Výběr motokola na míru

Kde koupit, na co se zaměřit, jaký typ, ...

Moderátoři: j-z, Velkocus

wipeout3

Re: Výběr motokola na míru

Příspěvek od wipeout3 » So 27. Led 2018 15:13:39

Já jezdím jedině na chopprech a v pohodě i kopce (to už musí být kopec abych musel přišlápnout) to co mele Tor158 jsou total pí...... .Jezdím s kamarádem co má dělaný i rám a má to dlouhý jak prase a jede to super.
S Hondou GX35 jsem najel hafo km a bez problému a jak jsem psal tak jen ty převodovky na 4takty stoji na houby (chce to prostě vše přes řemen a je klid) což mám v plánu.



Avátar uživatele
Tor158
Příspěvky: 459
Registrován: Pá 12. Pro 2014 19:42:45

Re: Výběr motokola na míru

Příspěvek od Tor158 » So 27. Led 2018 16:51:05

wipeout3 napsal:
So 27. Led 2018 15:13:39
Já jezdím jedině na chopprech a v pohodě i kopce (to už musí být kopec abych musel přišlápnout) to co mele Tor158 jsou total pí...... .Jezdím s kamarádem co má dělaný i rám a má to dlouhý jak prase a jede to super.
S Hondou GX35 jsem najel hafo km a bez problému a jak jsem psal tak jen ty převodovky na 4takty stoji na houby (chce to prostě vše přes řemen a je klid) což mám v plánu.
Správně ,tak ať si Wolfgar nechá od Tebe poradit.Uvidí jaké je to jezdit s válečkem nebo řemenem.
Hlavně ty délky tras které uvádíš na WEBU, s touto konfigurací.Ha,Ha. :lol:
Nejlepší motokolo je s přímým náhonem řetězem na rozetu - jednoduché- s Fire Horse.Neporuchové.
A ty motory od Madhua jsou dobré,jenom lidi jsou nešikové a pomlouvači Číny.Konečně
to je moderní trend internetových bl...ů.Tak ať se wolfgar podívá za kolik se prodává
hnací sada s válečkem.Na nosič uč nic nedá a potáhne ho to do levé strany k zemi. ;)
A vúbec zajeďte si Jáchymov nebo Krupku.To bych chtěl vidět jak to vyjedete s válečkem. :lol:
Hlavně nepiš že to jezdíš denně.To už tady všechno bylo.Že.Tor.



Wolfgar
Příspěvky: 55
Registrován: Út 23. Led 2018 21:19:08

Re: Výběr motokola na míru

Příspěvek od Wolfgar » Ne 28. Led 2018 1:32:17

Tore ja tam zadny valecek davat nebudu a nikde jsem o tom nic nepsal, nevim kde jsi prisel na to ze Honda = automaticky valecek. Hondy s valeckem se sice v cechach delaly, ale spousta lidi ty motory dela normalne na rozetu nebo na predlohu retezem, kde je problem s remenem nevim, ozubeny remen dostatecne sirky je spolehlivejsi nez retez, to je duvod proc se posledni dobou pouzivaji vic a vic u silnych motorek, ale uz jsem videl remen treba i na zavodnim kole. Kdybys cetl co jsem napsal tak to vis, jenze ty si prohlednes prvni a posledni vetu, neco si domyslis a pak se vztekas, ze tu z tebe vsichni maji srandu protoze meles nesmysly.

wipeout3 napsal:
So 27. Led 2018 15:13:39
Já jezdím jedině na chopprech a v pohodě i kopce (to už musí být kopec abych musel přišlápnout) to co mele Tor158 jsou total pí...... .Jezdím s kamarádem co má dělaný i rám a má to dlouhý jak prase a jede to super.
S Hondou GX35 jsem najel hafo km a bez problému a jak jsem psal tak jen ty převodovky na 4takty stoji na houby (chce to prostě vše přes řemen a je klid) což mám v plánu.
Super to je presne to info co jsem potreboval vedet. Diky! Trochu me mrzi, ze se v cechach neda koupit ta GXH 50 za nejaky rozumny peniz. GX 35 stoji 8-9 tisic, GXH 50 15-16 a vyssi rady zase kolem tech 10ti. Absolutne nechapu proc zrovna 50ka vychazi o tolik draz. Ceny v Nemecku jsou u 35 a 50 skoro srovnatelne. Mozna to zkusim dovezt i kdyz ted se spis priklanim k tomu pouzit ten motor z betky, ctyrstupnova prevodovka v zakladu je lakava a jsou to take neporuchove drzaky.

