Píst
Re: Fotografie, tuning
je možné ztratit kompresi výměnou těsnění pod hlavou, standartní hliníkové jsem vyměnil za monoritové
- j-z
- Administrátor
- Příspěvky: 727
- Registrován: ned 06. črc 2014 13:47:50
- Fotky: http://www.motokolari.cz/app.php/gallery/album/4
Re: Fotografie, tuning
Zcela jsem nepochopil, zda nás varuješ před chybou, nebo nám právě toto doporučuješBrdynek píše: 1. je možné ztratit kompresi výměnou těsnění pod hlavou, standartní hliníkové jsem vyměnil za monoritové
2. hranu pístu nikdy nestrhávejte, dochází celkem znatelně ke ztrátě komprese
![Úsměv :)](./images/smilies/icon_e_smile.gif)
ad 1 - ten "monorit" je o něco širší, ale ztrátu jsem moc nepocítil. Spíš mně vadí, že při demontáži zpravidla nevydrží zcela pohromadě, tj. při "rejpání" v motoru je dobré mít náhradní po ruce.
- j-z
- Administrátor
- Příspěvky: 727
- Registrován: ned 06. črc 2014 13:47:50
- Fotky: http://www.motokolari.cz/app.php/gallery/album/4
Re: Píst
Těch pár desetin mm by šlo dohnat ubroušením hmoty z válce/hlavy. Stejně mi to moc rovinný nepřišlo.
Místo toho klingeritu jde i toto:
http://www.jawamania.info/poradna/detai ... onid=41823
Místo toho klingeritu jde i toto:
http://www.jawamania.info/poradna/detai ... onid=41823
Re: Píst
Podobnou úpravu pístu jen jinak provedenou jsem už párkrát viděl a podle mého názoru nemá nic společného se ztrátou komprese . To těsnění pod hlavou je vyšší a tudíž i menší kompres - to těsnění na 80ce mám taky a pokles komprese je poznat , hlavně při startování .
Re: Píst
mám hlavu 6ccm ( standart je asi víc než 7) a komprese je fakt dobrá.
mám ojnici MF80 ( ne Z-L ) a pasuje tam píst Hoca Minarelli s kroužky 1mm ( ne 2mm), možná se míň odře válec. na sadový píst 80 cc padnou kroužky Polini, uvidíme jak dlouho vydrží.
mám ojnici MF80 ( ne Z-L ) a pasuje tam píst Hoca Minarelli s kroužky 1mm ( ne 2mm), možná se míň odře válec. na sadový píst 80 cc padnou kroužky Polini, uvidíme jak dlouho vydrží.
Re: Píst
https://www.youtube.com/watch?v=E-E4HZOgAl4
podívejte se na upravený píst, nemáte někdo zkušenost s podobnou úpravou
podívejte se na upravený píst, nemáte někdo zkušenost s podobnou úpravou
Re: Píst
petrn píše:mám hlavu 6ccm ( standart je asi víc než 7) a komprese je fakt dobrá.
mám ojnici MF80 ( ne Z-L ) a pasuje tam píst Hoca Minarelli s kroužky 1mm ( ne 2mm), možná se míň odře válec. na sadový píst 80 cc padnou kroužky Polini, uvidíme jak dlouho vydrží.
Mohol by si dat link na spominane komponenty ? hlava ,ojnica ,piest ..? dakujem
Re: Fotografie, tuning
Zdar lidi, motokolo nevlastním ale mám stadiona S 11 a mám na vás dotaz. kolik má průměr pístní čep? Jak je píst dlouhý? Zda jde vylisovat vložka válce? děkuji za odpovědi.
Re: Fotografie, tuning
Čaky. To Losopes . Asi tě nepotěším , tuším kam míříš ale máš smolíka. Průměr pístních čepů je 10mm a všechny ostatní rozměry najdeš zde : http://www.e-darky.eu/dvoutaktni-motory ... -dily.html
Vzhledem k tomu že u těch válců žádná vložka není (válec má povrchovou úpravu nicasil) tak ti tyto informace asi k ničemu nebudou .
Vzhledem k tomu že u těch válců žádná vložka není (válec má povrchovou úpravu nicasil) tak ti tyto informace asi k ničemu nebudou .
Re: Píst
zdravím.ja mám iba taky mali otvor na sanie preplachu,pri spodnej úvrati a pri zabruseni piestu sa mierne zvýšil ťach,ešte skúsim vybrúsit otvori na valci.
- Přílohy
-
- zvýsenie zmesi (1).JPG (82.92 KiB) Zobrazeno 11853 x
-
- zvýsenie zmesi (2).JPG (103.87 KiB) Zobrazeno 11853 x
Naposledy upravil 1 dne Karol sa; celkem upraveno 0x.
