Rady a řešení technických problému

Diskuze nad technickými problémy

Moderátoři: j-z, Velkocus

Avátar uživatele
Tor158
Příspěvky: 459
Registrován: Pá 12. Pro 2014 19:42:45

Re: Rady a řešení technických problému

Příspěvek od Tor158 » So 23. Zář 2017 23:55:23

Tor158 napsal:
Pá 22. Zář 2017 23:10:23
Nevím měli 2x58 kb ale nesežralo je to.Tak příště.Tor.
Napínák znovu.



Avátar uživatele
Tor158
Příspěvky: 459
Registrován: Pá 12. Pro 2014 19:42:45

Re: Rady a řešení technických problému

Příspěvek od Tor158 » So 23. Zář 2017 23:57:40

Je to nějak poškozené tak sorry.



Avátar uživatele
j-z
Administrátor
Příspěvky: 549
Registrován: Ne 06. Črc 2014 13:47:50
Fotky: http://www.motokolari.cz/app.php/gallery/album/4

Re: Rady a řešení technických problému

Příspěvek od j-z » Ne 24. Zář 2017 13:34:07

Tor158 napsal:
So 23. Zář 2017 23:57:40
Je to nějak poškozené tak sorry.
U mě to jde bez problémů.
Přílohy
napínak.JPG
napínak.JPG (54.9 KiB) Zobrazeno 2103 x
napínák 2.JPG
napínák 2.JPG (57.79 KiB) Zobrazeno 2103 x


j-z (Jiří) | admin@motokolari.cz
Ne všemu rozumím, ale vždy rád poradím

Vasek.krcm@sezmam.cz
Příspěvky: 1
Registrován: Ne 22. Říj 2017 10:47:24

Re: Rady a řešení technických problému

Příspěvek od Vasek.krcm@sezmam.cz » Ne 22. Říj 2017 10:53:38

Ahoj,nevíte zda by bylo možné předělat motor sunway 48ccm na 80 ccm? Předem děkuji za odpověď.



bo-to
Příspěvky: 304
Registrován: Stř 22. Dub 2015 12:11:54
Fotky: http://www.moto-kola.estranky.cz/
Kontaktovat uživatele:

Re: Rady a řešení technických problému

Příspěvek od bo-to » Ne 22. Říj 2017 18:48:49

Jen pro zajímavost a ze zvědavosti ...něž sundám motor chci se zeptat ....když je motor studený jede velmi dobře ale jakmile se zahřeje ztratí výkon ......může to být tím že kompozit ve válci je už vydřený __?????
,,,,,,,,,,jen se slušně ptám PŘIPOMÍNÁM,,,,,,,,,,,



Martin.provodov
Příspěvky: 6
Registrován: Po 21. Srp 2017 11:56:00

Re: Rady a řešení technických problému

Příspěvek od Martin.provodov » Stř 10. Led 2018 19:39:23

Mám 80tku, koupil jsem nový válec, ale ten má rozteč na kolínko karburátoru 40mm, nevíte náhodou o nějakém, originál má 32mm
Předem díky



Avátar uživatele
Madhu
Příspěvky: 233
Registrován: Pá 01. Srp 2014 13:37:41
Kontaktovat uživatele:

Re: Rady a řešení technických problému

Příspěvek od Madhu » Stř 10. Led 2018 20:06:11

Ahoj, 40mm má válec na Sky Hawka. 32mm mají standard jako třeba náš Fire Horse. Kde jsi ten válec kupoval?
M



Martin.provodov
Příspěvky: 6
Registrován: Po 21. Srp 2017 11:56:00

Re: Rady a řešení technických problému

Příspěvek od Martin.provodov » Stř 10. Led 2018 20:08:49

Koupil jsem ho u e-shopu čtyrkolky-hombráč, na e-darkach byl vyprodaný, celkově mě hombráč naštval, o válci nic nepsali tak mě to nenapadlo, měl jsem objednaný i výfuk, a ten taky nepřišel, pak měli na shopu 2 stahováky spojky, tak jsem myslel že ten jeden je na kolečko a druhý na spojku, byla i rozdílná cena, tak mě to divný nebylo, no taky tam nic nepsali, takže mi je jeden k ničemu, protože jsou oboustraný



Avátar uživatele
Madhu
Příspěvky: 233
Registrován: Pá 01. Srp 2014 13:37:41
Kontaktovat uživatele:

Re: Rady a řešení technických problému

Příspěvek od Madhu » Čt 11. Led 2018 9:07:11

Hombráč? Nepřekvapuje . . .
Pokud máš motor koupený od e-darky.eu, zavolej si do skladu v Praze a vysvětli svojí situaci. Servis je mít bude 777 789 832, nebo Ti sundají v nejhorším z nového motoru. Čeká se na nové zboží.
Jestli máš motor koupený od Hombráče a díl ti nepasuje můžeš zkoušet cokoliv, přeji hodně štěstí. To ostatní povídání o kolečkách, co od něho nepřišlo a co nepasovalo není nic nového.



