Jasne takze ta verze toho naboje s kotoucovkou ma zaroven volnobezku, cyklistickeho cvrcka predpokladam? A tim padem samozrejme otocit nejde takze to budu muset vyresit prevedenim na druhou stranu jako to mas ty, Mas tam takove homemade reseni ale napadlo me, nedal by se proste strejnym zpusobem pouzit naboj predniho kola? jednak si tim usetrim praci a jednak mohu vzit nejaky s opravdu kvalitnimi lozisky ktere zapouzdrene vydrzi dele nez nejaka homemade verze. To vypada jako dobre reseni. Startovat rozslapanim jsem s 4taktem urcite neplanoval, proto je vvolnobezka nutnost, elektricky starter by ale byl jak jsem zjistil k tomu motoru hodne kompikovany, respektive slo by to, ale neni tam na to misto, je to velke a tezke plus vaha baterky. To me privadi k tomu jakou pouzivas baterku? Napeti a kapacita? Premyslim, ze bych si na to asi postavil blok na tri 18650 baterie ktere u sebe mam permanentne a mohu je kdekoli nabit, dostanu se tak s nabitymi bateriemi na 12.6V a bude to o trochu lehci nez klasicka olovena 12V.kuttil píše: ↑pon 19. úno 2018 13:21:55 směrovky +přerušovač mám z cíny a je to zvlášt na baterii ,která je v té taštičce u sedla ,žadné dobíjení za jízdy není, vždycky až se vybije ,tak ji zase nabiju v garáži
ten 3.rychlostní náboj je nechány pouze na šlapání s motorem nemá nic společného
volnoběžka je v tom velkém náboji,při jízdě se točí zadní kolo s nábojem a zbytek k motoru je přerušený a nenastartuji už motor rozšlapáním a musel jsem vymyslet nějak uchycení startéru a to se povedlo
jo a ta reverzace znamená způsob ,jakým je náboj uchycený do rámu kola a není to o tom ,že se dá otočit směr otáčení, to určitě nejde zatím kuttil
Výběr motokola na míru
Re: Výběr motokola na míru
Re: Výběr motokola na míru
Dal jsem dohromady plus minus plan jak bych to chtel udelat, neni to presne na milimetr, bral jsem to vetsinou pomerove, ale plus minus by to melo sedet, s mistem by to zas takovy problem byt nemel, pod nadrzi jeste zbyde spousta mista na brasnu na naradi treba. GX 35 samozrejme jde provozovat bez nadrze i vyfuku, ale v obou pripadech mam v planu originalni kusy sundat a nahradit klasickym vyfukem s tlumicem decibelu z pitebiku a vetsi nadrzi, ta original ma jen 0.6l. Ta 4l tam nevypada spatne i kdyz bude potreba vymyslet nejake kreativnejsi uchyceni kvuli tomu zpevneni tam. A samozrejme nezbytny nosic na brasny.