Muzes poradit ktery typ chopperu bude tak nejlepsi? (a kdyztak hod foto, rad se pokocham a inspiruji)



Avátar uživatele
j-z
Administrátor
Příspěvky: 550
Registrován: Ne 06. Črc 2014 13:47:50
Fotky: http://www.motokolari.cz/app.php/gallery/album/4

Re: Výběr motokola na míru

Příspěvek od j-z » Ne 28. Led 2018 7:30:49

Wolfgar napsal:
Ne 28. Led 2018 1:32:17
Mozna to zkusim dovezt i kdyz ted se spis priklanim k tomu pouzit ten motor z betky, ctyrstupnova prevodovka v zakladu je lakava a jsou to take neporuchove drzaky.
Dávat motor z motorky na kolo je sice zajímavý nápad, ale má dost proti.
- síla motoru neodpovídá slabému rámu kola
- velikost motoru neumožní bez zásadních úprav šlapání (bude-li v rámu), resp. řazení (bude-li na nosiči)
- motor bude působit jako pěst na oko, v PČR nejsou blbci
- kromě motoru je třeba koupit spoustu věcí okolo (karb., výf., ...), což příznivou cenu dost mění.


j-z (Jiří) | admin@motokolari.cz
Ne všemu rozumím, ale vždy rád poradím

Avátar uživatele
Tor158
Příspěvky: 459
Registrován: Pá 12. Pro 2014 19:42:45

Re: Výběr motokola na míru

Příspěvek od Tor158 » Ne 28. Led 2018 9:55:36

To co píše J-Z je uplná a svatá pravda.Prostě z toho chcete udělat kolomotorku
(bez papírů) a myslí te si že Vás PČR nechytne.Podělají to ostatním, protože
se změní legislativa.A radit někomu který ohrožuje Komunitu normálních motokolařů.Tak to ne.
Milý Wolfgare pochybuji že by se mi někdo smál.Ty Tvoje nápady jsou opravdu mimo.
Jedno z pravidel motokolařů je na sebe neupozorňovat a trochu se krčit stranou.Jinak
nám to seberou.Tak tady, bych souhlasil uplně s J-Z.Tor.



Wolfgar
Příspěvky: 55
Registrován: Út 23. Led 2018 21:19:08

Re: Výběr motokola na míru

Příspěvek od Wolfgar » Ne 28. Led 2018 11:48:35

j-z napsal:
Ne 28. Led 2018 7:30:49
Wolfgar napsal:
Ne 28. Led 2018 1:32:17
Mozna to zkusim dovezt i kdyz ted se spis priklanim k tomu pouzit ten motor z betky, ctyrstupnova prevodovka v zakladu je lakava a jsou to take neporuchove drzaky.
Dávat motor z motorky na kolo je sice zajímavý nápad, ale má dost proti.
- síla motoru neodpovídá slabému rámu kola
- velikost motoru neumožní bez zásadních úprav šlapání (bude-li v rámu), resp. řazení (bude-li na nosiči)
- motor bude působit jako pěst na oko, v PČR nejsou blbci
- kromě motoru je třeba koupit spoustu věcí okolo (karb., výf., ...), což příznivou cenu dost mění.
No ten motor neni papirove o tolik vykonejsi nez ten GXH 50 ktery se normalne pouziva v tomhle kitu https://www.minibike-shop.cz/motorove-k ... -takt.html . Ja to nechci kvuli vykonu ale zatim je to jediny motor ktery jsem nasel s prevodovkou a minimalni poruchovosti. Nevim jestli bych zrovna babetu oznacil za motorku v pravem slova smyslu, ale ano vyhlasce to neodpovida kvuli tomu omezeni vykonu na 1kW nicmene bych podotknul, ze to ani jeden z motoru ktere jsou v normalnich setech, jediny ktery opravdu ma vykon do tech 1000hodne narusta i hmotnost to me od toho take odrazuje. Zkusim jeste prohledat jestli by se nedala mistot toho pouzit nejaka 2-3 rychlostni prevodovka z minibiku nebo kolobezky.


