Výběr motokola na míru

Kde koupit, na co se zaměřit, jaký typ, ...

Moderátoři: j-z, Velkocus

Wolfgar
Příspěvky: 62
Registrován: úte 23. led 2018 21:19:08

Výběr motokola na míru

Příspěvek od Wolfgar »

Všechny vás tu zdravím, přišel jsem si tak jako většina zde pro rady, zvažuji, že si koupím nebo pravděpodobněji nechám postavit na míru motokolo, jenže zatím mi chybí zkušenosti k tomu co přesně vlastně budu chtít.

Přiznám se, je mi 30 a nikdy jsem něměl řidičský průkaz, jezdit umím, pravidla silničního provozu znám, ale zkrátka se mi nikdy nechtělo dát nemálo tisíc za kousek papíru a navíc spadám do kategorie užívám si cestu, jezdím pomalu a rád se kochám, takže už léta jezdím celoročně na kole, v zimě na sněhu i náledí každodeně do práce a v létě po celé republice. A protože se mi práce stěhuje více z ruky a i co se týče těch letních tras rád bych rozšířil rádius i za hranice matičky vlasti a naplánoval si nějaké delší třeba i několikatýdenní expedice po Evropě stál jsem před volbou ŘP a levnější motorka nebo nějaké pořádné motokolo a protože jsem zde tak je asi jasné co vyhrálo. Nicméně potřebuji poradit co přesně by se nejvíc hodilo pro mé potřeby.

Typ kola - První je přede mnou volba typu kola a tvaru rámu. Zajímal by mě zvlášť názor těch kteří zde jezdí na motokolech typu chopper a cruiser jestli jsou stejne jako motorky které je inspirovaly pohodlnější na delší cesty, o co obtížnější je zvlášť při nižšší pozici u chopper stylu příšlap a zároveň jak moc utrpí stabilita a manévrovatelnost. Na jednu stranu je pro mě důležité, aby se za den dalo na motokole urazit pohodlně alespoň 100km po silnicích a v mírnějším terénu cest a cyklostezek, ale zároveň potřebuji aby kolo bylo spolehlivě ovladatelné i v zimě. Popravdě hrozně rád bych si nějaké motokolo chopper nebo cruiser stylu vyzkoušel abych měl představu, ale nevím jestli k tomu je někde v Praze a okolí příležitost. Všechny obchody nabízející testovací jízdy jsem totiž našel jen na moravě. A i kdybych se rozhodl pro styl chopperu nebo cruiseru má cenu nechat si je vyrobit nebo je rozumější varianta koupit už něco hotového a už jen řešit instalaci motoru a dalších vychytávek.

Volba motoru - jasná otázka je dvou nebo čtyřtaktový motor, v každém případě protože je pro mě důležitá spolehlivost raději bych se vyhnul levným čínským motorům a koupil něco kvalitně vyrobeného, spolehlivého a ověřeného byť za vyšší cenu - zatím jsem našel, že nejoblíbenější je čtyřtaktová Honda GX 35,a le je to už dobrých pár let starý motor a nemám přehled, jestli se na trhu neobjevilo něco lepšího nebo jestli není k dispozici i nějaký kvalitní dvoutakt. Na dlouhé cesty je pro mě důležitá právě ta spolehlivost, ale i pohodlí při jízdě - tedy omezení vibrací a hluku, základní servisovatelnost v terénu a docela rád bych omezil i ten zápach, jak na cestě tak při ustájení, zatím se tedy kloním ke čtyřtaktu. Navíc na delších cestách bude pohodlnější i dopňování paliva na benzínách a tím se i odlehčí na nákladu. Na čem mi naopak zas tak nezáleží je výkon, na kole mám něco naježděno a nevadí mi šlápnout do pedálů a navíc jak jsem zmínil nejsem žádný rychlostní jezdec, od motoru očekávám, že pomůže do kopců a usnadní cesty s 20-30kg bagáže a výbavy.

Další úpravy - Hodně rád si přečtu jaké další úpravy a nápady by se mi při vymýšlení takového mého ideálního motokola mohly hodit. Za sebe bych ocenil kdyby přidáním motoru co nejméně utrpěly vlastnosti kola, tj aby se v případě potřeby napříkladu neopravitelného defektu dal motor odpojit a dojet do nejbližššího servisu. Má cenu zkoumat nějaká alternativní zapojení motoru a řazení? Na fotkách jsem vyzkoumal, že nejčastější je přímé zapojení náhonu motoru na osu zadního kola je to nejlepší řešení nebo prostě nejjednodušší/nejlevnejší. Má zapojení na předlohu a klasický cyklořetěz nějakou výhodu? Co jsem vyhledal je pro laika poměrně špatně srozumitelné kromě toho, že hlavní nevýhoda cyklořetězu je nízká životnost, ale na druhou stranu náhradní řetěz ve výbavě a jeho výměna na cestách mi nepříjde jako nějak nepřekonatelný problém. To samé co se týká zachování zadní kotoučové brzdy.

Omlouvám se za tu hromadu textu, dohledal jsem si zde i jinde co se dalo, ale odpověď na to co přesně by bylo nejlepší pro mě jsem nenašel takže ocením vaši pomoc. Chtěl bych to dát dohromady do léta a rozpočet zatím plánuji tak do 20ti tisíc. Nejsem žádný boháč který chce designovou specialitku chci co nejpraktičtější spolehlivý dopravní prostředek který mi bude sloužit dlouhá léta (alespoň když přidám i dobrý alarm a silný bezpečnostní řetěz, už jsem si tu všiml, že motokola jsou u zlodějů v oblibě) Kdybych měl dílnu nejraději bych se do té stavby pustil sám, ale chybí mi znalosti, zkušenosti a především nějaký ten prostor takže to zůstane u hledání nějakého schopného nadšence takže budu rád i za případná doporučení.


Uživatelský avatar
j-z
Administrátor
Příspěvky: 727
Registrován: ned 06. črc 2014 13:47:50
Fotky: http://www.motokolari.cz/app.php/gallery/album/4

Re: Výběr motokola na míru

Příspěvek od j-z »

Dobrá slohovka, pokud Tě motokolaření chytne, můžeš psát pro nás např. recenze :-).
K obsahu - limit 20 tisíc za celé funkční motokolo v těchto parametrech (spolehlivý 4-takt) může být problém, záleží na tom, zda máš k dispozici už nějaké použitelné kolo. Pokud chceš jezdit i mimo zpevněné cesty, zvážil bych elektrokolo, které v lese nebude tolik provokovat.
Než se tady rozepisovat, doporučuji někdy zajít na pivko.


j-z (Jiří) | admin@motokolari.cz
Ne všemu rozumím, ale vždy rád poradím
Wolfgar
Příspěvky: 62
Registrován: úte 23. led 2018 21:19:08

Re: Výběr motokola na míru

Příspěvek od Wolfgar »

Elektrokolo je mi prave se svym omezenym dojezdem na jakekoli delsi cesty vcelku na nic. Co se tyce jizdy v terenu uplne nemyslim jizdu jen tak po lesich, ale rad bych jezdil po cyklostezkach a z me dosavadni zkusenosti na nekterych zvlast dale od prahy je ten teren uz trochu divocejsi.
Jinak tech 20 tisic je orientacne, ta horni hranice bude tak tech 25, kdybych mel moznost neceho opravdu unikatniho tak mozna i tech 30. Honda GX 35 se da koupit za 8-9 tisic nova, koupi z druhe ruky se trochuz draham, ale kdyby motor kupoval nekdo zkuseny, zkontroloval ho a udelal generalku tak by to slo, jen si nejsem jisty jestli to pak vyjde vyrazne levneji nez motor novy.
Horske kolo na dily tu mam, ale zrejme z nej nepouziju o moc vic nez predni kolo s vypletem, ram a vidlice jsou na choppera nepouzitelne. Maximalne nejake prevody by z toho jeste sly vykuchat.
Sehnal jsem si pomoc kamarada automechanika s dilnou, ale momentalne resime prave co s ramem a vidlici. Jak velky problem je vyrobit si ram podomacku nebo jestli radeji kontaktovat nejakeho vyrobce a ram si nechat vyrobit, vetsina co jsem nasel se ale zabyva primo stavbou superdrahych profi zavodnich kol a ne takovyhle specialitek. Chopper vidlice by mozna sla jednoduse vzit z nejake lehke motorky i s odpruzenim. Predni kolo bych vzal tu klasickou MTB 26", zadni kolo pak asi 20 nebo 22" s sirokym plastem. Tam me zase napadlo pouzit kolo z nejake lehke offroadove motorky, daji se sehnat i s rozetou, neni na ne problem sehnat plaste a odolne defektu.
No a co se tyce prevodu nasel jsem tuhle praci https://digilib.k.utb.cz/bitstream/hand ... 011_dp.pdf kde ma autor detaile rozepsanou konstrukci te prevodovky takze tam mam v planu ridit se tim.
Ale na pivko bych rad zasel mozna i s tim kamaradem, hodilo by se nam dozvedet se o tom co nejvice od nejakeho zkuseneho motokolarskeho veterana.


