Nastavení plovakove komory.

Diskuze nad technickými problémy

Moderátoři: j-z, Velkocus

Odpovědět
Milan Kantorovský
Příspěvky: 2
Registrován: čtv 13. srp 2020 21:10:31

Nastavení plovakove komory.

Příspěvek od Milan Kantorovský »

Dobrý den, chtěl bych se zeptat jak mám nastavit hladinu plovákovky. Slyšel jsem že hladina benzínu má licovat s vrchem plováku.
Motor mi chytnu normálně ale třeba po minutě chcipl a po jízdě to samé (volnobezny šroubek na max.)
Dnes jsem ubral hladinu benzínu a už je to lepší, ale zkuste mi prosím poradit jak má být správně nastavení.
Předem děkuji za odpověď. Milan Kantorovský.


Trojvýfuk

Re: Nastavení plovakove komory.

Příspěvek od Trojvýfuk »

Milan Kantorovský píše: čtv 13. srp 2020 21:16:46 Dobrý den, chtěl bych se zeptat jak mám nastavit hladinu plovákovky. Slyšel jsem že hladina benzínu má licovat s vrchem plováku.
Motor mi chytnu normálně ale třeba po minutě chcipl a po jízdě to samé (volnobezny šroubek na max.)
Dnes jsem ubral hladinu benzínu a už je to lepší, ale zkuste mi prosím poradit jak má být správně nastavení.
Předem děkuji za odpověď. Milan Kantorovský.
Správné nastavení hladiny musí být takové, jakou používáte trysku,jaký máte
podtlak v motoru(těsnost).Od toho se odvíjí poloha jehly atd.To platí zda-li nemáte
špatně nastavený sytič atd.A tak znovu-všechno souvisí se vším.!
Z tohoto titulu je Váš dotaz nesmyslný.A to palivo z vrchem plováku, je zase
výmysl nějakého motoynteligenta.Uplná kravina.Plovák je od toho aby plaval.
TEDY POKUD NENÍ Z BETONU:


Jožka
Příspěvky: 37
Registrován: stř 15. črc 2020 16:58:49

Re: Nastavení plovakove komory.

Příspěvek od Jožka »

Milane, základní nastavení dvoutaktní motoru je, respektivě karburátoru, že v druhé drážce od shora je jistící segrovka.Šroubek bohatosti směsi je po zašroubování povolen o dvě a půl otáčky.Dále bowden v horní části karburátoru je uložen ve šroubku, který se dá vyšroubovat a tím se vymezuje vůle mezi bowdenem a šroubek, kde by měla být velmi malá vůle, aby se nezvedalo šoupě a nezvyšovaly se otáčky motoru.Po nastartování se šroubek bohatosti směsi velmi pomalu zašroubovává a pokud motor začíná zhášet, tak se opět velmi mírně pomalu vyšroubuje, chod motoru je pravidelný a to je to správné nastavení karburátoru.
Když se potom stane, že to střílí do karburátoru či do výfuku, tak se upraví zářez na jehle, atd.Opakuji, že skutečně vše souvisí se vším, a proto ze začátku je pohlídat svíčku, spotřebu, chod motoru a tím se vychytají, jak se říká mouchy a motor šlape jako hodinky.Hlavně do toho zbytečně nešťárat, protože pak už člověk neví co s tím má dělat.Na tomto webu to máte správně rozloženo a stačí najít to správné co potřebuji.Výrobce ví jakou svíčku ten motor potřebuje, jak to mazat apod.Např. výborně je popsano kolem svíček a to i obrazově.


Jožka
Příspěvky: 37
Registrován: stř 15. črc 2020 16:58:49

Re: Nastavení plovakove komory.

Příspěvek od Jožka »

Ještě jsem zapomněl napsat k hladině v plovákové komoře.Když s ní nic nebudeš dělat a uděláš základní nastavení, tak potom poznáš, že to např.moc žere, tak je nabílední, že máš vysokou hladinu a otrošku ji snížíš a nebo můžeš dát první vrchní zářez.Je skutečně trochu obtížné teď dávat radu, když nevím jak vypadá svíčka, co udělal motor po základním nastavení, jaký je jeho chod.Vždy je potřeba udělat základní nastavení, které je dané od výrobce, případně podle návodu k motoru.Pak můžeš postupovat dál.Pokud chceš seřídit motor nikdy nedělej jen jednu věc, ale vše co k tomu patří, jinak to nemá cenu.


Trojvýfuk

Re: Nastavení plovakove komory.