Re: Výběr motokola na míru
Ty jo to jsou moje fotky Tak tam alespoň můžeš napsat fotografie jsem lohnul z http://www.e-darky.eu
Doufám že si pak o kolo napíšeš na info@e-darky.eu dám ti na něj slevu
Doufám že si pak o kolo napíšeš na info@e-darky.eu dám ti na něj slevu
Re: Výběr motokola na míru
no kde by byl ?je to ta černá krabička z boku motoru,je to ale ruční starter
ahoj sice to je home made řešení ,ale přední náboj použít nejde,protože by byla menší rozteč ozubených kol než je u toho náboje, nevychází to, já jsem to zkoušel ,že bych to udělal se zadním nábojem se zapouzdřenými ložisky na kotouč.brzdu a rozteč byla taky kratká oproti náboji s převodamiWolfgar píše: ↑úte 20. úno 2018 23:34:22Jasne takze ta verze toho naboje s kotoucovkou ma zaroven volnobezku, cyklistickeho cvrcka predpokladam? A Mas tam takove homemade reseni ale napadlo me, nedal by se proste strejnym zpusobem pouzit naboj predniho kola? jednak si tim usetrim praci a jednak mohu vzit nejaky s opravdu kvalitnimi lozisky ktere zapouzdrene vydrzi dele nez nejaka homemade verze. To vypada jako dobre reseni.kuttil píše: ↑pon 19. úno 2018 13:21:55 směrovky +přerušovač mám z cíny a je to zvlášt na baterii ,která je v té taštičce u sedla ,žadné dobíjení za jízdy není, vždycky až se vybije ,tak ji zase nabiju v garáži
ten 3.rychlostní náboj je nechány pouze na šlapání s motorem nemá nic společného
volnoběžka je v tom velkém náboji,při jízdě se točí zadní kolo s nábojem a zbytek k motoru je přerušený a nenastartuji už motor rozšlapáním a musel jsem vymyslet nějak uchycení startéru a to se povedlo
jo a ta reverzace znamená způsob ,jakým je náboj uchycený do rámu kola a není to o tom ,že se dá otočit směr otáčení, to určitě nejde zatím kuttil
a tak mi nezbývalo než si tu hřídel vyrobit sám ,ale není to nic nekvalitního,je použitá hřídel z 2.taktního motoru ze spojky, k tomu jsou originál ložiska,klínky, matky a ozubené náhonové kolečko co má každý v tom motoru a předpokládám že,když ta hřídel vydrží v motoru tak vydrží i použitá takhle
musel jsem ji akurát rozříznou a nastavit do délky,aby řetězy vycházely proti sobě
nemám soustruh a nějaké vybavení ,ale nekvalitní to určitě není jenom se to tak možná tváří
prostě používám co mám v zásobě a takových hřídelí mám spousta
Takže PŘEDNÍ ani ZADNÍ náboj použít nepůjde a tu první hřídel si budeš muset pracně a kvalitně vyrobit
jo tu baterku jsem ted vyzkoušel z aku vrtačky má 12v a 1,3ah a zatím v pohodě ,ale to je jenom na ty blinkry nic víc na nastartování motoru to je určitě málo
zatím kutil
Re: Výběr motokola na míru
Tak kdyz si budu kupovat kolo od vas tak si to nebudu planovat na nejakem jinem Tedy nasel jsem i originalni fotky vyrobce v cine na alibabe, ale nema zadnou tak hezky z bokuMadhu píše: ↑stř 21. úno 2018 12:29:08 Ty jo to jsou moje fotky Tak tam alespoň můžeš napsat fotografie jsem lohnul z http://www.e-darky.eu
Doufám že si pak o kolo napíšeš na info@e-darky.eu dám ti na něj slevu
A co pouzit nejaky naboj s delsi osou, koukal jsem primo sturmey ma i predni naboje do setu k tem zadnim prevodovym kde je podle dokumentace delka osy stejna nebo nejaky specialni sirsi naboj treba na fatbike?
- j-z
- Administrátor
- Příspěvky: 727
- Registrován: ned 06. črc 2014 13:47:50
- Fotky: http://www.motokolari.cz/app.php/gallery/album/4
Re: Výběr motokola na míru
Kromě nárysu si udělej i půdorys, ten řetěz nejde lámat. Zrovna ten napínák u pláště může být nepřekonatelný problém, doporučuji si toto kolo prohlédnout v reálu.Wolfgar píše: ↑stř 21. úno 2018 2:48:24 Dal jsem dohromady plus minus plan jak bych to chtel udelat, neni to presne na milimetr, bral jsem to vetsinou pomerove, ale plus minus by to melo sedet, s mistem by to zas takovy problem byt nemel, pod nadrzi jeste zbyde spousta mista na brasnu na naradi treba. GX 35 samozrejme jde provozovat bez nadrze i vyfuku, ale v obou pripadech mam v planu originalni kusy sundat a nahradit klasickym vyfukem s tlumicem decibelu z pitebiku a vetsi nadrzi, ta original ma jen 0.6l. Ta 4l tam nevypada spatne i kdyz bude potreba vymyslet nejake kreativnejsi uchyceni kvuli tomu zpevneni tam. A samozrejme nezbytny nosic na brasny.