wipeout3

Re: Výběr motokola na míru

Příspěvek od wipeout3 »

Čus
podívej se na moje motokola ve stylu chopper http://www.motorkari.cz/motorka/?mid=95433 a http://www.motorkari.cz/motorka/?mid=115002 měl jsem Hondu GX 35 a na nijsem najel 11500km ale převodovky stojí za velke hov..


Wolfgar
Příspěvky: 62
Registrován: úte 23. led 2018 21:19:08

Re: Výběr motokola na míru

Příspěvek od Wolfgar »

Moc pekne, na to druhe jsem i koukal, ale kdyz jsem dohledal, ze to sem posilaji z Ciny za 100$ kus tak jsem se rozhodl radeji si neco postavit sam, ja mam skoro sto kilo, obvykle vozim dalsich 30-40 bagaze, neco motor a jsem na 150 a tezko rict jak dlouho by to cina z materialu za sto babek vydrzela. Stejny duvod proc jsem zavrhnul ty hotove kousky od Fire Horse a Sunhawku. Jak to pusobi kvalitne v realu? A proc jsi nakonec vymenil T4 za T2? Jo a docela by me zajimalo jak se na tom chopper stylu vubec jezdi, vyhody/nevyhody oproti klasickemu kolu. Premyslim jak to navrhnout jako takoveho hybrida cruiseru a chopperu abych zachoval alespon nejake jizdni vlastnosti a zaroven pohodli chopperu, ale nemam predstavu jak spatne na tom s temi jizdnimi vlastnostmi ten chopper vlastne je.

Nad tim jak vyresit prevodovku uz si lamu hlavu par dni, je nejaky konkretni duvod proc vidim nejcasteji retez motoru zapojeny primo na zadni kolo kde jsou prevody problem, neslo by pri pouziti predlohy a zapojeni dopredu a hnani normalne prez cykloretez ponechat zadni prehazovacku? Nebo je tam nejaky technicky problem ktery nevidim a nejde vyresit - volnobeh, prislap, zivotnost?


Uživatelský avatar
j-z
Administrátor
Příspěvky: 727
Registrován: ned 06. črc 2014 13:47:50
Fotky: http://www.motokolari.cz/app.php/gallery/album/4

Re: Výběr motokola na míru

Příspěvek od j-z »

Ty čínské 2T motůrky jsou hlavně o štěstí, zrovna ten můj druhý jezdí už 2 roky bez jediné závady, jen mažu a dotahuji vyklepané šrouby :-).
Pokud chceš i šlapat, není nutné mít tu rel. poruchovou předlohu, která zvyšuje použitelnost stroje zejména do rychla.


j-z (Jiří) | admin@motokolari.cz
Ne všemu rozumím, ale vždy rád poradím
Wolfgar
Příspěvky: 62
Registrován: úte 23. led 2018 21:19:08

Re: Výběr motokola na míru

Příspěvek od Wolfgar »

No ja se te T2 chci vyhnout i z dalsich duvodu nez je jen nespolehlivost - hlucnost, vibrace, zapach, moznost natankovat kdekoli bez michani. Ale ten mensi vykon 4T bych chtel kompenzovat prave tou predlohou, nejde mi ani tak o rychlost jako o stoupani. Obavam se, ze kvuli posazeni sedla chopperu oproti pedalum ten prislap nebude tak efektivni aby se tak bez prevodu daly zvladnout treba Krokonose kam bych rad zamiril ale s obycejnym kolem jsem si na ty krpaly netroufl.

Jinak at jen neplacam tady je zatim prvni, hodne predbezny navrh, jeste nejspis budu ladit ty vzdalenosti, musim se patricne premerit a pak nejak vypocitat idealni delku ramu, vzdalenost sedla od pedalu, vysku a delku riditek atd. Nakonec jsem udelal ram ciste jen z rovnych trubek. Jednak to bude mnohem snadnejsi na vyrobu a navic se mi i docela libi jak to vypada.

Obrázek


jirka
Příspěvky: 82
Registrován: úte 22. črc 2014 8:38:06

Re: Výběr motokola na míru

Příspěvek od jirka »



Wolfgar
Příspěvky: 62
Registrován: úte 23. led 2018 21:19:08

Re: Výběr motokola na míru

Příspěvek od Wolfgar »

Sakrys ten vypada lepe nez ta Honda, tenhle rovnou v kitu vypada take dobre https://www.minibike-shop.cz/motorove-k ... -takt.html, ma tu s nimi nekdo zkusenosti? Jen nevim abych se nedostal do problemu, do 50cc se vejdu, ale vykon je nad 1kw, nejsem si jisty jestli to budou resit nebo ne.


Uživatelský avatar
j-z
Administrátor
Příspěvky: 727
Registrován: ned 06. črc 2014 13:47:50
Fotky: http://www.motokolari.cz/app.php/gallery/album/4

Re: Výběr motokola na míru

Příspěvek od j-z »

4 takty, 4 problémy :-) Zejména u Číny.


j-z (Jiří) | admin@motokolari.cz
Ne všemu rozumím, ale vždy rád poradím
Wolfgar
Příspěvky: 62
Registrován: úte 23. led 2018 21:19:08

Re: Výběr motokola na míru

Příspěvek od Wolfgar »

Jo vypada moc hezky, ale kdyz jsem dohledal, ze to je nejaka noname cina kterou jen cesky distributor prodava pod svou znackou tak jsem to zavrhl. Ale zkusim mrknout jeste na nejake znackove minibike motory. Stale jsem pevne rozhodnuty pro 4t ale na motoru urcite setrit nebudu, honda zustava v zaloze.

Momentalne resim nejvic ram - material ocel nebo dural? Cenove ten rozdil za material zas tak velky neni ale u duralu bude urcite tezssi sehnat kde to budou schopni svarit. Stavel jste si tu nekdo motokolo od zakladu?

Snizeni hluku na minimum - 4T by sam o sobe tak hlucny byt nemel a dal jsem docetl, ze jeste dost pomuze vymena retezu za ozubeny remen, zkousel jste to nekdo? Jak dlouho to vydrzi?


Uživatelský avatar
j-z
Administrátor
Příspěvky: 727
Registrován: ned 06. črc 2014 13:47:50
Fotky: http://www.motokolari.cz/app.php/gallery/album/4

Re: Výběr motokola na míru

Příspěvek od j-z »

Rámů je na trhu dost, spíš bych koupil nějakej jetej, a ten případně doladil.
Hluk jde hlavně z výfuku a ze sání, s tím se dá pracovat.


j-z (Jiří) | admin@motokolari.cz
Ne všemu rozumím, ale vždy rád poradím
Uživatelský avatar
Tor158
Příspěvky: 571
Registrován: pát 12. pro 2014 19:42:45

Re: Výběr motokola na míru

Příspěvek od Tor158 »

Wolfgare!!
Ty to máš v hlavě uplně pomatený.Ty by jsi chtěl přeskočit zkušenosti a praxi
lidí z tohoto fóra.Nebo lépe řečeno máš k tomu inženýrský přístup .No ale hlavní
věc- nečetl jsi celé fórum a tak se ptáš na věci které jsou zcela jasné.No, ale J-Z Ti chtěl
doporučit -koupit si stavebnici 50cm od Madhua a zkusit to.Uvidíš jaké je to přišlapovat
do kopce s 2 taktem.Tak Tě ty čtyřtakty opustí..(Opustí Tě i Choppery i Cruisery)Takových
tu už bylo.Tor.