-
- Příspěvky: 489
- Registrován: stř 22. dub 2015 12:11:54
- Fotky: http://www.moto-kola.estranky.cz/
- Kontaktovat uživatele:
Re: Píst
kluci .......poraďte pod píst dát na ojnici jehlové ložisko a nebo kluzné co je lepší !!! to jehlové mi už dvakrát rozpadlo a zničilo motor
- j-z
- Administrátor
- Příspěvky: 727
- Registrován: ned 06. črc 2014 13:47:50
- Fotky: http://www.motokolari.cz/app.php/gallery/album/4
Re: Píst
Zase? Myslíš to okolo pístního čepu? Já jsem s ním problém zatím neměl, jen u toho 1. motoru jsem při rozborce shledal stav klece za podezřelý a preventivně jej vyměnil. To tam vydrželo cca 6 tis. km, při demontáži nejevilo známky nepoužitelnosti.bo-to píše:kluci .......poraďte pod píst dát na ojnici jehlové ložisko a nebo kluzné co je lepší !!! to jehlové mi už dvakrát rozpadlo a zničilo motor
Bavím se o padesátce.
-
- Příspěvky: 489
- Registrován: stř 22. dub 2015 12:11:54
- Fotky: http://www.moto-kola.estranky.cz/
- Kontaktovat uživatele:
Re: Píst
V SOBOTU ZAČALO CINKÁNÍ A 18 KM PŘED PŘÍJEZDEM ŽÁDNÁ KOMPRESE TAK SEM TO DOŠLAPAL -NAJETO CELKEM NA MOTORU JEN 1300 KM .......TAK TED TAM PRUBNU TO KLUZNÉ POUZDRO .....MYSLÍM ŽE TO VYDRŽÍ VÍC .......A NEBO JEŠTĚ MÁM JAPONSKÝ VÝROBEK ..VYPADÁ ŽE JE TO MATERIÁLOVĚ V JINÉ DIMENZI VYPADÁ DOST KVALITNĚ ....ALE PŘECI VÍC VĚŘÍM VÍC TOMU POUZDRU............UVIDÍME .........j-z píše:Zase? Myslíš to okolo pístního čepu? Já jsem s ním problém zatím neměl, jen u toho 1. motoru jsem při rozborce shledal stav klece za podezřelý a preventivně jej vyměnil. To tam vydrželo cca 6 tis. km, při demontáži nejevilo známky nepoužitelnosti.bo-to píše:kluci .......poraďte pod píst dát na ojnici jehlové ložisko a nebo kluzné co je lepší !!! to jehlové mi už dvakrát rozpadlo a zničilo motor
Bavím se o padesátce.
Re: Píst
Čau. Máš ty chlape smůlu na ty motory . Ty jehlové sadové ložiska nestojí za nic (moje zkušenost) hned jsem je vyhazoval a na jednom motoru mám Japonské na druhém kluznou vložku obojí naprosto bez problému . Ta vložka je o to lepší že se ti do motoru nic nevysype kdyžtak ji jen vyměníš . Kvůli takové kravině jako jsou vypadlé závlačky pístního čepu nebo rozpadlé jehlové ložisko vylagrovat motor to je na cypstřelení .bo-to píše:V SOBOTU ZAČALO CINKÁNÍ A 18 KM PŘED PŘÍJEZDEM ŽÁDNÁ KOMPRESE TAK SEM TO DOŠLAPAL -NAJETO CELKEM NA MOTORU JEN 1300 KM .......TAK TED TAM PRUBNU TO KLUZNÉ POUZDRO .....MYSLÍM ŽE TO VYDRŽÍ VÍC .......A NEBO JEŠTĚ MÁM JAPONSKÝ VÝROBEK ..VYPADÁ ŽE JE TO MATERIÁLOVĚ V JINÉ DIMENZI VYPADÁ DOST KVALITNĚ ....ALE PŘECI VÍC VĚŘÍM VÍC TOMU POUZDRU............UVIDÍME .........j-z píše:Zase? Myslíš to okolo pístního čepu? Já jsem s ním problém zatím neměl, jen u toho 1. motoru jsem při rozborce shledal stav klece za podezřelý a preventivně jej vyměnil. To tam vydrželo cca 6 tis. km, při demontáži nejevilo známky nepoužitelnosti.bo-to píše:kluci .......poraďte pod píst dát na ojnici jehlové ložisko a nebo kluzné co je lepší !!! to jehlové mi už dvakrát rozpadlo a zničilo motor
Bavím se o padesátce.
