trutnovák píše: ↑sob 08. dub 2017 18:11:15Veškeré napínáky na řetěz jsou ukotveny pouze za spodní trubku rámu kola. Dovede si někdo představit co se stane pokud napínák dostane pořádnou škubu od motoru? Nebo se uvolní šrouby? Lidově spadne do drátu a zablokuje kolo. Tato představa mne vždy děsila obzvláště při škubání řetězem, při cukání motoru.(rozjezdy studený motor) Problém je ten, že je řetěz moc dlouhý. Po ujetí prvních 200Km jsem to nevydržel a sestrojil napínák, který je uchycený ve dvou bodech. Spodní a horní rám kola. Dal jsem tam pružinu a pojistku aby i při prasknutí pružiny napínák spadl max. jenom o 5mm. Je jasné že to doma na koleně asi nesestrojíte. Ale při troše šikovnosti se dá zvládnout i v nějaké domácí dílně. Pro představu přikládám foto. Další foto naleznete v galerii pod označením trutnovák .
Zatím to je ve zkušebním provozu, ale funguje skvěle. trutnovák
DSC01779.JPG
[/quote
AHOJ.Jinak pekna prace zkusim taky neco podobneho vyrobit.a ten stojan taky vypada. slusne.
Rady a řešení technických problému
-
- Příspěvky: 51
- Registrován: úte 31. led 2017 21:29:38
Re: Rady a řešení technických problému
Re: Rady a řešení technických problému
Ahoj, mohu poprosit o nějakém rozumném nastavení karburátoru na Sunway 80 ccm ? Při jízdě ve vyšších otáčkách motor vynechává a prská. Nebo koupit jiný ? Díky
Re: Rady a řešení technických problému
Ahoj, rád bych se zeptal na názor zda je zvuk při jízdě normální, je to takové pravidelné klepání, na volnoběh vše OK.
https://youtu.be/ZmFqBqwkX2I
https://youtu.be/ZmFqBqwkX2I
-
- Příspěvky: 30
- Registrován: čtv 20. dub 2017 9:15:25
Re: Rady a řešení technických problému
Zdravym zhruba po 100km mi piska (vrže)male ouebene kolecko na řetěz mazal jsem to hned při montaži mam strach aby se nepřidřelo jak to poznam ?diky za radu
-
- Příspěvky: 51
- Registrován: úte 31. led 2017 21:29:38
Re: Rady a řešení technických problému
taky mam najeto cca 100 km take mi zacalo piskat a na volnobeh kdyz dam ruku na spojku tak se to trochu zklidni taky jsem mazal na zacatku ozubene kola vazelinkou...
jinak jsem posunul jehlu o jednu rysku nahoru k lanku a cca uz to jelo lepe uz se tolik nedusilo..a neprskalo ...
jinak jsem posunul jehlu o jednu rysku nahoru k lanku a cca uz to jelo lepe uz se tolik nedusilo..a neprskalo ...
-
- Příspěvky: 30
- Registrován: čtv 20. dub 2017 9:15:25
Re: Rady a řešení technických problému
Kolik km se pocita na zaběhnuti motoru jezdim po rovince cca 10km do prace a 10 spatky
- j-z
- Administrátor
- Příspěvky: 727
- Registrován: ned 06. črc 2014 13:47:50
- Fotky: http://www.motokolari.cz/app.php/gallery/album/4
Re: Rady a řešení technických problému
Tak ta syrovost pomine tak po 100, záběh počítám tak do 300, motor je ale v plné síle tak po 1500 km.Petrvaluch píše: ↑čtv 18. kvě 2017 19:25:09 Kolik km se pocita na zaběhnuti motoru jezdim po rovince cca 10km do prace a 10 spatky
Můj názor.
