Píst

Diskuze nad technickými problémy

Moderátoři: j-z, Velkocus

Odpovědět
Brdynek
Příspěvky: 81
Registrován: pon 28. črc 2014 10:13:00

Píst

Příspěvek od Brdynek »

píst
Přílohy
20150124_122359.jpg
20150124_122409.jpg
20150213_114103.jpg
20150213_121332.jpg
20150213_122312.jpg


Brdynek
Příspěvky: 81
Registrován: pon 28. črc 2014 10:13:00

Re: píst

Příspěvek od Brdynek »

hranu pístu nikdy nestrhávejte, dochází celkem znatelně ke ztrátě komprese


Brdynek
Příspěvky: 81
Registrován: pon 28. črc 2014 10:13:00

Re: Fotografie, tuning

Příspěvek od Brdynek »

je možné ztratit kompresi výměnou těsnění pod hlavou, standartní hliníkové jsem vyměnil za monoritové


Uživatelský avatar
j-z
Administrátor
Příspěvky: 727
Registrován: ned 06. črc 2014 13:47:50
Fotky: http://www.motokolari.cz/app.php/gallery/album/4

Re: Fotografie, tuning

Příspěvek od j-z »

Brdynek píše: 1. je možné ztratit kompresi výměnou těsnění pod hlavou, standartní hliníkové jsem vyměnil za monoritové
2. hranu pístu nikdy nestrhávejte, dochází celkem znatelně ke ztrátě komprese
Zcela jsem nepochopil, zda nás varuješ před chybou, nebo nám právě toto doporučuješ :).
ad 1 - ten "monorit" je o něco širší, ale ztrátu jsem moc nepocítil. Spíš mně vadí, že při demontáži zpravidla nevydrží zcela pohromadě, tj. při "rejpání" v motoru je dobré mít náhradní po ruce.


j-z (Jiří) | admin@motokolari.cz
Ne všemu rozumím, ale vždy rád poradím
Brdynek
Příspěvky: 81
Registrován: pon 28. črc 2014 10:13:00

Re: Píst

Příspěvek od Brdynek »

bude to nejspíše tím těsněním, je vyšší, proto ta menší komprese, ta úprava pístu byl jen takový hokus pokus z nudy, jestli jej mohu doporučit nevím, každého věc


Uživatelský avatar
j-z
Administrátor
Příspěvky: 727
Registrován: ned 06. črc 2014 13:47:50
Fotky: http://www.motokolari.cz/app.php/gallery/album/4

Re: Píst

Příspěvek od j-z »

Těch pár desetin mm by šlo dohnat ubroušením hmoty z válce/hlavy. Stejně mi to moc rovinný nepřišlo.
Místo toho klingeritu jde i toto:
http://www.jawamania.info/poradna/detai ... onid=41823


j-z (Jiří) | admin@motokolari.cz
Ne všemu rozumím, ale vždy rád poradím
koblizek
Příspěvky: 103
Registrován: čtv 10. črc 2014 14:16:17

Re: Píst

Příspěvek od koblizek »

Podobnou úpravu pístu jen jinak provedenou jsem už párkrát viděl a podle mého názoru nemá nic společného se ztrátou komprese . To těsnění pod hlavou je vyšší a tudíž i menší kompres - to těsnění na 80ce mám taky a pokles komprese je poznat , hlavně při startování .


petrn
Příspěvky: 19
Registrován: ned 05. říj 2014 13:32:52

Re: Píst

Příspěvek od petrn »

mám hlavu 6ccm ( standart je asi víc než 7) a komprese je fakt dobrá.
mám ojnici MF80 ( ne Z-L ) a pasuje tam píst Hoca Minarelli s kroužky 1mm ( ne 2mm), možná se míň odře válec. na sadový píst 80 cc padnou kroužky Polini, uvidíme jak dlouho vydrží.


