Nové kolo

Kde koupit, na co se zaměřit, jaký typ, ...

Moderátoři: j-z, Velkocus

Odpovědět
Mastres
Příspěvky: 14
Registrován: úte 28. dub 2020 14:14:43

Nové kolo

Příspěvek od Mastres »

Dobrý den nedávno sem hledal na bazaru elekkro kolo - moc drahé, tak jsem zabrousil na motokola nelíbí a nahodou jsem našel jedno co vypadalo jako motorka mezitím to prodal a už nekomunikuje a od té doby to chci vyrobit sám a za co nejmenší cenu ale nikde sem to nenašel že by to nekdo udělal ani zádnou fotku jenom klasické provedení. tak sem dávám odkazy kdyby měl nekdo taky chut

co potřebuji
Kolo a motor 80cc ale na klasickém provedení se mi vubec nelíbí ta zadní rozeta tak jsem hledal jestli by to nešlo hodit na šlapky a našel jsem přímo kyt na ebay https://www.ebay.com/sch/i.html?_from=R ... pell_check - pohon na střed a v zadu se dá přehazovat

aby to vypadalo jako motorka tento rám - https://www.ebay.com/itm/Plastic-Fender ... 0005.m1851

a jinou nádrž to se jestě vymyslí ale dá se tam koupit skoro vše - boosty nebo rovnou rám s nádrží

Nemáte nekdo už to hotové jak popisuji ?


Kus5
Příspěvky: 271
Registrován: sob 12. kvě 2018 15:12:56

Re: Nové kolo

Příspěvek od Kus5 »

Díval ses tady do galerie a na videa? Jinak na bazosi zadej motokolo a je toho tam spousta. Ten převod na tác a potažmo na přehazku se mi neosvědčil a kolovej řetěz je moc slabej.


Mastres
Příspěvky: 14
Registrován: úte 28. dub 2020 14:14:43

Re: Nové kolo

Příspěvek od Mastres »

Děkuju jak sem pročítal fóra tak mě vůbec nenapadlo se podívat na galerie děkuji


Kus5
Příspěvky: 271
Registrován: sob 12. kvě 2018 15:12:56

Re: Nové kolo

Příspěvek od Kus5 »

Tady máš ten kit řazení hned k odběru

https://www.ctyrkolky-atv.cz/motorove-k ... model.html


Mastres
Příspěvky: 14
Registrován: úte 28. dub 2020 14:14:43

Re: Nové kolo

Příspěvek od Mastres »

Mockrát děkuji
ted když nad tím přemyšlím, že už na internet koukám přez mesíc a když neví pod čím co hledat tak je docela marný


Mastres
Příspěvky: 14
Registrován: úte 28. dub 2020 14:14:43

Zase sem něco našel

Příspěvek od Mastres »

když už se byl rozhodnutý tak jsem našel přestavbu kola s 4taktním motorem s převodem na přední tác
vypadá to robustně s pevně lépe než 2takt
https://www.youtube.com/watch?v=uZD1v2dhDEM


wip
Příspěvky: 221
Registrován: ned 25. led 2015 10:01:03

Re: Nové kolo

Příspěvek od wip »

Motor s tím převodem síly na zadní kolo super já je používám ale honit to přes přehazovačku která není stavěna na takové točky tak to je o hubu.A hlavně čím více složitější prěvody tak je více možností že se něco bude srát,to je moje zkušenost.


Návštěvník

Re: Nové kolo

Příspěvek od Návštěvník »

Stím tak nejak počítám že budu vozit nahradní věci
má pár podmínek na to kolo
kotočoučová brzda na obě kola a ten motor v otačkách je porád stršně hlasitý tak těma převodama bych chtěl teoreticky snížit otáčky a kolega v práci dělá do motorek tak řekl že mi zkusí sehnat výfuk z minibike tak snad i tím pak omezim hluk
No těším se až začnu se stavbou


Trojvýfuk

Re: Nové kolo

Příspěvek od Trojvýfuk »

Návštěvník píše: pon 11. kvě 2020 21:06:23 Stím tak nejak počítám že budu vozit nahradní věci
má pár podmínek na to kolo
kotočoučová brzda na obě kola a ten motor v otačkách je porád stršně hlasitý tak těma převodama bych chtěl teoreticky snížit otáčky a kolega v práci dělá do motorek tak řekl že mi zkusí sehnat výfuk z minibike tak snad i tím pak omezim hluk
No těším se až začnu se stavbou
Všechno to tady už bylo a jak to dopadlo?Nečtete!!