Wolfgar
Příspěvky: 62
Registrován: úte 23. led 2018 21:19:08

Re: Výběr motokola na míru

Příspěvek od Wolfgar »

No nechtel, proto se tu ptam. A forum jsem cetl, treba to vlakno a prislapu kde se vetsina priznava ze vlastne nejak vubec neprislapuje :D Jako cloveka zvykleho jezdit na kole 50+ km me ten prislap zas tak nedesi a navic co se zkusenosti tyce prave tech chopperu s Honda GX 35 motorem jsem nasel spoustu jak od ceskych vyrobcu tak ze zahranici takze to nejspis bude funkcni, ja jen ladim detaily jak to udelat. Chopper by to byt nemusel uznavam, na druhou stranu uprimne nesnasim posed na modernich kolech, dlouha leta jsem jezdil na starem cruiser horakovi s prakticky vzprimenym posedem a kdyz jsem si pak poridil nove trekove kolo tak me z toho jak jsem na nem byl ohnuty jako blbec akorat zacaly bolet zada a musel jsem to resit vymenou celych riditek, predstava, ze se na kole pri dlouhych cestach budu moct zaklonit a oprit je pro me nesmirne lakava.
Jinak co jsem videl tak tu take bylo hodne takovych co ty choppery maji a jezdi na nich.

Kazdopadne pocital jsem kolik vyjde stavebnice a kolik skoupeni vseho co v te stavebnici je bez motoru a ten rozdil je tak maly, ze nakonec mozna prece jen te cine sanci dam, zkusim jestli narazim na dobry kus a kdyz se to ukaze problematicke pujde ven a vymenim ho za hondu.

Jinak dnes jsem patecni nudu v praci ubijel tim, ze jsem studoval co o 2T vs 4T pisou na zahranicnich motokolarskych forech me spis utvrdilo ze chci 4takt.

Co se tyce ramu tak uplne nevim jak doladit ram na ten tvar co mam vymysleny krome toho ho komplet rozrezat a posvaret dohromady a to uz bude asi vazne lepsi koupit ty trubky nove.


Uživatelský avatar
Tor158
Příspěvky: 571
Registrován: pát 12. pro 2014 19:42:45

Re: Výběr motokola na míru

Příspěvek od Tor158 »

Umíš psát s diakritikou?Nebo Ti to nic neříká.Tady se to obecně používá.No a když máš utkvělou
představu o ježdění, tak jak si to představuješ, tak do toho.Nezlob se- ale napsat že potřebuješ motor
aby Ti ho na cestě opravili v servisu je poněkud mimo .Musíš si ho opravit sám a dojet.Hele chce
to nejdřív trochu jezdit a nepsat slohový práce bez diakritiky.J-Z by Ti asi dal za 1.Já za 5.Když jseš
cizinec-je ti odpuštěno.A ty zahraniční fóra jsou samý blábol a vymytí mozku mladým lidem.To je
ale tady známo.Tak si prostuduj celé fórum ptej se na smysluplné věci.Tor.


Uživatelský avatar
Tor158
Příspěvky: 571
Registrován: pát 12. pro 2014 19:42:45

Re: Výběr motokola na míru

Příspěvek od Tor158 »

Ještě bych doplnil:čtyřtakt je poruchový a jednoválec nemá dostatečný
kroutící moment.Takže do rovin.V kopcích ani náhodou.Do kopců to nemá
žádný smysl.O dvojválci by se dalo uvažovat .Ten ale neni a roste taky váha.
Takže tak.Tor.


Uživatelský avatar
j-z
Administrátor
Příspěvky: 727
Registrován: ned 06. črc 2014 13:47:50
Fotky: http://www.motokolari.cz/app.php/gallery/album/4

Re: Výběr motokola na míru

Příspěvek od j-z »

Tor158 píše: pát 26. led 2018 22:33:33 Umíš psát s diakritikou?Nebo Ti to nic neříká.Tady se to obecně používá.No a když máš utkvělou
představu o ježdění, tak jak si to představuješ, tak do toho.Nezlob se- ale napsat že potřebuješ motor
aby Ti ho na cestě opravili v servisu je poněkud mimo .Musíš si ho opravit sám a dojet.Hele chce
to nejdřív trochu jezdit a nepsat slohový práce bez diakritiky.J-Z by Ti asi dal za 1.Já za 5.Když jseš
cizinec-je ti odpuštěno.A ty zahraniční fóra jsou samý blábol a vymytí mozku mladým lidem.To je
ale tady známo.Tak si prostuduj celé fórum ptej se na smysluplné věci.Tor.
Zkrátka Tor, jak ho známe.
:P :oops: :roll:


j-z (Jiří) | admin@motokolari.cz
Ne všemu rozumím, ale vždy rád poradím
Wolfgar
Příspěvky: 62
Registrován: úte 23. led 2018 21:19:08

Re: Výběr motokola na míru

Příspěvek od Wolfgar »

Nejsem si jisty jak diakritika souvisi se stavbou motokola, ale mam pocit, ze jsem dojel az do sluje mistniho trola, vseznalka vsudybyla ktery ale neumi moc cist, jinak by si precetl, ze jsem o opravach na ceste psal a odpojeni motoru jsem zminoval u zavaznych poruch ktere proste na silnici opravit nepujdou i kdyz predstava jak takovy expert nekde v lesich rozebira motor, v zadni kapse kalhot ma kompletni vybaveni dilny a nahradni soucastky taha jako kouzelnik z cylindru je zabavna. Porad si nejsem jisty jak je mozne, ze vsichni ostatni tady pisou ze je to uveze, maximalne obcas trochu prislapnou a ty jediny si stezujes ze leda tak po rovince a kdovi jestli i kdyz mozna to take nejak souvisi s tou troli konstituci, jsou to pekne tezke zelene potvory.

Ale dost bylo zabavy, prisel jsem sem neco resit a ty mi evidentne neporadis ani radit nechces, chces jenom rypat a to mi opravdu neni nic platne takze to nech plavat a tady se vratime k tematu.
j-z píše: pát 26. led 2018 19:51:35 Rámů je na trhu dost, spíš bych koupil nějakej jetej, a ten případně doladil.
Hluk jde hlavně z výfuku a ze sání, s tím se dá pracovat.
No lakalo me prece jen si navrhnout ram vlastni, ale udelal jsem drobny pruzkum a vyroba ramu zda se opravdu neni zadna sranda, ani tech ocelovych a lidi ochotnych udelat to za nejake rozumne penize nebude mnoho. Narazil jsem na chlapika co prodaval choppery vlastni vyroby na bike foru ale uz je rok neaktivni, ale zkusim mu zitra napsat a uvidim.

Dalsi moznost je hotove kolo, v Tesine je obchodnik co vozi mestska kola z Holandska ve velkem a ma i hodne pestrou nabidku chopperu, ale to by urcite chtelo vyzkouset a zase cesta do Tesina z zpatky je na cely den a tisicovku navrch jen za dopravu. Ale nektere kousky by se nejspis daly motorizovat a upravit pomerne zajimave.

Obrázek

A k motoru k tomuhle kitu https://www.minibike-shop.cz/motorove-k ... -takt.html jsem dohledal, ze se jedna o cinsky klon Hondy GXH 50, na zahranicnich strankach ma pomerne kladne hodnoceni, Honda to neni, ale pry je dost blizko tak ho zkusim a kdyz se bude sypat moc vymenit za original Hondu at uz 35 nebo 50 ho muzu vzdycky.


Zdeněk

Re: Výběr motokola na míru

Příspěvek od Zdeněk »

Moje zkušenosti s pohonnou jednotkou. HONDA Gx35, najeto 11000km,drobné závady jako můstek na svíčce, odvětrání nádrže. Řemen šíře 15mm 3200km. 25mm by byl lepší. Planetová převodovka RX-RK5 má zatím 6500km bez údržby, řetěz 6500km, na výměnu, nesplňuje toleranci prodloužení. Odstředivá spojka přibližně co 3000km,šrouby - čepy lamel spojky 8000km.


