Skyhawk GT2A-SM 50ccm - preventivní výměna ložisek ojnice

Kde koupit, na co se zaměřit, jaký typ, ...

Moderátoři: j-z, Velkocus

Odpovědět
sobotka_jozka
Příspěvky: 1
Registrován: sob 03. čer 2017 16:37:28

Skyhawk GT2A-SM 50ccm - preventivní výměna ložisek ojnice

Příspěvek od sobotka_jozka »

Zdravím Všechny,

nedávno jsem pořídil od e-dárků motor skyhawk gt2a-sm 50ccm a nalezl jsem uvnitř vložený papír s pokyny k užívání s odstavečkem o doporučení:
unnamed.jpg
V textu stojí zmínka o použití bronzového ojničního ložiska pro motory SkyHawk.

Chtěl bych se zeptat, kdo to dostal s podobným papírem - a pochopil to více než já - jestli se jedná o ložisko kliky či ložisko pístního čepu (myslím si že pístního čepu, ale nejsem si jist)?

Pro Ty, kdo nad kvalitou ložisek moc neuvažovali - měli jste v průběhu používání tohoto modelu motoru nějaké potíže s ložisky (čep/klika)?

Myslím si že ten čep nemusí být tak složitý, ale rozhodit kliku, vyměnit a zase ji slisovat + vyvážit ... nevím moc :?

Díky moc za cenné rady.

Zdraví
Pepa.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.


Uživatelský avatar
j-z
Administrátor
Příspěvky: 711
Registrován: ned 06. črc 2014 13:47:50
Fotky: http://www.motokolari.cz/app.php/gallery/album/4

Re: Skyhawk GT2A-SM 50ccm - preventivní výměna ložisek ojnice

Příspěvek od j-z »

Napiš SZ uživateli Madhu.


j-z (Jiří) | admin@motokolari.cz
Ne všemu rozumím, ale vždy rád poradím
Uživatelský avatar
Madhu
Příspěvky: 340
Registrován: pát 01. srp 2014 13:37:41
Kontaktovat uživatele:

Re: Skyhawk GT2A-SM 50ccm - preventivní výměna ložisek ojnice

Příspěvek od Madhu »

Ahoj,
ten papír nemá žádný význam, nic nemění z hlediska reklamace, nebo aby něco upravoval mimo právní legislativu, je to blbost klidně ho vyhoď. Vyměnit bronzové ojniční ložisko je myšleno jen to v pístu . . . OMG. Prodávat svíčky, palivový filtry, štítky, bronzový futra, Motorit, nebo nechápu přesně jaká těsnění, napínáky a ČZ řetězy. Vidím že tím způsobili víc zmatku než užitku.
Není to vůbec moje práce, nic o tom že by to dávali do manuálu nevím. Když jim visel ten papír na zdi ve skladu v Praze tak jsem si ho nevšímal, ale vím o něm. Hned to jdu řešit a volat do skladu že to je deproduktivní.

Madhu


Rada
Příspěvky: 14
Registrován: pon 29. kvě 2017 21:11:52

Re: Skyhawk GT2A-SM 50ccm - preventivní výměna ložisek ojnice

Příspěvek od Rada »

Zdravím, ten papír jsem tam měl také, nedávno jsem pořizoval 48cc FH, co jsem zjistil po montáži: Po prvním nakopnutí motoru a běhu cca 10 min. jsem musel dotáhnout šrouby na hlavě a poté ještě 2x,na přírubě výfuku a také se povoluje svorka na hrdle karburátoru, po první jízdě mi dokonce vypadl, chce to podložku pod matku a těsnění do hrdla, nebo ho omotat el. páskou či teflonkou , původní svíčka pálí dobře, jen se musí sklepnout mezera, seřízení karburátoru mi zatím nejlépe funguje to z výroby, ale také bych potřeboval návod, moc zkušeností s tím nemám, to by bylo dobré, přidat popis do návodu, co tam jak funguje, jak se nastavuje jehla, šroub volnoběhu mám na spodní dva závity od začátku otevření klapky, s tím ložiskem také nevím, někdo psal, že ho měnil po 600km, ale jaká je životnost? Zatím mám připravené to kluzné. Pak tu někdo strašil s pojistnými kroužky pístního čepu, že se zřejmě teplem kroutí jejich montážní konce do válce a vydřou rýhy, stačí prý uštípnout. No a šrouby na rozetě mi zatím drží. Kdyby pan Madhu byl laskav a poradil. mail: rada.va@centrum.cz