Brdynek
Příspěvky: 81
Registrován: pon 28. črc 2014 10:13:00

Re: Píst

Příspěvek od Brdynek »

https://www.youtube.com/watch?v=E-E4HZOgAl4


podívejte se na upravený píst, nemáte někdo zkušenost s podobnou úpravou


peter

Re: Píst

Příspěvek od peter »

petrn píše:mám hlavu 6ccm ( standart je asi víc než 7) a komprese je fakt dobrá.
mám ojnici MF80 ( ne Z-L ) a pasuje tam píst Hoca Minarelli s kroužky 1mm ( ne 2mm), možná se míň odře válec. na sadový píst 80 cc padnou kroužky Polini, uvidíme jak dlouho vydrží.



Mohol by si dat link na spominane komponenty ? hlava ,ojnica ,piest ..? dakujem


Losopes

Re: Fotografie, tuning

Příspěvek od Losopes »

Zdar lidi, motokolo nevlastním ale mám stadiona S 11 a mám na vás dotaz. kolik má průměr pístní čep? Jak je píst dlouhý? Zda jde vylisovat vložka válce? děkuji za odpovědi.


Losopes

Re: Píst

Příspěvek od Losopes »

Zdar lidi, motokolo nevlastním ale mám stadiona S 11 a mám na vás dotaz. kolik má průměr pístní čep? Jak je píst dlouhý? Zda jde vylisovat vložka válce? děkuji za odpovědi


koblizek
Příspěvky: 103
Registrován: čtv 10. črc 2014 14:16:17

Re: Fotografie, tuning

Příspěvek od koblizek »

Čaky. To Losopes . Asi tě nepotěším , tuším kam míříš ale máš smolíka. Průměr pístních čepů je 10mm a všechny ostatní rozměry najdeš zde : http://www.e-darky.eu/dvoutaktni-motory ... -dily.html
Vzhledem k tomu že u těch válců žádná vložka není (válec má povrchovou úpravu nicasil) tak ti tyto informace asi k ničemu nebudou .


Karol sa
Příspěvky: 13
Registrován: čtv 28. črc 2016 12:35:13

Re: Píst

Příspěvek od Karol sa »

zdravím.ja mám iba taky mali otvor na sanie preplachu,pri spodnej úvrati a pri zabruseni piestu sa mierne zvýšil ťach,ešte skúsim vybrúsit otvori na valci.
Přílohy
zvýsenie zmesi (1).JPG
zvýsenie zmesi (1).JPG (82.92 KiB) Zobrazeno 11853 x
zvýsenie zmesi (2).JPG
zvýsenie zmesi (2).JPG (103.87 KiB) Zobrazeno 11853 x
Naposledy upravil 1 dne Karol sa; celkem upraveno 0x.


bo-to
Příspěvky: 489
Registrován: stř 22. dub 2015 12:11:54
Fotky: http://www.moto-kola.estranky.cz/
Kontaktovat uživatele:

Re: Píst

Příspěvek od bo-to »

kluci .......poraďte pod píst dát na ojnici jehlové ložisko a nebo kluzné co je lepší !!! to jehlové mi už dvakrát rozpadlo a zničilo motor


Uživatelský avatar
j-z
Administrátor
Příspěvky: 727
Registrován: ned 06. črc 2014 13:47:50
Fotky: http://www.motokolari.cz/app.php/gallery/album/4

Re: Píst

Příspěvek od j-z »

bo-to píše:kluci .......poraďte pod píst dát na ojnici jehlové ložisko a nebo kluzné co je lepší !!! to jehlové mi už dvakrát rozpadlo a zničilo motor
Zase? Myslíš to okolo pístního čepu? Já jsem s ním problém zatím neměl, jen u toho 1. motoru jsem při rozborce shledal stav klece za podezřelý a preventivně jej vyměnil. To tam vydrželo cca 6 tis. km, při demontáži nejevilo známky nepoužitelnosti.
Bavím se o padesátce.


