Voľnobežka na pedále
Voľnobežka na pedále
Ahojte, viete mi poradiť ako namontovať voľnobežky na oba pedále?
Zostavujem si totiž motorové kolo svojpomocne. Vlastný koncept. Mal som jeden benzínový zemný vrták 2T, ktorý som nevyužíval s obsahom 43ccm spolu s prevodovkou, vďaka ktorej je na výstupe iba 130ot/min pri plnom plyne. Výpočtom mi vyšlo že krútiaci moment je na výstupe prevodovky cca 100 Nm.
Motor mám namontovaný v rohu rámu "pod riaditkami" a reťazou poháňam osku pedálov na ľavej strane. Takéto riešenie som zvolil nakoľko som chcel zachovať možnosť voliť všetky 3 rýchlosti na prednom prevodníku a tiež moja požiadavka bola, že v priebehu pár minút odmontovať motor a využívať bike klasickým spôsobom.
Problém ale je, že potrebujem nejako odstrániť točenie pedálov pri tom, ako motor zaberá. Jediná možnosť je voľnobežka, ale neviem kde by som ju kúpil, aby vyhovovala na môj prípad.
Vie prosím niekto poradiť? Mám aj človeka, ktorý vyfrézuje prípadne vysústruží čo treba.
Pre lepšiu predstavu prikladám obrazok
Zostavujem si totiž motorové kolo svojpomocne. Vlastný koncept. Mal som jeden benzínový zemný vrták 2T, ktorý som nevyužíval s obsahom 43ccm spolu s prevodovkou, vďaka ktorej je na výstupe iba 130ot/min pri plnom plyne. Výpočtom mi vyšlo že krútiaci moment je na výstupe prevodovky cca 100 Nm.
Motor mám namontovaný v rohu rámu "pod riaditkami" a reťazou poháňam osku pedálov na ľavej strane. Takéto riešenie som zvolil nakoľko som chcel zachovať možnosť voliť všetky 3 rýchlosti na prednom prevodníku a tiež moja požiadavka bola, že v priebehu pár minút odmontovať motor a využívať bike klasickým spôsobom.
Problém ale je, že potrebujem nejako odstrániť točenie pedálov pri tom, ako motor zaberá. Jediná možnosť je voľnobežka, ale neviem kde by som ju kúpil, aby vyhovovala na môj prípad.
Vie prosím niekto poradiť? Mám aj človeka, ktorý vyfrézuje prípadne vysústruží čo treba.
Pre lepšiu predstavu prikladám obrazok
Re: Voľnobežka na pedále
Musela by být dvojitá hřídel - vnější na přenos výkonu z leva doprava, a vnitřní na propojení pedálů mezi sebou. Mezi tím by na libovolné straně byla volnoběžka. Nebo je možnost poslat výstup z motoru předlohou na druhou stranu, trojkolečko dát na volnoběžku a přidat rozetu pro motor.
Shánění soustruhu nebo soustružníka se asi nevyhneš.
Shánění soustruhu nebo soustružníka se asi nevyhneš.
Re: Voľnobežka na pedále
Dakujem za odpoved. A keby som sa rozhodol ist tou prvou moznostou, kde by som prosim mohol najst vhodnu volnobezku? Lebo co som googlil tak som nenasiel taky typ, ktory by bol vhodny.
Dakujem este raz.
Dakujem este raz.
Re: Voľnobežka na pedále
https://www.kola-lunak.cz/volnobezka-c125_1094_2.htm
Dále se dá použít volnoběžka z vraku motoru babety. Pak se dají sehnat volnoběžky v prodejnách ložisek, ale s tím nemám zkušenosti a asi jen na objednávku. Mají ale více rozměrů, hladký chod (skřípající se válečky místo pacek) a větší zatížitelnost.
Dále se dá použít volnoběžka z vraku motoru babety. Pak se dají sehnat volnoběžky v prodejnách ložisek, ale s tím nemám zkušenosti a asi jen na objednávku. Mají ale více rozměrů, hladký chod (skřípající se válečky místo pacek) a větší zatížitelnost.
-
- Příspěvky: 117
- Registrován: stř 26. lis 2014 11:41:40
- Fotky: http://petr2m.rajce.idnes.cz/
Re: Voľnobežka na pedále
Mám na kole předlohu a volnoběžku mám z tří nebo čtyřkolečka ze starého kola. Koukni na moje fotky na rajčeti, mám to tam i rozebrané. Momentálně mám najeto přes 4000 km, takže to funguje. Ta volnoběžka za 150+ se mi rozpadla po 50-ti kilometrech...
Akorát jsem nepochopil, co je tvoje prvá možnosť. Tak nevím jestli je to dobrá rada. Na levé klice bys měl mít volnoběžku s opačným závitem nebo to budeš muset zavařit.