Re: Výběr motokola na míru
Tak to musíš uznat že je to hezčí fotka než z té AlibábyTak kdyz si budu kupovat kolo od vas tak si to nebudu planovat na nejakem jinem Tedy nasel jsem i originalni fotky vyrobce v cine na alibabe, ale nema zadnou tak hezky z boku
Re: Výběr motokola na míru
j-z jo tady na tom kole to je s místem jak se šafránem, ale dá se. Když už nakreslil takový hezký obrázek tak bude šikula
- j-z
- Administrátor
- Příspěvky: 727
- Registrován: ned 06. črc 2014 13:47:50
- Fotky: http://www.motokolari.cz/app.php/gallery/album/4
- j-z
- Administrátor
- Příspěvky: 727
- Registrován: ned 06. črc 2014 13:47:50
- Fotky: http://www.motokolari.cz/app.php/gallery/album/4
Re: Výběr motokola na míru
Videl jsem jen ho jeste nemam protoze kamarad co mi ho poveze na dilnu ma ted dovolenou. Ten napinak byl prvni napad, ale pak jsem nasel stejne na aliexpresu hezci a praktictejsi kousek.
Ale jak rikam ten plan je jen tak zhruba plan a jak presne co a kde se da stejne resit az kdyz to ma clovek v ruce.
https://m.aliexpress.com/item/328120863 ... 2812086327
No prave proto A ja uz se u vas na sklade byl podivat, v pondeli snad i vyjde ze si tam pro to kolo i sjedeme plus nadrz a nejake dalsi blbiny.
Re: Výběr motokola na míru
Nasel jsem, fatbike opravdu pouziva stejny rozvor predniho i zadniho naboje tedy 135 mm, stejny jako ma ten prevodovy naboj od sturmey. Tento by tedy mel jit pouzit, sice je drazssi na druhou stranu je to dalsi bezudrzbove spolehlive reseni.
https://www.koloshop.cz/naboje-naboje-m ... 2-der.html
Jinak kdyz uz jsem se zameril na ten napinak a vzhledem k tomu, ze se ted resil ve vedlejsi diskuzi krome klasickych "korytek" jsem u soudruhu nasel i ozubene napinaky, co myslite?
verze na cykloretez v hliniku
https://www.aliexpress.com/item/Alumini ... 61399.html
nerezova na motoretez
https://www.aliexpress.com/item/2017-NE ... 46103.html
A pak bych mel jeste dotaz pokud tu je nekdo kdo kupoval motor Honda GX 35 primo od dealeru hondy. Par jsem napsal a vsichni se me ptaji jaky typ toho motoru chci, podle vseho honda vyrabi asi 8 variant ale na oficialnich strankach ani nikdo jinde jsem nenasel rozdily / specifikace tech verzi. Pouze specifikace zakladni verze. Resil jste to nekdo? Primo u hondy mi na motokolo doporucili typ GX35NTSTSC ktery je o nejake dva tisice drazssi nez zakladni verze, ale uz jsem z nich nedostal proc a cim se lisi. Rozsiforval jsem to na GX35NT jako subtyp, jediny rozdil ktery jsem nasel umisteni vyvodu nadrze coz je mi celkem jedno, nadrz chci stejne nahradit klasikou, 0.6litru je nepouzitelne. ST a SC jsou nejake zkratky co se vybavy tyce, ST jsem nedohledal nic krome toho, ze tak honda oznacovala radu motoru pro sportovni motocykly a SC by podle seznamu zkratek hondy znamenalo supercharger ale nejak si nejsem jisty jestli opravdu delaji supercharged mini 4 takt, pokud ano tak se rozhodne branit nebudu a mozna priplaceni tech dvou litru bude mit nejaky vyznam.
https://www.koloshop.cz/naboje-naboje-m ... 2-der.html
Jinak kdyz uz jsem se zameril na ten napinak a vzhledem k tomu, ze se ted resil ve vedlejsi diskuzi krome klasickych "korytek" jsem u soudruhu nasel i ozubene napinaky, co myslite?