-
- Příspěvky: 30
- Registrován: čtv 20. dub 2017 9:15:25
Re: Rady a řešení technických problému
Dik nechci nic uspechat jen jsem dal jehlu v karburatoru na posledni zarez vadito
Re: Rady a řešení technických problému
Cawte všetci. Motobicykel mám už dlho. Asi 6 rokov. Je to čína 60cc. Aspoň si myslím. Prosím poraďte mám jeden veľký problém. A to ze po prejdeni pár km musím neustále nasťahovať vymačkavanie spojky. T. J. že časom mi prestane spojka fungovať a po zatiahnuti spojky lanko síce pootočí zvyslou hriadeĺkou ale ten tŕň už neodtlačí spojku. Tŕň sa mi zapiera do takej vodorovnej osky a ta zatlaca o malú guličku. Časom sa ta oska obrúsi a musím vyrobiť novú. Nemá byť ta gulička medzi zvyslou oskou a vodorovnou?
- j-z
- Administrátor
- Příspěvky: 727
- Registrován: ned 06. črc 2014 13:47:50
- Fotky: http://www.motokolari.cz/app.php/gallery/album/4
Re: Rady a řešení technických problému
viewtopic.php?f=7&t=30milan209 píše: ↑ned 18. čer 2017 16:55:05 Cawte všetci. Motobicykel mám už dlho. Asi 6 rokov. Je to čína 60cc. Aspoň si myslím. Prosím poraďte mám jeden veľký problém. A to ze po prejdeni pár km musím neustále nasťahovať vymačkavanie spojky. T. J. že časom mi prestane spojka fungovať a po zatiahnuti spojky lanko síce pootočí zvyslou hriadeĺkou ale ten tŕň už neodtlačí spojku. Tŕň sa mi zapiera do takej vodorovnej osky a ta zatlaca o malú guličku. Časom sa ta oska obrúsi a musím vyrobiť novú. Nemá byť ta gulička medzi zvyslou oskou a vodorovnou?
Re: Rady a řešení technických problému
Ďakujem za link na krásnu animaciu. Presne som si myslel že tak to funguje. Akurát nechápem prečo sa mi ta vodorovna oska vždy obrúsi na strane guličky.
Navyše dnes sa mi podarilo tu guličku stratiť. OMG.
Nemôžte mi niekto dať priemer tej guličky a dĺžku a priemer tej osky. Uvažujem že ju vyrobiť z nejakej tvrdenej ocele. Prípadne kúpim nejaký tvrdší vrták toho priemeru a odpilim zo stopky.
Príkladom foto ako mi oska vyzerá.
Navyše dnes sa mi podarilo tu guličku stratiť. OMG.
Nemôžte mi niekto dať priemer tej guličky a dĺžku a priemer tej osky. Uvažujem že ju vyrobiť z nejakej tvrdenej ocele. Prípadne kúpim nejaký tvrdší vrták toho priemeru a odpilim zo stopky.
Príkladom foto ako mi oska vyzerá.
- j-z
- Administrátor
- Příspěvky: 727
- Registrován: ned 06. črc 2014 13:47:50
- Fotky: http://www.motokolari.cz/app.php/gallery/album/4
Re: Rady a řešení technických problému
Ta kulička stojí pár korun (http://www.e-darky.eu/dvoutaktni-motory ... ojky-.html), přesný průměr podle mě není tak zásadní (odpovídá cca té tyčce - search.php?keywords=kuli%C4%8Dka). Důležité je promazání.
Re: Rady a řešení technických problému
Ahoj, mám problém, který mě už po několika hodinách laborování a štelování utvrzuje v tom, že dám kolo pryč... Za prvé, původní plášť má nějaký určitý rozměr ( 29x2,10x50) a já koupil totožný jen s 53 na konci a řetěz mi drhne o plášť, ať napínám či povoluju. V servise mě poslali okamžitě pryč že ráfek rovnat nebudou ( pravda trochu hází ). Má někdo tucha v čem je problém ? Děkuji
Re: Rady a řešení technických problému
To značení je dost divné. Dva rozměry v palcích a třetí v mm? S tím jsem se nesetkal. Jinak by poslední číslo mělo značit výšku nikoli šířku pláště.