Nechci nikomu nic posrat jak tu vyrvava Tur, nemam zadne ambice ficet pred PCR padesatkou a provokovat, jezdim pomalu a pohodove, uz nekolikrat jsem rekl, ze mi jde o spolehlivost a silu motoru do kopcu ne o rychlost, pokud tam dam silnejsi motor tak tam take prijde odpovidajici vetsi rozeta. A realita je takova, ze rozumne jezdici a predpisy dodrzujici tricatnik zadnou zmenu legislativu nezpusobi i kdyz me stopnou policajti kteri si budou touzit za kazdou cenu zlepsit statistiku vybranych pokut a ti by mohli skasnout vetsinu tady kteri jezdi bez papiru protoze jak jsem psal te 1kW max odpovida jen ta Honda 35 GX, z tech bezne pouzivanych 2t nic o tom, ze vetsina pouzije 70cc Sunhawka ktery neodpovida ani objemem ani nemluve.
Jestli neco zpusobi pritahnuti pozornosti a zmenu legislativy tak to bude az se na tom vyflaka nejaky neplnolety a to moc neovlvnime. Osobne treba vekovou hranici bych v te legislative videl docela rad.

Ale kazdopadne to ze mi nebudes radit byl doufam slib, protoze zatim jsi neporadil a i kdyz mi prijde zabavne, jak si poakzde najdes neco uplne jineho aby jsi mohl rypat a kdyz ti to vyvratim tak to hned zkousis nejak jinak zacina to byt trochu unavne.



Avátar uživatele
Tor158
Příspěvky: 459
Registrován: Pá 12. Pro 2014 19:42:45

Re: Výběr motokola na míru

Příspěvek od Tor158 » Ne 28. Led 2018 12:17:21

Já si myslím Wolfgare ,že by jsi mohl už konečně začít stavět.
Co jsi napsal ,to tady každý ví(jenom to neprezentuje)Jsou to
relativně uzavřené a vyřešené věci .Zvaž ještě ten ŘP.Možná by to
za ty prachy bylo lepší.Mám totiž pocit že ten ŘP, chceš nějak obejít
a postavit si kolomotorku bez papírů.Hlavně aby jsi ušetřil.Konečně
Ti to J-Z řekl jasně.Tak do toho.Tor.



Wolfgar
Příspěvky: 55
Registrován: Út 23. Led 2018 21:19:08

Re: Výběr motokola na míru

Příspěvek od Wolfgar » Ne 28. Led 2018 23:58:20

No ono kdybych sel do dusledku tak je to vic snaha usetrit cas nez penize, pokud ridicak tak uz ma cenu jedine udelat rovnou A+B to nejenom ze zabere spoustu casu na jizdach a navic autoskoly v okoli prez zimu Acko nevyucuji a ja potrebuji situaci vyresit do zacatku kvetna. Ja si nejspis ten ridicak nakonec prece jen dodelam, ale rozhodl jsem se, ze motokolo uzivim v ramci nizke spotreby a rekreace tak jako tak a vyresim tim situaci do te doby.

A ono to nejde hrr, porad resim detaily a dily. Zacatkem mesice se pojedu podivat do Tesina na ty kola, vylet na cely den ale chci si je vyzkouset a vybrat to ktere mi nejlip sedne. Do te doby musim vybrat motor, zatim jsem rozhodnuty pro ten GXH 50, respektive jeho cinsky klon, je to dobry kompromis, vykonejsi nez GX 35 ale jen nepatrne vetsi a tezssi. Ale je to cina takze mam v planu ze ho rozebereme, peclive prohledeneme a nektere dily nejspis rovnou vymenime stejne tak jako hned osadim jiny karburator. Jedine co ted jeste resim je predloha nebo variator nebo zkusit jestli by tam nekam nesla nacpat nejaka prevodovka z kolobezky / minicrossu jako treba tahle vypada ze by mohla neco vydrzet:

https://www.minibike-shop.cz/nahradni-d ... ostni.html
(kryt se dokupuje zvlast)

Co se tyce predlohy jakou mate kdo zkusenost s tim pouziti prevodu a retezu z favorita? Je to pak s zivotnosti retezu a tech prevodu o trochu lepsi? Ja jestli o tom mam uvazovat jako o mozne variante, mam tu totiz Favorita s prasklym ramem, ale prevody jsou v perfektnim stavu tak ze bych je rovnou vyuzil.



