Základy tuningu

Kde koupit, na co se zaměřit, jaký typ, ...

Moderátoři: j-z, Velkocus

Odpovědět
Uživatelský avatar
PerformanceKing
Příspěvky: 15
Registrován: ned 05. srp 2018 9:36:44
Kontaktovat uživatele:

Základy tuningu

Příspěvek od PerformanceKing »

Na fóru tohle celkem chybí tak byc hse rád podělil o pár informací ohledně spasování,timingu a podobně.
Níže pár informací:
Obrázek
Délka sání:
Krátké sání=výkon ve vyšších otáčkách ale menší kroutící moment v nižším pásmu
dlouhé sání=vyšší krutící moment v nižším pásmu otáček ale nižší výkon ve vyšším pásmu

Koncový tlumič výfuku
Dělší tlumič=pozvolná výkonová křivka (skútr,babeta a jiné vozidla pro běžnou jízdu)
krátky nebo žádný tlumič= strmá křivka která má za maximem rychlý spád (vhodné pro závodní motory)

port kanálů

Obrázek
přepouštění u motokol je běžně kolem 120 stupňů .Dá se jít až na 135 pokud upravíme i časování výfukového kanálu.

Výfukový kanál je u motorového kola bežně cca 140 a to je opravdu hodně málo,maximum je 180 ale zde by byl výkon pouze ve vysokých otáčkách

Výfukový kanál má být v první třetině širší kvůli co nejrychlejšímu odvodu spalin,v dolní části bývá uzší jelikož už se do pracovního prostoru dostává nová dávka paliva a uzším pruřezem zamezujeme vlétnutí nové směsi do výfukové soustavy.

leštění a lícování:

Lícujeme vždy,aby přechody byli co nejplynulejší!! Strmé přechody nemají vesměs smysl.
Leštíme: dno pístu (vrchní část,ta s šipkou),výfukový kanál,klikový setrvačník,prostor pro klikovou hřídel,spalovací prostor.
Neleštíme přepouštěcí kanály a sací kanály.Neleštěné kanálky nám zaručují promíchání směsi.kdyby byli leštěné tak nedochází k promíchání směsi oleje,benzínu a vzduchu.


Karburace:
Obrázek
Pokud nechceme závodit a stačí nám běžný jízdní styl tak tyto válce poběží i na 12mm karburátor.Příkladem jsou sériové motory minarelli 50 i 70,které mají v sérii 12mm karburátor.

Větší karburátor nám zajistí výkon ve vyšších otáčkách ale také spotřeba je jinde.
je také důležité zvolit kompromis.Platí zde pravidlo,že do velké diry sice foukneš ale neuděláš takový průvan a u karburátor uto sedí.
Pro běžné ježdění stačí karburátor 12 až 16mm a pro sportovní jízdu mimo ekonomiku ale za to pořádný výkon ,volíme karburátor 17 až 28mm.

Pro začátek by to mohlo stačit :-)

PK


Pavel79
Příspěvky: 25
Registrován: čtv 26. črc 2018 10:13:06

Re: Základy tuningu

Příspěvek od Pavel79 »

jako teorie je to dobrý, ale praxe je nakonec jiná. Každý cyklista potřebuje tah odspodu, jakoukoliv úpravou však bohužel o spodek přijdete. Jediné, co bych tak doporučil,je přechod na vyšší kubaturu, když motor nestíhá v kopcích. Nemá smysl tunit padesátku, kor ještě ty čínské motůrky.


Uživatelský avatar
PerformanceKing
Příspěvky: 15
Registrován: ned 05. srp 2018 9:36:44
Kontaktovat uživatele:

Re: Základy tuningu

Příspěvek od PerformanceKing »

Pavel79 píše: pon 06. srp 2018 12:33:49 jako teorie je to dobrý, ale praxe je nakonec jiná. Každý cyklista potřebuje tah odspodu, jakoukoliv úpravou však bohužel o spodek přijdete. Jediné, co bych tak doporučil,je přechod na vyšší kubaturu, když motor nestíhá v kopcích. Nemá smysl tunit padesátku, kor ještě ty čínské motůrky.
Spodek se da nastavit aůe i tak porad je to 2t :-) a 2t nikdy nebyl na spodek.


