Preventivní prohlídka nového motoru? Rady před použitím?
Preventivní prohlídka nového motoru? Rady před použitím?
Dobrý den, na poště už na mě čeká Machina Fire Horse r.v. 2017, 48ccm, chtěl bych vědět, co se konkrétně vylepšovalo, na cca kolik km/h zajíždět, na co jsou náchylné, co kontrolovat v jakých intervalech, typy olejů, něco jsem již na fóru početl, zaznamenal jsem nějaké mouchy ohledně pojistek pístního čepu a ložiska ojnice. Jakou mají životnost při správném mazání a zacházení, bylo by lepší to vyměnit hned za ségrovky a kluzné ložisko, nebo můžu klidně zajíždět a výměnu nechat na potom, nebo po kolika km? Jak by se na to tvářili při případné reklamaci? Zda je to bráno jako na díly, či celek? Mám raději motor před použitím preventivně prohlédnout a vypláchnout od zatoulaných špon? Také jsem si všiml výfuku, že drží pouze za přírubu, ten bych hned ještě hodil na držák. Co si budem povídat, je to levný DODO, ale podle všecho, při dobrém zacházení slušný.. Děkuji za odpověď na všechny otázky a pěkný den. Jinak jsem z Káranýho, kdyby byl v okolí podobný nadšenec s čínou, rád dám pokec. Ještě dodatek, trochu mě překvapilo,na E-dárky udávají hmotnost v základní výbavě 6,5kg, pošta uvádí 12kg o nic nejde, doprava zdarma, nechám se překvapit jinak okamžitá reakce a rychlost dodání mě mile překvapila..
Re: Preventivní prohlídka nového motoru? Rady před použitím?
Dobré odpoledne,
jen pro doplnění, výfuk jen za přírubu nedrží v balení je plechová objímka která se upevní na konci tlumiče k rámu kola pro snížení vibrací.
Hmotnost je udaná u parametru motoru v popisu, tedy váha se týká pouze motoru. Je mírně nadsazená . . .
Při zasílání se udává váha celé sady včetně nádrže, řetězu, rozety, výfukového tlumiče, krytu řetězu, všech kartonových obalů atd.
Madhu
jen pro doplnění, výfuk jen za přírubu nedrží v balení je plechová objímka která se upevní na konci tlumiče k rámu kola pro snížení vibrací.
Hmotnost je udaná u parametru motoru v popisu, tedy váha se týká pouze motoru. Je mírně nadsazená . . .
Při zasílání se udává váha celé sady včetně nádrže, řetězu, rozety, výfukového tlumiče, krytu řetězu, všech kartonových obalů atd.
Madhu
Re: Preventivní prohlídka nového motoru? Rady před použitím?
Děkuji za odpověď, už se v tom hrabu a zjišťuji, že mé otázky byly většinou zbytečné
Re: Preventivní prohlídka nového motoru? Rady před použitím?
Nebylo nic zbytečného a já jsem jako zástupce těch e-darky.eu považoval za vhodné na to odpovědět.
Sám se totiž opravdu hodně snažím aby to bylo co nejméně DODO.
Madhu
Sám se totiž opravdu hodně snažím aby to bylo co nejméně DODO.
Madhu
-
- Příspěvky: 30
- Registrován: čtv 20. dub 2017 9:15:25
Re: Preventivní prohlídka nového motoru? Rady před použitím?
Zdravým mam motor z e-darku cca 2mesice 80ccm a jsem nadšen a nemoho si na nic stěžovat ba naopak když jsem tam zavolal že jsi nevym zněčim rady hned mi poradili
Re: Preventivní prohlídka nového motoru? Rady před použitím?
Mam motor 3 měsíce a začalo mi v tom pískat když vypnu motor a jedu na volnoběh.Zvuky vycházi ze strany co je řetěz.A nevím si s tim už poradit.Dam tam vazelínu chvilku je to dobrý a pak znova.
Re: Preventivní prohlídka nového motoru? Rady před použitím?
Takove slabe pisknuti se mi taky ozyva,ale pouze kdyz kolo vedu pesky. Je to takove slabe zapisknuti, ale je jasne slysitelne. Uz jsem do spojky nacpal vazelinu tim otvorem co je v nem umisten bovden spojky a stejne se to po kratkem case znovu ozvalo. Zkusil jsem i WDcko na retez a jeho okoli, ale zase jen na cas. Ted uz si toho nevsimam.
Re: Preventivní prohlídka nového motoru? Rady před použitím?
Přesně tak a když to nenamažu tak to píská čimdal tim víc.Když namažu vazelínou ten otvor v tom tažnymřetězovém kolečku co je ta tyčka s kuličkou na spojku tak to přestane a ujedu tak 30km a píská to znova postupně čimdál tim vic.Doela mě to štve
Re: Preventivní prohlídka nového motoru? Rady před použitím?