Avátar uživatele
j-z
Administrátor
Příspěvky: 550
Registrován: Ne 06. Črc 2014 13:47:50
Fotky: http://www.motokolari.cz/app.php/gallery/album/4

Re: Výběr motokola na míru

Příspěvek od j-z » Po 29. Led 2018 13:10:45

Každý svého štěstí strůjcem. Neříkám, že to nejde, odvahu na to máš.
Ale troufám si tvrdit, že nejjednodušší cesta je nákup za necelé 4 tis. motoru a za 2-3 hoďky práce už můžeš frčet. Pokud Ti nebude stačit, můžeš 3 měsíce laborovat s motorem jiným + využiješ díly v setu, které při nákupu jen samotného motoru mít nebudeš.


j-z (Jiří) | admin@motokolari.cz
Ne všemu rozumím, ale vždy rád poradím

kuttil
Příspěvky: 37
Registrován: Stř 03. Zář 2014 21:52:49

Re: Výběr motokola na míru

Příspěvek od kuttil » Po 29. Led 2018 23:56:13

Wolfgar napsal:
Ne 28. Led 2018 23:58:20
Zacatkem mesice se pojedu podivat do Tesina na ty kola, vylet na cely den ale chci si je vyzkouset a vybrat to ktere mi nejlip sedne.
Ahoj tak pokud bys jel do toho Těšína ,tak by jsi se mohl klidně stavit i za mnou do Havířova.
mám taky choprra jezdím na něm od března minulého roku, motor jsem tam dostal až po výrobě držaku,mám totiž 2t ,ale není to tak hrozný ,ale co je hlavní ,znám Zdenka co má tu Hondu gx 35 a psal ti tady ,že má najeto těch 6000 km a mohl by jsi vidět i slyšet ten motor na živo klidně to domluvím, my se u mně v garáži scházíme a mužem ti toho hodně povědět co tě zajíma
já jsem koupil tohle kolo:http://www.e-darky.eu/kola-cruiser-a-ch ... -matt.html
a tuhle sadu s motorem:http://www.e-darky.eu/dvoutaktni-motory ... okolo.html
a výsledkem je tohle moje kolo: http://himmer.rajce.idnes.cz/stavba_mot ... CF0594.jpg
to bylo na začátku než jsem ho vylepšíl do dnešní podoby,pokud chceš vědět ,jak vypadá dneska ,tak napiš domluvime se kdy a můžeš se podívat
tady je ještě jedna fotka z výletu, takhle to ted nějak vypadá, je tam více fotek, tak se mrkni http://himmer.rajce.idnes.cz/vikendovy_ ... 131332.jpg
rádí si s někým novým popovídáme zatím ahoj
kuttil



PLVL

Re: Výběr motokola na míru

Příspěvek od PLVL » Stř 31. Led 2018 15:28:22

Souhlasím s některými předřečníky. Pořád se pokoušíte postavit moped místo motokola. Motokolo musí být jednoduché, lehké, bez zbytečných převodů a složitostí. A hlavně: MUSÍ BÝT MOŽNOST JET NA NĚM JAK NA NORMÁLNÍM KOLE! To zatím nesplnila žádná na tomto foru uvedená konstrukce. Zásadní nedostatek: nemožnost za jízdy vypnout celý pohonný systém k motoru hned vzadu! Aby už nejel druhý řetěz při šlapání. Současné řešení s mačkáním spojky je naprosto nevhodné. Proto musí být zkonstruována spolehlivá vypínatelná volnoběžka na zadní rozetě. Řešení, kdy je na motoru startovací lanko a trvalá volnoběžka je k ničemu, vzhledem k nemožnosti startu rozšlapáním, který je daleko spolehlivější. To zatím nemám ani na svém motokole, protože nemám dostatek času a strojového vybavení k výrobě, ale teoreticky na tom pracuji. Osvětlení za jízdy na motor mám samozřejmě vyřešené z cívky motoru na přední a zadní LED světlo bez jakýhkoliv pozorovatelných vlivů na chod motoru. Vymýšlení vyšších výkonů a rychlostí a ojebávání přepisů je k ničemu a jen nahrává legislativcům a zákonodárcům k utahování opasků. :)



Avátar uživatele
j-z
Administrátor
Příspěvky: 550
Registrován: Ne 06. Črc 2014 13:47:50
Fotky: http://www.motokolari.cz/app.php/gallery/album/4

Re: Výběr motokola na míru

Příspěvek od j-z » Stř 31. Led 2018 16:14:11

PLVL napsal:
Stř 31. Led 2018 15:28:22
Řešení, kdy je na motoru startovací lanko a trvalá volnoběžka je k ničemu, vzhledem k nemožnosti startu rozšlapáním, který je daleko spolehlivější.
Vidíš, zrovna můj stroj je důkazem, že je to funkční a spolehlivé řešení. Startovat můžeš na světlech i před rozjezdem, startovat jde i za jízdy ve vyšší rychlosti. Nenamáháš niple, nekřivíš zadní kolo, při táhlých sjezdech vypínáš motor, máš menší spotřebu, ...