RBMK
Příspěvky: 90
Registrován: pon 11. zář 2017 13:49:40
Kontaktovat uživatele:

Re: Základy tuningu

Příspěvek od RBMK »



Uživatelský avatar
PerformanceKing
Příspěvky: 15
Registrován: ned 05. srp 2018 9:36:44
Kontaktovat uživatele:

Re: Základy tuningu

Příspěvek od PerformanceKing »

RBMK píše: čtv 09. srp 2018 19:20:42 Moje pokusy o tuning:
https://rbmk.rajce.idnes.cz/Motokolo_Brdsky_Splhac/
Dobré to je :-)


RBMK
Příspěvky: 90
Registrován: pon 11. zář 2017 13:49:40
Kontaktovat uživatele:

Re: Základy tuningu

Příspěvek od RBMK »

Navazuji na zkušenosti s předchozím motorem a pouštím se do většího experimentování s 3D tiskem a úpravama cílenýma na točivý moment.
https://rbmk.rajce.idnes.cz/Motokolo_divoka_svine/

máte někdo zkušenosti s walbro karbcem? epoxidem na bloku motoru? flexi nerezovou trubkou? 3D tiskem součástek? Rád bych věděl vaše názory a postřehy, a budu sem a do alba dávat svoje...


Uživatelský avatar
Tor158
Příspěvky: 572
Registrován: pát 12. pro 2014 19:42:45

Re: Základy tuningu

Příspěvek od Tor158 »

Mně by hlavně zajímalo, jak ten točivý moment nebo respektive výkon
při určitých otáčkách budete Tuningoví kluci měřit.Nebo to bude jenom
na hubu.Pocitově, že to nějak jede.To snad ne.Tor. :D


Uživatelský avatar
PerformanceKing
Příspěvky: 15
Registrován: ned 05. srp 2018 9:36:44
Kontaktovat uživatele:

Re: Základy tuningu

Příspěvek od PerformanceKing »

Tor158 píše: sob 18. srp 2018 17:56:41 Mně by hlavně zajímalo, jak ten točivý moment nebo respektive výkon
při určitých otáčkách budete Tuningoví kluci měřit.Nebo to bude jenom
na hubu.Pocitově, že to nějak jede.To snad ne.Tor. :D
Tor158 píše: sob 18. srp 2018 17:56:41 Mně by hlavně zajímalo, jak ten točivý moment nebo respektive výkon
při určitých otáčkách budete Tuningoví kluci měřit.Nebo to bude jenom
na hubu.Pocitově, že to nějak jede.To snad ne.Tor. :D
Brzda není problémn a navíc za 12let praxe ve stavbách motorů fakt není problém už poznat sebemenší rozdíl a navíc fyzikální zákony jsou jasně dané :-) Mě nedělá problém tu pak hodit grafy a transparentní návody,přeci o tom fórum je ne? Pomoci ostatní ma případně dát návod! na danou věc :-)


Uživatelský avatar
PerformanceKing
Příspěvky: 15
Registrován: ned 05. srp 2018 9:36:44
Kontaktovat uživatele:

Re: Základy tuningu

Příspěvek od PerformanceKing »

RBMK píše: pát 17. srp 2018 19:26:00 Navazuji na zkušenosti s předchozím motorem a pouštím se do většího experimentování s 3D tiskem a úpravama cílenýma na točivý moment.
https://rbmk.rajce.idnes.cz/Motokolo_divoka_svine/

máte někdo zkušenosti s walbro karbcem? epoxidem na bloku motoru? flexi nerezovou trubkou? 3D tiskem součástek? Rád bych věděl vaše názory a postřehy, a budu sem a do alba dávat svoje...
Ahoj,
walbro karburátor je super věc!!