1)Převody se rozpadnou!(pokud nejsou profi)
2)Rozpadne se přehazovačka.!
3)Utrhne se cyklořetěz s volnoběžkou.!
4)Motor neseřídíte s jiným výfukem.To je vztah svíčka-směs-výfuk-zapalování-těsnost.

Takže pro nezkušeného-Jenom iluze. 8-)


petr2M
Příspěvky: 117
Registrován: stř 26. lis 2014 11:41:40
Fotky: http://petr2m.rajce.idnes.cz/

Re: Nové kolo

Příspěvek od petr2M »

Jo všechno tady už bylo a docela to funguje....
Na kole s převodem na pohon talířů mám najeto přes deset tisíc kilometrů.
Převody. Pokud se jedná o sedmikolo, tak asi jediný problém byl, že se časem více opotřebovala poslední dvě malá ozubená kolečka. Jednak zatížením, jednak nevyměněným protaženým řetězem.
Přehazovačka se mi nerozpadla nikdy. Proč taky, není na ni nijak zvlášť větší zatížení. Jenom vede řetěz... od listopadu 17 mám v zadním náboji 8stupňovou planetovou převodovku, taky to funguje...
Cyklořetěz se mi neutrhnul nikdy. Jenom ho bylo nutno co 1200-1500 km vyměnit. Kupoval jsem kategorii "o neco dražší, než nejlevnější". Můj problém byl v malé mezeře mezi talíři, kousaly se mi tam o sebe procházející řetězy. Mi pomohl kus vloženého plechu , ale stačí větší mezera.
Volnoběžka. Je pravda, že jednokolečková čínská volnoběžka se mi rozpadla po prvních 50km. Největší zatížení má při startování a když se do ní naplno postaví byť i jenomsedmdesátikilový chlap tak to stojí za to. Momentálně používám vnitřnosti ze starého tří nebo čtyřkolečka.
Motor a okolí. Motor mi ležel na půdě. Výfuk jsem koupil nejlevnější, co se mi líbil. Je rozřezaný a svařený tak, aby se tam vešel. Vzhledem k tomu, že originální plovákový karburátor v garáži smrdí benzínem, vyměnil jsem ho za walbro karburátor z motorové pily. Tak teď lze seřídit všechno...
Hlavně nikomu neříkej, že to nejde....
Taky jsem začínal bez zkušeností, doteď nemám pořádně seřízený karburátor, ale pořád na tom pracuju a sháním informace. Uděláš spoustu chyb... Třikrát jsem vyráběl přítlačnou kladku na řetěz k talířům. Ta poslední funguje, ale taky to není ono... Manželka se mi smála, že na hodinu jízdy jsem tři hodiny v garáži...
Takže hurá do dílny, ono to nakonec pojede... ne?


Trojvýfuk

Re: Nové kolo

Příspěvek od Trojvýfuk »

