Netáhne v plném plynu

Diskuze nad technickými problémy

Moderátoři: j-z, Velkocus

Odpovědět
Kajlus
Příspěvky: 6
Registrován: úte 10. dub 2018 16:33:19

Netáhne v plném plynu

Příspěvek od Kajlus »

Ahojte motokolaři,

postavil jsem si motokolo z kitu 48ccm. Najeto asi 200km, motor postupně nabíral na síle, ovšem od začátku se táhne jeden problém - při plném plynu motor netáhne, zvukově jak kdyby se dusil, semtam to střelí z karburátoru. Táhne cca do 3/4 plného plynu perfektně, pak se začne dusit. Jehla by na tomhle rozmezí už neměla mít vliv (přesto jsem posouval - beze změny). Čistil jsem celý karburátor, přívod benzínu, nic nepomohlo. Napadá mě dát jinou trysku - nevím jakou a kde ji koupit (jestli vyberu správnou). Dal by mi tu někdo odkaz, kde trysku koupit / nějaký návrh, čím může být tato příčina způsobena?

Díky moc,
Kajlus


Uživatelský avatar
j-z
Administrátor
Příspěvky: 727
Registrován: ned 06. črc 2014 13:47:50
Fotky: http://www.motokolari.cz/app.php/gallery/album/4

Re: Netáhne v plném plynu

Příspěvek od j-z »

Zkus kouknout na palivovou cestu, zejména ten papírový filtr se drolí. Trysky se řešily např. tady:
viewtopic.php?f=21&t=81


j-z (Jiří) | admin@motokolari.cz
Ne všemu rozumím, ale vždy rád poradím
Uživatelský avatar
Madhu
Příspěvky: 342
Registrován: pát 01. srp 2014 13:37:41
Kontaktovat uživatele:

Re: Netáhne v plném plynu

Příspěvek od Madhu »

Proč trysku? Zkus se nejdřív podívat na svíčku a napiš jak je na tom.


Kajlus
Příspěvky: 6
Registrován: úte 10. dub 2018 16:33:19

Re: Netáhne v plném plynu

Příspěvek od Kajlus »

Svíčku jsem koukal - ze začátku jsem ji měl černou mastnou (moc oleje, míchal jsem těch 1:20, prvních cca 180km), teď jsem začal míchat méně oleje a začíná mít takový cihlový nádech, takže si myslím, že tam by problém být neměl. Zítra mohu přihodit nějaké foto.


Uživatelský avatar
Madhu
Příspěvky: 342
Registrován: pát 01. srp 2014 13:37:41
Kontaktovat uživatele:

Re: Netáhne v plném plynu

Příspěvek od Madhu »

Cihlový nádech, jde hlavně o to jestli je čistá. Kdyžtak se může dobarvit :)


Kajlus
Příspěvky: 6
Registrován: úte 10. dub 2018 16:33:19

Re: Netáhne v plném plynu

Příspěvek od Kajlus »

Napadlo mě, jestli při plném plynu jen nejde do motoru hodně bohatá směs, tak jsem oddělal celý filtr a nechal to sát úplně naplno. Výsledek víceméně ten samý.


Uživatelský avatar
Madhu
Příspěvky: 342
Registrován: pát 01. srp 2014 13:37:41
Kontaktovat uživatele:

Re: Netáhne v plném plynu

Příspěvek od Madhu »

No to by jsi poznal právě podle té svíčky. Zkus sem dát fotku izolátoru s kontakty a napiš jakou svíčku tam máš. Při testování si můžeš sundat klidně výfuk a to uvidíš výsledek :)


Kajlus
Příspěvky: 6
Registrován: úte 10. dub 2018 16:33:19

Re: Netáhne v plném plynu

Příspěvek od Kajlus »

Svíčka je tam od začátku (Super N17C 1320). Fotka v příloze :-)
Přílohy
IMG_20180417_193245.jpg


Uživatelský avatar
Tor158
Příspěvky: 571
Registrován: pát 12. pro 2014 19:42:45

Re: Netáhne v plném plynu

Příspěvek od Tor158 »

Dal bych tam teplou N19.Ubral ještě trochu olej a soustředil se na
zapalování.Při vyšších otáčkách to nemusí dobře pálit.Začal bych s CDI.Tor.