Uživatelský avatar
Madhu
Příspěvky: 340
Registrován: pát 01. srp 2014 13:37:41
Kontaktovat uživatele:

Re: Skyhawk GT2A-SM 50ccm - preventivní výměna ložisek ojnice

Příspěvek od Madhu »

Pokud něco smontuješ a pak s tím začneš jezdit tak si budou ty šroubové spoje "sedat" a povolovat se. Proto je dobré si to hlídat a co je třeba během provozu dotahovat. Je to stejné jako s hlavovým uložením u nového kola, seřizování brzd a pod. Co kdo straší to nevím, s životností motoru je to podobné jako s životností člověka. Nikdy nevíš jistě, ale dá se spousta věcí předvídat dopředu. Stačí se raději více starat, než nestarat. S karburátorem žádná velká práce není. Pokud jsi dokázal namontovat motorovou sadu na svoje jízdní kolo předpokládám že zvládneš i nastavit volnoběh. S jehlou v šoupěti hýbat nemusíš když vše funguje jak má.
Madhu


Uživatelský avatar
j-z
Administrátor
Příspěvky: 711
Registrován: ned 06. črc 2014 13:47:50
Fotky: http://www.motokolari.cz/app.php/gallery/album/4

Re: Skyhawk GT2A-SM 50ccm - preventivní výměna ložisek ojnice

Příspěvek od j-z »

Rada píše: úte 20. čer 2017 13:58:34 Zdravím, ten papír jsem tam měl také, nedávno jsem pořizoval 48cc FH, co jsem zjistil po montáži: Po prvním nakopnutí motoru a běhu cca 10 min. jsem musel dotáhnout šrouby na hlavě a poté ještě 2x,na přírubě výfuku a také se povoluje svorka na hrdle karburátoru, po první jízdě mi dokonce vypadl, chce to podložku pod matku a těsnění do hrdla, nebo ho omotat el. páskou či teflonkou , původní svíčka pálí dobře, jen se musí sklepnout mezera, seřízení karburátoru mi zatím nejlépe funguje to z výroby, ale také bych potřeboval návod, moc zkušeností s tím nemám, to by bylo dobré, přidat popis do návodu, co tam jak funguje, jak se nastavuje jehla, šroub volnoběhu mám na spodní dva závity od začátku otevření klapky, s tím ložiskem také nevím, někdo psal, že ho měnil po 600km, ale jaká je životnost? Zatím mám připravené to kluzné. Pak tu někdo strašil s pojistnými kroužky pístního čepu, že se zřejmě teplem kroutí jejich montážní konce do válce a vydřou rýhy, stačí prý uštípnout. No a šrouby na rozetě mi zatím drží. Kdyby pan Madhu byl laskav a poradil. mail: rada.va@centrum.cz
Kde je to možné, doporučuji samojistné matice, nebo kontramatky (nebo oboje). Někde se osvědčil i Loctite na závity. Co se týče pojistek pístního čepu - u mého prvního motoru bylo uštípnutí nutností, ten druhý má najeto cca 3 tis. km a tyto problémy nevykazuje.


j-z (Jiří) | admin@motokolari.cz
Ne všemu rozumím, ale vždy rád poradím
Uživatelský avatar
Madhu
Příspěvky: 340
Registrován: pát 01. srp 2014 13:37:41
Kontaktovat uživatele:

Re: Skyhawk GT2A-SM 50ccm - preventivní výměna ložisek ojnice

Příspěvek od Madhu »

Ano to je přesně ono o čem jsem psal. Děkuji adminovi j-z za doplnění.
Každý píst může mít také jinak hluboký zápich pro pojistný kroužek pístního čepu a každý pojistný kroužek jinou tenzi po obvodu svého průměru. Jedná se spíše o kvalitu provedení, než o princip. Je několik způsobů které se běžně používají i u značkových motocyklů.
pojistky-pístního-čepu.jpg
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.


Uživatelský avatar
Tor158
Příspěvky: 572
Registrován: pát 12. pro 2014 19:42:45

Re: Skyhawk GT2A-SM 50ccm - preventivní výměna ložisek ojnice

Příspěvek od Tor158 »

Používám zásadně Torovo lepidlo.To se opravdu nepovolí a jde utahnout.
Nevadí mu ani teplo.Tor. :lol:
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.


Uživatelský avatar
nulrum
Příspěvky: 109
Registrován: ned 23. říj 2016 0:51:51

Re: Skyhawk GT2A-SM 50ccm - preventivní výměna ložisek ojnice

Příspěvek od nulrum »

To se opravdu nepovolí a jde utahnout.
Nevadí mu ani teplo.
Je pravda, že se jedná o nejkvalitněji zajištěný rozebíratelný spoj. Jen by mne zajímalo jak by jsi jej chtěl aplikovat na zde projednávané zajištění pístního čepu.
Jak píše Madhu, problém je asi opravdu ve vyhotovení drážky pro siegrovku. Pokud je mělká lze očekávat problém.

Tady platí známé:
„Máma vždycky říkala: Život je jako bonboniéra, nikdy nevíš, co ochutnáš.“


Uživatelský avatar
Tor158
Příspěvky: 572
Registrován: pát 12. pro 2014 19:42:45

Re: Skyhawk GT2A-SM 50ccm - preventivní výměna ložisek ojnice

Příspěvek od Tor158 »

Problém je s teplotou motoru a materiálem kroužků.Asi Ti
uniklo, že jsem Madhua necitoval,takže to s tím nemá nic společného.Tor. ;)


Uživatelský avatar
j-z
Administrátor
Příspěvky: 711
Registrován: ned 06. črc 2014 13:47:50
Fotky: http://www.motokolari.cz/app.php/gallery/album/4

Re: Skyhawk GT2A-SM 50ccm - preventivní výměna ložisek ojnice

Příspěvek od j-z »

Tor158 píše: úte 20. čer 2017 19:20:54 Používám zásadně Torovo lepidlo.To se opravdu nepovolí a jde utahnout.
Nevadí mu ani teplo.Tor. :lol:
Proti korunce se závlačkou nic nemám, ale mně se třeba vyklepával celej svorník. Ten máš zalepenej?


j-z (Jiří) | admin@motokolari.cz
Ne všemu rozumím, ale vždy rád poradím
Uživatelský avatar
Tor158
Příspěvky: 572
Registrován: pát 12. pro 2014 19:42:45

Re: Skyhawk GT2A-SM 50ccm - preventivní výměna ložisek ojnice

Příspěvek od Tor158 »

Nevytáčelo se to.Nebyly tam originální svorníky,ale které jsem
udělal.Kdo to má volnější, tak asi opravdu zalepit.Tor.