petr2M píše: pát 15. kvě 2020 23:04:56 Jo všechno tady už bylo a docela to funguje....
Na kole s převodem na pohon talířů mám najeto přes deset tisíc kilometrů.
Převody. Pokud se jedná o sedmikolo, tak asi jediný problém byl, že se časem více opotřebovala poslední dvě malá ozubená kolečka. Jednak zatížením, jednak nevyměněným protaženým řetězem.
Přehazovačka se mi nerozpadla nikdy. Proč taky, není na ni nijak zvlášť větší zatížení. Jenom vede řetěz... od listopadu 17 mám v zadním náboji 8stupňovou planetovou převodovku, taky to funguje...
Cyklořetěz se mi neutrhnul nikdy. Jenom ho bylo nutno co 1200-1500 km vyměnit. Kupoval jsem kategorii "o neco dražší, než nejlevnější". Můj problém byl v malé mezeře mezi talíři, kousaly se mi tam o sebe procházející řetězy. Mi pomohl kus vloženého plechu , ale stačí větší mezera.
Volnoběžka. Je pravda, že jednokolečková čínská volnoběžka se mi rozpadla po prvních 50km. Největší zatížení má při startování a když se do ní naplno postaví byť i jenomsedmdesátikilový chlap tak to stojí za to. Momentálně používám vnitřnosti ze starého tří nebo čtyřkolečka.
Motor a okolí. Motor mi ležel na půdě. Výfuk jsem koupil nejlevnější, co se mi líbil. Je rozřezaný a svařený tak, aby se tam vešel. Vzhledem k tomu, že originální plovákový karburátor v garáži smrdí benzínem, vyměnil jsem ho za walbro karburátor z motorové pily. Tak teď lze seřídit všechno...
Hlavně nikomu neříkej, že to nejde....
Taky jsem začínal bez zkušeností, doteď nemám pořádně seřízený karburátor, ale pořád na tom pracuju a sháním informace. Uděláš spoustu chyb... Třikrát jsem vyráběl přítlačnou kladku na řetěz k talířům. Ta poslední funguje, ale taky to není ono... Manželka se mi smála, že na hodinu jízdy jsem tři hodiny v garáži...
Takže hurá do dílny, ono to nakonec pojede... ne?
Tak samozřejmě že to jde,ale ne tak jak si to hodně lidí představuje.
Sám jsi připustil dlouhodobý vývoj.Oni si myslí, že to koupí namontují a
ono to pujde.To tak není.Takže to bylo v těchto souvislostech napsáno.
Většina lidí nemají vybavení k speciální výrobě.Takže je potřeba to
vidět v těchto souvislostech.No- o mechanice je to jenom 50% úspěchu.
S motorem to je někdy horší.Většina to nemají seřízené.Viz rubrika :netahne:!


petr2M
Příspěvky: 117
Registrován: stř 26. lis 2014 11:41:40
Fotky: http://petr2m.rajce.idnes.cz/

Re: Nové kolo

Příspěvek od petr2M »

Ano dlouhodobý vývoj. to máš pravdu. Ale všichni tady, kteří se stokrát ptají na jednu a tu samou věc, neumí hledat na netu nebo nevědí co vlastně mají hledat, je jednodušší a rychlejší se zeptat.
Tady mladej se zeptal a napsali mu co má vlastně hledat, pak vykulil oči, kolik tu toho je. Taky prohlížím kde co a hledám inspiraci a sem tam narazím na něco zajímavého. Třeba tohle https://www.vutbr.cz/www_base/zav_prace ... e_id=29941
No a je třeba tady psát o tom, že každý strojek je originál a každý pilot se o něho musí naučit starat. Jinak se samozřejmě domů jede na biologický pohon. Když jsem začínal jezdit, bral jsem to za barákem do hor. Umře motor -je jednodušší šlapat domů z kopce. Prvních 500km byly vyloženě testovací jízdy kolem baráku. Než jsem se naučil diagnostiku a opravy, tak to taky chvíli trvalo.
Minulý týden jsem čistil karburátor a dneska ráno jsem po sjel dolů ke kámošovi s tím, že to otestuju... domů jsem jel na biopohon. Měl jsem skříplou přívodní hadičku s ulomené zhášecí tlačítko vypínalo motor po 100metrech jízdy... odpolední testovací jízda s úspěšným naladěním karburátoru skončila defektem na lesní cestě někde v Beskydech... pak samozřejmě následuje rozborka a sborka v polních podmínkách a s tím je třeba taky počítat.
Ještě jsem ve čtvrtek zahlédl motokolaře (asi typického mladého) : skrčený nad řídítky a tlačil to na plný plyn ... jenom ta výstražná vesta za ním vlála. Asi taky špatně. Žádný motor není stavěný na dlouhodobý provoz na plný výkon. Já s mým jedu naplno jenom na jednom rovném kusu cyklostezky a pokud někde jedu do kopce tak šlapu...
Tolik veselé příběhy z popojíždění po kraji