1, je lehký a kompaktní!!
2, Místo trysek máš 2 jehly L a H
3,Nemusíš v zimě a v létě pořád měnit trysky ale stačí povolit nebo dotáhnout.
4,Má velice krátký chod lanka :-)
5,Palivo je dávkované podtlakem a ne spádem
6,Méně jde cítít benzín v bytě oproti spádovému karburátoru
7,Menší spotřeba

Nevýhody:
Člověk musí mít cit na nastavení jelikož jehlama se otáčí o 1/8.
Je třeba mít dobře utěsněný motor ale to i u spádového systému.

epoxid na motor kam konkrétně?


romi
Příspěvky: 63
Registrován: stř 11. črc 2018 18:04:07

Re: Základy tuningu

Příspěvek od romi »

:D
Naposledy upravil 1 dne romi; celkem upraveno 0x.


Uživatelský avatar
Tor158
Příspěvky: 572
Registrován: pát 12. pro 2014 19:42:45

Re: Základy tuningu

Příspěvek od Tor158 »

PerformanceKing píše: ned 19. srp 2018 15:47:24
Tor158 píše: sob 18. srp 2018 17:56:41 Mně by hlavně zajímalo, jak ten točivý moment nebo respektive výkon
při určitých otáčkách budete Tuningoví kluci měřit.Nebo to bude jenom
na hubu.Pocitově, že to nějak jede.To snad ne.Tor. :D
Tor158 píše: sob 18. srp 2018 17:56:41 Mně by hlavně zajímalo, jak ten točivý moment nebo respektive výkon
při určitých otáčkách budete Tuningoví kluci měřit.Nebo to bude jenom
na hubu.Pocitově, že to nějak jede.To snad ne.Tor. :D
Brzda není problémn a navíc za 12let praxe ve stavbách motorů fakt není problém už poznat sebemenší rozdíl a navíc fyzikální zákony jsou jasně dané :-) Mě nedělá problém tu pak hodit grafy a transparentní návody,přeci o tom fórum je ne? Pomoci ostatní ma případně dát návod! na danou věc :-)
Konkrétně to popiš jak s brzdou a jak změříš výkon.To že napíšeš že to není problém-
je stejné jako kdyš nenapíšeš nic.Tak transparentně.Dej nám zde foto, (Té brzdy) aby jsme se poučili.
Určitě to lidi bude zajímat jak se to dělá.Já sám jsem zvědav. ;)


RBMK
Příspěvky: 90
Registrován: pon 11. zář 2017 13:49:40
Kontaktovat uživatele:

Re: Základy tuningu

Příspěvek od RBMK »

Epoxidem mám chycený fiting na přefuk. on je tam i zašroubovaný a má těsnící okroužek, ale rád bych věděl, jestli ten epoxid pro sichr vydrží nebo nevydrží a musim tam dát něco odolnějšího.

Brzdu si představuju takle: vemu pevně na zem přidělaný rám starého kola, na to dám testovaný motor, přivedu řetěz dozadu na rozetu a zadní kolo. Na zadní osu bude otočně uchycený pomocný rám, ten bude držet několik brzdových špalíků, společně ovládaných ručně šroubovicí nebo servomotorem. Metr od osy bude siloběr a snímací lineární potenciometr, který bude snímat sílu vyvinutou brzdou - točivý moment - Nm. Otáčky se vezmou od zapalování. Měření bude probíhat tak, že budu měřit otáčky a Nm, a postupným utahováním ten motor zaškrtim od maximálních otáček po udušení. Program mi mezitim změří hromadu bodů otáčky+Nm, a vynese to do grafu. Pro kalibraci tam zapojim třeba 2.2kW elektromotor se známou momentovou charakteristikou nebo jiný etalon. A brzda je hotová, z hromad šrotu a nějaké to bastlení a programování arduino + program do počítače. Asi bych volil visual basic 6 nebo moderní procesing, což je jako arduino. Dřív už jsem se o brzdu pokoušel, ale neměřilo to Nm, jen otáčky a setrvačné zrychlení, a to ještě nebyly takové možnosti, znalosti a nedokázal bych to vypočítat. Jestli to někdo chcete postavit, tak to postavíme, jsem od Kladna a Hostomic. komponenty na to mám, jen si najít čas, a někoho, kdo to chce taky sestavit a používat.


romi
Příspěvky: 63
Registrován: stř 11. črc 2018 18:04:07

Re: Základy tuningu

Příspěvek od romi »

:D
Naposledy upravil 1 dne romi; celkem upraveno 0x.