Re: Rady a řešení technických problému
Dobrý den motokolaři, z pocitu, že odstraním jeden z největších problémů svého motokola jsem zakoupil následující napinak s pružinou.
http://www.ctyrkolky-atv.cz/22887-thick ... uzinou.jpg
Problém je ten, že po jeho instalaci se začal řetěz zhruba při každém druhém startu za studena zamotavat pod krytem pastorek, čímž se tam zasekl a šel ven pouze po odebrání krytu a vyhození šroubovákem.
Myslíte že je to problém s napinakem, nebo je to mnou?
http://www.ctyrkolky-atv.cz/22887-thick ... uzinou.jpg
Problém je ten, že po jeho instalaci se začal řetěz zhruba při každém druhém startu za studena zamotavat pod krytem pastorek, čímž se tam zasekl a šel ven pouze po odebrání krytu a vyhození šroubovákem.
Myslíte že je to problém s napinakem, nebo je to mnou?
Re: Rady a řešení technických problému
Je to jenom Tebou,protože kdyby jsi četl pořádně Fórum tak se dozvíš,OkurRo píše: ↑čtv 21. zář 2017 19:35:46 Dobrý den motokolaři, z pocitu, že odstraním jeden z největších problémů svého motokola jsem zakoupil následující napinak s pružinou.
http://www.ctyrkolky-atv.cz/22887-thick ... uzinou.jpg
Problém je ten, že po jeho instalaci se začal řetěz zhruba při každém druhém startu za studena zamotavat pod krytem pastorek, čímž se tam zasekl a šel ven pouze po odebrání krytu a vyhození šroubovákem.
Myslíte že je to problém s napinakem, nebo je to mnou?
že ten napínák je nebezpečný.Pořád se ptáte dokola a dokola.Už jsem
o tom psal do blba.Tor.
Re: Rady a řešení technických problému
Omlouvám se, ale tento web je rozsáhlý a ani potom co ho denně projíždím aspoň pár minut sem na žádný takový příspěvek nenarazil. V jaké rubrice si o tom psal? Vyřešil to někdo aspoň částečně?
Re: Rady a řešení technických problému
Zopakuji to tedy.Pokud ten napínák nemá dorazy, které mu umožňují
malý kyv.(Tak 5mm max)Riskuješ vždy vypadnutí řetězu a zničení motoru.
Díra do Karteru.Proč??.Při studeném startu se řetěz napne dole a stlačí napínák
Nahoře se povolí(Pootočením rozety)Když se to pootočí přes
kompresi,tak to nahoře škubne a řetěz vylétne.Je to nebezpečné a na
upadnutí.Takže nepoužívat!! Nebo napínák s dorazy a odpružen jen silentbloky.Tor.
malý kyv.(Tak 5mm max)Riskuješ vždy vypadnutí řetězu a zničení motoru.
Díra do Karteru.Proč??.Při studeném startu se řetěz napne dole a stlačí napínák
Nahoře se povolí(Pootočením rozety)Když se to pootočí přes
kompresi,tak to nahoře škubne a řetěz vylétne.Je to nebezpečné a na
upadnutí.Takže nepoužívat!! Nebo napínák s dorazy a odpružen jen silentbloky.Tor.
Re: Rady a řešení technických problému
Já udělal tak dlouhý řetěž, aby nebylo potřeba ho tím napínákem tak moc ohýbat. Mám pevný napínák se čtyřma šroubama a řetěz na něm jen tak lehce leží. Když bych použil pružinový napínák, tak s dlouhou pákou a silnou pružinou. dal by se použít i nějaký tlumič,nebo vyrobit: pár desek na sobě, mezitím vazelína, desky střídavě uchycené na rámu a na napínáku.
Re: Rady a řešení technických problému
Z takového napínáku Vám řetěz nespadne.Je to ale trochu práce.