j-z (Jiří) | admin@motokolari.cz
Ne všemu rozumím, ale vždy rád poradím
bo-to
Příspěvky: 489
Registrován: stř 22. dub 2015 12:11:54
Fotky: http://www.moto-kola.estranky.cz/
Kontaktovat uživatele:

Re: Píst

Příspěvek od bo-to »

j-z píše:
bo-to píše:kluci .......poraďte pod píst dát na ojnici jehlové ložisko a nebo kluzné co je lepší !!! to jehlové mi už dvakrát rozpadlo a zničilo motor
Zase? Myslíš to okolo pístního čepu? Já jsem s ním problém zatím neměl, jen u toho 1. motoru jsem při rozborce shledal stav klece za podezřelý a preventivně jej vyměnil. To tam vydrželo cca 6 tis. km, při demontáži nejevilo známky nepoužitelnosti.
Bavím se o padesátce.
V SOBOTU ZAČALO CINKÁNÍ A 18 KM PŘED PŘÍJEZDEM ŽÁDNÁ KOMPRESE TAK SEM TO DOŠLAPAL -NAJETO CELKEM NA MOTORU JEN 1300 KM .......TAK TED TAM PRUBNU TO KLUZNÉ POUZDRO .....MYSLÍM ŽE TO VYDRŽÍ VÍC .......A NEBO JEŠTĚ MÁM JAPONSKÝ VÝROBEK ..VYPADÁ ŽE JE TO MATERIÁLOVĚ V JINÉ DIMENZI VYPADÁ DOST KVALITNĚ ....ALE PŘECI VÍC VĚŘÍM VÍC TOMU POUZDRU............UVIDÍME .........


koblizek
Příspěvky: 103
Registrován: čtv 10. črc 2014 14:16:17

Re: Píst

Příspěvek od koblizek »

bo-to píše:
j-z píše:
bo-to píše:kluci .......poraďte pod píst dát na ojnici jehlové ložisko a nebo kluzné co je lepší !!! to jehlové mi už dvakrát rozpadlo a zničilo motor
Zase? Myslíš to okolo pístního čepu? Já jsem s ním problém zatím neměl, jen u toho 1. motoru jsem při rozborce shledal stav klece za podezřelý a preventivně jej vyměnil. To tam vydrželo cca 6 tis. km, při demontáži nejevilo známky nepoužitelnosti.
Bavím se o padesátce.
V SOBOTU ZAČALO CINKÁNÍ A 18 KM PŘED PŘÍJEZDEM ŽÁDNÁ KOMPRESE TAK SEM TO DOŠLAPAL -NAJETO CELKEM NA MOTORU JEN 1300 KM .......TAK TED TAM PRUBNU TO KLUZNÉ POUZDRO .....MYSLÍM ŽE TO VYDRŽÍ VÍC .......A NEBO JEŠTĚ MÁM JAPONSKÝ VÝROBEK ..VYPADÁ ŽE JE TO MATERIÁLOVĚ V JINÉ DIMENZI VYPADÁ DOST KVALITNĚ ....ALE PŘECI VÍC VĚŘÍM VÍC TOMU POUZDRU............UVIDÍME .........
Čau. Máš ty chlape smůlu na ty motory . Ty jehlové sadové ložiska nestojí za nic (moje zkušenost) hned jsem je vyhazoval a na jednom motoru mám Japonské na druhém kluznou vložku obojí naprosto bez problému . Ta vložka je o to lepší že se ti do motoru nic nevysype kdyžtak ji jen vyměníš . Kvůli takové kravině jako jsou vypadlé závlačky pístního čepu nebo rozpadlé jehlové ložisko vylagrovat motor to je na cypstřelení .


bo-to
Příspěvky: 489
Registrován: stř 22. dub 2015 12:11:54
Fotky: http://www.moto-kola.estranky.cz/
Kontaktovat uživatele:

Re: Píst

Příspěvek od bo-to »

koblizek píše:
bo-to píše:
j-z píše: Zase? Myslíš to okolo pístního čepu? Já jsem s ním problém zatím neměl, jen u toho 1. motoru jsem při rozborce shledal stav klece za podezřelý a preventivně jej vyměnil. To tam vydrželo cca 6 tis. km, při demontáži nejevilo známky nepoužitelnosti.
Bavím se o padesátce.
V SOBOTU ZAČALO CINKÁNÍ A 18 KM PŘED PŘÍJEZDEM ŽÁDNÁ KOMPRESE TAK SEM TO DOŠLAPAL -NAJETO CELKEM NA MOTORU JEN 1300 KM .......TAK TED TAM PRUBNU TO KLUZNÉ POUZDRO .....MYSLÍM ŽE TO VYDRŽÍ VÍC .......A NEBO JEŠTĚ MÁM JAPONSKÝ VÝROBEK ..VYPADÁ ŽE JE TO MATERIÁLOVĚ V JINÉ DIMENZI VYPADÁ DOST KVALITNĚ ....ALE PŘECI VÍC VĚŘÍM VÍC TOMU POUZDRU............UVIDÍME .........
Čau. Máš ty chlape smůlu na ty motory . Ty jehlové sadové ložiska nestojí za nic (moje zkušenost) hned jsem je vyhazoval a na jednom motoru mám Japonské na druhém kluznou vložku obojí naprosto bez problému . Ta vložka je o to lepší že se ti do motoru nic nevysype kdyžtak ji jen vyměníš . Kvůli takové kravině jako jsou vypadlé závlačky pístního čepu nebo rozpadlé jehlové ložisko vylagrovat motor to je na cypstřelení .
,,,,,,,,jak sem starý tak sem blbý .......dobře to vím že to tam nemám dávat a já to tam vrazil !!!! ale nevadí hodím tělo na soustruh a hodinu jich mám pár hotových dnes sem sehnal kovanou bronz tak to udělám ......a v sobotu už to prubnu .............


Uživatelský avatar
Madhu
Příspěvky: 342
Registrován: pát 01. srp 2014 13:37:41
Kontaktovat uživatele:

Re: Píst

Příspěvek od Madhu »

futro.jpg
futro.jpg (61.25 KiB) Zobrazeno 11537 x
futro-vykres.jpg
futro-vykres.jpg (45.37 KiB) Zobrazeno 11537 x
řez-kluzného-ložiska.jpg
řez-kluzného-ložiska.jpg (98.15 KiB) Zobrazeno 11537 x
bo-to píše:kluci .......poraďte pod píst dát na ojnici jehlové ložisko a nebo kluzné co je lepší !!! to jehlové mi už dvakrát rozpadlo a zničilo motor


bo-to
Příspěvky: 489
Registrován: stř 22. dub 2015 12:11:54
Fotky: http://www.moto-kola.estranky.cz/
Kontaktovat uživatele:

Re: Píst

Příspěvek od bo-to »

už se vyrábí první 4 kusy pujdou na test ................


Uživatelský avatar
Madhu
Příspěvky: 342
Registrován: pát 01. srp 2014 13:37:41
Kontaktovat uživatele:

Re: Píst

Příspěvek od Madhu »



Uživatelský avatar
Madhu
Příspěvky: 342
Registrován: pát 01. srp 2014 13:37:41
Kontaktovat uživatele:

Re: Píst

Příspěvek od Madhu »

Jo foto a výkres by Madhu :)

Bacha na kluzná ložiska ze spékaného bronzu a podobných nových materiálů. Musí to být přesně ta slitina bronzu co je na to určená a má podle testů nejvhodnější vlastnosti.