Uživatelský avatar
Madhu
Příspěvky: 340
Registrován: pát 01. srp 2014 13:37:41
Kontaktovat uživatele:

Re: Základy tuningu

Příspěvek od Madhu »

Jasně, je to kravina. Půjč si mobilní dynamometr od jezeďáků a máš to vyřešené :)


Uživatelský avatar
PerformanceKing
Příspěvky: 15
Registrován: ned 05. srp 2018 9:36:44
Kontaktovat uživatele:

Re: Základy tuningu

Příspěvek od PerformanceKing »

To urychlím :-) na netu zadat SiMPLE DYNO :-) pro blázny co chtějí porovnat to bohatě stačí :-)


Uživatelský avatar
Madhu
Příspěvky: 340
Registrován: pát 01. srp 2014 13:37:41
Kontaktovat uživatele:

Re: Základy tuningu

Příspěvek od Madhu »

Tak to je tedy teď fofr . . . konečně pořádné základy ladění od výkonného krále :)
Domnívám se že RBMK si to bude chtít i tak postavit a naprogramovat sám.
M


Uživatelský avatar
Tor158
Příspěvky: 572
Registrován: pát 12. pro 2014 19:42:45

Re: Základy tuningu

Příspěvek od Tor158 »

To je PC nesmysl neboli hračka bez ocejchovaných vstupů.
Tady se jedná o konstrukci té brzdyˇ(domácí výroba)Jak by jste
to technicky vyřešili a ne žvanit nebo googlovat.Tak poraďte RBMK jak
to udělat čistě technicky.Žádné PC nepotřebujete a změříte to přesně.
Tak jak a z čeho.Kdo viděl takovou brzdu na 10000Hp -tak ví jak to udělat
a dokonce jak to amatérsky ocejchovat .
To máš Madhu tady v hlavě popletený.Tor. :o


Uživatelský avatar
Madhu
Příspěvky: 340
Registrován: pát 01. srp 2014 13:37:41
Kontaktovat uživatele:

Re: Základy tuningu

Příspěvek od Madhu »

Proč tedy nevysvětlíte logicky nesmyslnost plánu RMBK a píšete "nevíte o co se pokoušíte" a nebo zase dáváš otázky pro ostatní aby jsi potom vyhodnotil správnost jejich odpovědi? Jasně že je to počítačová hračka na ztrátu času, byla to ironie. Na druhou stranu proč by si nemohl RMBK postavit a naprogramovat co chce a potom sem zcela svobodně zveřejnit výsledek jeho pokusu že?
M


RBMK
Příspěvky: 90
Registrován: pon 11. zář 2017 13:49:40
Kontaktovat uživatele:

Re: Základy tuningu

Příspěvek od RBMK »

Bez počítače kreslit a ukládat momentovou a výkonovou křivku je lehce krkolomné. Dynamometr bez počítače jsme měli ve škole a je to pro motokolaře k ničemu, protože tam se měří pěkně dlouho a chci vidět, jak by dopadnul motor z motokola po zdlouhavém měření na dynamometru se závažíčkama a zapisování momentu a otáček do zápisníku. Při sebelepším chlazení by po pár minutách plného výkonu chcípnul nebo by chcípnul operátor z toho kraválu a smradu. Tohle si můžou dovolit leda ve škole a hraničí to s mučením. My ostatní buď vytočíme motor na setrvačníkovém dynamometru nebo ho přidusíme na zatěžovacím dynamometru (třecí brzda, dynamická brzda, čerpadlo, el. generátor a jiné principy). Sám to asi stavět nebudu, nemám na to místo a v jednom to není zábava.


romi
Příspěvky: 63
Registrován: stř 11. črc 2018 18:04:07

Re: Základy tuningu

Příspěvek od romi »

:D
Naposledy upravil 1 dne romi; celkem upraveno 0x.