Příspěvek od Trojvýfuk »

Jožka píše: úte 18. srp 2020 12:27:20 Milane, základní nastavení dvoutaktní motoru je, respektivě karburátoru, že v druhé drážce od shora je jistící segrovka.Šroubek bohatosti směsi je po zašroubování povolen o dvě a půl otáčky.Dále bowden v horní části karburátoru je uložen ve šroubku, který se dá vyšroubovat a tím se vymezuje vůle mezi bowdenem a šroubek, kde by měla být velmi malá vůle, aby se nezvedalo šoupě a nezvyšovaly se otáčky motoru.Po nastartování se šroubek bohatosti směsi velmi pomalu zašroubovává a pokud motor začíná zhášet, tak se opět velmi mírně pomalu vyšroubuje, chod motoru je pravidelný a to je to správné nastavení karburátoru.
Když se potom stane, že to střílí do karburátoru či do výfuku, tak se upraví zářez na jehle, atd.Opakuji, že skutečně vše souvisí se vším, a proto ze začátku je pohlídat svíčku, spotřebu, chod motoru a tím se vychytají, jak se říká mouchy a motor šlape jako hodinky.Hlavně do toho zbytečně nešťárat, protože pak už člověk neví co s tím má dělat.Na tomto webu to máte správně rozloženo a stačí najít to správné co potřebuji.Výrobce ví jakou svíčku ten motor potřebuje, jak to mazat apod.Např. výborně je popsano kolem svíček a to i obrazově.
1)Na sadovém karburátoru žádný šroubek bohatosti směsi není.Jenom volnoběžný.
Není tam totiž obchozí vzduchový kanál.!

2)Výrobce nic nedoporučuje a napere tam jehly a trysky jak ho to napadne.(Že by to
mohlo být tak nějak.)

3)Na svíčku od výrobce to nejede popřípadě nestartuje,Je nevhodná
pro BA-95.Takže bez uprav je to k ničemu a není co kontrolovat.
Jinak si musíte si koupit na Alibabě Čínský benzín.Když neseřídíte-tak zadřete.

4)Prodejci je to ukradené, protože potřebuje prodat a nehodlá se zabývat
blbcema kteří nechápou elementární principy motoru..Paradoxně se učí z Webu.

5)Motor je systém/Udělej si sám nebo máš smůlu/Odpovídá tomu cena.!


Jožka
Příspěvky: 37
Registrován: stř 15. črc 2020 16:58:49

Re: Nastavení plovakove komory.

Příspěvek od Jožka »

To máš nově koupený motor ? Musím se přiznat, že jsem ještě nikdy neviděl karburátor bez šroubku bohatosti směsi.Můžeš jej vyfotit a poslat mailem, docela by mě to zajímalo.Udělej to z různých stran.Můžeš dát i pohled na motor. Když jsi koupil nový motor, napiš kdy jsi jej koupil, kde. Pak by nebyl problém věc reklamovat, poradím jak.


Trojvýfuk

Re: Nastavení plovakove komory.

Příspěvek od Trojvýfuk »

Jožka píše: úte 18. srp 2020 19:25:09 To máš nově koupený motor ? Musím se přiznat, že jsem ještě nikdy neviděl karburátor bez šroubku bohatosti směsi.Můžeš jej vyfotit a poslat mailem, docela by mě to zajímalo.Udělej to z různých stran.Můžeš dát i pohled na motor. Když jsi koupil nový motor, napiš kdy jsi jej koupil, kde. Pak by nebyl problém věc reklamovat, poradím jak.
No to je normální žes to neviděl.Totiž to je zvyk těch kteří mají motorku.Pokud
jsi to nekoupil takzvaně s :Tuningovým karburátorem: Tak tam nic není.Jenom šroub
volnoběhu.Nic víc.Foto Ti tady někdo nahraje.Nahrajte mu někdo obyčejný karburátor
sadový.Bůh ví co mu prodali. a co tam má.Já se s tím nechci patlat.Už to tady bylo focené několikrát.Já používam původní sadové karburátory 12let staré.


Milan Kantorovský
Příspěvky: 2
Registrován: čtv 13. srp 2020 21:10:31

Re: Nastavení plovakove komory.

Příspěvek od Milan Kantorovský »

Díky za všechny odpovědi, ubral jsem hladinu v plovákovce a motor paráda. Je asi tak rok a půl starý a má najeto cca 2 700 km.
Už byl jednou reklamován, protože byl stržený šteft válce. Občas se ale stane, že když vjedu do díry tak si motor střelí do sání, ale po chvilce zase jede.
Svíčka je NGK, protože původní nehází jiskru.
Přílohy
IMG_20200611_151644.jpg


Jožka
Příspěvky: 37
Registrován: stř 15. črc 2020 16:58:49

Re: Nastavení plovakove komory.