Uživatelský avatar
j-z
Administrátor
Příspěvky: 727
Registrován: ned 06. črc 2014 13:47:50
Fotky: http://www.motokolari.cz/app.php/gallery/album/4

Re: Píst

Příspěvek od j-z »

Madhu píše:Jo foto a výkres by Madhu :)

Bacha na kluzná ložiska ze spékaného bronzu a podobných nových materiálů. Musí to být přesně ta slitina bronzu co je na to určená a má podle testů nejvhodnější vlastnosti.
Madhu, možná bychom uvítali bližší info o možné změně mazacího poměru. Pak tam zmiňuješ, že to máme bez dílny nechat odborníkovi-tyto služby nenabízíte?


j-z (Jiří) | admin@motokolari.cz
Ne všemu rozumím, ale vždy rád poradím
Uživatelský avatar
Madhu
Příspěvky: 342
Registrován: pát 01. srp 2014 13:37:41
Kontaktovat uživatele:

Re: Píst

Příspěvek od Madhu »

Bez dílny a odborných znalostí se obecně není dobré vrtat do motoru (zlámané pístní kroužky při nasazování atp)
Mazací poměr je u dvoutaktů dostatečný (pokud nejezdíte pouze na 95 bez oleje, což jsem u jednoho zákazníka opravdu zažil) a opatrné zajetí kluzných ložisek na pístním čepu je také na místě.
Služby odborníka v montérkách nenabízím, to jen doma na zahradě :)


Uživatelský avatar
j-z
Administrátor
Příspěvky: 727
Registrován: ned 06. črc 2014 13:47:50
Fotky: http://www.motokolari.cz/app.php/gallery/album/4

Re: Píst

Příspěvek od j-z »

Madhu píše:Bez dílny a odborných znalostí se obecně není dobré vrtat do motoru (zlámané pístní kroužky při nasazování atp)
Mazací poměr je u dvoutaktů dostatečný (pokud nejezdíte pouze na 95 bez oleje, což jsem u jednoho zákazníka opravdu zažil) a opatrné zajetí kluzných ložisek na pístním čepu je také na místě.
Služby odborníka v montérkách nenabízím, to jen doma na zahradě :)
V tom vidím potenciál vaší firmy - nabízet i servis :-).


j-z (Jiří) | admin@motokolari.cz
Ne všemu rozumím, ale vždy rád poradím
Uživatelský avatar
Tor158
Příspěvky: 571
Registrován: pát 12. pro 2014 19:42:45

Re: Píst

Příspěvek od Tor158 »

Takže materiál CUSN8.Běžně k sehnání.Tor.


Uživatelský avatar
Madhu
Příspěvky: 342
Registrován: pát 01. srp 2014 13:37:41
Kontaktovat uživatele:

Re: Píst

Příspěvek od Madhu »

Ó díky Jiří :), potenciometr potenciálu ponecháme majitelům firem. Já jsem jenom běžně k sehnání rada na telefonu a na e-mailu e-darky.eu (jako by jsi moje postavení neznal z našich soukromých komunikací).

Koukám něco napsat nic nestojí a může to v ostatních třeba evokovat pocit moudrosti dotyčného komentátora.
Nic ve zlém, ale ještě existuje třeba CUSN6 a pak ještě další a další :)


Uživatelský avatar
Madhu
Příspěvky: 342
Registrován: pát 01. srp 2014 13:37:41
Kontaktovat uživatele:

Re: Píst

Příspěvek od Madhu »

Já jsem to nakreslil a vložil sem pro ostatní tzn. z dobrého úmyslu, chemické složení bronzu a vhodnost použití řešil můj kamarád soustružník.


Uživatelský avatar
Tor158
Příspěvky: 571
Registrován: pát 12. pro 2014 19:42:45

Re:

Příspěvek od Tor158 »

Bylo to myšleno tak, že přijdu a koupím kulatinu.Bez problému.
JInak samozřejmě existuje plno řad.Jak v oceli tak v bronzu.
Horší je ale je koupit- jakoby na Ulici.Takže prakticky bych to
viděl na CUSN8. ;)


Uživatelský avatar
Madhu
Příspěvky: 342
Registrován: pát 01. srp 2014 13:37:41
Kontaktovat uživatele:

Re: Píst

Příspěvek od Madhu »

Teď jsi mě Tore fakt mile překvapil, čekal jsem že budu zašlapán do země. Jo máš pravdu, ptal jsem se a je to CuSn8/125HB.