Martin.provodov

Re: Netáhne v plném plynu

Příspěvek od Martin.provodov »

Mám stejný problém, cdi to není, originální karbec je srágora, s tuningem ten problem není


Uživatelský avatar
Tor158
Příspěvky: 571
Registrován: pát 12. pro 2014 19:42:45

Re: Netáhne v plném plynu

Příspěvek od Tor158 »

To je samozřejmě motorkářský nesmysl.Originální karburátor je normálně
dobrý.Jezdím na něj leta bez problému a k naprosté spokojenosti.Chce to jenom
poštelovat, včetně zapalování.Není žádný problém.Jenom seřídit.Tor. :|


RBMK
Příspěvky: 90
Registrován: pon 11. zář 2017 13:49:40
Kontaktovat uživatele:

Re: Netáhne v plném plynu

Příspěvek od RBMK »

Poštelovat. Mohl bych poprosit, jakou trysku, jakou výšku spodku plováku od spodku trysky, když je karbec hlavou dolů, jaký máš průměr difuzoru (13,6 nebo 14mm), máš mezi karbcem a sáním okroužek nebo ne, jaké máš sání, jestli je vybroušené na větší průměr nebo delší ocelové, jak máš upravený výfuk - vybité přepážky, uřezaná vstupní trubka, uřezaná výstupní trubka - zvenku/zenvnitř a o kolik, případně prodloužení.
Upravoval jsi kanály? Máš posunutý rotor?

Ptám se, protože mám dva motory a díly na stavbu třetího. Skyhawk 70ccm se speed 14mm karbcem jede jak pila, noname "80cc" nejede, tarokuje, nejde seřídit a úpravy nic nezlepšují. Buď je průser v zápalku a předstihu, nebo ve válci, nebo netěsnost (gufera mám objednaný). Už mě ten noname se*e tak, že začnu stavět další motor, od základu svůj, protože prostě nevim, co tomu krámu je. Zápalko postavím podle sekce CDI.

Ještě ke karbecu: potkal jsem NTTC, co má 13,6mm a odvětrání plovákové komory na boku "vysoko" - na horní části difuzoru, a SPEED nebo "rozsypanej čaj", co má 14mm difuzor a odvětrání plovákové komory nízko - zatáčí hned nad ní k filtru sání. S obouma mi noname motor jede na prd, a skyhawk jede dobře. podle mě nikdy není chyba v karbecu, pokud neni rozštelovanej výrazně blbě nebo tam výrobce nedal nějakou kravinu, třeba mega velkou trysku, ale to se podle mě dá doladit výškou hladiny v plovákové komoře, jako na fichtlu.


Uživatelský avatar
Tor158
Příspěvky: 571
Registrován: pát 12. pro 2014 19:42:45

Re: Netáhne v plném plynu

Příspěvek od Tor158 »

Používám normální motory Fire Horse nebo Sunway.Nemám žádné úpravy na motorech
jak píšeš.Jsou jenom dokonale přetěsněné.Používám normální karburátor a magneto
je vycentrované na nejvyšší špičkové napětí.Trysky originál.Neměřil jsem je a nic na
nich není napsáno.Rozhodující je vlastní zapalování a seřízení předstihu.Taky venkovní
seřizování hladiny paliva v plovákové komoře.Dále seřizování tlaku výfukových plynů
ve výfuku.Začal bych tím přetěsněním motoru(gufera-ne original,těsnění atd)Změřit
si těsnost motoru a kde to utíká.Potom bych pokračoval dál.Tor.


Jindra128
Příspěvky: 15
Registrován: stř 18. dub 2018 22:33:35

Re: Netáhne v plném plynu

Příspěvek od Jindra128 »

Měl jsem to samí sundej koncovku výfuku a pojede ti to rychleji a nebude se to dusit sice to bude řvát ale měl by jsi to zkusit......


Kajlus
Příspěvky: 6
Registrován: úte 10. dub 2018 16:33:19

Re: Netáhne v plném plynu

Příspěvek od Kajlus »

@Jindra128 Sundal jsem, řve to jako neskutečně, je to tak maximálně na cesty, na cyklo bych se s tím neodvážil. Každopádně to bohužel ani tak nejede lépe, spíše hůře. Od prvotního stavu jsem vyměnil trysku, dal jsem tam 64, znatelný nárůst výkonu, při dobrém počasí se to v plném plynu ani nedusilo, takže na vině bude určitě směs. Stejně tak mám sundaný vnitřní filtr (takový ten molitán), zasralo se to vždy olejem, jak to střílelo do karburátoru.