j-z (Jiří) | admin@motokolari.cz
Ne všemu rozumím, ale vždy rád poradím

Avátar uživatele
Madhu
Příspěvky: 233
Registrován: Pá 01. Srp 2014 13:37:41
Kontaktovat uživatele:

Re: Výběr motokola na míru

Příspěvek od Madhu » Čt 01. Ún 2018 9:23:36

J-Z máš už elektrický startér? :)



Avátar uživatele
j-z
Administrátor
Příspěvky: 550
Registrován: Ne 06. Črc 2014 13:47:50
Fotky: http://www.motokolari.cz/app.php/gallery/album/4

Re: Výběr motokola na míru

Příspěvek od j-z » Čt 01. Ún 2018 9:26:42

Madhu napsal:
Čt 01. Ún 2018 9:23:36
J-Z máš už elektrický startér? :)
Ne :-)


j-z (Jiří) | admin@motokolari.cz
Ne všemu rozumím, ale vždy rád poradím

Avátar uživatele
Madhu
Příspěvky: 233
Registrován: Pá 01. Srp 2014 13:37:41
Kontaktovat uživatele:

Re: Výběr motokola na míru

Příspěvek od Madhu » Čt 01. Ún 2018 10:14:34

Tak že se levačkou nahneš k držátku tahového startéru a zatáhneš?



Avátar uživatele
j-z
Administrátor
Příspěvky: 550
Registrován: Ne 06. Črc 2014 13:47:50
Fotky: http://www.motokolari.cz/app.php/gallery/album/4

Re: Výběr motokola na míru

Příspěvek od j-z » Čt 01. Ún 2018 10:39:42

Pokud stojím na světlech, tak pravačkou, za jízdy startuju levačkou.


j-z (Jiří) | admin@motokolari.cz
Ne všemu rozumím, ale vždy rád poradím

Avátar uživatele
Madhu
Příspěvky: 233
Registrován: Pá 01. Srp 2014 13:37:41
Kontaktovat uživatele:

Re: Výběr motokola na míru

Příspěvek od Madhu » Čt 01. Ún 2018 12:31:14

Tak k tomu se Ti jistě brzy vyjádří Tor158, to je docela o rozbití úst :)

Jinak, dal jsem konečně všechno co jsem měl k sovětským motorům Dvigatěl D4 a D6 ke stažení na ulozto.cz.
Jsou tam všemožné fotografie a potom tři manuály k různým typům tohoto motoru z různé doby.
viewtopic.php?f=7&p=3611#p3611
Madhu



Avátar uživatele
Tor158
Příspěvky: 459
Registrován: Pá 12. Pro 2014 19:42:45

Re: Výběr motokola na míru

Příspěvek od Tor158 » Čt 01. Ún 2018 13:55:59

Hele kluci, já nechci spadnout.Na držku se zcela jasnou příčinou.Tor.



Avátar uživatele
j-z
Administrátor
Příspěvky: 550
Registrován: Ne 06. Črc 2014 13:47:50
Fotky: http://www.motokolari.cz/app.php/gallery/album/4

Re: Výběr motokola na míru

Příspěvek od j-z » Čt 01. Ún 2018 20:32:00

Tor158 napsal:
Čt 01. Ún 2018 13:55:59
Hele kluci, já nechci spadnout.Na držku se zcela jasnou příčinou.Tor.
:D
Pokud zvládnete ukazovat změnu směru nebo požívat nápoj za jízdy, zvládnete i startovat. ;)


j-z (Jiří) | admin@motokolari.cz
Ne všemu rozumím, ale vždy rád poradím

Prot
Příspěvky: 30
Registrován: Pá 12. Led 2018 13:06:25

Re: Výběr motokola na míru

Příspěvek od Prot » So 03. Ún 2018 8:34:55

Ahoj, nejaky choppery delaj na slovensku na strance nize.
http://moto-bike.sk/projekty/eezzee_rider_tubby

Nebo kona.

https://kolo.cz/clanek/kona-bikehotrod-2005

Delam ted motokolo a mam motor Zipper 4T OHC. Je podobny Honde a mel by byt z rakouska. Poridil jsem ho z reklamniho krovinorezu za 3800kc, tak uvidim jak bude dobrej :) Samotny motor jsem nikde nenasel.