Když to nemažeš a píská to čím dál víc tak je to docela logický
Na hřídeli spojky jsou zakrytovaná ložiska pro udržení mazací náplně. To u řetězu dostává navíc pořádně zabrat tahem do strany směrem k zadní rozetě (docela snadné pochopit). Jestli má ložisko spolehlivě pracovat, musí být dobře namazané, aby nedošlo ke styku kov na kov což je právě to pískání. Dělá to styk mezi oběžnými elementy (ložiska jsou kuličková) a klecí. Volba vhodného maziva a způsob mazání je důležitá, stejně jako údržba. 30km je fakt docela dost a mazat zakrytovaná ložiska složitý úkon.
Mazání WDčkem ve spreji je teda fakt blbost jestli to tam foukneš pod ten kryt ložiska tak akorát vyplavíš co tam je za náplň a WD tam poté moc parády do budoucnosti nenadělá.
Když by se tam podařilo vpravit matroš jako např. tohle
https://www.spoke.cz/muc-off-dry-ptfe-chain-lube-400ml/
pak je to účinnější způsob.
Já si s tím mažu řetěz u sjezďáku i u Dirtu. Nejdřív to vteče do rolen řetězu a pak to tam ztuhne a vytvoří nelepivé ale neskutečně kvalitní trvalé mazání.
Jo a ty ložiska co tam jsou jsou Made in China a stejné rozměry dělá i SKF . . .
Madhu
Na hřídeli spojky jsou zakrytovaná ložiska pro udržení mazací náplně. To u řetězu dostává navíc pořádně zabrat tahem do strany směrem k zadní rozetě (docela snadné pochopit). Jestli má ložisko spolehlivě pracovat, musí být dobře namazané, aby nedošlo ke styku kov na kov což je právě to pískání. Dělá to styk mezi oběžnými elementy (ložiska jsou kuličková) a klecí. Volba vhodného maziva a způsob mazání je důležitá, stejně jako údržba. 30km je fakt docela dost a mazat zakrytovaná ložiska složitý úkon.
Mazání WDčkem ve spreji je teda fakt blbost jestli to tam foukneš pod ten kryt ložiska tak akorát vyplavíš co tam je za náplň a WD tam poté moc parády do budoucnosti nenadělá.
Když by se tam podařilo vpravit matroš jako např. tohle
https://www.spoke.cz/muc-off-dry-ptfe-chain-lube-400ml/
pak je to účinnější způsob.
Já si s tím mažu řetěz u sjezďáku i u Dirtu. Nejdřív to vteče do rolen řetězu a pak to tam ztuhne a vytvoří nelepivé ale neskutečně kvalitní trvalé mazání.
Jo a ty ložiska co tam jsou jsou Made in China a stejné rozměry dělá i SKF . . .
Madhu
Re: Preventivní prohlídka nového motoru? Rady před použitím?
Tak jsem to dnes začal kompletovat, ale musel jsem začít odstraněním pavučin z výpletu kol, konečně mě to přimělo pořídit i nový duše a pneu, původní byly v rozkladu, jen 15 let starý, asi čína. No a kompletní rozborka kazety a nábojů, samozrejmě sypaný ložiska, tak se sypaly všude po garáži, bylo to totálně suchý, naštěstí magnet z repráku na tyči umí hledat, vazelína se kompletně vypařila. Jo mazat se musí pravidelně, nacpal sem tam grafitku, nic jiného jsem nenašel. Ještě bych potřeboval vědět, až bude potřeba, na kolik nm se utahuje hlava? Kolik dává magneto? Je to normálně 6V? Pohrávám si s myšlenkou, že tam bude usměrňovač s dobíjením aku tužkovek na živení světel. Pak bych chtěl vědět, jestli by bylo možné zkompletovat standartní rozetu z kitu s tou větší, teď nevím počet zubů a jaké mají průměry,jestli by to pobraly, s přehazovačkou, místo napínáku, asi by to musela být domácí výroba, kolečka z náhonu, širší vidlice.. zkoušel to už někdo?
Re: Preventivní prohlídka nového motoru? Rady před použitím?
Myslis jako smontovat dve rozety s rozdilnym poctem zubu a ty pak mezi sebou prehazovat nejakym mechanismem? Joj dobra idea, ale asi spatne realizovatelna (i kdyz..). V pripade ze na neco narazis dej vedet, protoze napad je to pekny, jen se bojim toho, ze motoretez tak moc zrejme nevyhnes. Prece jenom ma ponekud jine parametry nez cykloretez.
Re: Preventivní prohlídka nového motoru? Rady před použitím?
Tohle jsem už zkoušel asi před rokem a ztroskotalo to právě na tom přehazování řetězu nahoru a dolů a rozeta nemá ty šikmé zuby jako u více kolečka a to je další věc a řetěz zase nemá takové zúžení v článcích
Mozna kdybych uměl na soustruhu a měl ho tak bych to možná nějak udělal to moje zkušenost
Kuttil
Mozna kdybych uměl na soustruhu a měl ho tak bych to možná nějak udělal to moje zkušenost
Kuttil