Wolfgar
Příspěvky: 62
Registrován: úte 23. led 2018 21:19:08

Re: Výběr motokola na míru

Příspěvek od Wolfgar »

Pekne, diky moc to jsou presne informace ktere potrebuji. Jak je na tom vykonem?

Jinak co se motoru tyce patral jsem dal a jeste jsem u 4T narazil na alternativu v podobe lepsich cinskych 4T klonu Hondy Monkey ktere se montuji do novych mopedu Jawa jako je Betka a Robby. Kvalita tech mopedu jako celku je z recenzi rozporuplna, ale motory si odnaseji chvalu a nevypadaji vubec spatne, co jim rikate? Zkousel je nekdo?

Typ 139FMB
http://www.moto.cz/1moto/motory-dily-mo ... onkey.html
https://www.autom.cz/Motor-kompletni-50 ... escription
https://www.extremebike.cz/Motor-50cm3- ... -d5452.htm

Typ 147FMD
https://www.extremebike.cz/Motor-50cm3- ... -d5464.htm
Naposledy upravil 1 dne Wolfgar; celkem upraveno 0x.


Uživatelský avatar
j-z
Administrátor
Příspěvky: 727
Registrován: ned 06. črc 2014 13:47:50
Fotky: http://www.motokolari.cz/app.php/gallery/album/4

Re: Výběr motokola na míru

Příspěvek od j-z »

Wolfgar píše: sob 27. led 2018 0:27:32

A k motoru k tomuhle kitu https://www.minibike-shop.cz/motorove-k ... -takt.html jsem dohledal, ze se jedna o cinsky klon Hondy GXH 50, na zahranicnich strankach ma pomerne kladne hodnoceni, Honda to neni, ale pry je dost blizko tak ho zkusim a kdyz se bude sypat moc vymenit za original Hondu at uz 35 nebo 50 ho muzu vzdycky.
Určitě držím palce, o zkušenosti se pak poděl.


j-z (Jiří) | admin@motokolari.cz
Ne všemu rozumím, ale vždy rád poradím
Wolfgar
Příspěvky: 62
Registrován: úte 23. led 2018 21:19:08

Re: Výběr motokola na míru

Příspěvek od Wolfgar »

j-z píše: sob 27. led 2018 8:43:04
Wolfgar píše: sob 27. led 2018 0:27:32

A k motoru k tomuhle kitu https://www.minibike-shop.cz/motorove-k ... -takt.html jsem dohledal, ze se jedna o cinsky klon Hondy GXH 50, na zahranicnich strankach ma pomerne kladne hodnoceni, Honda to neni, ale pry je dost blizko tak ho zkusim a kdyz se bude sypat moc vymenit za original Hondu at uz 35 nebo 50 ho muzu vzdycky.
Určitě držím palce, o zkušenosti se pak poděl.
Jestli te to zajima tady je na prodejni strance primo od vyrobce s trochu vice informacemi. Mel by to byt stejny vyrobce od ktereho se u nas prodavaly sety a kompletni motkola pod znackou Fire Horse.
http://exporter88169.en.made-in-china.c ... -EPA-.html

Zatim vaham mezi timhle typem (142F) a tim 139FMB. Ale o moznych neduzich betky jsem toho nasel zatim kvanta tak mam co cist.


Uživatelský avatar
Tor158
Příspěvky: 571
Registrován: pát 12. pro 2014 19:42:45

Re: Výběr motokola na míru

Příspěvek od Tor158 »

Přece musíš vědět J-Z že to bude těžké jako prase,efektivně neřiditelné .Takových
projektů tu už bylo.Všechny upadly v zapomnění.Zase z toho chtějí udělat polomotorku.
Je to pánové motokolo čili lehké kolo a jenom pomocný motor.Vy nejste bývalí cyklisti
ale motorkáři.Nechápete že Vám ten druhý válec v kopci bude chybět.Upadnete, až Vám
to v kopci chcípne.Chtěl bych vidět jak na tom budete šlapat 50km domů.Teoretici.
ˇFire Horse je dobrý motor. Jen je potřeba se o něj dobře starat a nastavit ho.
Ohledně toho všudybílka-to dobře zní od někoho ,který nenajel ani Km a nic neřešil.Já bych se nad
tou diakritikou zamyslel.Něco to napovídá.No a ohledně toho Trola.To máš tedy nějak
v hlavě z internetu total popletený.Tak teoretizujte.Tor.


Wolfgar
Příspěvky: 62
Registrován: úte 23. led 2018 21:19:08

Re: Výběr motokola na míru

Příspěvek od Wolfgar »

Vypovida to zhruba tolik, ze mam system v anglictine, anglickou klavesnici a vetsinu casu minimalni chut resit ktery hacek je kde a psat dvakrat pomaleji nez jsem zvykly protoze stejne vetsinu casu komunikuji v anglictine. Chapu, ze cestinar se pohorsi, ale takova je proste realita. S diakritikou obcas pisu v praci (prvni prispevek je s diakritikou) kdyz neni zbyti, doma to proste neresim. Nevim co mas proti motorkarum, ano kdybych mel kde ustajit motorku, kdyby se mi chtelo platit pojisteni, dat dvanact litru za ridicak a dalsi penize za zkousky, prohlidku a tak dale tak si nejspis koupim motorku, ale nemam a na kole jezdim mnoho let a rad, motokolo je logicky kompromis. Ze chci aby bylo pohodlne a nejak vypadalo? Kdyz neco delam, tak poradne. Nevim jak muzes tvrdit, ze to nefunguje a nikdo to nepouziva kdyz vsude narazim na spousty lidi co na chopper motokolech jezdi a nijak zapomenuti si nejspis neprijdou. Fajn tobe se to nelibi a dal? Ja jsem teoretik, ale aspon si ty informace vyhledam, ty jen dokola meles proad to same. Forum sem prosel dukladne a kazdy tvuj prispevek je to same a jeste to prezentujes jak ultimatni pravdy o skryte podstate vesmiru. Je to leda tak tvuj nazor a protoze tvuj nazor rozporuji fakta ktera jsem si dohledal ne, nebudu ho brat prilis v potaz.

A co se tyce toho jak 50cc jednovalcovy 4takt chcipa do kopcu no podivej se sam
https://youtu.be/4aDYj_sov2A?t=73


zazvur
Příspěvky: 27
Registrován: sob 03. zář 2016 11:27:40

Re: Výběr motokola na míru

Příspěvek od zazvur »

Gx35 má 1000W. Doplněný o planetovku se vyrovná čínským 2t 80ccm. Ve spolehlivosti a v priklych kopcích předčí o několik koňských délek 😀. Motokolo s pomocným motorem lehce jezdí jako "polomotorka". Srovnával jsem i s Čínským 4t 50ccm. Tam odcházela odstředivá 3 lamelová spojka, tak nemohu srovnat. Najeto mám přes 11000km s motorem.


wipeout3

Re: Výběr motokola na míru

Příspěvek od wipeout3 »

Já jezdím jedině na chopprech a v pohodě i kopce (to už musí být kopec abych musel přišlápnout) to co mele Tor158 jsou total pí...... .Jezdím s kamarádem co má dělaný i rám a má to dlouhý jak prase a jede to super.
S Hondou GX35 jsem najel hafo km a bez problému a jak jsem psal tak jen ty převodovky na 4takty stoji na houby (chce to prostě vše přes řemen a je klid) což mám v plánu.