Příspěvek od Jožka »

Ten mosazný šroubek proti tobě je šroubek bohatosti směsi.Pozor na ten filtr benzínu.Já osobně jsem jej vyhodil, protože časem dochází k rozmočení papíru, který je uvnitř a ten sajrajt pak zanáší trysky.U kohoutu od benzínu je jeden jemný a to bohatě stačí.Ani u žádné motorky jsem jiný neměl.


Trojvýfuk

Re: Nastavení plovakove komory.

Příspěvek od Trojvýfuk »

Jožka píše: úte 18. srp 2020 21:20:08 Ten mosazný šroubek proti tobě je šroubek bohatosti směsi.Pozor na ten filtr benzínu.Já osobně jsem jej vyhodil, protože časem dochází k rozmočení papíru, který je uvnitř a ten sajrajt pak zanáší trysky.U kohoutu od benzínu je jeden jemný a to bohatě stačí.Ani u žádné motorky jsem jiný neměl.
No.Tak ten červený šroubek na starých karburátorech není.Takže je to jenom inovace
starého typu.Vzhledem k jeho poloze ,se ale dá pochybovat o jeho funkci.Podívejte se kam ústí
a zdali ovládá obtokový kanál v karburátoru.Jestli tam nějaký vůbec obtokový kanál teda je.!


Jožka
Příspěvky: 37
Registrován: stř 15. črc 2020 16:58:49

Re: Nastavení plovakove komory.

Příspěvek od Jožka »

Když na něj máčkneš,tak zvýšiši hladinu v plovákové komoře, ruční sytič.


spitfiremk1
Příspěvky: 22
Registrován: stř 10. dub 2019 21:07:02

Re: Nastavení plovakove komory.

Příspěvek od spitfiremk1 »

ten šroubek s pružinou, ne ten červený nýtek na přeplavování, pouze nadzvedává šoupátko, při staženém plynu, kdy je šoupě dole a je tam minimální prostor pro vzduch. Šroubek jej zespodu nadzvedává (šoupě) a zvětšuje průchod vzduchu při nezatíženém motoru Nejde tedy o seřizování bohatosti, ale o zvyšování a snižování volnoběhu. V tomto karburátoru dělá pevně nastavenou bohatost zářez na jehle a její zanoření do trysky... Jediné v karburátoru. Ideální řešení, je výroba redukce a montáž karburátoru typu Walbro z motorových pil a jiné havěti, s odpovídajícím průměrem sacího potrubí motoru. Jednou pro vždy seřídíš a jezdíš..Tam už tryska bohatosti se samostatným obtokem opravdu je...


molca
Příspěvky: 50
Registrován: ned 28. dub 2019 21:51:24

Re: Nastavení plovakove komory.

Příspěvek od molca »

Zdravim, rad bych se zeptal, mam motor po go a mam jeden problem, motor takzvane tarokuje. kdyz se rozjizdim spatne chyta, musim uplne ubrat plyn jinak se to dusí, chvilku cuka poskakuje az se trochu ohreje teprve muzu poradne pridat plynu a motor se pekne rozjede a jede, ale pokud neni motor v zatezi treba rovinka mirne ubrani plynu tak tarokuje, nepravidelny chod, do kopce to nedela, diky za radu, cim by to tak mohlo byt diky


Jožka
Příspěvky: 37
Registrován: stř 15. črc 2020 16:58:49

Re: Nastavení plovakove komory.

Příspěvek od Jožka »

Podívej se na hladinu benzínu v plovákové komoře, motor tarokuje když je moc benzínu. Taky na kterém zářezu máš jehlu.


molca
Příspěvky: 50
Registrován: ned 28. dub 2019 21:51:24

Re: Nastavení plovakove komory.

Příspěvek od molca »

Diky za odpověď, ta hladina se ubírá tím ohnutím plíšku? Nahoru nebo dolu, ho mam přihnout?


Jožka
Příspěvky: 37
Registrován: stř 15. črc 2020 16:58:49

Re: Nastavení plovakove komory.

Příspěvek od Jožka »

Nahoru se hladina sníží a dolů se zvýší.Jehlu dej na druhý zářez od shora, to je základní nastavení a z toho vycházej.


Odpovědět