Martin.provodov
Příspěvky: 6
Registrován: Po 21. Srp 2017 11:56:00

Re: Rady a řešení technických problému

Příspěvek od Martin.provodov » Čt 11. Led 2018 13:12:18

Díky, ne motor mám z ebaye, ale už to jsou 3roky, nějaké koleno si vyrobím, skyhawk má lepší kanály



Martin.provodov
Příspěvky: 6
Registrován: Po 21. Srp 2017 11:56:00

Re: Rady a řešení technických problému

Příspěvek od Martin.provodov » Pá 12. Led 2018 23:19:22

[image]
DSC_0014.JPG
[/image]



Šmoček
Příspěvky: 41
Registrován: Pá 02. Ún 2018 20:20:57

Re: Rady a řešení technických problému

Příspěvek od Šmoček » Út 13. Ún 2018 18:47:26

A co mě dneska docela nenapadlo jelikož mě stále přeskakuje řetězová spojka v tom plastovém kolečku na napínáku-Otočil jsem jí a to jsem neměl dělat:-((( malá mezera mezi karterem a ozubeným kolečkem mě řetězovou spojku rozpojilo a nastala deformace řetězové spojky:-((( naštěstí jsem jí srovnal.A tak se ptám napínák mám trošku pootočen a stále se tam ta spojka cpe co s tím? to cvakání mě docela štve...



Avátar uživatele
Madhu
Příspěvky: 233
Registrován: Pá 01. Srp 2014 13:37:41
Kontaktovat uživatele:

Re: Rady a řešení technických problému

Příspěvek od Madhu » Stř 14. Ún 2018 10:26:23

Martin.provodov napsal:
Čt 11. Led 2018 13:12:18
Díky, ne motor mám z ebaye, ale už to jsou 3roky, nějaké koleno si vyrobím, skyhawk má lepší kanály
Výborně, tak že přeji mnoho najetých kilometrů. Ta fotografie příruby mě připomíná nějaký telefonát v kombinaci s nekvalitním válcem (podobnost bude zřejmě jistě čistě náhodná).
Madhu



PLVL

Re: Rady a řešení technických problému

Příspěvek od PLVL » Stř 21. Ún 2018 16:47:08

Hoši. Neblbněte s těmi napínáky. Všechny napínáky, co jsem zde viděl a co se standartně dodávají s motorovými kity pro kola jsou špatně. Řetěz musí zásadně jet po kladce vnitřkem a ne jakýmsi omělohmotným korýtkem. Řetěz, jedoucí korýtkem, dře spojkou řetězu o boky a má snahu se rozpojit. Vždy musí jet po vodící kladce vnitřkem. na to jsou řetězy stavěné a vyráběné. Stačí se podívat, ja je veden řetěz odvěku věků, vodícími kladkami přehazovačky. Tady udělali soudruzi z Číny zásadní chybu. Ten napínák s pružinou je absolutně nepoužitelný pro startování rozšlapáním, protože propružením při startu je znemožněna funkce. Musí se použít zarážka, která dovolí jen propružení v určitém rozsahu. Divím se, že může někdo vůbec něco takového vyrábět a nabízet k prodeji. :lol: :roll:



Šmoček
Příspěvky: 41
Registrován: Pá 02. Ún 2018 20:20:57

Re: Rady a řešení technických problému

Příspěvek od Šmoček » Stř 21. Ún 2018 19:16:35

Taky že to nešlo dal jsem to na pevno a klid..Jinak při nejhorším to rozemele kartér..Mě stačilo když se to kouslo v předním kolečku...!!!!



Avátar uživatele
Madhu
Příspěvky: 233
Registrován: Pá 01. Srp 2014 13:37:41
Kontaktovat uživatele:

Re: Rady a řešení technických problému

Příspěvek od Madhu » Stř 21. Ún 2018 21:23:07

PLVL
Vodící kladky pro řetěz nejsou ve strojařině a v cyklistice nic zas tak zábavného. V "korytu" řetěz lépe drží proto asi ten čínský nápad použití u motokol. Možná si všimneš jak je řešená přehazovačka i u normálního kola. Když se na to budeš dívat déle než skončí znělka večerníčku a to kudy vlastně přesně řetěz vede. Na sjezďáku bych se opravdu během řazení jen na vnitřní kladku nespoléhal ani u přehazovačky a to ani u převodníku. Musel bych být idiot. Řetěz u motokola má zajištění pojistkou která se dává po směru otáčení řetězu aby se nevyrazila. Záleží na výšce a materiálu okraje kladky aby se řetěz neničil. Možná Tě překvapí že ta "korýtková" kladka se používá třeba i na řetězu motorových pil. Zase záleží pochopitelně na způsobu provedení. To samé je s principem napínání řetězu. Tohle fórum je o nápadech, inovacích a poradenství k tomu čemu se říká motokolo. Jestli Tě baví se něčemu divit tak si ověř všechno co tady píšu.
Napinaky-retezu.jpg
Napínáky řetězu



Avátar uživatele
j-z
Administrátor
Příspěvky: 549
Registrován: Ne 06. Črc 2014 13:47:50
Fotky: http://www.motokolari.cz/app.php/gallery/album/4