https://m.heureka.cz/sekacky/zipper-zi-mos100-4t/



MartinVTEC
Příspěvky: 18
Registrován: Pá 28. Říj 2016 12:49:10

Re: Výběr motokola na míru

Příspěvek od MartinVTEC » Čt 08. Ún 2018 1:26:33

Wolfgar napsal:
Pá 26. Led 2018 19:39:35
Jo vypada moc hezky, ale kdyz jsem dohledal, ze to je nejaka noname cina kterou jen cesky distributor prodava pod svou znackou tak jsem to zavrhl. Ale zkusim mrknout jeste na nejake znackove minibike motory. Stale jsem pevne rozhodnuty pro 4t ale na motoru urcite setrit nebudu, honda zustava v zaloze.

Momentalne resim nejvic ram - material ocel nebo dural? Cenove ten rozdil za material zas tak velky neni ale u duralu bude urcite tezssi sehnat kde to budou schopni svarit. Stavel jste si tu nekdo motokolo od zakladu?

Snizeni hluku na minimum - 4T by sam o sobe tak hlucny byt nemel a dal jsem docetl, ze jeste dost pomuze vymena retezu za ozubeny remen, zkousel jste to nekdo? Jak dlouho to vydrzi?

Ahoj, pokusím se aspoň troškou přispět ....ohledně minibike motorů Tě musím zklamat, všechny jsou nekvalitní číny, které mi prošly rukama ( kromě 4t 50 ccm), ať už vzduchem nebo vodou chlazené motory.Jediné, kvalitní 2t motory jsou zn.Blata nebo Polini, ale jsou to čistě závodní motory, které jsou pro normální provoz nepoužitelné ( spojka spíná od 8500ot./min. a max.ot. 15000).Navíc stojí mnoho peněz.
Pak tu jsou 4takty pasini,ale ty stojí také strašný ranec.Dále kvalitní, japonské 2T motory Zenoah různých objemů a výkonů, které by se daly použít a nestojí až tak mnoho peněz.Stejně tak motory Kawasaki.

Pokud jsi pevně rozhodnutý pro 4takt Hondu, udělal jsi dobře a já Ti jej mohu jedině doporučit.Mám dost najeto s gx35 v koloběžce Blata a gxh50 mám teď na svém kole, se kterým mám najeto teprve cca 200-300km a jsem z něj opravdu nadšen.Chvíli jsem uvažoval nad čínským 4 taktem, na amerických forech jej celkem chválí, ale já už jsem z těch číňanů ponaučený, neříkám, že se nenajdou "dobré" kusy, ale nepotřebuji se v tom pořád hrabat,ladit, měnit, aby mě to pak několik desítek km od domova někde nechalo...ať si tu ostatní říkají co chtějí, ale mě žádná čínská pomsta do baráku nesmí.

Na stavbu rámu bych se vykašlal, koupit starší, podle motoru, který už budeš mít v rukou....pokud bys trval na svém, tak svařit z duralu, ať to neváží moc.Ve svářečské škole se dá domluvit i rozumná cena.Aspoň tady u nás v Dětmarovicích není žádný problém.

Na pohon ozubeným řemenem se chystám příští zimu, teď to mám poháněno klínovými řemeny a je to fajn...tiché, bez údržby, cenově přijatelné...ale za deště dochází k prokluzu,což je nepřijatelné:-) musím tedy vyrobit nějaký kryt a pak by to mohlo fungovat.
Foto motokola je v "rozpracovaném" stavu...teď se dokončují různé úpravy.
Přílohy
motokolo (Kopírovat).jpg



Wolfgar
Příspěvky: 55
Registrován: Út 23. Led 2018 21:19:08

Re: Výběr motokola na míru

Příspěvek od Wolfgar » Čt 08. Ún 2018 8:05:12

MartinVTEC napsal:
Čt 08. Ún 2018 1:26:33
Ahoj, pokusím se aspoň troškou přispět ....
Diky a ano jsem pevne rozhodnuty pro 4 takt a ze vsech ktere jsem prosel opravdu vypada Honda jako jedina rozumna varianta jen stale vaham mezi GX 35 a GX 50, kde jsi sehnal tu padesatku a za kolik, prijde mi totiz, ze se v CR prodava nesmyslne draho, GX 35 se da sehnat od 8 000 zatimco GX 50 jsem nasel az od 15 000, mnohem draz nez jeste vykonejsi motory z tehle serie, priznam se uplne nechapu kde se ten cenovy skok bere protoze nejake konstrukcni rozdily oproti 35 tam jsou, ale tak dramaticke to neni a temer totozne GXH 100 zas stoji kolem deseti. Jinak vzhledem k tomu, ze mas jako jeden z mala moznost srovnani jak moc velky upgrade to z 35 na 50 je? Nejde mi ani tak o rychlost jako spis o zdolavani kopcu.