Nespadl 7 sezón.Tor.
Nespadl 7 sezón.Tor.
- j-z
- Administrátor
- Příspěvky: 727
- Registrován: ned 06. črc 2014 13:47:50
- Fotky: http://www.motokolari.cz/app.php/gallery/album/4
- j-z
- Administrátor
- Příspěvky: 727
- Registrován: ned 06. črc 2014 13:47:50
- Fotky: http://www.motokolari.cz/app.php/gallery/album/4
Re: Rady a řešení technických problému
- Přílohy
-
- napínak.JPG (54.9 KiB) Zobrazeno 8860 x
-
- napínák 2.JPG (57.79 KiB) Zobrazeno 8860 x
-
- Příspěvky: 1
- Registrován: ned 22. říj 2017 10:47:24
Re: Rady a řešení technických problému
Ahoj,nevíte zda by bylo možné předělat motor sunway 48ccm na 80 ccm? Předem děkuji za odpověď.
-
- Příspěvky: 489
- Registrován: stř 22. dub 2015 12:11:54
- Fotky: http://www.moto-kola.estranky.cz/
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rady a řešení technických problému
Jen pro zajímavost a ze zvědavosti ...něž sundám motor chci se zeptat ....když je motor studený jede velmi dobře ale jakmile se zahřeje ztratí výkon ......může to být tím že kompozit ve válci je už vydřený __?????
,,,,,,,,,,jen se slušně ptám PŘIPOMÍNÁM,,,,,,,,,,,
,,,,,,,,,,jen se slušně ptám PŘIPOMÍNÁM,,,,,,,,,,,
Re: Rady a řešení technických problému
Mám 80tku, koupil jsem nový válec, ale ten má rozteč na kolínko karburátoru 40mm, nevíte náhodou o nějakém, originál má 32mm
Předem díky
Předem díky
Re: Rady a řešení technických problému
Ahoj, 40mm má válec na Sky Hawka. 32mm mají standard jako třeba náš Fire Horse. Kde jsi ten válec kupoval?
M
M
Re: Rady a řešení technických problému
Koupil jsem ho u e-shopu čtyrkolky-hombráč, na e-darkach byl vyprodaný, celkově mě hombráč naštval, o válci nic nepsali tak mě to nenapadlo, měl jsem objednaný i výfuk, a ten taky nepřišel, pak měli na shopu 2 stahováky spojky, tak jsem myslel že ten jeden je na kolečko a druhý na spojku, byla i rozdílná cena, tak mě to divný nebylo, no taky tam nic nepsali, takže mi je jeden k ničemu, protože jsou oboustraný
Re: Rady a řešení technických problému
Hombráč? Nepřekvapuje . . .
Pokud máš motor koupený od e-darky.eu, zavolej si do skladu v Praze a vysvětli svojí situaci. Servis je mít bude 777 789 832, nebo Ti sundají v nejhorším z nového motoru. Čeká se na nové zboží.
Jestli máš motor koupený od Hombráče a díl ti nepasuje můžeš zkoušet cokoliv, přeji hodně štěstí. To ostatní povídání o kolečkách, co od něho nepřišlo a co nepasovalo není nic nového.
Pokud máš motor koupený od e-darky.eu, zavolej si do skladu v Praze a vysvětli svojí situaci. Servis je mít bude 777 789 832, nebo Ti sundají v nejhorším z nového motoru. Čeká se na nové zboží.
Jestli máš motor koupený od Hombráče a díl ti nepasuje můžeš zkoušet cokoliv, přeji hodně štěstí. To ostatní povídání o kolečkách, co od něho nepřišlo a co nepasovalo není nic nového.
