Svíčka

Elektroporadna

Moderátoři: j-z, Tor158

Šmoček
Příspěvky: 41
Registrován: Pá 02. Ún 2018 20:20:57

Re: Svíčka

Příspěvek od Šmoček » Pá 23. Bře 2018 20:22:22

Tak jsem to dneska tak nějak řešil v práci a každý nějak souhlasil proč by se měl motor s jinou svíčkou zadřít.Možná se udělá jenom pecka no leda nerozumíme motorům z Číny :lol:



Avátar uživatele
j-z
Administrátor
Příspěvky: 583
Registrován: Ne 06. Črc 2014 13:47:50
Fotky: http://www.motokolari.cz/app.php/gallery/album/4

Re: Svíčka

Příspěvek od j-z » Pá 23. Bře 2018 20:27:37

Může mi tady někdo vysvětlit souvislost mezi studenou svíčkou a zadřením?


j-z (Jiří) | admin@motokolari.cz
Ne všemu rozumím, ale vždy rád poradím

Avátar uživatele
Tor158
Příspěvky: 532
Registrován: Pá 12. Pro 2014 19:42:45

Re: Svíčka

Příspěvek od Tor158 » Pá 23. Bře 2018 20:45:38

Hele ,J-Z přečti si to znovu co napsal Madhu.To je nastudovaná pravda.!
Já jsem dal rozhřešení.Pokud Vás nenapadne opatření,tak máte smůlu a nehodlám
se s Vámi zabývat.Tor. 8-)



bo-to
Příspěvky: 321
Registrován: Stř 22. Dub 2015 12:11:54
Fotky: http://www.moto-kola.estranky.cz/
Kontaktovat uživatele:

Re: Svíčka

Příspěvek od bo-to » Pá 23. Bře 2018 22:34:23

ano ano ano ano ZADŘEL !!!!!!! ........Ale proč!!! přetočil jsem motor (zkouška co vůbec vydrží ) a rozlítlo se jehlové ložisko ....to je nejslabší článek motorů .....ale né!!!!! svíčka !!!!! od té doby používám kluzné pouzdro a motor jede v pohodě a najezdím toho hodně ...........a nikdo nenadává na prodejce .....a už dávno jsme si všimli že jsme všichni blbci ale jen ty jsi ten nej nej nej.



Avátar uživatele
Tor158
Příspěvky: 532
Registrován: Pá 12. Pro 2014 19:42:45

Re: Svíčka

Příspěvek od Tor158 » Pá 23. Bře 2018 23:18:05

No tak .Ty jsi to vytočil jenom proto aby jsi si něco vyzkoušel.To ložisko už bylo načnutý
od teploty a špatně seřízeného motoru.No a Vys..l jsi se na to a tak se Ti to rozpadlo.
Blbec není nikdo!Blbec je ten který nedovede na základě faktů vyvodit pro svůj motor
jasné závěry.Tor. 8-)



Avátar uživatele
Madhu
Příspěvky: 252
Registrován: Pá 01. Srp 2014 13:37:41
Kontaktovat uživatele:

Re: Svíčka

Příspěvek od Madhu » Čt 12. Dub 2018 15:13:42

Viděl jsem zapalovací svíčky, kde je roztavená kostra na stř. elektrodě. To je následek vysoké teploty, kdy se zapalovací svíčka zničí. Může dojít klidně i k propálení, nebo natavení pístu, vyhřátí zajišťovacích kroužků, zničení klece ložiska. O tom píše Tor. Příčina bývá často špatně zvolená tepelná hodnota zapalovací svíčky. Takhle to mám nějak nastudovaný . . .
Motor se ovšem "tavil" i když si kluci sundávali výfuk z Pionýra. Za to pak mohla chudá směs. I když to možná zní divně, hodně vzduchu udělá svoje a motor se vůbec nedusí, naopak horký hoří velice dobře.
Madhu




Avátar uživatele
Madhu
Příspěvky: 252
Registrován: Pá 01. Srp 2014 13:37:41
Kontaktovat uživatele:

Re: Svíčka

Příspěvek od Madhu » Stř 06. Črv 2018 10:40:57

Madhu napsal:
Út 13. Bře 2018 13:45:42
Chyby mohou být na webu i v literatuře kterou zmiňuješ. Beru v potaz, že na web si každý může psát co chce, ve vytištěných knihách se to hůře opravuje.
Proto, když to takto stavíš, bych větší důležitost kladl na Tvoje ověřené zkušenosti a držel se nadále principů. Značení zapalovacích svíček různých výrobců odpovídá pochopitelně nejen jejich tepelné hodnotě. Používají se odlišné typy svíček, a to podle jejich konstrukce. Pro každý motor dle doporučení výrobce. V našem konkrétním případě tedy pro dvoudobý spalovací motor.
Značení obsahuje informace o délkách závitu, rozměrech závitu, třeba i tvar, nebo naprostou absenci podložky, použité materiály atd. Tepelnou hodnotu zapalovací svíčky udává jeden z podstatných aspektů její konstrukce.

Zapalovací svíčka s nižší tepelnou vodivotí - teplá "špička dlouhá"
Zapalovací svíčka s vyšší tepelnou vodivostí - studená "špička krátká"

Konstrukce zapalovací svíčky musí odpovídat tak jak se chová v závislosti na pracovní teplotě motoru pro který je určená.
Během provozu se na části svíčky ve spalovacím prostoru vždy usazují nečistoty vznikající ze spalování. Je tedy důležité jak dokonalé spalování probíhá, protože ideálním stavem je proces samočistící, který probíhá vlivem těchto teplot. Určitým vodítkem jsou potom barvy usazenin, jako třeba ta cihlová. A pak se dostáváme tam kde vše souvisí se vším. Bohatá směs, chudá směs, samozápaly, "jak svíčka pálí pod tlakem".
U teplých zapalovacích svíček např. "19" dochází rychleji k prohřátí na teplotu samočištění.
Chtěl bych znát ale někoho komu motor funguje přesně dle jeho představ a protože nemá jeho zapalovací svíčka správnou cihlovou barvu brečí doma v komoře.
Madhu



petr12
Příspěvky: 24
Registrován: Pá 08. Črv 2018 9:36:31

Re: Svíčka

Příspěvek od petr12 » Pá 08. Črv 2018 14:14:42

NGK iridium mi pálí nejlíp , používám 3 roky

BPR 7 HIX ( na zimu 6 )



Odpovědět