Jinak jsem trochu pokrocil, prosel jsem hromadu kol a zjistil, ze vetsina chopperu je bud moc mala celkove nebo jsou postavene tak, ze tam neni misto na motor a valeckovou metodu jsem zavrhnul uz proto, ze na zimu jsem i na kole zvykly prezouvat na siroke plaste s hodne hrubym vzorkem a uz mi to parkrat na snehu a naledi zachranilo usmev takze se zajedu podivat na kola z edarky a po vyplate si dojedu pro jedno z nich a budu stavet v podstate to same co ma
kuttil napsal:
Po 29. Led 2018 23:56:13
kuttil
jen ve verzi s 4 taktem. Ma co jsem tak z fotek a par prispevku tady vykoumal vyresenou i tu kotoucovku a prevod v zadnim naboji coz bude asi nejlepsi reseni, Cruiser ma trirychlost v zakladu, do chopperu bych si uz asi dokoupil petirychlostni s volnobezkou.

https://www.cyklovybava.cz/naboj-sturme ... zny:17204/

U te volnobezky souhlasim s J-Z jen mame v planu tam opravdu ten elektricky starter dat, baterku tam stejne budu mit kvuli svetlum protoze jezdim hodne v noci a misty bez osvetleni takze poradna svetla a smerovky jsou nezbytnosti. O tech smerovkach uz jsem stejne premyslel i na kole, zatim to resim malymi ledkami na rukavicich ale nijak idealni reseni to urcite neni. Snad se tu nikdo nebude pohorsovat, ze zrcadky a svetly z toho zase delam motorku kdyz kolo ma prece byt ten spravny v provozu neviditelny smrtistroj. :lol:



MartinVTEC
Příspěvky: 18
Registrován: Pá 28. Říj 2016 12:49:10

Re: Výběr motokola na míru

Příspěvek od MartinVTEC » Čt 08. Ún 2018 17:23:58

Motor jsem našel na "olx.pl".V ČR se nedá sehnat skoro nic, Poláků je 4x více než Čehuňů ;-)a je větší šance tam něco sehnat.
Tři měsíce, každý den, jsem byl "vylepený" na stránkách allegro i olx a hledal nějaký zánovní motor.Našel jsem tam novou gx35 za cca 5tis.kč, ale než jsem se rozhoupal, byla fuč.Pak se tam po několika týdnech zjevila gxh50 se spojkou a spojkovým bubínkem za 4500kč.Klikl jsem na inzerát a říkal si, ten bude asi přidřený, za takovou cenu.Na fotkách byl motor úplně čistý a nejevil známky většího opotřebení.V textu bylo napsáno, že byl namontován v dětské motokáře a má vyjeto sotva pár nádrží.Motor jsem objednal s tím, že pokud se mi nebude něco zdát, pošlu to zpátky a budu hledat dál.Po rozbalení následovala důkladná kontrola : komprese je OK, demontoval jsem víko ventilů a všechno pěkně čisté, bez usazenin z motorového oleje, výfuk a výfukový kanál byl lehce "očazen" spalinama, pod startováním taky všechno čisté, západky startování neopotřebené, spojka a spojkový bubínek včetně pastorku nemůžou mít najeto více než 10mth, nikde žádné škrábance...jen spojka a bubínek s pastorkem stojí 135 euro, takže to byla fakt náhoda jako čert.
Výkonový rozdíl gx35 vs gxh50 ( 1,4koně/1.6Nm vs 2,5 koně/2,7Nm) je citelný, ale gx35 točí max.10 000ot./min a můžeš jej stabilně točit kolem 7500-8000ot./min.( spojka zabírá kolem 4700ot./min.)
Gxh50 točí max. cca 8500ot/min. a tam je rozumné držet otáčky kolem 6-6500. ( spojka zabírá asi kolem 4tis.ot./min), je to jen odhad, nemám ještě změřeno.
Jsem rád, že mi klapla ta gxh50, má větší krouťák a mohl jsem si tedy dovolit těžší převod, který mi ten motor utáhne a můžu tedy cestovat rychlostí od 23-52km/h.Jsem spíše už klidnější pilot a taky nepotřebuji, aby mi to lítalo 80km/h, takže jezdím rychlostí kolem 35km/h a motor si pěkně pobrumlává.Díky řemenovým převodům je to tiché a lidi už si na autobusových zastávkách neucpávají uši, když jsem kolem nich projížděl:-)
Trasy, které jezdím, mi motor v klidu utáhne.Samozřejmě si hlídám policajty a v úsecích, kde by mě mohli zahlédnout/změřit, jezdím o něco pomaleji...