Akorát jsem nepochopil, co je tvoje prvá možnosť. Tak nevím jestli je to dobrá rada. Na levé klice bys měl mít volnoběžku s opačným závitem nebo to budeš muset zavařit.
Re: Voľnobežka na pedále
Já ty volnoběžky za 150 použil jen jednou, ale celý pokus stál za prd, tak nemohly prokázat svojí životnost. Opačný závit se asi nedělá, tak jedině zavařit nebo skřípnout mezi dvě kulaté desky
Re: Voľnobežka na pedále
Volnoběžka s levým závitem a 18z. je na babetě.Nechá se našroubovat na jednu z misek co je u šlapek.Měl jsem to takhle na pravé straně předlohy a řetěz potom vedl rovnou dozadu na rozetu.Vše z důvodu zachování kotoučovky.Nutnost použití starteru,jinak velká spokojenost,než mi umřel motor.
Re: Voľnobežka na pedále
To je dobrý nápad s tou babeťáckou volnoběžkou. Extrém by byl použít převodovku dvojrychlostní babety, z motoru se zničenou klikovou skříní.
Ten motor co umřel, na co umřel a máš ho ještě?
Ten motor co umřel, na co umřel a máš ho ještě?
Re: Voľnobežka na pedále
Něco ze spodu bloku vlítlo přepouštěcím kanálem mezi píst a válec.Šlo to ze spodu,protože hlava a vrch pístu jsou nepokozeny.Pojistky od čepu jsou také kompletní.Blok jsem ještě nepůlil,tak nevím co to bylo,fotku snad ještě někde mám.jak pístu,tak jak to bylo postavené.Kolo je už zase jen kolo a pracuje se na novém stroji.A ta volnoběžka je snad nezničitelná a je běžně v mototechně.
Re: Voľnobežka na pedále
Byl by motor na prodej? za kolik?
Přemýšlím o předělání přímého náhonu na pohon řazení nebo sehnání starého tříkvaltového náboje.
Náboj bych poháněl od motoru 1:1 a od náboje stejně velkým ozubeným kolem (nejvyšší kvalt 1:1) na zadní talíř. Talíř by byl posunutý víc ke středu kola jiným poslkádáním gumových podložek. Teď jen sehnat levně ten tříkvaltovej náboj a ozubené kolo, co na něj napasuju místo drátů výpletu.
Přemýšlím o předělání přímého náhonu na pohon řazení nebo sehnání starého tříkvaltového náboje.
Náboj bych poháněl od motoru 1:1 a od náboje stejně velkým ozubeným kolem (nejvyšší kvalt 1:1) na zadní talíř. Talíř by byl posunutý víc ke středu kola jiným poslkádáním gumových podložek. Teď jen sehnat levně ten tříkvaltovej náboj a ozubené kolo, co na něj napasuju místo drátů výpletu.
Re: Voľnobežka na pedále
Ja si popravde neviem predstaviť, ako mám dať aj na ľavú aj na právu stranu tú voľnobežku a ako ju upevním. Nemáte niekto nejaký nákres? (nie som strojár)
Inak chcel by som spýtať, či mi vie niekto povedať, akú spotrebu paliva má takýto bicykel s motorom? Myslím si, že pokiaľ sa mi podarí vyriešiť problém s voľnobežkami, tak spotreba bude pomerne nízka, nakoľko tam budú zachované všetky prevodové stupne a teda na základe zachovania všetkých prevodov, dokážem výkon a krútiaci moment motora využiť "naplno". Všade čítam, že spotreba sa pohybuje okolo 1,0 - 1,5 litra na 100 km. Je to vôbec možné?
Inak chcel by som spýtať, či mi vie niekto povedať, akú spotrebu paliva má takýto bicykel s motorom? Myslím si, že pokiaľ sa mi podarí vyriešiť problém s voľnobežkami, tak spotreba bude pomerne nízka, nakoľko tam budú zachované všetky prevodové stupne a teda na základe zachovania všetkých prevodov, dokážem výkon a krútiaci moment motora využiť "naplno". Všade čítam, že spotreba sa pohybuje okolo 1,0 - 1,5 litra na 100 km. Je to vôbec možné?
Re: Voľnobežka na pedále
Motor nechám na ND,v galerii je foto pístu i jak jsem to měl postavené.Na začátku jsem měl klasicky předlohu k pedálům,ale bylo nutno dát lepší volnoběžku a taky jsem chtěl využít trojtác.Povedlo se,ale nevyhovovalo.Nešlo sladit výkon motoru a sílu a frekvenci šlapání.Nejvíc se osvědčil systém s volnoběžkou z babety a starterem.Sice se řetěz stále točil až k volnoběžce,ale to už šlo.A navíc to byl klasický cyklořetěz na stálý převod.