Uživatelský avatar
Tor158
Příspěvky: 571
Registrován: pát 12. pro 2014 19:42:45

Re: Výběr motokola na míru

Příspěvek od Tor158 »

wipeout3 píše: sob 27. led 2018 15:13:39 Já jezdím jedině na chopprech a v pohodě i kopce (to už musí být kopec abych musel přišlápnout) to co mele Tor158 jsou total pí...... .Jezdím s kamarádem co má dělaný i rám a má to dlouhý jak prase a jede to super.
S Hondou GX35 jsem najel hafo km a bez problému a jak jsem psal tak jen ty převodovky na 4takty stoji na houby (chce to prostě vše přes řemen a je klid) což mám v plánu.
Správně ,tak ať si Wolfgar nechá od Tebe poradit.Uvidí jaké je to jezdit s válečkem nebo řemenem.
Hlavně ty délky tras které uvádíš na WEBU, s touto konfigurací.Ha,Ha. :lol:
Nejlepší motokolo je s přímým náhonem řetězem na rozetu - jednoduché- s Fire Horse.Neporuchové.
A ty motory od Madhua jsou dobré,jenom lidi jsou nešikové a pomlouvači Číny.Konečně
to je moderní trend internetových bl...ů.Tak ať se wolfgar podívá za kolik se prodává
hnací sada s válečkem.Na nosič uč nic nedá a potáhne ho to do levé strany k zemi. ;)
A vúbec zajeďte si Jáchymov nebo Krupku.To bych chtěl vidět jak to vyjedete s válečkem. :lol:
Hlavně nepiš že to jezdíš denně.To už tady všechno bylo.Že.Tor.


Wolfgar
Příspěvky: 62
Registrován: úte 23. led 2018 21:19:08

Re: Výběr motokola na míru

Příspěvek od Wolfgar »

Tore ja tam zadny valecek davat nebudu a nikde jsem o tom nic nepsal, nevim kde jsi prisel na to ze Honda = automaticky valecek. Hondy s valeckem se sice v cechach delaly, ale spousta lidi ty motory dela normalne na rozetu nebo na predlohu retezem, kde je problem s remenem nevim, ozubeny remen dostatecne sirky je spolehlivejsi nez retez, to je duvod proc se posledni dobou pouzivaji vic a vic u silnych motorek, ale uz jsem videl remen treba i na zavodnim kole. Kdybys cetl co jsem napsal tak to vis, jenze ty si prohlednes prvni a posledni vetu, neco si domyslis a pak se vztekas, ze tu z tebe vsichni maji srandu protoze meles nesmysly.

wipeout3 píše: sob 27. led 2018 15:13:39 Já jezdím jedině na chopprech a v pohodě i kopce (to už musí být kopec abych musel přišlápnout) to co mele Tor158 jsou total pí...... .Jezdím s kamarádem co má dělaný i rám a má to dlouhý jak prase a jede to super.
S Hondou GX35 jsem najel hafo km a bez problému a jak jsem psal tak jen ty převodovky na 4takty stoji na houby (chce to prostě vše přes řemen a je klid) což mám v plánu.
Super to je presne to info co jsem potreboval vedet. Diky! Trochu me mrzi, ze se v cechach neda koupit ta GXH 50 za nejaky rozumny peniz. GX 35 stoji 8-9 tisic, GXH 50 15-16 a vyssi rady zase kolem tech 10ti. Absolutne nechapu proc zrovna 50ka vychazi o tolik draz. Ceny v Nemecku jsou u 35 a 50 skoro srovnatelne. Mozna to zkusim dovezt i kdyz ted se spis priklanim k tomu pouzit ten motor z betky, ctyrstupnova prevodovka v zakladu je lakava a jsou to take neporuchove drzaky.

Muzes poradit ktery typ chopperu bude tak nejlepsi? (a kdyztak hod foto, rad se pokocham a inspiruji)


Uživatelský avatar
j-z
Administrátor
Příspěvky: 727
Registrován: ned 06. črc 2014 13:47:50
Fotky: http://www.motokolari.cz/app.php/gallery/album/4

Re: Výběr motokola na míru

Příspěvek od j-z »

Wolfgar píše: ned 28. led 2018 1:32:17 Mozna to zkusim dovezt i kdyz ted se spis priklanim k tomu pouzit ten motor z betky, ctyrstupnova prevodovka v zakladu je lakava a jsou to take neporuchove drzaky.
Dávat motor z motorky na kolo je sice zajímavý nápad, ale má dost proti.
- síla motoru neodpovídá slabému rámu kola
- velikost motoru neumožní bez zásadních úprav šlapání (bude-li v rámu), resp. řazení (bude-li na nosiči)
- motor bude působit jako pěst na oko, v PČR nejsou blbci
- kromě motoru je třeba koupit spoustu věcí okolo (karb., výf., ...), což příznivou cenu dost mění.


j-z (Jiří) | admin@motokolari.cz
Ne všemu rozumím, ale vždy rád poradím
Uživatelský avatar
Tor158
Příspěvky: 571
Registrován: pát 12. pro 2014 19:42:45

Re: Výběr motokola na míru

Příspěvek od Tor158 »

To co píše J-Z je uplná a svatá pravda.Prostě z toho chcete udělat kolomotorku
(bez papírů) a myslí te si že Vás PČR nechytne.Podělají to ostatním, protože
se změní legislativa.A radit někomu který ohrožuje Komunitu normálních motokolařů.Tak to ne.
Milý Wolfgare pochybuji že by se mi někdo smál.Ty Tvoje nápady jsou opravdu mimo.
Jedno z pravidel motokolařů je na sebe neupozorňovat a trochu se krčit stranou.Jinak
nám to seberou.Tak tady, bych souhlasil uplně s J-Z.Tor.


Wolfgar
Příspěvky: 62
Registrován: úte 23. led 2018 21:19:08

Re: Výběr motokola na míru

Příspěvek od Wolfgar »

j-z píše: ned 28. led 2018 7:30:49
Wolfgar píše: ned 28. led 2018 1:32:17 Mozna to zkusim dovezt i kdyz ted se spis priklanim k tomu pouzit ten motor z betky, ctyrstupnova prevodovka v zakladu je lakava a jsou to take neporuchove drzaky.
Dávat motor z motorky na kolo je sice zajímavý nápad, ale má dost proti.
- síla motoru neodpovídá slabému rámu kola
- velikost motoru neumožní bez zásadních úprav šlapání (bude-li v rámu), resp. řazení (bude-li na nosiči)
- motor bude působit jako pěst na oko, v PČR nejsou blbci
- kromě motoru je třeba koupit spoustu věcí okolo (karb., výf., ...), což příznivou cenu dost mění.
No ten motor neni papirove o tolik vykonejsi nez ten GXH 50 ktery se normalne pouziva v tomhle kitu https://www.minibike-shop.cz/motorove-k ... -takt.html . Ja to nechci kvuli vykonu ale zatim je to jediny motor ktery jsem nasel s prevodovkou a minimalni poruchovosti. Nevim jestli bych zrovna babetu oznacil za motorku v pravem slova smyslu, ale ano vyhlasce to neodpovida kvuli tomu omezeni vykonu na 1kW nicmene bych podotknul, ze to ani jeden z motoru ktere jsou v normalnich setech, jediny ktery opravdu ma vykon do tech 1000hodne narusta i hmotnost to me od toho take odrazuje. Zkusim jeste prohledat jestli by se nedala mistot toho pouzit nejaka 2-3 rychlostni prevodovka z minibiku nebo kolobezky.


Nechci nikomu nic posrat jak tu vyrvava Tur, nemam zadne ambice ficet pred PCR padesatkou a provokovat, jezdim pomalu a pohodove, uz nekolikrat jsem rekl, ze mi jde o spolehlivost a silu motoru do kopcu ne o rychlost, pokud tam dam silnejsi motor tak tam take prijde odpovidajici vetsi rozeta. A realita je takova, ze rozumne jezdici a predpisy dodrzujici tricatnik zadnou zmenu legislativu nezpusobi i kdyz me stopnou policajti kteri si budou touzit za kazdou cenu zlepsit statistiku vybranych pokut a ti by mohli skasnout vetsinu tady kteri jezdi bez papiru protoze jak jsem psal te 1kW max odpovida jen ta Honda 35 GX, z tech bezne pouzivanych 2t nic o tom, ze vetsina pouzije 70cc Sunhawka ktery neodpovida ani objemem ani nemluve.
Jestli neco zpusobi pritahnuti pozornosti a zmenu legislativy tak to bude az se na tom vyflaka nejaky neplnolety a to moc neovlvnime. Osobne treba vekovou hranici bych v te legislative videl docela rad.