verze na cykloretez v hliniku
https://www.aliexpress.com/item/Alumini ... 61399.html
nerezova na motoretez
https://www.aliexpress.com/item/2017-NE ... 46103.html
A pak bych mel jeste dotaz pokud tu je nekdo kdo kupoval motor Honda GX 35 primo od dealeru hondy. Par jsem napsal a vsichni se me ptaji jaky typ toho motoru chci, podle vseho honda vyrabi asi 8 variant ale na oficialnich strankach ani nikdo jinde jsem nenasel rozdily / specifikace tech verzi. Pouze specifikace zakladni verze. Resil jste to nekdo? Primo u hondy mi na motokolo doporucili typ GX35NTSTSC ktery je o nejake dva tisice drazssi nez zakladni verze, ale uz jsem z nich nedostal proc a cim se lisi. Rozsiforval jsem to na GX35NT jako subtyp, jediny rozdil ktery jsem nasel umisteni vyvodu nadrze coz je mi celkem jedno, nadrz chci stejne nahradit klasikou, 0.6litru je nepouzitelne. ST a SC jsou nejake zkratky co se vybavy tyce, ST jsem nedohledal nic krome toho, ze tak honda oznacovala radu motoru pro sportovni motocykly a SC by podle seznamu zkratek hondy znamenalo supercharger ale nejak si nejsem jisty jestli opravdu delaji supercharged mini 4 takt, pokud ano tak se rozhodne branit nebudu a mozna priplaceni tech dvou litru bude mit nejaky vyznam.
Re: Výběr motokola na míru
K těm napínákům. Hliník s ocelovým řetězem je dost blbá kombinace, podobně jako nerez. Je to takové kdo z koho
Všechny tyhle věci se v cyklistice vyrábí z materiálů nylon/ nylon fiber. Resp rolny k těm napínákům a to co se dotýká přímo řetězu.
Madhu
Všechny tyhle věci se v cyklistice vyrábí z materiálů nylon/ nylon fiber. Resp rolny k těm napínákům a to co se dotýká přímo řetězu.
Madhu
Re: Výběr motokola na míru
No to je pravda v pripade tech rolen, tyhle napinaky rolny nemaji, pouzivaji klasicke ozubene kolecko ktere si z nylonu moc predstavit nedokazu.
Re: Výběr motokola na míru
Jestli to má plnit funkci pouze napínáku, tvarově jsou vhodnější ty z hliníku. Pokud tedy rolna jen řetěz napíná a není potřeba žádný záběr, jako v případě výstupního pastorku motoru, nebo rozety, ty zuby jsou Ti tam na nic. U zubu je vždy nějaký valivý odpor a to nepočítám případný třecí o jeho bok. No když to netaháš nohama a bude všechno dokonale v ose je to vlastně jedno
Kladky na přehazovačky (většinou mají minimální zubovou výšku) se dneska dělají nylon i hliník. Není ale hliník jako hliník . . .
Kladky na přehazovačky (většinou mají minimální zubovou výšku) se dneska dělají nylon i hliník. Není ale hliník jako hliník . . .
Re: Výběr motokola na míru
A co použít tenhle náboj, http://jizdni-kola.net/5-rychlostni/641 ... torky.html ,a řetěz nechat napravo a dozadu k volnoběžce přidat šroubovací kolečko napevno.Volnoběžku obsahuje převodovka.Já ji tam budu dávat,ale na šlapací řetěz.Zároveň využiju torpédo a místo kotoučovky dám rozetu od motoru.Jenom ještě vyřešit její zajištění,aby se nepovolila na pravém závitu.