Uživatelský avatar
Tor158
Příspěvky: 572
Registrován: pát 12. pro 2014 19:42:45

Re: Základy tuningu

Příspěvek od Tor158 »

RBMK píše: stř 29. srp 2018 12:42:14 Bez počítače kreslit a ukládat momentovou a výkonovou křivku je lehce krkolomné. Dynamometr bez počítače jsme měli ve škole a je to pro motokolaře k ničemu, protože tam se měří pěkně dlouho a chci vidět, jak by dopadnul motor z motokola po zdlouhavém měření na dynamometru se závažíčkama a zapisování momentu a otáček do zápisníku. Při sebelepším chlazení by po pár minutách plného výkonu chcípnul nebo by chcípnul operátor z toho kraválu a smradu. Tohle si můžou dovolit leda ve škole a hraničí to s mučením. My ostatní buď vytočíme motor na setrvačníkovém dynamometru nebo ho přidusíme na zatěžovacím dynamometru (třecí brzda, dynamická brzda, čerpadlo, el. generátor a jiné principy). Sám to asi stavět nebudu, nemám na to místo a v jednom to není zábava.
No vidíš RBMK.Něco Vám ve škole řekli.No ale kdyby byli pedagogičtí pracovníci co k čemu,
tak by Vás vzali do některého Lokomotivního depa, které se zabývá revizemi dieselelektrických
lokomotiv.Tam bys viděl brzdu jako PRASE.Kdybys byl hodnej tak by Ti(tedy všíchni) místní
motormistr předvedl jak to funguje.Z Pc by Vás poslal do zádele.Trochu by jste se ušpinili, ale
pochopili by jste, jak takovou funkční jednoduchou brzdu postavit.No, a potom teprve ,by jste
mohli řešit soft.Ale pozor ,jsou tady ještě stykové obvody interfejsu.To si nejsem jist, jak by jste
to zvládli a ocejchovali.Hele nic si z toho nedělej,oni kteří z Tebe chtějí udělat blázna, taky nic nevědí.
Jenom to maskují.Ty aspoň víš jak změřit otáčky od zapalování.No přece čítačem a sondou.Že.Tor. :D :lol:


Uživatelský avatar
Madhu
Příspěvky: 340
Registrován: pát 01. srp 2014 13:37:41
Kontaktovat uživatele:

Re: Základy tuningu

Příspěvek od Madhu »

Tore mě by jen vážně zajímalo kdo tady z koho chce udělat blázna? Jen mi prosím stačí jednoduše odpovědět. Nechci po Tobě žádné tečky ani čárky v souvětí, barevný text, smile-ikony nic takového. Jen popsat ten pocit ke kterému jsi dospěl, nebo třeba napsat alespoň jména.
dík M.


Uživatelský avatar
Tor158
Příspěvky: 572
Registrován: pát 12. pro 2014 19:42:45

Re: Základy tuningu

Příspěvek od Tor158 »

No,.mně to připadá ,že z RBMK chcete udělat blbce.Vy kteří ničemu nerozumíte.
On jediný to popsal. A vy jste to jenom kritizovali!! Ale jak by jste to vyřešili
to jste neuvedli.Je nom kritizovat a udělat Z poloodborníka blbce .To Vám jde dobře.Fuj :l :( ol:


Uživatelský avatar
Madhu
Příspěvky: 340
Registrován: pát 01. srp 2014 13:37:41
Kontaktovat uživatele:

Re: Základy tuningu

Příspěvek od Madhu »

Hm. Tak to se opravdu velmi pleteš. RBMKho znám mimo tohle fórum a on zná mě. Komunikujeme spolu a já vím o jeho uskutečněných a plánovaných projektech. I když je mezi námi docela velký věkový rozdíl, myslím že si v názorech rozumíme. Nikdy by jsem si nedovolil dělat z něho hlupáka.
Je to znovu jen ukázka Tvojí sebeprojekce, to Ti jde bohužel na tomto fóru samo a dobře.
Jinak Tore není to myšleno nijak ve zlém, nejsem člověk který chce s někým bojovat a raději se s lidmi přátelím. Komunikovat s Tebou "normálně" je ovšem úkol hodný zkušeného psychoterapeuta.
Madhu


