Netáhne v plném plynu

Diskuze nad technickými problémy

Moderátoři: j-z, Velkocus

Kajlus
Příspěvky: 4
Registrován: Út 10. Dub 2018 16:33:19

Netáhne v plném plynu

Příspěvek od Kajlus » Út 10. Dub 2018 16:39:37

Ahojte motokolaři,

postavil jsem si motokolo z kitu 48ccm. Najeto asi 200km, motor postupně nabíral na síle, ovšem od začátku se táhne jeden problém - při plném plynu motor netáhne, zvukově jak kdyby se dusil, semtam to střelí z karburátoru. Táhne cca do 3/4 plného plynu perfektně, pak se začne dusit. Jehla by na tomhle rozmezí už neměla mít vliv (přesto jsem posouval - beze změny). Čistil jsem celý karburátor, přívod benzínu, nic nepomohlo. Napadá mě dát jinou trysku - nevím jakou a kde ji koupit (jestli vyberu správnou). Dal by mi tu někdo odkaz, kde trysku koupit / nějaký návrh, čím může být tato příčina způsobena?

Díky moc,
Kajlus



Avátar uživatele
j-z
Administrátor
Příspěvky: 541
Registrován: Ne 06. Črc 2014 13:47:50
Fotky: http://www.motokolari.cz/app.php/gallery/album/4

Re: Netáhne v plném plynu

Příspěvek od j-z » Út 10. Dub 2018 18:59:53

Zkus kouknout na palivovou cestu, zejména ten papírový filtr se drolí. Trysky se řešily např. tady:
viewtopic.php?f=21&t=81


j-z (Jiří) | admin@motokolari.cz
Ne všemu rozumím, ale vždy rád poradím

Avátar uživatele
Madhu
Příspěvky: 233
Registrován: Pá 01. Srp 2014 13:37:41
Kontaktovat uživatele:

Re: Netáhne v plném plynu

Příspěvek od Madhu » Út 10. Dub 2018 19:29:31

Proč trysku? Zkus se nejdřív podívat na svíčku a napiš jak je na tom.



Kajlus
Příspěvky: 4
Registrován: Út 10. Dub 2018 16:33:19

Re: Netáhne v plném plynu

Příspěvek od Kajlus » Út 10. Dub 2018 21:09:03

Svíčku jsem koukal - ze začátku jsem ji měl černou mastnou (moc oleje, míchal jsem těch 1:20, prvních cca 180km), teď jsem začal míchat méně oleje a začíná mít takový cihlový nádech, takže si myslím, že tam by problém být neměl. Zítra mohu přihodit nějaké foto.



Avátar uživatele
Madhu
Příspěvky: 233
Registrován: Pá 01. Srp 2014 13:37:41
Kontaktovat uživatele:

Re: Netáhne v plném plynu

Příspěvek od Madhu » Stř 11. Dub 2018 14:55:22

Cihlový nádech, jde hlavně o to jestli je čistá. Kdyžtak se může dobarvit :)



Kajlus
Příspěvky: 4
Registrován: Út 10. Dub 2018 16:33:19

Re: Netáhne v plném plynu

Příspěvek od Kajlus » Čt 12. Dub 2018 11:16:30

Napadlo mě, jestli při plném plynu jen nejde do motoru hodně bohatá směs, tak jsem oddělal celý filtr a nechal to sát úplně naplno. Výsledek víceméně ten samý.



Avátar uživatele
Madhu
Příspěvky: 233
Registrován: Pá 01. Srp 2014 13:37:41
Kontaktovat uživatele:

Re: Netáhne v plném plynu

Příspěvek od Madhu » Čt 12. Dub 2018 13:16:12

No to by jsi poznal právě podle té svíčky. Zkus sem dát fotku izolátoru s kontakty a napiš jakou svíčku tam máš. Při testování si můžeš sundat klidně výfuk a to uvidíš výsledek :)



Kajlus
Příspěvky: 4
Registrován: Út 10. Dub 2018 16:33:19

Re: Netáhne v plném plynu

Příspěvek od Kajlus » Út 17. Dub 2018 19:59:05

Svíčka je tam od začátku (Super N17C 1320). Fotka v příloze :-)
Přílohy
IMG_20180417_193245.jpg



Avátar uživatele
Tor158
Příspěvky: 454
Registrován: Pá 12. Pro 2014 19:42:45

Re: Netáhne v plném plynu

Příspěvek od Tor158 » Pá 20. Dub 2018 14:38:13

Dal bych tam teplou N19.Ubral ještě trochu olej a soustředil se na
zapalování.Při vyšších otáčkách to nemusí dobře pálit.Začal bych s CDI.Tor.