Uživatelský avatar
Madhu
Příspěvky: 340
Registrován: pát 01. srp 2014 13:37:41
Kontaktovat uživatele:

Re: Skyhawk GT2A-SM 50ccm - preventivní výměna ložisek ojnice

Příspěvek od Madhu »

Teplota motoru:
Uvedené údaje z odborné literatury jsou dále doplněny příkladem udávajícím orientační přibližnou výši teplot některých částí vzduchem chlazeného dvoudobého motoru 50 ccm při 5000 ot/min:

- Spodek klikové skříně 65 °C
- Vršek klikové skříně 80 až 92 °C
- Rameno klikového hřídele 105 až 125 °C
- Čep ojničního ložiska 130 °C
- Stěna válce ve střední poloze 130 °C
- Horní oko ojnice 200 °C
- Dno drážky 1. pístního kroužku 250 °C
- Hlava válce pod těsněním svíčky 200 °C
- Teplota plynů v přepouštěcím kanálu 150 °C


Vlastnosti-oceli.jpg
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.


Uživatelský avatar
Tor158
Příspěvky: 572
Registrován: pát 12. pro 2014 19:42:45

Re: Skyhawk GT2A-SM 50ccm - preventivní výměna ložisek ojnice

Příspěvek od Tor158 »

No to by označil za vytržení z kontextu a stažení z WEBU.Jedná se totiž
o ocel 14260 takzvanou pružinovou.Ta samozřejmě z teplotou křehne a
kroužek praskne.Ne u ČSN.U Číny nikdo neví co tam je!!Tak to J-Z vylágroval
a ostatní taky.Mně se to nestalo.Asi jsem měl kliku a dobrou várku.No a hlavně
je to v nastavení motoru.Aby tam nebyla velká teplota.Jenomže tady nikdo
od začátku neuveřejnil návod jak to nastavit.No ptají se na to lidi!!.Tak to někdo
napište JAK.Tor. :lol:


Uživatelský avatar
Madhu
Příspěvky: 340
Registrován: pát 01. srp 2014 13:37:41
Kontaktovat uživatele:

Re: Skyhawk GT2A-SM 50ccm - preventivní výměna ložisek ojnice

Příspěvek od Madhu »

Vytržení z kontextu? Promiň, ale podívej se o několik příspěvků výše ...
Nezapomeň příteli, já s Tebou nebojuji i když to tak máš možná z nějakého důvodu nastavené. Jen jsem si dovolil vložit svůj příspěvek.
Madhu


Uživatelský avatar
Tor158
Příspěvky: 572
Registrován: pát 12. pro 2014 19:42:45

Re: Skyhawk GT2A-SM 50ccm - preventivní výměna ložisek ojnice

Příspěvek od Tor158 »

To co jsi uveřejnil samozřejmě nikomu nepomůže.Oproti J-Z.
Vytáčelo se to a mne nenapadlo .To je možné.Tak zalepit.Že!!.
To vytržení z kontextu se vztahuje na ten Graf.Ocelí je spousta takže to neplatí.
S nikým nebojuju .Sami si uděláte z toho WEBU žumpu.Napiš,( jako prodejce)
jak to seřídit podle toho grafu.To by mne opravdu zajímalo.
Aby to neruplo!!Jsme u pružinové oceli.Jak tu teplotu dodržet. :lol:


Uživatelský avatar
Madhu
Příspěvky: 340
Registrován: pát 01. srp 2014 13:37:41
Kontaktovat uživatele:

Re: Skyhawk GT2A-SM 50ccm - preventivní výměna ložisek ojnice

Příspěvek od Madhu »

Nevím co je na tom stále k smíchu? Jako strojař Ti mohu napsat že není pružinová ocel jako pružinová ocel (ekvivalence tříd může být 12071, 12081, 12090, 13180, 13270, 14160, 15260 . . . tím chci jen potvrdit že nevím co tam dal Číňan). 14 260 je kalená na 850°C v oleji a popouští se při 300 až 500°C. Ty teploty jsem v grafu uvedl tedy naprosto záměrně.