RBMK
Příspěvky: 90
Registrován: pon 11. zář 2017 13:49:40
Kontaktovat uživatele:

Re: Základy tuningu

Příspěvek od RBMK »

TOR: hlavně klid, nebudem se hádat. Nepotřebuju měřit lokomotivu, na to jsem viděl hezké vodou chlazené odporníky a využíval se k tomu vestavěný generátor spřažený s motorem, který má známou charakteristiku a proto se jím dá měřit stav motoru. To ale jde jen pro dieselektrické stroje, pro mechaniku a hydraulický přenos výkonu, tam asi používají něco jiného. A podle mě nejlepší by byl přenos výkonu z motoru motokola na velký hliníkový disk, kde by se brzdný účinek řídil elektromagnetem přes vířivé proudy. Jde to řídit pulsně šířkovou modulací a nemusí se měnit nějaké brzdové destičky nebo špalíky a tak podobně, je to ale náročnější na výrobu. Nevýhoda je závislost brzdného účinku na otáčkách, která ale může stabilizovat pracovní otáčky narozdíl od mechanické brzdy, která s klesajícíma otáčkama brzdí víc a víc a bez aktivního řízení motor udusí.

Mohu potvrdit, Madhu znám, už nakupuju díly skoro jen u něj. Má tam zajímavosti, které jinde prostě neseženete. Určitě ne v cenových relacích "vemu to na pokusy".


Uživatelský avatar
Tor158
Příspěvky: 572
Registrován: pát 12. pro 2014 19:42:45

Re: Základy tuningu

Příspěvek od Tor158 »

Pořiď si staré dynamo z náklaďáku.Budeš potřebovat trochu otáčky.Tedy převod.
Nebo rovnou na klikovku přes hardy spojku.Zapojíš ho jako derivační ,ještě lépe
jako cize buzené.Na stator zapojíš odporníky.Budeš měřit proud odporníkem a napětí na něm.
Výkon se počítá P=U x I.Uplně jednoduché.
Do PC bude stykový obvod digitálně-analogový převodník, který ocejchuješ uplně jednoduše.!!
Takže taková brzda je použitelná na cokoli.Na normální amaterský provoz to stačí.
Na takové brzdě jsou hlavně zajimavé konstrukce těch odporníků.Budeš potřebovat tak
do 5Kw a mužeš použít vodní systém v kýblu..No a potom mužeš tvořit konečně soft.
Otáčky vemeš od magneta a mužeš je zapracovat do softu(budeš, ale muset vymyslet
hardwarový převodník)Když ne, tak tím nakrmíš čítač.No a je hotovo.Tor. :lol:
Jo a ještě zdroj pro buzení dynama(asi z PC)Vše ;)


Uživatelský avatar
master
Příspěvky: 17
Registrován: ned 08. črc 2018 14:49:03

Re: Základy tuningu

Příspěvek od master »

Ahoj všetci. Sledujem toto fórum dlhšiu dobu a chcem ho pochváliť :) . No a teraz moja otázka: uvažujem o úpravách za účelom zvýšenia ťahu čiže krútiaceho momentu odspodu. Čo ho najviac zvýši? Uvažoval som o overenej klasike ako liatinový valec so zlícovaními kanálmi, nahodiť dlhšie sanie spolu s tuning karburátorom( alebo Walbro prípadne niečo podobné ozaj Walbro má aké výhody? Čítal som že je podtlakový čiže má asi nižšiu spotrebu)a priechodnejší výfuk( doma mi leží z Jawy 555 Pionier len neviem či by nebol krátky a tým uberal spodok). A ešte vymyslieť lepšie zapaľovanie ako má napr. Tor aby efektívnejšie spaľovalo zmes akurát som rozmýšlal ako dosiahnuť aby hádzalo 2 iskričky po sebe ale zatiaľ som na nič lepšie ako spojiť dve nezávislé jednotky nastavené aby nepálili rovnako ale posebe nenapadlo. Takéto zapaľovanie mal posledný z klasických Mini Mk VII aby splnil emisie a tiež mu to zvýšilo výkon :) . A ešte sa spýtam či má liatinový tuning valec nejakú vrstvu na sebe ktorá by zvyšovala životnosť lebo by som chcel nahodiť väčší piest( ako sa hovorí objem nenahradíš :) ) No a na záver ešte posledná vec či sa to celé oplatí alebo mám hneď kúpiť Skyhawk? Len tak pre úplnosť staviam Drift trike čiže driftovaciu trojkolku a tam je sila nutná.