Wolfgar
Příspěvky: 55
Registrován: Út 23. Led 2018 21:19:08

Re: Výběr motokola na míru

Příspěvek od Wolfgar » Čt 08. Ún 2018 21:09:30

Dik za info, polsko zkouset nebudu, se svoji polstinou se obavam, ze by mi misto motoru taky klidne mohl prijit treba stroj na vyrobu cukrove vaty, dival jsem se po anglickych obchodech protoze od propadu libry se tam da sehnat spousta veci levneji nez v EU a novy GXH 50 by se dal dovezt i s dopravou za nejakych 10-11 tisic v prepoctu, ale nakonec jsem se rozhodl pro ten 35. Procital jsem fora americkych motokolaru a zjistil jsem, ze kvuli tomu jak je citlivy na otacky jsou u toho motoru pri pouzivani na motokolech docela caste problemy a hodne lidi i pise ze po tom co jim Honda neuznala prvnich par reklamaci (Honda v US s motokolari dost bojuje, docela by me zajimalo jestli mel nekdo nejake problemy s oficialnim servisem v cechach. I kdyz tady si to vetsina radeji opravi sama nez aby cekali mesic na servis i kdyby nakrasne uznali vadu a opravili v ramci zaruky i s nahradnimi dily.) presli zpatky na GX 35 (nebo motor jineho vyrobce, par jich doporucuji ale zadny dalsi co by se prodaval v evrope jsem nenasel)
Takze vzhledem k tomu, ze ta 35 vypada spolehliveji, rychlost kolem 25km mi pohodlne staci a o kopce by se mela postarat prevodovka, petistupnova v naboji ma rozsah 243% tak si asi vystacim s tou 35, alespon budu mit 100% jistotu ze splnuji vyhlasku a i kdyby me zastavili ukazu dokumentaci motoru a mam klid.

Jinak prave ta uroven hluku je pro me dost dulezita, cim min to bude obtezovat me i okoli hlukem/smradem tim lepe. Ted jeste resim vyfuk - zase v ramci co nejlepsiho odhlucneni, z toho co jsem zatim nacetl vychazi nejlepe delsi vyfuk s rozsirenim i kdyz jsem i narazil na pomerne zajimave alternativy jako odhlucneni vyfuku vyrobene z velke plechovky od energitaku a skelne vaty a podobne silenosti. Nekdo nejake zkusenosti?



MartinVTEC
Příspěvky: 18
Registrován: Pá 28. Říj 2016 12:49:10

Re: Výběr motokola na míru

Příspěvek od MartinVTEC » Pá 09. Ún 2018 0:52:18

Citlivý na otáčky?Vím, že tam psali o originálním karburátoru, který je náročný na přesné seřízení, což jsem si i vyzkoušel.Musí se šroubem bohatosti otáčet po desetinách mm, možná o tom jsi tam četl, ne?
Amíky bych bral s rezervou, píšou mnohastránkové topiky o ovládání karburátoru, vrtají do něj a dávají různé přepákování, přitom to lze jednoduše...pak tam nakonec dají čínský karburátor, který má úchyt na lanko:-)
Je to motor, jako každý jiný....buď jede nebo nejede.
Každopádně s gx35 chybu neuděláš, můžeš jej otočit i vzhůru "nohama" a pojede.
Pokud tedy bude rychlostní náboj napojen na motor, jak budeš mít vyřešen pohon nohama?Budeš to stavět s předlohou řazení a volnoběžkou v předních převodnících?
Jinak plně souhlasím s názorem uživatele PLVL, je to jízdní kolo s pomocným motorem a má to být co nejjednodušší....
Výfuk pořešíme, až budeš mít hotovo a pojede Ti to:-)



Odpovědět