Ale kazdopadne to ze mi nebudes radit byl doufam slib, protoze zatim jsi neporadil a i kdyz mi prijde zabavne, jak si poakzde najdes neco uplne jineho aby jsi mohl rypat a kdyz ti to vyvratim tak to hned zkousis nejak jinak zacina to byt trochu unavne.


Uživatelský avatar
Tor158
Příspěvky: 571
Registrován: pát 12. pro 2014 19:42:45

Re: Výběr motokola na míru

Příspěvek od Tor158 »

Já si myslím Wolfgare ,že by jsi mohl už konečně začít stavět.
Co jsi napsal ,to tady každý ví(jenom to neprezentuje)Jsou to
relativně uzavřené a vyřešené věci .Zvaž ještě ten ŘP.Možná by to
za ty prachy bylo lepší.Mám totiž pocit že ten ŘP, chceš nějak obejít
a postavit si kolomotorku bez papírů.Hlavně aby jsi ušetřil.Konečně
Ti to J-Z řekl jasně.Tak do toho.Tor.


Wolfgar
Příspěvky: 62
Registrován: úte 23. led 2018 21:19:08

Re: Výběr motokola na míru

Příspěvek od Wolfgar »

No ono kdybych sel do dusledku tak je to vic snaha usetrit cas nez penize, pokud ridicak tak uz ma cenu jedine udelat rovnou A+B to nejenom ze zabere spoustu casu na jizdach a navic autoskoly v okoli prez zimu Acko nevyucuji a ja potrebuji situaci vyresit do zacatku kvetna. Ja si nejspis ten ridicak nakonec prece jen dodelam, ale rozhodl jsem se, ze motokolo uzivim v ramci nizke spotreby a rekreace tak jako tak a vyresim tim situaci do te doby.

A ono to nejde hrr, porad resim detaily a dily. Zacatkem mesice se pojedu podivat do Tesina na ty kola, vylet na cely den ale chci si je vyzkouset a vybrat to ktere mi nejlip sedne. Do te doby musim vybrat motor, zatim jsem rozhodnuty pro ten GXH 50, respektive jeho cinsky klon, je to dobry kompromis, vykonejsi nez GX 35 ale jen nepatrne vetsi a tezssi. Ale je to cina takze mam v planu ze ho rozebereme, peclive prohledeneme a nektere dily nejspis rovnou vymenime stejne tak jako hned osadim jiny karburator. Jedine co ted jeste resim je predloha nebo variator nebo zkusit jestli by tam nekam nesla nacpat nejaka prevodovka z kolobezky / minicrossu jako treba tahle vypada ze by mohla neco vydrzet:

https://www.minibike-shop.cz/nahradni-d ... ostni.html
(kryt se dokupuje zvlast)

Co se tyce predlohy jakou mate kdo zkusenost s tim pouziti prevodu a retezu z favorita? Je to pak s zivotnosti retezu a tech prevodu o trochu lepsi? Ja jestli o tom mam uvazovat jako o mozne variante, mam tu totiz Favorita s prasklym ramem, ale prevody jsou v perfektnim stavu tak ze bych je rovnou vyuzil.


Uživatelský avatar
j-z
Administrátor
Příspěvky: 727
Registrován: ned 06. črc 2014 13:47:50
Fotky: http://www.motokolari.cz/app.php/gallery/album/4

Re: Výběr motokola na míru

Příspěvek od j-z »

Každý svého štěstí strůjcem. Neříkám, že to nejde, odvahu na to máš.
Ale troufám si tvrdit, že nejjednodušší cesta je nákup za necelé 4 tis. motoru a za 2-3 hoďky práce už můžeš frčet. Pokud Ti nebude stačit, můžeš 3 měsíce laborovat s motorem jiným + využiješ díly v setu, které při nákupu jen samotného motoru mít nebudeš.


j-z (Jiří) | admin@motokolari.cz
Ne všemu rozumím, ale vždy rád poradím
kuttil
Příspěvky: 53
Registrován: stř 03. zář 2014 21:52:49

Re: Výběr motokola na míru

Příspěvek od kuttil »

Wolfgar píše: ned 28. led 2018 23:58:20 Zacatkem mesice se pojedu podivat do Tesina na ty kola, vylet na cely den ale chci si je vyzkouset a vybrat to ktere mi nejlip sedne.
Ahoj tak pokud bys jel do toho Těšína ,tak by jsi se mohl klidně stavit i za mnou do Havířova.
mám taky choprra jezdím na něm od března minulého roku, motor jsem tam dostal až po výrobě držaku,mám totiž 2t ,ale není to tak hrozný ,ale co je hlavní ,znám Zdenka co má tu Hondu gx 35 a psal ti tady ,že má najeto těch 6000 km a mohl by jsi vidět i slyšet ten motor na živo klidně to domluvím, my se u mně v garáži scházíme a mužem ti toho hodně povědět co tě zajíma
já jsem koupil tohle kolo:http://www.e-darky.eu/kola-cruiser-a-ch ... -matt.html
a tuhle sadu s motorem:http://www.e-darky.eu/dvoutaktni-motory ... okolo.html
a výsledkem je tohle moje kolo: http://himmer.rajce.idnes.cz/stavba_mot ... CF0594.jpg
to bylo na začátku než jsem ho vylepšíl do dnešní podoby,pokud chceš vědět ,jak vypadá dneska ,tak napiš domluvime se kdy a můžeš se podívat
tady je ještě jedna fotka z výletu, takhle to ted nějak vypadá, je tam více fotek, tak se mrkni http://himmer.rajce.idnes.cz/vikendovy_ ... 131332.jpg
rádí si s někým novým popovídáme zatím ahoj
kuttil


PLVL

Re: Výběr motokola na míru

Příspěvek od PLVL »

Souhlasím s některými předřečníky. Pořád se pokoušíte postavit moped místo motokola. Motokolo musí být jednoduché, lehké, bez zbytečných převodů a složitostí. A hlavně: MUSÍ BÝT MOŽNOST JET NA NĚM JAK NA NORMÁLNÍM KOLE! To zatím nesplnila žádná na tomto foru uvedená konstrukce. Zásadní nedostatek: nemožnost za jízdy vypnout celý pohonný systém k motoru hned vzadu! Aby už nejel druhý řetěz při šlapání. Současné řešení s mačkáním spojky je naprosto nevhodné. Proto musí být zkonstruována spolehlivá vypínatelná volnoběžka na zadní rozetě. Řešení, kdy je na motoru startovací lanko a trvalá volnoběžka je k ničemu, vzhledem k nemožnosti startu rozšlapáním, který je daleko spolehlivější. To zatím nemám ani na svém motokole, protože nemám dostatek času a strojového vybavení k výrobě, ale teoreticky na tom pracuji. Osvětlení za jízdy na motor mám samozřejmě vyřešené z cívky motoru na přední a zadní LED světlo bez jakýhkoliv pozorovatelných vlivů na chod motoru. Vymýšlení vyšších výkonů a rychlostí a ojebávání přepisů je k ničemu a jen nahrává legislativcům a zákonodárcům k utahování opasků. :)


Uživatelský avatar
j-z
Administrátor
Příspěvky: 727
Registrován: ned 06. črc 2014 13:47:50
Fotky: http://www.motokolari.cz/app.php/gallery/album/4

Re: Výběr motokola na míru

Příspěvek od j-z »

PLVL píše: stř 31. led 2018 15:28:22 Řešení, kdy je na motoru startovací lanko a trvalá volnoběžka je k ničemu, vzhledem k nemožnosti startu rozšlapáním, který je daleko spolehlivější.
Vidíš, zrovna můj stroj je důkazem, že je to funkční a spolehlivé řešení. Startovat můžeš na světlech i před rozjezdem, startovat jde i za jízdy ve vyšší rychlosti. Nenamáháš niple, nekřivíš zadní kolo, při táhlých sjezdech vypínáš motor, máš menší spotřebu, ...


j-z (Jiří) | admin@motokolari.cz
Ne všemu rozumím, ale vždy rád poradím
Uživatelský avatar
Madhu
Příspěvky: 342
Registrován: pát 01. srp 2014 13:37:41
Kontaktovat uživatele:

Re: Výběr motokola na míru

Příspěvek od Madhu »

J-Z máš už elektrický startér? :)


Uživatelský avatar
j-z
Administrátor
Příspěvky: 727
Registrován: ned 06. črc 2014 13:47:50
Fotky: http://www.motokolari.cz/app.php/gallery/album/4

Re: Výběr motokola na míru

Příspěvek od j-z »

Madhu píše: čtv 01. úno 2018 9:23:36 J-Z máš už elektrický startér? :)
Ne :-)


j-z (Jiří) | admin@motokolari.cz
Ne všemu rozumím, ale vždy rád poradím
Uživatelský avatar
Madhu
Příspěvky: 342
Registrován: pát 01. srp 2014 13:37:41
Kontaktovat uživatele:

Re: Výběr motokola na míru

Příspěvek od Madhu »

Tak že se levačkou nahneš k držátku tahového startéru a zatáhneš?