master 🔧🔨🔩
Uživatelský avatar
master
Příspěvky: 17
Registrován: ned 08. črc 2018 14:49:03

Re: Základy tuningu

Příspěvek od master »

_20180916_014954.JPG
Prikladám základ rámu.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.


master 🔧🔨🔩
RBMK
Příspěvky: 90
Registrován: pon 11. zář 2017 13:49:40
Kontaktovat uživatele:

Re: Základy tuningu

Příspěvek od RBMK »

Na drift trike motor ze sekačky, nějaký výkonnější. Nebo dát do firehorse bronzový futro na ojnici, zvýšit kompresi, dát převod do síly, spasovat příruby a kanály, a dobrý. Skyhawk má jen spasovaný kanály, příruby a větší kompresi, proto má ukrutnou sílu v nízkých otáčkách od prvního šlápnutí do pedálů, ale netočí moc velké otáčky, rychlost končí někde na 36km/h při 44z a 700C. Litinovej válec maj na ebay z pily, 9ccm, na amerických fórech to řešili jak ho zpasovat, a nějaký 70ccm válec na simsona nebo něco podobného by taky jel hezky. litina žádnou ochrannou vrstvu nepotřebuje, v tom je její kouzlo a díky tomu má dlouhou životnost.


Uživatelský avatar
master
Příspěvky: 17
Registrován: ned 08. črc 2018 14:49:03

Re: Základy tuningu

Příspěvek od master »

Nad motorom z kosačky som uvažoval ,ale všetky majú odstredivú spojku a ja chcem ovládať páčku :) a ešte jeden nedostatok je ten ,že majú oveľa nižší výkon pri vyššej hmotnosti( dané konštrukciou). Vidíš na Simsona som zabudol že by mohol tiež pasovať. Simson má zdvih 44mm Firehorse neviem koľko má reálne čo som čítal tak od 38 do 42 vraj ako ktorý( neviem čo je na tom pravdy). Čo som našiel tak Simson má pekný krútiaci 6.5Nm pri cca 5 750ot/min čo je ale dosť vysoko. Krivka je však plochejšia tak by mohol byť vhodný :) . Otáčky podľa mňa 6-7k je dosť nemusí točiť 13k ako krosky a píly :D . K tej rýchlosti no nečakám že to bude lietať 70 :D tých 40 podľa mňa bohate stačí na Drift trike. Ozaj na youtube som jednu našiel práve s týmto kitom (objem neviem) a jazdilo to v pohode tak by možno pre začiatok stačila aj séria. V každom prípade sa Nm a kW navyše len hodia :) Ešte ma napadlo nahodiť kľuku z Jawy 20/21 má zdih 44 čo by pri zníženej hlave mohlo spolu spraviť kompresiu 9,5. V sérií je okolo 6 že?


master 🔧🔨🔩
Uživatelský avatar
master
Příspěvky: 17
Registrován: ned 08. črc 2018 14:49:03

Re: Základy tuningu

Příspěvek od master »

tmp-cam-1754148223.jpg
_20180918_194630.JPG
_20180918_194701.JPG
_20180918_194725.JPG
_20180918_194743.JPG
Tu je piest čo som spomínal
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.


master 🔧🔨🔩
Uživatelský avatar
master
Příspěvky: 17
Registrován: ned 08. črc 2018 14:49:03

Re: Základy tuningu

Příspěvek od master »

Má niekto detailné foto kľukovky? :idea: :?:


master 🔧🔨🔩
Odpovědět