Uživatelský avatar
Tor158
Příspěvky: 571
Registrován: pát 12. pro 2014 19:42:45

Re: Píst

Příspěvek od Tor158 »

Neni důvodu někoho šlapat do země.Prostě se podívam,zabouchám na dveře obchodu a
za chvíli jdu z bronzovou tyčí na rameni.U pokladny se samozřejmě prohnu.No ale mám
bez problému tyč CuSn8.No a teď už jenom šikovné ruce na pouzdro. A šup je hotovo.!!
Teda teoreticky.Kdyby tam měla být spirálová drážka tak bych těch tyčí asi spotřeboval
víc. ;) Tor


Uživatelský avatar
Madhu
Příspěvky: 342
Registrován: pát 01. srp 2014 13:37:41
Kontaktovat uživatele:

Re: Píst

Příspěvek od Madhu »

Tor158 píše:Neni důvodu někoho šlapat do země.Prostě se podívam,zabouchám na dveře obchodu a
za chvíli jdu z bronzovou tyčí na rameni.U pokladny se samozřejmě prohnu.No ale mám
bez problému tyč CuSn8.No a teď už jenom šikovné ruce na pouzdro. A šup je hotovo.!!
Teda teoreticky.Kdyby tam měla být spirálová drážka tak bych těch tyčí asi spotřeboval
víc. ;) Tor
Ano u pokladny došlo k prohnutí :lol:


stvacek
Příspěvky: 18
Registrován: úte 08. lis 2016 20:38:48

Re: Píst

Příspěvek od stvacek »

šinci myslíte že kruhy netěsní že jsem to blbě zajel ? že je to pod nima tak zabarvene jako spalenina ? najeto mám asi neco pres 500 km , mažu od novoty na 5l benalu 250ml oleja ..
pistek.jpg


Uživatelský avatar
j-z
Administrátor
Příspěvky: 727
Registrován: ned 06. črc 2014 13:47:50
Fotky: http://www.motokolari.cz/app.php/gallery/album/4

Re: Píst

Příspěvek od j-z »

stvacek píše:šinci myslíte že kruhy netěsní že jsem to blbě zajel ? že je to pod nima tak zabarvene jako spalenina ? najeto mám asi neco pres 500 km , mažu od novoty na 5l benalu 250ml oleja .. pistek.jpg
Spíš mě zaráží to umaštění karterů.


j-z (Jiří) | admin@motokolari.cz
Ne všemu rozumím, ale vždy rád poradím
stvacek
Příspěvky: 18
Registrován: úte 08. lis 2016 20:38:48

Re: Píst

Příspěvek od stvacek »

to bylo od tesneni výfuku, rozpadlo se hned po asi 10 km , jak jsem sundaval vyfuk.. Jen me zajimají práve ty kruhy ze je to take "ohorele" ale jen na vyfukove straně, na sací je to celkem o dost míň..


Uživatelský avatar
j-z
Administrátor
Příspěvky: 727
Registrován: ned 06. črc 2014 13:47:50
Fotky: http://www.motokolari.cz/app.php/gallery/album/4

Re: Píst

Příspěvek od j-z »

stvacek píše:to bylo od tesneni výfuku, rozpadlo se hned po asi 10 km , jak jsem sundaval vyfuk.. Jen me zajimají práve ty kruhy ze je to take "ohorele" ale jen na vyfukove straně, na sací je to celkem o dost míň..
Mi to přijde v cajku, podívej na fotky zde
viewtopic.php?f=21&t=49&start=25
Na ty záděry nehleď, to s tím většinou nesouvisí.


j-z (Jiří) | admin@motokolari.cz
Ne všemu rozumím, ale vždy rád poradím
Odpovědět