Trojvýfuk

Re: Nové kolo

Příspěvek od Trojvýfuk »

petr2M píše: sob 16. kvě 2020 23:52:06 Ano dlouhodobý vývoj. to máš pravdu. Ale všichni tady, kteří se stokrát ptají na jednu a tu samou věc, neumí hledat na netu nebo nevědí co vlastně mají hledat, je jednodušší a rychlejší se zeptat.
Tady mladej se zeptal a napsali mu co má vlastně hledat, pak vykulil oči, kolik tu toho je. Taky prohlížím kde co a hledám inspiraci a sem tam narazím na něco zajímavého. Třeba tohle https://www.vutbr.cz/www_base/zav_prace ... e_id=29941
No a je třeba tady psát o tom, že každý strojek je originál a každý pilot se o něho musí naučit starat. Jinak se samozřejmě domů jede na biologický pohon. Když jsem začínal jezdit, bral jsem to za barákem do hor. Umře motor -je jednodušší šlapat domů z kopce. Prvních 500km byly vyloženě testovací jízdy kolem baráku. Než jsem se naučil diagnostiku a opravy, tak to taky chvíli trvalo.
Minulý týden jsem čistil karburátor a dneska ráno jsem po sjel dolů ke kámošovi s tím, že to otestuju... domů jsem jel na biopohon. Měl jsem skříplou přívodní hadičku s ulomené zhášecí tlačítko vypínalo motor po 100metrech jízdy... odpolední testovací jízda s úspěšným naladěním karburátoru skončila defektem na lesní cestě někde v Beskydech... pak samozřejmě následuje rozborka a sborka v polních podmínkách a s tím je třeba taky počítat.
Ještě jsem ve čtvrtek zahlédl motokolaře (asi typického mladého) : skrčený nad řídítky a tlačil to na plný plyn ... jenom ta výstražná vesta za ním vlála. Asi taky špatně. Žádný motor není stavěný na dlouhodobý provoz na plný výkon. Já s mým jedu naplno jenom na jednom rovném kusu cyklostezky a pokud někde jedu do kopce tak šlapu...
Tolik veselé příběhy z popojíždění po kraji
No jo.To jsou Ty mladí .Motor na plný plyn až ho roztaví.Pak nadávají na Čínu a všechny
ostatní.Kolik lidí to tady zadřelo- z vlastní blbosti.Nespočetně.Špatná směs,nevhodná svíčka,
přetěžování,teplota motoru.Kolik jich bylo ze segrovkama.Nespočetně.Jenom proto že to měli přehřáté a nechladili to zespodu dostatečně směsí.
Asi jim není pomoci.Je to marný,je to marný,je to marný.!!


Trojvýfuk

Re: Nové kolo

Příspěvek od Trojvýfuk »