Martin.provodov
Příspěvky: 5
Registrován: Po 21. Srp 2017 11:56:00

Re: Netáhne v plném plynu

Příspěvek od Martin.provodov » Pá 20. Dub 2018 19:51:53

Mám stejný problém, cdi to není, originální karbec je srágora, s tuningem ten problem není



Avátar uživatele
Tor158
Příspěvky: 454
Registrován: Pá 12. Pro 2014 19:42:45

Re: Netáhne v plném plynu

Příspěvek od Tor158 » Pá 20. Dub 2018 20:29:06

To je samozřejmě motorkářský nesmysl.Originální karburátor je normálně
dobrý.Jezdím na něj leta bez problému a k naprosté spokojenosti.Chce to jenom
poštelovat, včetně zapalování.Není žádný problém.Jenom seřídit.Tor. :|



RBMK
Příspěvky: 27
Registrován: Po 11. Zář 2017 13:49:40
Kontaktovat uživatele:

Re: Netáhne v plném plynu

Příspěvek od RBMK » Po 23. Dub 2018 8:01:31

Poštelovat. Mohl bych poprosit, jakou trysku, jakou výšku spodku plováku od spodku trysky, když je karbec hlavou dolů, jaký máš průměr difuzoru (13,6 nebo 14mm), máš mezi karbcem a sáním okroužek nebo ne, jaké máš sání, jestli je vybroušené na větší průměr nebo delší ocelové, jak máš upravený výfuk - vybité přepážky, uřezaná vstupní trubka, uřezaná výstupní trubka - zvenku/zenvnitř a o kolik, případně prodloužení.
Upravoval jsi kanály? Máš posunutý rotor?

Ptám se, protože mám dva motory a díly na stavbu třetího. Skyhawk 70ccm se speed 14mm karbcem jede jak pila, noname "80cc" nejede, tarokuje, nejde seřídit a úpravy nic nezlepšují. Buď je průser v zápalku a předstihu, nebo ve válci, nebo netěsnost (gufera mám objednaný). Už mě ten noname se*e tak, že začnu stavět další motor, od základu svůj, protože prostě nevim, co tomu krámu je. Zápalko postavím podle sekce CDI.

Ještě ke karbecu: potkal jsem NTTC, co má 13,6mm a odvětrání plovákové komory na boku "vysoko" - na horní části difuzoru, a SPEED nebo "rozsypanej čaj", co má 14mm difuzor a odvětrání plovákové komory nízko - zatáčí hned nad ní k filtru sání. S obouma mi noname motor jede na prd, a skyhawk jede dobře. podle mě nikdy není chyba v karbecu, pokud neni rozštelovanej výrazně blbě nebo tam výrobce nedal nějakou kravinu, třeba mega velkou trysku, ale to se podle mě dá doladit výškou hladiny v plovákové komoře, jako na fichtlu.



Avátar uživatele
Tor158
Příspěvky: 454
Registrován: Pá 12. Pro 2014 19:42:45

Re: Netáhne v plném plynu

Příspěvek od Tor158 » Po 23. Dub 2018 10:52:21

Používám normální motory Fire Horse nebo Sunway.Nemám žádné úpravy na motorech
jak píšeš.Jsou jenom dokonale přetěsněné.Používám normální karburátor a magneto
je vycentrované na nejvyšší špičkové napětí.Trysky originál.Neměřil jsem je a nic na
nich není napsáno.Rozhodující je vlastní zapalování a seřízení předstihu.Taky venkovní
seřizování hladiny paliva v plovákové komoře.Dále seřizování tlaku výfukových plynů
ve výfuku.Začal bych tím přetěsněním motoru(gufera-ne original,těsnění atd)Změřit
si těsnost motoru a kde to utíká.Potom bych pokračoval dál.Tor.



Odpovědět