-
- Příspěvky: 489
- Registrován: stř 22. dub 2015 12:11:54
- Fotky: http://www.moto-kola.estranky.cz/
- Kontaktovat uživatele:
Re: Píst
,,,,,,,,jak sem starý tak sem blbý .......dobře to vím že to tam nemám dávat a já to tam vrazil !!!! ale nevadí hodím tělo na soustruh a hodinu jich mám pár hotových dnes sem sehnal kovanou bronz tak to udělám ......a v sobotu už to prubnu .............koblizek píše:Čau. Máš ty chlape smůlu na ty motory . Ty jehlové sadové ložiska nestojí za nic (moje zkušenost) hned jsem je vyhazoval a na jednom motoru mám Japonské na druhém kluznou vložku obojí naprosto bez problému . Ta vložka je o to lepší že se ti do motoru nic nevysype kdyžtak ji jen vyměníš . Kvůli takové kravině jako jsou vypadlé závlačky pístního čepu nebo rozpadlé jehlové ložisko vylagrovat motor to je na cypstřelení .bo-to píše:V SOBOTU ZAČALO CINKÁNÍ A 18 KM PŘED PŘÍJEZDEM ŽÁDNÁ KOMPRESE TAK SEM TO DOŠLAPAL -NAJETO CELKEM NA MOTORU JEN 1300 KM .......TAK TED TAM PRUBNU TO KLUZNÉ POUZDRO .....MYSLÍM ŽE TO VYDRŽÍ VÍC .......A NEBO JEŠTĚ MÁM JAPONSKÝ VÝROBEK ..VYPADÁ ŽE JE TO MATERIÁLOVĚ V JINÉ DIMENZI VYPADÁ DOST KVALITNĚ ....ALE PŘECI VÍC VĚŘÍM VÍC TOMU POUZDRU............UVIDÍME .........j-z píše: Zase? Myslíš to okolo pístního čepu? Já jsem s ním problém zatím neměl, jen u toho 1. motoru jsem při rozborce shledal stav klece za podezřelý a preventivně jej vyměnil. To tam vydrželo cca 6 tis. km, při demontáži nejevilo známky nepoužitelnosti.
Bavím se o padesátce.
Re: Píst
bo-to píše:kluci .......poraďte pod píst dát na ojnici jehlové ložisko a nebo kluzné co je lepší !!! to jehlové mi už dvakrát rozpadlo a zničilo motor
-
- Příspěvky: 489
- Registrován: stř 22. dub 2015 12:11:54
- Fotky: http://www.moto-kola.estranky.cz/
- Kontaktovat uživatele:
Re: Píst
Jo foto a výkres by Madhu ![Úsměv :)](./images/smilies/icon_e_smile.gif)
Bacha na kluzná ložiska ze spékaného bronzu a podobných nových materiálů. Musí to být přesně ta slitina bronzu co je na to určená a má podle testů nejvhodnější vlastnosti.
![Úsměv :)](./images/smilies/icon_e_smile.gif)
Bacha na kluzná ložiska ze spékaného bronzu a podobných nových materiálů. Musí to být přesně ta slitina bronzu co je na to určená a má podle testů nejvhodnější vlastnosti.
- j-z
- Administrátor
- Příspěvky: 727
- Registrován: ned 06. črc 2014 13:47:50
- Fotky: http://www.motokolari.cz/app.php/gallery/album/4
Re: Píst
Madhu, možná bychom uvítali bližší info o možné změně mazacího poměru. Pak tam zmiňuješ, že to máme bez dílny nechat odborníkovi-tyto služby nenabízíte?Madhu píše:Jo foto a výkres by Madhu
Bacha na kluzná ložiska ze spékaného bronzu a podobných nových materiálů. Musí to být přesně ta slitina bronzu co je na to určená a má podle testů nejvhodnější vlastnosti.
Re: Píst
Bez dílny a odborných znalostí se obecně není dobré vrtat do motoru (zlámané pístní kroužky při nasazování atp)
Mazací poměr je u dvoutaktů dostatečný (pokud nejezdíte pouze na 95 bez oleje, což jsem u jednoho zákazníka opravdu zažil) a opatrné zajetí kluzných ložisek na pístním čepu je také na místě.
Služby odborníka v montérkách nenabízím, to jen doma na zahradě![Úsměv :)](./images/smilies/icon_e_smile.gif)
Mazací poměr je u dvoutaktů dostatečný (pokud nejezdíte pouze na 95 bez oleje, což jsem u jednoho zákazníka opravdu zažil) a opatrné zajetí kluzných ložisek na pístním čepu je také na místě.
