Níže pár informací:
![Obrázek](https://cdn.rideapart.com/wp-content/uploads/2016/11/IMGP0125-770x578.jpg)
Délka sání:
Krátké sání=výkon ve vyšších otáčkách ale menší kroutící moment v nižším pásmu
dlouhé sání=vyšší krutící moment v nižším pásmu otáček ale nižší výkon ve vyšším pásmu
Koncový tlumič výfuku
Dělší tlumič=pozvolná výkonová křivka (skútr,babeta a jiné vozidla pro běžnou jízdu)
krátky nebo žádný tlumič= strmá křivka která má za maximem rychlý spád (vhodné pro závodní motory)
port kanálů
![Obrázek](https://1.bp.blogspot.com/-T8y0ZKRUJeU/VrIWlnPiBpI/AAAAAAAAAcg/YsvQhkKybSo/s1600/port%2Btiming%2Bdiagram%2Bof%2Btwo-stroke%2Bengine.png)
přepouštění u motokol je běžně kolem 120 stupňů .Dá se jít až na 135 pokud upravíme i časování výfukového kanálu.
Výfukový kanál je u motorového kola bežně cca 140 a to je opravdu hodně málo,maximum je 180 ale zde by byl výkon pouze ve vysokých otáčkách
Výfukový kanál má být v první třetině širší kvůli co nejrychlejšímu odvodu spalin,v dolní části bývá uzší jelikož už se do pracovního prostoru dostává nová dávka paliva a uzším pruřezem zamezujeme vlétnutí nové směsi do výfukové soustavy.
leštění a lícování:
Lícujeme vždy,aby přechody byli co nejplynulejší!! Strmé přechody nemají vesměs smysl.
Leštíme: dno pístu (vrchní část,ta s šipkou),výfukový kanál,klikový setrvačník,prostor pro klikovou hřídel,spalovací prostor.
Neleštíme přepouštěcí kanály a sací kanály.Neleštěné kanálky nám zaručují promíchání směsi.kdyby byli leštěné tak nedochází k promíchání směsi oleje,benzínu a vzduchu.
Karburace:
![Obrázek](https://ae01.alicdn.com/kf/HTB1RVb9LVXXXXXvXXXXq6xXFXXXg/SherryBerg-new-carb-carburettor-carburetor-28mm-PWK-fit-for-2-stroke-racing-flat-side-the-OEM.jpg_640x640.jpg)
Pokud nechceme závodit a stačí nám běžný jízdní styl tak tyto válce poběží i na 12mm karburátor.Příkladem jsou sériové motory minarelli 50 i 70,které mají v sérii 12mm karburátor.
Větší karburátor nám zajistí výkon ve vyšších otáčkách ale také spotřeba je jinde.
je také důležité zvolit kompromis.Platí zde pravidlo,že do velké diry sice foukneš ale neuděláš takový průvan a u karburátor uto sedí.
Pro běžné ježdění stačí karburátor 12 až 16mm a pro sportovní jízdu mimo ekonomiku ale za to pořádný výkon ,volíme karburátor 17 až 28mm.
Pro začátek by to mohlo stačit
![Úsměv :-)](./images/smilies/icon_e_smile.gif)
PK