Re: Rady a řešení technických problému
Díky, ne motor mám z ebaye, ale už to jsou 3roky, nějaké koleno si vyrobím, skyhawk má lepší kanály
Re: Rady a řešení technických problému
A co mě dneska docela nenapadlo jelikož mě stále přeskakuje řetězová spojka v tom plastovém kolečku na napínáku-Otočil jsem jí a to jsem neměl dělat:-((( malá mezera mezi karterem a ozubeným kolečkem mě řetězovou spojku rozpojilo a nastala deformace řetězové spojky:-((( naštěstí jsem jí srovnal.A tak se ptám napínák mám trošku pootočen a stále se tam ta spojka cpe co s tím? to cvakání mě docela štve...
Re: Rady a řešení technických problému
Výborně, tak že přeji mnoho najetých kilometrů. Ta fotografie příruby mě připomíná nějaký telefonát v kombinaci s nekvalitním válcem (podobnost bude zřejmě jistě čistě náhodná).Martin.provodov píše: ↑čtv 11. led 2018 13:12:18 Díky, ne motor mám z ebaye, ale už to jsou 3roky, nějaké koleno si vyrobím, skyhawk má lepší kanály
Madhu
Re: Rady a řešení technických problému
Hoši. Neblbněte s těmi napínáky. Všechny napínáky, co jsem zde viděl a co se standartně dodávají s motorovými kity pro kola jsou špatně. Řetěz musí zásadně jet po kladce vnitřkem a ne jakýmsi omělohmotným korýtkem. Řetěz, jedoucí korýtkem, dře spojkou řetězu o boky a má snahu se rozpojit. Vždy musí jet po vodící kladce vnitřkem. na to jsou řetězy stavěné a vyráběné. Stačí se podívat, ja je veden řetěz odvěku věků, vodícími kladkami přehazovačky. Tady udělali soudruzi z Číny zásadní chybu. Ten napínák s pružinou je absolutně nepoužitelný pro startování rozšlapáním, protože propružením při startu je znemožněna funkce. Musí se použít zarážka, která dovolí jen propružení v určitém rozsahu. Divím se, že může někdo vůbec něco takového vyrábět a nabízet k prodeji.
Re: Rady a řešení technických problému
Taky že to nešlo dal jsem to na pevno a klid..Jinak při nejhorším to rozemele kartér..Mě stačilo když se to kouslo v předním kolečku...!!!!
Re: Rady a řešení technických problému
PLVL
Vodící kladky pro řetěz nejsou ve strojařině a v cyklistice nic zas tak zábavného. V "korytu" řetěz lépe drží proto asi ten čínský nápad použití u motokol. Možná si všimneš jak je řešená přehazovačka i u normálního kola. Když se na to budeš dívat déle než skončí znělka večerníčku a to kudy vlastně přesně řetěz vede. Na sjezďáku bych se opravdu během řazení jen na vnitřní kladku nespoléhal ani u přehazovačky a to ani u převodníku. Musel bych být idiot. Řetěz u motokola má zajištění pojistkou která se dává po směru otáčení řetězu aby se nevyrazila. Záleží na výšce a materiálu okraje kladky aby se řetěz neničil. Možná Tě překvapí že ta "korýtková" kladka se používá třeba i na řetězu motorových pil. Zase záleží pochopitelně na způsobu provedení. To samé je s principem napínání řetězu. Tohle fórum je o nápadech, inovacích a poradenství k tomu čemu se říká motokolo. Jestli Tě baví se něčemu divit tak si ověř všechno co tady píšu.
Vodící kladky pro řetěz nejsou ve strojařině a v cyklistice nic zas tak zábavného. V "korytu" řetěz lépe drží proto asi ten čínský nápad použití u motokol. Možná si všimneš jak je řešená přehazovačka i u normálního kola. Když se na to budeš dívat déle než skončí znělka večerníčku a to kudy vlastně přesně řetěz vede. Na sjezďáku bych se opravdu během řazení jen na vnitřní kladku nespoléhal ani u přehazovačky a to ani u převodníku. Musel bych být idiot. Řetěz u motokola má zajištění pojistkou která se dává po směru otáčení řetězu aby se nevyrazila. Záleží na výšce a materiálu okraje kladky aby se řetěz neničil. Možná Tě překvapí že ta "korýtková" kladka se používá třeba i na řetězu motorových pil. Zase záleží pochopitelně na způsobu provedení. To samé je s principem napínání řetězu. Tohle fórum je o nápadech, inovacích a poradenství k tomu čemu se říká motokolo. Jestli Tě baví se něčemu divit tak si ověř všechno co tady píšu.