Trojvýfuk píše: ned 17. kvě 2020 22:09:26
petr2M píše: sob 16. kvě 2020 23:52:06 Ano dlouhodobý vývoj. to máš pravdu. Ale všichni tady, kteří se stokrát ptají na jednu a tu samou věc, neumí hledat na netu nebo nevědí co vlastně mají hledat, je jednodušší a rychlejší se zeptat.
Tady mladej se zeptal a napsali mu co má vlastně hledat, pak vykulil oči, kolik tu toho je. Taky prohlížím kde co a hledám inspiraci a sem tam narazím na něco zajímavého. Třeba tohle https://www.vutbr.cz/www_base/zav_prace ... e_id=29941
No a je třeba tady psát o tom, že každý strojek je originál a každý pilot se o něho musí naučit starat. Jinak se samozřejmě domů jede na biologický pohon. Když jsem začínal jezdit, bral jsem to za barákem do hor. Umře motor -je jednodušší šlapat domů z kopce. Prvních 500km byly vyloženě testovací jízdy kolem baráku. Než jsem se naučil diagnostiku a opravy, tak to taky chvíli trvalo.
Minulý týden jsem čistil karburátor a dneska ráno jsem po sjel dolů ke kámošovi s tím, že to otestuju... domů jsem jel na biopohon. Měl jsem skříplou přívodní hadičku s ulomené zhášecí tlačítko vypínalo motor po 100metrech jízdy... odpolední testovací jízda s úspěšným naladěním karburátoru skončila defektem na lesní cestě někde v Beskydech... pak samozřejmě následuje rozborka a sborka v polních podmínkách a s tím je třeba taky počítat.
Ještě jsem ve čtvrtek zahlédl motokolaře (asi typického mladého) : skrčený nad řídítky a tlačil to na plný plyn ... jenom ta výstražná vesta za ním vlála. Asi taky špatně. Žádný motor není stavěný na dlouhodobý provoz na plný výkon. Já s mým jedu naplno jenom na jednom rovném kusu cyklostezky a pokud někde jedu do kopce tak šlapu...
Tolik veselé příběhy z popojíždění po kraji
No jo.To jsou Ty mladí .Motor na plný plyn až ho roztaví.Pak nadávají na Čínu a všechny
ostatní.Kolik lidí to tady zadřelo- z vlastní blbosti.Nespočetně.Špatná směs,nevhodná svíčka,
přetěžování,teplota motoru.Kolik jich bylo ze segrovkama.Nespočetně.Jenom proto že to měli přehřáté a nechladili to zespodu dostatečně směsí.
Asi jim není pomoci.Je to marný,je to marný,je to marný.!!
Pardon.Ještě jsem chtěl dodat!!Kdys jsi to dal tomu bakaláři na seřízení tak by to
v praxi asi taky zadřel.


Mastres
Příspěvky: 14
Registrován: úte 28. dub 2020 14:14:43

Re: Nové kolo

Příspěvek od Mastres »

Tak ono když neco hledáš celý den a pak nahodou na něco narazíš tak je to vzácnost a pak když nevím pod čím to hledat a pročítat všechno sem línej a je jednodušší se zeptat to se přiznávám

psalo mi už hodně lídí a dá se to jenom na tom nesmím šetřit a poprípade mít nekoho kdo se s tom vyzná a je poblíž

Teď jsem našel zajímavou přestavbu s motorem od babety - tak se ted koukám po tom
ten motor by měl snést delší zátež přehřívání a s výfukem už bych nemusel dělat a je tišší jenom ten pohon nemužu hodit dopředu

A pokud nebudu mít vše teoreticky hotovo tak se do stavby nepustím a odkazy si tu spíš odkladám abych to měl komplet kdybych na neco nezapomel a poprípade někoho kdo se chytne a pomuže poradí
Dekuji vám


Trojvýfuk

Re: Nové kolo

Příspěvek od Trojvýfuk »