Uživatelský avatar
j-z
Administrátor
Příspěvky: 727
Registrován: ned 06. črc 2014 13:47:50
Fotky: http://www.motokolari.cz/app.php/gallery/album/4

Re: Výběr motokola na míru

Příspěvek od j-z »

Pokud stojím na světlech, tak pravačkou, za jízdy startuju levačkou.


j-z (Jiří) | admin@motokolari.cz
Ne všemu rozumím, ale vždy rád poradím
Uživatelský avatar
Madhu
Příspěvky: 342
Registrován: pát 01. srp 2014 13:37:41
Kontaktovat uživatele:

Re: Výběr motokola na míru

Příspěvek od Madhu »

Tak k tomu se Ti jistě brzy vyjádří Tor158, to je docela o rozbití úst :)

Jinak, dal jsem konečně všechno co jsem měl k sovětským motorům Dvigatěl D4 a D6 ke stažení na ulozto.cz.
Jsou tam všemožné fotografie a potom tři manuály k různým typům tohoto motoru z různé doby.
viewtopic.php?f=7&p=3611#p3611
Madhu


Uživatelský avatar
Tor158
Příspěvky: 571
Registrován: pát 12. pro 2014 19:42:45

Re: Výběr motokola na míru

Příspěvek od Tor158 »

Hele kluci, já nechci spadnout.Na držku se zcela jasnou příčinou.Tor.


Uživatelský avatar
j-z
Administrátor
Příspěvky: 727
Registrován: ned 06. črc 2014 13:47:50
Fotky: http://www.motokolari.cz/app.php/gallery/album/4

Re: Výběr motokola na míru

Příspěvek od j-z »

Tor158 píše: čtv 01. úno 2018 13:55:59 Hele kluci, já nechci spadnout.Na držku se zcela jasnou příčinou.Tor.
:D
Pokud zvládnete ukazovat změnu směru nebo požívat nápoj za jízdy, zvládnete i startovat. ;)


j-z (Jiří) | admin@motokolari.cz
Ne všemu rozumím, ale vždy rád poradím
Prot
Příspěvky: 16
Registrován: pát 12. led 2018 13:06:25

Re: Výběr motokola na míru

Příspěvek od Prot »

Ahoj, nejaky choppery delaj na slovensku na strance nize.
http://moto-bike.sk/projekty/eezzee_rider_tubby

Nebo kona.

https://kolo.cz/clanek/kona-bikehotrod-2005

Delam ted motokolo a mam motor Zipper 4T OHC. Je podobny Honde a mel by byt z rakouska. Poridil jsem ho z reklamniho krovinorezu za 3800kc, tak uvidim jak bude dobrej :) Samotny motor jsem nikde nenasel.

https://m.heureka.cz/sekacky/zipper-zi-mos100-4t/


MartinVTEC
Příspěvky: 18
Registrován: pát 28. říj 2016 12:49:10

Re: Výběr motokola na míru

Příspěvek od MartinVTEC »

Wolfgar píše: pát 26. led 2018 19:39:35 Jo vypada moc hezky, ale kdyz jsem dohledal, ze to je nejaka noname cina kterou jen cesky distributor prodava pod svou znackou tak jsem to zavrhl. Ale zkusim mrknout jeste na nejake znackove minibike motory. Stale jsem pevne rozhodnuty pro 4t ale na motoru urcite setrit nebudu, honda zustava v zaloze.

Momentalne resim nejvic ram - material ocel nebo dural? Cenove ten rozdil za material zas tak velky neni ale u duralu bude urcite tezssi sehnat kde to budou schopni svarit. Stavel jste si tu nekdo motokolo od zakladu?

Snizeni hluku na minimum - 4T by sam o sobe tak hlucny byt nemel a dal jsem docetl, ze jeste dost pomuze vymena retezu za ozubeny remen, zkousel jste to nekdo? Jak dlouho to vydrzi?

Ahoj, pokusím se aspoň troškou přispět ....ohledně minibike motorů Tě musím zklamat, všechny jsou nekvalitní číny, které mi prošly rukama ( kromě 4t 50 ccm), ať už vzduchem nebo vodou chlazené motory.Jediné, kvalitní 2t motory jsou zn.Blata nebo Polini, ale jsou to čistě závodní motory, které jsou pro normální provoz nepoužitelné ( spojka spíná od 8500ot./min. a max.ot. 15000).Navíc stojí mnoho peněz.
Pak tu jsou 4takty pasini,ale ty stojí také strašný ranec.Dále kvalitní, japonské 2T motory Zenoah různých objemů a výkonů, které by se daly použít a nestojí až tak mnoho peněz.Stejně tak motory Kawasaki.

Pokud jsi pevně rozhodnutý pro 4takt Hondu, udělal jsi dobře a já Ti jej mohu jedině doporučit.Mám dost najeto s gx35 v koloběžce Blata a gxh50 mám teď na svém kole, se kterým mám najeto teprve cca 200-300km a jsem z něj opravdu nadšen.Chvíli jsem uvažoval nad čínským 4 taktem, na amerických forech jej celkem chválí, ale já už jsem z těch číňanů ponaučený, neříkám, že se nenajdou "dobré" kusy, ale nepotřebuji se v tom pořád hrabat,ladit, měnit, aby mě to pak několik desítek km od domova někde nechalo...ať si tu ostatní říkají co chtějí, ale mě žádná čínská pomsta do baráku nesmí.

Na stavbu rámu bych se vykašlal, koupit starší, podle motoru, který už budeš mít v rukou....pokud bys trval na svém, tak svařit z duralu, ať to neváží moc.Ve svářečské škole se dá domluvit i rozumná cena.Aspoň tady u nás v Dětmarovicích není žádný problém.

Na pohon ozubeným řemenem se chystám příští zimu, teď to mám poháněno klínovými řemeny a je to fajn...tiché, bez údržby, cenově přijatelné...ale za deště dochází k prokluzu,což je nepřijatelné:-) musím tedy vyrobit nějaký kryt a pak by to mohlo fungovat.
Foto motokola je v "rozpracovaném" stavu...teď se dokončují různé úpravy.
Přílohy
motokolo (Kopírovat).jpg


Wolfgar
Příspěvky: 62
Registrován: úte 23. led 2018 21:19:08

Re: Výběr motokola na míru

Příspěvek od Wolfgar »

MartinVTEC píše: čtv 08. úno 2018 1:26:33 Ahoj, pokusím se aspoň troškou přispět ....
Diky a ano jsem pevne rozhodnuty pro 4 takt a ze vsech ktere jsem prosel opravdu vypada Honda jako jedina rozumna varianta jen stale vaham mezi GX 35 a GX 50, kde jsi sehnal tu padesatku a za kolik, prijde mi totiz, ze se v CR prodava nesmyslne draho, GX 35 se da sehnat od 8 000 zatimco GX 50 jsem nasel az od 15 000, mnohem draz nez jeste vykonejsi motory z tehle serie, priznam se uplne nechapu kde se ten cenovy skok bere protoze nejake konstrukcni rozdily oproti 35 tam jsou, ale tak dramaticke to neni a temer totozne GXH 100 zas stoji kolem deseti. Jinak vzhledem k tomu, ze mas jako jeden z mala moznost srovnani jak moc velky upgrade to z 35 na 50 je? Nejde mi ani tak o rychlost jako spis o zdolavani kopcu.