Pojistný kroužek si vytlačí pístní čep sám, protože píst přemáhá tření následkem něhož dochází k bočnímu kmitání ojnice.
Pokud je kroužek volnější v zápichu má to čep snadnější.
Proč k tomu dochází přesně nevím, mě osobně se to nikdy nestalo. Píst motoru u kterého k něčemu podobnému došlo vypadal vždy jako když sváděl těžký boj s mazáním a je i mírně slepený/zapečený první kroužek.


Uživatelský avatar
Tor158
Příspěvky: 572
Registrován: pát 12. pro 2014 19:42:45

Re: Skyhawk GT2A-SM 50ccm - preventivní výměna ložisek ojnice

Příspěvek od Tor158 »

No ,to je určitě fundovanější názor.Takže Motokolaři!! Stane se to.
Nikdo prostě neví co tam Číňan dal. To nemůže vědět ani dovozce.
Neznamená to tedy, hned něco měnit.Mám dojem že se to stalo jen
u určité dávky motorů.Tor.


Uživatelský avatar
Madhu
Příspěvky: 340
Registrován: pát 01. srp 2014 13:37:41
Kontaktovat uživatele:

Re: Skyhawk GT2A-SM 50ccm - preventivní výměna ložisek ojnice

Příspěvek od Madhu »

Všechno co jsem napsal je pružinová ocel. To co se dává do motorů Fire Horse jsou pojistné kroužky pístního čepu z pružinové ocele standardně vyráběné. Myslím že v Číně možná neznají tato číselná značení materiálu, ale určitě vědí co je pružinová ocel a vhodnost použití.


Rada
Příspěvky: 14
Registrován: pon 29. kvě 2017 21:11:52

Re: Skyhawk GT2A-SM 50ccm - preventivní výměna ložisek ojnice

Příspěvek od Rada »

Díky všem za info, od každého se mi něco hodí. To s utahováním na novém, mi je jasné, jen jsem předával info kolegovi, na co bacha. Jj to seřízení volnoběhu není problém, jednodušší karbec snad už enexistuje, jen mi v hlavě trčela ta jehla, jestli by to nešlo ještě lépe, ale motor startuje a táhne, podle mě, bez problému. Naposled jsem se hrabal kdysi akorát v motoru škody 120 :D a tam právě známý kámoše, co též vlastnil 120, provedl takový žert, ten vůl mu zalepil loctitem šroub od řemenice na klice, musel to nahřát autogenem, aby to povolilo, to jsme poznali, zasmrděl loctite :D ale to byl s vysokou pevností, tak mě napadlo, jestli to zalepím, abych to potom neurval, nevím, kolik tyhle šrouby vydrží. Mě akorát překvapilo na tý Torovo fotce, to dvojité těsnění, mě se tedy vždy osvědčilo vyrobit tenčí měděné, srovnat příruby a použít červený silikon, širší, standartní se vždy časem vymačkalo, ale závlačky určitě dobrý. A trochu profesionální deformace, ty sváry na tý přírubě, to měl občan PRC nějak na spěch, to já jsem měl aspoň na toho svého štěstí :D


Uživatelský avatar
Tor158
Příspěvky: 572
Registrován: pát 12. pro 2014 19:42:45

Re: Skyhawk GT2A-SM 50ccm - preventivní výměna ložisek ojnice

Příspěvek od Tor158 »

Těsnění je jenom pozůstatek po vysazení výfuku směrem vpřed.
Jinak tam nepatří a dává se prodlužovací monoblok.Tor.


Luďěk
Příspěvky: 2
Registrován: sob 03. dub 2021 22:09:52

Re: Skyhawk GT2A-SM 50ccm - preventivní výměna ložisek ojnice

Příspěvek od Luďěk »

Tor158 píše: úte 20. čer 2017 21:06:12 Problém je s teplotou motoru a materiálem kroužků.Asi Ti
uniklo, že jsem Madhua necitoval,takže to s tím nemá nic společného.Tor. ;)
Ano, popouštěcí teplota u uhlíkových ocelí začíná na 180°C.
Luděk.


Odpovědět