Služby odborníka v montérkách nenabízím, to jen doma na zahradě
![Úsměv :)](./images/smilies/icon_e_smile.gif)
- j-z
- Administrátor
- Příspěvky: 727
- Registrován: ned 06. črc 2014 13:47:50
- Fotky: http://www.motokolari.cz/app.php/gallery/album/4
Re: Píst
V tom vidím potenciál vaší firmy - nabízet i servisMadhu píše:Bez dílny a odborných znalostí se obecně není dobré vrtat do motoru (zlámané pístní kroužky při nasazování atp)
Mazací poměr je u dvoutaktů dostatečný (pokud nejezdíte pouze na 95 bez oleje, což jsem u jednoho zákazníka opravdu zažil) a opatrné zajetí kluzných ložisek na pístním čepu je také na místě.
Služby odborníka v montérkách nenabízím, to jen doma na zahradě
![Úsměv :-)](./images/smilies/icon_e_smile.gif)
Re: Píst
Ó díky Jiří
, potenciometr potenciálu ponecháme majitelům firem. Já jsem jenom běžně k sehnání rada na telefonu a na e-mailu e-darky.eu (jako by jsi moje postavení neznal z našich soukromých komunikací).
Koukám něco napsat nic nestojí a může to v ostatních třeba evokovat pocit moudrosti dotyčného komentátora.
Nic ve zlém, ale ještě existuje třeba CUSN6 a pak ještě další a další![Úsměv :)](./images/smilies/icon_e_smile.gif)
![Úsměv :)](./images/smilies/icon_e_smile.gif)
Koukám něco napsat nic nestojí a může to v ostatních třeba evokovat pocit moudrosti dotyčného komentátora.
Nic ve zlém, ale ještě existuje třeba CUSN6 a pak ještě další a další
![Úsměv :)](./images/smilies/icon_e_smile.gif)
Re: Píst
Já jsem to nakreslil a vložil sem pro ostatní tzn. z dobrého úmyslu, chemické složení bronzu a vhodnost použití řešil můj kamarád soustružník.
Re: Píst
Teď jsi mě Tore fakt mile překvapil, čekal jsem že budu zašlapán do země. Jo máš pravdu, ptal jsem se a je to CuSn8/125HB.
Re: Píst
Neni důvodu někoho šlapat do země.Prostě se podívam,zabouchám na dveře obchodu a
za chvíli jdu z bronzovou tyčí na rameni.U pokladny se samozřejmě prohnu.No ale mám
bez problému tyč CuSn8.No a teď už jenom šikovné ruce na pouzdro. A šup je hotovo.!!
Teda teoreticky.Kdyby tam měla být spirálová drážka tak bych těch tyčí asi spotřeboval
víc.
Tor
za chvíli jdu z bronzovou tyčí na rameni.U pokladny se samozřejmě prohnu.No ale mám
bez problému tyč CuSn8.No a teď už jenom šikovné ruce na pouzdro. A šup je hotovo.!!
Teda teoreticky.Kdyby tam měla být spirálová drážka tak bych těch tyčí asi spotřeboval
víc.
![Mrknutí ;)](./images/smilies/icon_e_wink.gif)
Re: Píst
Ano u pokladny došlo k prohnutíTor158 píše:Neni důvodu někoho šlapat do země.Prostě se podívam,zabouchám na dveře obchodu a
za chvíli jdu z bronzovou tyčí na rameni.U pokladny se samozřejmě prohnu.No ale mám
bez problému tyč CuSn8.No a teď už jenom šikovné ruce na pouzdro. A šup je hotovo.!!
Teda teoreticky.Kdyby tam měla být spirálová drážka tak bych těch tyčí asi spotřeboval
víc.Tor
![Smějící se :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
- j-z
- Administrátor
- Příspěvky: 727
- Registrován: ned 06. črc 2014 13:47:50
- Fotky: http://www.motokolari.cz/app.php/gallery/album/4
Re: Píst
Spíš mě zaráží to umaštění karterů.stvacek píše:šinci myslíte že kruhy netěsní že jsem to blbě zajel ? že je to pod nima tak zabarvene jako spalenina ? najeto mám asi neco pres 500 km , mažu od novoty na 5l benalu 250ml oleja .. pistek.jpg
- j-z
- Administrátor
- Příspěvky: 727
- Registrován: ned 06. črc 2014 13:47:50
- Fotky: http://www.motokolari.cz/app.php/gallery/album/4
Re: Píst
Mi to přijde v cajku, podívej na fotky zdestvacek píše:to bylo od tesneni výfuku, rozpadlo se hned po asi 10 km , jak jsem sundaval vyfuk.. Jen me zajimají práve ty kruhy ze je to take "ohorele" ale jen na vyfukove straně, na sací je to celkem o dost míň..
viewtopic.php?f=21&t=49&start=25
Na ty záděry nehleď, to s tím většinou nesouvisí.