Re: Výběr motokola na míru
Stejně tam budou tři řetězy protože bude třeba řetěz prevést napravo. Nalevo to je tesne s kotoucovkou, napravo to bude tesne s rozetou retezu kola takze tam moc reseni nevidim plus problem bude volnobezka protoze ten naboj nema volnobeh ale reverz. Takze momentalne moc nevidim vyhodu toho pouzit tenhle naboj a nechat ten retez napravo. Kdyby vyrabeli tenhle naboj ve verzi se dvema pastorky nalevo tak to by bylo jine kafe, bohumzel tohle neni delane primarne na motokola/ebiky ale na quadcykly.Pavel píše: ↑pát 23. úno 2018 23:49:18 A co použít tenhle náboj, http://jizdni-kola.net/5-rychlostni/641 ... torky.html ,a řetěz nechat napravo a dozadu k volnoběžce přidat šroubovací kolečko napevno.Volnoběžku obsahuje převodovka.Já ji tam budu dávat,ale na šlapací řetěz.Zároveň využiju torpédo a místo kotoučovky dám rozetu od motoru.Jenom ještě vyřešit její zajištění,aby se nepovolila na pravém závitu.
Pripadne me jeste napadlo dat motor nalevo a vyrobit jednoduchou prevodovku ktera otoci nahon z protismerneho na posmerny (takze v podstate jen dve ozubena kola) ale to je tak primitivni napad, ze predpokladam, ze uz to tu nekdo zkousel a nekde tam vznika nejaky dalsi problem prtooze kdyby to slo tak by nikdy nebyl duvod delat nejake predlohy.
Re: Výběr motokola na míru
Ahoj, nevim jestli ti to pomuze, ale tahle prevodovka mneni smer otaceni. Pouziva se na bocni montaz motoru, na levou stranu zadniho kola.
http://www.motobike.sk/prevodovka6
http://www.motobike.sk/prevodovka6
Re: Výběr motokola na míru
Pomohlo by, presne neco takoveho by bylo idealni abych si to nemusel vyrabet sam, ale uz ji nemaji a nikde jinde se mi nic podobneho vygooglit nepodarilo. Take si nejsem jisty jaky tam budu potrebovast ten prevodovy pomer, 5:1 uz muze byt trochu moc.Prot píše: ↑úte 27. úno 2018 7:15:25 Ahoj, nevim jestli ti to pomuze, ale tahle prevodovka mneni smer otaceni. Pouziva se na bocni montaz motoru, na levou stranu zadniho kola.
http://www.motobike.sk/prevodovka6
Odpovim si sam, minicross prevodovky 5:1 podle vseho hodne na motorech gx35 pouzivaji v US a funguje jim to dobre, idealni finalni prevodovy pomer pak vetsina doporcuje mezi 15:1 az 20:1 coz mi tak nejak zhruba matematicky odpovida.
Re: Výběr motokola na míru
Jeste ji maj v cechach ale i s tim plechem na bocni montaz.
https://www.ctyrkolky-atv.cz/dily-pro-2 ... y-kit.html
https://www.ctyrkolky-atv.cz/dily-pro-2 ... y-kit.html
Re: Výběr motokola na míru
Ta převodovka má klasickou volnoběžku.A jak chceš zajistit rozetu u kotoučovky.Je tam pravý závit,takže se bude povolovat.Dostalo mě to,když jsem stál v kopci se zabrděným adním kolem a najednou jsem začal couvat.Povolil se kotouč na náboji.Napadlo mě jedině to upravit a dát tam klínek,ale nevím jak silnou stěnu tam má náboj.
Re: Výběr motokola na míru
V popisu pisou torpedo a reverz u te dvoupastorkove takze to se s volnobezkou vylucuje. Dava mi to i vetsi smysl, quadcyckly volnobezku nemaji, da se si nimi vetsinou normalne couvat. Zajisteni rozety se jeste preptam kuttila jak to ma vyresene.Pavel píše: ↑stř 28. úno 2018 19:51:47 Ta převodovka má klasickou volnoběžku.A jak chceš zajistit rozetu u kotoučovky.Je tam pravý závit,takže se bude povolovat.Dostalo mě to,když jsem stál v kopci se zabrděným adním kolem a najednou jsem začal couvat.Povolil se kotouč na náboji.Napadlo mě jedině to upravit a dát tam klínek,ale nevím jak silnou stěnu tam má náboj.
Super i za rozumnou cenu, diky moc. Ja ji nasel jeste v cine, ale takhle nemusim cekat.