Re: Rady a řešení technických problému

Příspěvek od j-z » Čt 22. Ún 2018 9:36:48

PLVL napsal:
Stř 21. Ún 2018 16:47:08
Hoši. Neblbněte s těmi napínáky. Všechny napínáky, co jsem zde viděl a co se standartně dodávají s motorovými kity pro kola jsou špatně. Řetěz musí zásadně jet po kladce vnitřkem a ne jakýmsi omělohmotným korýtkem. Řetěz, jedoucí korýtkem, dře spojkou řetězu o boky a má snahu se rozpojit. Vždy musí jet po vodící kladce vnitřkem. na to jsou řetězy stavěné a vyráběné. Stačí se podívat, ja je veden řetěz odvěku věků, vodícími kladkami přehazovačky. Tady udělali soudruzi z Číny zásadní chybu. Ten napínák s pružinou je absolutně nepoužitelný pro startování rozšlapáním, protože propružením při startu je znemožněna funkce. Musí se použít zarážka, která dovolí jen propružení v určitém rozsahu. Divím se, že může někdo vůbec něco takového vyrábět a nabízet k prodeji. :lol: :roll:
Já mám už 7 let běžně dodávaný napínák (na 4 šrouby). Sice jsem laboroval s pružinovým, ale jak bylo psáno výše, starty jsou s tím (bez startéru) o hubu. Ten původní napínák slouží bez problému, řetěz dopínám tak 3 x do roka. Jedinou úpravou bylo vyříznutí klínku v tom plechu - z estetických důvodů, a jak jsem později zjistil, i z funkčních - za pomocí kladiva a svěráku se dala lépe optimalizovat souosost vodícího a řetězových koleček :-). app.php/gallery/image/2/source


j-z (Jiří) | admin@motokolari.cz
Ne všemu rozumím, ale vždy rád poradím

Tomáš-Vestec
Příspěvky: 10
Registrován: Po 20. Lis 2017 10:28:19

Re: Rady a řešení technických problému

Příspěvek od Tomáš-Vestec » Čt 22. Ún 2018 21:48:46

Ahoj koupil jsem si napínák s pružinou v e-darky, jednoduše jsem ho upravil. Potřeboval jsem flexu, vrtačku, jinou pružinu a drát kola z motorky. Najeto asi 500 km, motor startuji roztlačením vše funguje jak má. Foto galerie nebo odkaz youTube https://www.youtube.com/watch?v=R8vJXtcR9Sk :-)




Avátar uživatele
Madhu
Příspěvky: 233
Registrován: Pá 01. Srp 2014 13:37:41
Kontaktovat uživatele:

Re: Rady a řešení technických problému

Příspěvek od Madhu » Pá 23. Ún 2018 17:22:28

Dobrý :) Šlo by to udělat ale i víc jednoduše.
Madhu



Tomáš-Vestec
Příspěvky: 10
Registrován: Po 20. Lis 2017 10:28:19

Re: Rady a řešení technických problému

Příspěvek od Tomáš-Vestec » Pá 23. Ún 2018 19:12:50

Nechám se inspirovat? :-)



Avátar uživatele
Madhu
Příspěvky: 233
Registrován: Pá 01. Srp 2014 13:37:41
Kontaktovat uživatele:

Re: Rady a řešení technických problému

Příspěvek od Madhu » Po 26. Ún 2018 9:33:16

Těch nápadů je spousta. Jde o to aby se řetězu nedovolilo povolit se více než je bezpečné. Tomuhle to fungovalo. Svářečku bych použil spíše na ten aretační kolík, ale jemu evidentně více vadilo že se mu pohyboval napínák na rámu.
http://www.e-darky.eu/user/products/add ... m_true.jpg



Tomáš-Vestec
Příspěvky: 10
Registrován: Po 20. Lis 2017 10:28:19

Re: Rady a řešení technických problému

Příspěvek od Tomáš-Vestec » Po 26. Ún 2018 12:52:58

Jj proto jsem napínák posunul co nejvíc do bodu, kde je vidlice už oválná, aby se neprotáčela a nehrozilo, že se otočí do drátů. Potom už nešel použít původní systém napínání.



Avátar uživatele
Madhu
Příspěvky: 233
Registrován: Pá 01. Srp 2014 13:37:41
Kontaktovat uživatele:

Re: Rady a řešení technických problému

Příspěvek od Madhu » Po 26. Ún 2018 13:50:45

Jo svářečka není to pravé, ale ono to lze podobně udělat i blíže ke šlapacímu středu. Viděl jsem už všemožné modifikace :)



Shrekk
Příspěvky: 9
Registrován: Pá 04. Kvě 2018 5:44:54

Re: Rady a řešení technických problému

Příspěvek od Shrekk » Út 15. Kvě 2018 23:00:36

Ahoj všem Motokolařům. Do půlky táhne a od půlky plynu se dusí pomůž Sportovní karburátor? Díkes všem a s větrem o závod Shrek. Nezapomeň navštívit stránky : Motokolo 48 cm,60 cm,80 cm



Odpovědět