Rady pred montážou motora

Kde koupit, na co se zaměřit, jaký typ, ...

Moderátoři: j-z, Velkocus

Odpovědět
DenisNagy
Příspěvky: 2
Registrován: pon 11. lis 2019 18:57:16

Rady pred montážou motora

Příspěvek od DenisNagy »

Ahoj chalani, objednal som si 49cc motor z číny a zaujimali by ma vaše skúsenosti, hlavne čo by som mal riešiť ešte pred montážou aby som predišiel problémom.

Prelistoval som tu dosť topicov a hlavne ma zaujimajú poistky piestneho čapu - su fakt také problémové? Je možné ich vymeniť za klasické segerky a či by to pomohlo? Alebo to netreba riešiť?

Ďakujem za odpovede


Michal321

Re: Rady pred montážou motora

Příspěvek od Michal321 »

Hned, jak otevřeš krabici, přelep lepicí páskou otvory do motoru (sání, svíčka, výfuk), aby ti do něj při montáži zbytečně nespadnul nějaký bordel. Hlavně to nezapomeň ve finále odlepit.
Nasaď výfuk a karbec na motor a posaď si celou sestavu do rámu. Uvidíš, jak bude pasovat, jestli nebude překážet výfuk šlapkám a tak.
Zatěsni vývody od magneta. Na stole se to dělá lépe než na kole.
Prohlédni gumové podložky pod rozetu. Moje byly jakési nakřivo seřízlé podrážky z pantoflí a rozeta pořád házela. Nové z e-dárků držely rozetu rovně už při prvním dotažení od ruky.
Zahoď originální palivový filtr - kalíšek s poskládaným papírem. Nefiltruje a papír se rozpadne.
Na montáž použij normální české šrouby(z oceli) místo těch čínských(z bláta).
Dobře seřiď celé kolo. S motorem bude rychlejší a o deset kilo těžší. Ohnivý oř tě má vozit, ne shodit.

Motor jako takový jsem nerozebíral a do teď najezdil 1800km bez problémů. S vnitřnostmi motoru poradí zkušenější.


host

Re: Rady pred montážou motora

Příspěvek od host »

Záleží ako si zručný. Ja určite odporúčam na úvod vymeniť guferá pod magnetom a malým spojkovým ozubeným kolesom, původné sú tam často nasadené krivo a časom začne motor podfukovať. Ako spomínal kolega-vymeniť všetky matice za kvalitné.(Aj na hlave valca, najlepšie je matice odskrutkovať, svorníky zaskrutkovať do karteru motoru najhlbšie ako to ide (aby sa náhodou nevytrhli) a až potom dotiahnut hlavu valca). Iné tesnenia som nemenil. Pod valcom podla mňa postačí to papierové - tam tá teplota nieje až taká extrémna, a pod hlavu dávajú originál hliníkové tesnenie ktoré sa mi na rozdiel od toho drahého kompozitu nikdy nerozlepilo). Poistky piestneho čapu sú v pohode tak ako sú, pokial sa motor zbytočne nepreťažuje, nejazdí na chudobnú zmes a človek sa na nom nesnaží vyliezť na mont blanc bez príšlapu - to potom zničí úplne každú poistku - lepšie je osadiť asi vetši rozetu dozadu - pomalšie kolo ale motor sa nebude tolko trápiť. Ja jazdím na 20palcových kolesách s 44zub. rozetou a kolo ide max30. do kopca už sa mu moc nechce - z toho je jasné že ten 48ccm motor nieje žiadny herkules.


DenisNagy
Příspěvky: 2
Registrován: pon 11. lis 2019 18:57:16

Re: Rady pred montážou motora

Příspěvek od DenisNagy »

"Ohnivý oř tě má vozit, ne shodit." , tak táto veta sa mi velmi lúbi. :D Motor mám doma, doladím teda potrebné úpravy a pustím sa do montáže.

Ďakujem za rady.


Odpovědět