Shrekk
Příspěvky: 28
Registrován: pát 04. kvě 2018 5:44:54

Re: Netáhne v plném plynu

Příspěvek od Shrekk »

Ahoj kluci, mam stejný problém který tady rozebíráte, protože jsem totální lempl a nedokázal bych seřídit ani Ručičky na Hodinách natož Jehlu atd tak mně zaujal příspěvek na Tuning se kterým tento problém vymizel.pokud dobře chápu radu a odpověď jednoho z účastněných rádců tak my stačí od Firmy A Je To. S. R.O koupit Tuningoví Karburátor za 750,-kč a začne my to tahat i na plný plyn?? Díky moc za Vaší pomoc. Všem přeju mnoho kilometrů bez komplikací.


jirkasta12
Příspěvky: 10
Registrován: pát 05. říj 2018 18:09:58

Re: Netáhne v plném plynu

Příspěvek od jirkasta12 »

kdy teda koupim tuning karbec tak problem vymizi?


Uživatelský avatar
j-z
Administrátor
Příspěvky: 727
Registrován: ned 06. črc 2014 13:47:50
Fotky: http://www.motokolari.cz/app.php/gallery/album/4

Re: Netáhne v plném plynu

Příspěvek od j-z »

jirkasta12 píše: pát 05. říj 2018 18:20:43 kdy teda koupim tuning karbec tak problem vymizi?
Nemusí. Zkus spíš najít někoho v okolí, kdo se hrabe v motorech, klidně jen od sekačky.


j-z (Jiří) | admin@motokolari.cz
Ne všemu rozumím, ale vždy rád poradím
Uživatelský avatar
nulrum
Příspěvky: 109
Registrován: ned 23. říj 2016 0:51:51

Re: Netáhne v plném plynu

Příspěvek od nulrum »

Ahoj, dělalo mi to něco podobného, prostě v plném plynu jako by došel náhle benzín. Pomohlo až zvednutí hladiny benzínu v plovákové komoře. Prostě rozdělej karbec tam co je plovák a trošku přihni ten pákový mechanismus co má za úkol zavíraní přítoku paliva. To je ten malý čtyřhránek na konci zbroušený do jehlanu. Musíš to několikrát zkusit a pak to projet aby jsi vyděl jestli se to zhoršilo nebo zlepšilo.
A dej pak vědět jak jsi dopadl.


romi
Příspěvky: 67
Registrován: stř 11. črc 2018 18:04:07

Re: Netáhne v plném plynu

Příspěvek od romi »

:D
Naposledy upravil 1 dne romi; celkem upraveno 0x.


jirkasta12
Příspěvky: 10
Registrován: pát 05. říj 2018 18:09:58

Re: Netáhne v plném plynu

Příspěvek od jirkasta12 »

Svíčka vyměněna Karabec upraven a jede jak pila dekuji


vecernicek42
Příspěvky: 2
Registrován: úte 26. pro 2017 15:04:05

Re: Netáhne v plném plynu

Příspěvek od vecernicek42 »

By mě zajímalo co Tor udělal s CDI když je to celé zalíté?


Tom
Příspěvky: 14
Registrován: úte 06. lis 2018 20:03:07

Re: Netáhne v plném plynu

Příspěvek od Tom »

to jako myslíš že vydloubával to Norisium ze zápalka??? Tor je zřejmně El nebo mez tak ví co a jak, tak si prostě vytvořil své vlastní zápalko-složité to není ale člověku mimo obor to nic neřekne a nechtějte to po někom vysvětlovat.ted je kolo po výměně jiného karbce,vyrobená nová příruba,dodán boost(sakra,vážně to funguje)sytič na řídítku(pecka) a ted se taky chystáme vyměnit zápalko,ovšem použiju upravené z pily.jediný problém je že je tam málo místa.Normálnímu člověku si myslím stačí jen utěsnit motor(proved otlakování motoru,něco uvidíš a uslyšíš)spasovat přesněji kanály a vyfrézovat hlavu abys nemusel použít tak vysoké těsnění pod válec.další úprava bude výměna válce za válec z vložkou a většími žebry.


Odpovědět