Jinak jsem trochu pokrocil, prosel jsem hromadu kol a zjistil, ze vetsina chopperu je bud moc mala celkove nebo jsou postavene tak, ze tam neni misto na motor a valeckovou metodu jsem zavrhnul uz proto, ze na zimu jsem i na kole zvykly prezouvat na siroke plaste s hodne hrubym vzorkem a uz mi to parkrat na snehu a naledi zachranilo usmev takze se zajedu podivat na kola z edarky a po vyplate si dojedu pro jedno z nich a budu stavet v podstate to same co ma
kuttil píše: pon 29. led 2018 23:56:13 kuttil
jen ve verzi s 4 taktem. Ma co jsem tak z fotek a par prispevku tady vykoumal vyresenou i tu kotoucovku a prevod v zadnim naboji coz bude asi nejlepsi reseni, Cruiser ma trirychlost v zakladu, do chopperu bych si uz asi dokoupil petirychlostni s volnobezkou.

https://www.cyklovybava.cz/naboj-sturme ... zny:17204/

U te volnobezky souhlasim s J-Z jen mame v planu tam opravdu ten elektricky starter dat, baterku tam stejne budu mit kvuli svetlum protoze jezdim hodne v noci a misty bez osvetleni takze poradna svetla a smerovky jsou nezbytnosti. O tech smerovkach uz jsem stejne premyslel i na kole, zatim to resim malymi ledkami na rukavicich ale nijak idealni reseni to urcite neni. Snad se tu nikdo nebude pohorsovat, ze zrcadky a svetly z toho zase delam motorku kdyz kolo ma prece byt ten spravny v provozu neviditelny smrtistroj. :lol:


MartinVTEC
Příspěvky: 18
Registrován: pát 28. říj 2016 12:49:10

Re: Výběr motokola na míru

Příspěvek od MartinVTEC »

Motor jsem našel na "olx.pl".V ČR se nedá sehnat skoro nic, Poláků je 4x více než Čehuňů ;-)a je větší šance tam něco sehnat.
Tři měsíce, každý den, jsem byl "vylepený" na stránkách allegro i olx a hledal nějaký zánovní motor.Našel jsem tam novou gx35 za cca 5tis.kč, ale než jsem se rozhoupal, byla fuč.Pak se tam po několika týdnech zjevila gxh50 se spojkou a spojkovým bubínkem za 4500kč.Klikl jsem na inzerát a říkal si, ten bude asi přidřený, za takovou cenu.Na fotkách byl motor úplně čistý a nejevil známky většího opotřebení.V textu bylo napsáno, že byl namontován v dětské motokáře a má vyjeto sotva pár nádrží.Motor jsem objednal s tím, že pokud se mi nebude něco zdát, pošlu to zpátky a budu hledat dál.Po rozbalení následovala důkladná kontrola : komprese je OK, demontoval jsem víko ventilů a všechno pěkně čisté, bez usazenin z motorového oleje, výfuk a výfukový kanál byl lehce "očazen" spalinama, pod startováním taky všechno čisté, západky startování neopotřebené, spojka a spojkový bubínek včetně pastorku nemůžou mít najeto více než 10mth, nikde žádné škrábance...jen spojka a bubínek s pastorkem stojí 135 euro, takže to byla fakt náhoda jako čert.
Výkonový rozdíl gx35 vs gxh50 ( 1,4koně/1.6Nm vs 2,5 koně/2,7Nm) je citelný, ale gx35 točí max.10 000ot./min a můžeš jej stabilně točit kolem 7500-8000ot./min.( spojka zabírá kolem 4700ot./min.)
Gxh50 točí max. cca 8500ot/min. a tam je rozumné držet otáčky kolem 6-6500. ( spojka zabírá asi kolem 4tis.ot./min), je to jen odhad, nemám ještě změřeno.
Jsem rád, že mi klapla ta gxh50, má větší krouťák a mohl jsem si tedy dovolit těžší převod, který mi ten motor utáhne a můžu tedy cestovat rychlostí od 23-52km/h.Jsem spíše už klidnější pilot a taky nepotřebuji, aby mi to lítalo 80km/h, takže jezdím rychlostí kolem 35km/h a motor si pěkně pobrumlává.Díky řemenovým převodům je to tiché a lidi už si na autobusových zastávkách neucpávají uši, když jsem kolem nich projížděl:-)
Trasy, které jezdím, mi motor v klidu utáhne.Samozřejmě si hlídám policajty a v úsecích, kde by mě mohli zahlédnout/změřit, jezdím o něco pomaleji...


Wolfgar
Příspěvky: 62
Registrován: úte 23. led 2018 21:19:08

Re: Výběr motokola na míru

Příspěvek od Wolfgar »

Dik za info, polsko zkouset nebudu, se svoji polstinou se obavam, ze by mi misto motoru taky klidne mohl prijit treba stroj na vyrobu cukrove vaty, dival jsem se po anglickych obchodech protoze od propadu libry se tam da sehnat spousta veci levneji nez v EU a novy GXH 50 by se dal dovezt i s dopravou za nejakych 10-11 tisic v prepoctu, ale nakonec jsem se rozhodl pro ten 35. Procital jsem fora americkych motokolaru a zjistil jsem, ze kvuli tomu jak je citlivy na otacky jsou u toho motoru pri pouzivani na motokolech docela caste problemy a hodne lidi i pise ze po tom co jim Honda neuznala prvnich par reklamaci (Honda v US s motokolari dost bojuje, docela by me zajimalo jestli mel nekdo nejake problemy s oficialnim servisem v cechach. I kdyz tady si to vetsina radeji opravi sama nez aby cekali mesic na servis i kdyby nakrasne uznali vadu a opravili v ramci zaruky i s nahradnimi dily.) presli zpatky na GX 35 (nebo motor jineho vyrobce, par jich doporucuji ale zadny dalsi co by se prodaval v evrope jsem nenasel)
Takze vzhledem k tomu, ze ta 35 vypada spolehliveji, rychlost kolem 25km mi pohodlne staci a o kopce by se mela postarat prevodovka, petistupnova v naboji ma rozsah 243% tak si asi vystacim s tou 35, alespon budu mit 100% jistotu ze splnuji vyhlasku a i kdyby me zastavili ukazu dokumentaci motoru a mam klid.

Jinak prave ta uroven hluku je pro me dost dulezita, cim min to bude obtezovat me i okoli hlukem/smradem tim lepe. Ted jeste resim vyfuk - zase v ramci co nejlepsiho odhlucneni, z toho co jsem zatim nacetl vychazi nejlepe delsi vyfuk s rozsirenim i kdyz jsem i narazil na pomerne zajimave alternativy jako odhlucneni vyfuku vyrobene z velke plechovky od energitaku a skelne vaty a podobne silenosti. Nekdo nejake zkusenosti?


MartinVTEC
Příspěvky: 18
Registrován: pát 28. říj 2016 12:49:10

Re: Výběr motokola na míru

Příspěvek od MartinVTEC »

Citlivý na otáčky?Vím, že tam psali o originálním karburátoru, který je náročný na přesné seřízení, což jsem si i vyzkoušel.Musí se šroubem bohatosti otáčet po desetinách mm, možná o tom jsi tam četl, ne?
Amíky bych bral s rezervou, píšou mnohastránkové topiky o ovládání karburátoru, vrtají do něj a dávají různé přepákování, přitom to lze jednoduše...pak tam nakonec dají čínský karburátor, který má úchyt na lanko:-)
Je to motor, jako každý jiný....buď jede nebo nejede.
Každopádně s gx35 chybu neuděláš, můžeš jej otočit i vzhůru "nohama" a pojede.
Pokud tedy bude rychlostní náboj napojen na motor, jak budeš mít vyřešen pohon nohama?Budeš to stavět s předlohou řazení a volnoběžkou v předních převodnících?
Jinak plně souhlasím s názorem uživatele PLVL, je to jízdní kolo s pomocným motorem a má to být co nejjednodušší....
Výfuk pořešíme, až budeš mít hotovo a pojede Ti to:-)


Odpovědět