Re: Výběr motokola na míru
Objednán motor, v Pondělí jedeme pro kolo, nakonec se to o týden protáhlo kvůli těm mrazům.
Pokud někdo přemýšlíte o hodně GX 35 rozdíly mezi verzemi jsou minimální a slouží spíš k montáži na různé typy nářadí takže na motokolo plně postačí základní verze. Tu jsem nakonec koupil tady, obchod má dobré reference, je oficiálním dealerem hondy a mají nejnižšší cenu kterou jsem našel s dopravou zdarma a dobírkou.
http://www.garteko.cz/motor-honda-gx-35/
Převody budu řešit až bude postavené kolo a umístěný motor a budu mít lepší představu jak bude nejlepší umístit rozetu a podle toho pak vyberu převodovku a budu řešit volnoběh. Světla jedou z číny, baterie z holandska elektřina přijde na řadu až poslední. Příští týden mám dva dny volno tak s tím snad nějak pohnu a hodím první fotky ze stavby. Vše je na dobré cestě.
(A ještě z práce píšu s diakritikou, Tor by ze mě měl radost.)
Pokud někdo přemýšlíte o hodně GX 35 rozdíly mezi verzemi jsou minimální a slouží spíš k montáži na různé typy nářadí takže na motokolo plně postačí základní verze. Tu jsem nakonec koupil tady, obchod má dobré reference, je oficiálním dealerem hondy a mají nejnižšší cenu kterou jsem našel s dopravou zdarma a dobírkou.
http://www.garteko.cz/motor-honda-gx-35/
Převody budu řešit až bude postavené kolo a umístěný motor a budu mít lepší představu jak bude nejlepší umístit rozetu a podle toho pak vyberu převodovku a budu řešit volnoběh. Světla jedou z číny, baterie z holandska elektřina přijde na řadu až poslední. Příští týden mám dva dny volno tak s tím snad nějak pohnu a hodím první fotky ze stavby. Vše je na dobré cestě.
(A ještě z práce píšu s diakritikou, Tor by ze mě měl radost.)
Re: Výběr motokola na míru
Převodovku mám doma,takže tonejsou nějaké vyčtené dohady.Funguje úplně stejně jako starý kola s protišlapnou brzdou.Jenom místo výpletu je přidělaný pastorek a samozřejmě má pět kvaltů.Píšu to hlavně kvůli ostatním,aby měli správné informace.
Re: Výběr motokola na míru
No to jsem si prave myslel ale ty stary kola prave volnobezku nemely tam kdyz jsi jel z kopce si nohy dal na ram a slapky se divoce tocily jak ve tri rano v Perlovce.
Re: Výběr motokola na míru
To je blbost,že se šlapky točily z kopce pořád. Měl jsem za mlada několik takových kol a dozadu jsi normálně brzdil,dopředu šlapal a z kopce si netočil a měl nohy na pedálech a tuším že se tomu náboji říkalo torpédo.
Re: Výběr motokola na míru
No ja prave presne takove opravdu hodne stare detske kolo mel a tam se opravdu ty slapky tocily porad. Asi jsem nejaky vyvojovy stupen preskocil a pak uz jsem mel favorita s klasickou volnobezkou. Kazdopadne dobre vedet, to mi resi problem jak vyresit volnobeh motoru.
Re: Výběr motokola na míru
zdravím aktualizuji stav mého kola nevím kam přesně dat fotky
vím je tu galerie ,ale já to mám i na rajčeti odkaz zde:https://himmer.rajce.idnes.cz/stavba_mo ... 001807.jpg
ještě přidám novější stav, zase něco přibylo nějaké novinky a nestíhám to sem ani dávat ,jak se to pořad vylepšuje
kuttil
vím je tu galerie ,ale já to mám i na rajčeti odkaz zde:https://himmer.rajce.idnes.cz/stavba_mo ... 001807.jpg
ještě přidám novější stav, zase něco přibylo nějaké novinky a nestíhám to sem ani dávat ,jak se to pořad vylepšuje
kuttil