zevnitř vydřené kolečko od středového šroubu. Lehce vydřené. Spojka funguje asi tak, že po vypnutí spojky hluky na chvíli ustanou, potom znovu zesílí a spojka se kousne, kolo poposkočí a udusí se motor. To vše v vypnutou spojkou. Zároveň jsem si všiml, že motor nejde z volnoběhu moc do otáček, jakoby se mu nechtělo, ale pak se chytí a valí normálně. Může to mít souvislost s tou spojkou?
Díky za rady
Díky za rady
Re: Rady a řešení technických problému
Bude-li to možné udělejte fotku. Letos jsem na jezdil 2500km. Tak se mohu podělit o nějaké zkušenosti. Konkrétně se spojkou mě nic netrápí. Zatím funguje tak jak má. Čeho jsem si všiml je, že není dobré používat spojku jako u pohonu s nějakým převodem, že se budu přes spojku rozjíždět. Rozjedu to tak na 15km a pak jí pustím. Kde jsou cesty krkolomné nebo na křižovatkách, v nepřehledných místech apod. Tak raději zmáčknu spojku daný úsek přešlapu, rozjedu to a zase pustím spojku. Jak říkám zatím vše OK a je souhlasím s tím, že nějakou zručnost a citlivé zacházení bude motor potřebovat.
Re: Rady a řešení technických problému
Ahoj, takze problem s tahem motoru z volnobehu vyresen, vytrousil jsem asi pri udrzbe tesnici krouzek mezi karbecem a trubkou sani, doplneno, motor jede ja drak. Spojka KO, budou to loziska bud v lamele to okruzni, nebo lozisko za lamelou. Kouse se to tak, ze jezdim v pohode po dvore i bez pritlacneho kotouce . Zastavim, vypnu motor, cuknu s kolem 20 cm dozadu, odblokuje se to a zase chvili funguje, nez se kousne znova.
Tudiz se ptam. Jak se spojka rozebira? Jsou potreba nejake stahovaky?
Diky za rady
Tudiz se ptam. Jak se spojka rozebira? Jsou potreba nejake stahovaky?
Diky za rady