- j-z
- Administrátor
- Příspěvky: 727
- Registrován: ned 06. črc 2014 13:47:50
- Fotky: http://www.motokolari.cz/app.php/gallery/album/4
Re: Rady a řešení technických problému
Já mám už 7 let běžně dodávaný napínák (na 4 šrouby). Sice jsem laboroval s pružinovým, ale jak bylo psáno výše, starty jsou s tím (bez startéru) o hubu. Ten původní napínák slouží bez problému, řetěz dopínám tak 3 x do roka. Jedinou úpravou bylo vyříznutí klínku v tom plechu - z estetických důvodů, a jak jsem později zjistil, i z funkčních - za pomocí kladiva a svěráku se dala lépe optimalizovat souosost vodícího a řetězových koleček . app.php/gallery/image/2/sourcePLVL píše: ↑stř 21. úno 2018 16:47:08 Hoši. Neblbněte s těmi napínáky. Všechny napínáky, co jsem zde viděl a co se standartně dodávají s motorovými kity pro kola jsou špatně. Řetěz musí zásadně jet po kladce vnitřkem a ne jakýmsi omělohmotným korýtkem. Řetěz, jedoucí korýtkem, dře spojkou řetězu o boky a má snahu se rozpojit. Vždy musí jet po vodící kladce vnitřkem. na to jsou řetězy stavěné a vyráběné. Stačí se podívat, ja je veden řetěz odvěku věků, vodícími kladkami přehazovačky. Tady udělali soudruzi z Číny zásadní chybu. Ten napínák s pružinou je absolutně nepoužitelný pro startování rozšlapáním, protože propružením při startu je znemožněna funkce. Musí se použít zarážka, která dovolí jen propružení v určitém rozsahu. Divím se, že může někdo vůbec něco takového vyrábět a nabízet k prodeji.
Re: Rady a řešení technických problému
Ahoj koupil jsem si napínák s pružinou v e-darky, jednoduše jsem ho upravil. Potřeboval jsem flexu, vrtačku, jinou pružinu a drát kola z motorky. Najeto asi 500 km, motor startuji roztlačením vše funguje jak má. Foto galerie nebo odkaz youTube https://www.youtube.com/watch?v=R8vJXtcR9Sk
Re: Rady a řešení technických problému
Těch nápadů je spousta. Jde o to aby se řetězu nedovolilo povolit se více než je bezpečné. Tomuhle to fungovalo. Svářečku bych použil spíše na ten aretační kolík, ale jemu evidentně více vadilo že se mu pohyboval napínák na rámu.
http://www.e-darky.eu/user/products/add ... m_true.jpg
http://www.e-darky.eu/user/products/add ... m_true.jpg
Re: Rady a řešení technických problému
Jj proto jsem napínák posunul co nejvíc do bodu, kde je vidlice už oválná, aby se neprotáčela a nehrozilo, že se otočí do drátů. Potom už nešel použít původní systém napínání.
Re: Rady a řešení technických problému
Jo svářečka není to pravé, ale ono to lze podobně udělat i blíže ke šlapacímu středu. Viděl jsem už všemožné modifikace
Re: Rady a řešení technických problému
Ahoj všem Motokolařům. Do půlky táhne a od půlky plynu se dusí pomůž Sportovní karburátor? Díkes všem a s větrem o závod Shrek. Nezapomeň navštívit stránky : Motokolo 48 cm,60 cm,80 cm