Trojvýfuk píše: ned 17. kvě 2020 22:15:46
Trojvýfuk píše: ned 17. kvě 2020 22:09:26
petr2M píše: sob 16. kvě 2020 23:52:06 Ano dlouhodobý vývoj. to máš pravdu. Ale všichni tady, kteří se stokrát ptají na jednu a tu samou věc, neumí hledat na netu nebo nevědí co vlastně mají hledat, je jednodušší a rychlejší se zeptat.
Tady mladej se zeptal a napsali mu co má vlastně hledat, pak vykulil oči, kolik tu toho je. Taky prohlížím kde co a hledám inspiraci a sem tam narazím na něco zajímavého. Třeba tohle https://www.vutbr.cz/www_base/zav_prace ... e_id=29941
No a je třeba tady psát o tom, že každý strojek je originál a každý pilot se o něho musí naučit starat. Jinak se samozřejmě domů jede na biologický pohon. Když jsem začínal jezdit, bral jsem to za barákem do hor. Umře motor -je jednodušší šlapat domů z kopce. Prvních 500km byly vyloženě testovací jízdy kolem baráku. Než jsem se naučil diagnostiku a opravy, tak to taky chvíli trvalo.
Minulý týden jsem čistil karburátor a dneska ráno jsem po sjel dolů ke kámošovi s tím, že to otestuju... domů jsem jel na biopohon. Měl jsem skříplou přívodní hadičku s ulomené zhášecí tlačítko vypínalo motor po 100metrech jízdy... odpolední testovací jízda s úspěšným naladěním karburátoru skončila defektem na lesní cestě někde v Beskydech... pak samozřejmě následuje rozborka a sborka v polních podmínkách a s tím je třeba taky počítat.
Ještě jsem ve čtvrtek zahlédl motokolaře (asi typického mladého) : skrčený nad řídítky a tlačil to na plný plyn ... jenom ta výstražná vesta za ním vlála. Asi taky špatně. Žádný motor není stavěný na dlouhodobý provoz na plný výkon. Já s mým jedu naplno jenom na jednom rovném kusu cyklostezky a pokud někde jedu do kopce tak šlapu...
Tolik veselé příběhy z popojíždění po kraji
No jo.To jsou Ty mladí .Motor na plný plyn až ho roztaví.Pak nadávají na Čínu a všechny
ostatní.Kolik lidí to tady zadřelo- z vlastní blbosti.Nespočetně.Špatná směs,nevhodná svíčka,
přetěžování,teplota motoru.Kolik jich bylo ze segrovkama.Nespočetně.Jenom proto že to měli přehřáté a nechladili to zespodu dostatečně směsí.
Asi jim není pomoci.Je to marný,je to marný,je to marný.!!
Pardon.Ještě jsem chtěl dodat!!Kdys jsi to dal tomu bakaláři na seřízení tak by to
v praxi asi taky zadřel.
Hele,.To co tam je napsané tak je samozřejmě pravda.To ale neznamená,že
když někdo dělá bakalářskou práci ,že si s tímto(nebo jiným)motorem poradí.
Od teorie k praxi je hodně daleko.!
No a oni samozřejmě opisují z webu a jenom míchají stránky a listy mezi sebou -
popřípadě tam vloží občas nějakou duchaplnou svojí myšlenku- aby to nevypadalo
tak blbě.No a potom se objeví nějaký Hodný kamarád a označí to za plagiát.
Takže z pedagogického hlediska to nějakou hodnotu má(dotyčný prokázal dostatečné schopnosti opisovat a vygenerovat práci)Z praktického hlediska to má téměř nulovou hodnotu.


Mastres
Příspěvky: 14
Registrován: úte 28. dub 2020 14:14:43

Re: Nové kolo

Příspěvek od Mastres »

Tak včera sem se bavil s pár lidma a schrnuju si to tady do bodu nancovsi dát pozor
1 ) Technik z motokrosu - pomůže s laděním vyfuk karburátor ( karburátor bude asi z babety a výfuk nějaký minibike )
2) Volnoběžka - nesetrit koupit opravdu kvalitní
3) Řetěz holt je budu vozit sebou navíc + nářadí
4)Ten převod motor přední tác řetěz - dám volnoběžkou na originál díly a vyřešit to jak blízko jsou řetězy u sebe


Mastres
Příspěvky: 14
Registrován: úte 28. dub 2020 14:14:43

Re: Nové kolo

Příspěvek od Mastres »

moc dekuji za všechny rady
výfuky jsem našel tady https://www.gasbike.net/collections/mufflers takže nemusí být zádné extra upravy
ty delší cesty koukám že je problém s přehříváním dá se koupit kliníková hlava válce pro lepší chlazení
bod 1 - teoreticky vyřešeno
bod 2- taky
bod 3 - náhradní
bod 4 - našel jsem skvelý typ jak to vyřešit
a tady je super stranka mají všechno https://www.gasbike.net/collections/engines-only


Trojvýfuk

Re: Nové kolo

Příspěvek od Trojvýfuk »

Mastres píše: pát 22. kvě 2020 17:13:45 moc dekuji za všechny rady
výfuky jsem našel tady https://www.gasbike.net/collections/mufflers takže nemusí být zádné extra upravy
ty delší cesty koukám že je problém s přehříváním dá se koupit kliníková hlava válce pro lepší chlazení
bod 1 - teoreticky vyřešeno
bod 2- taky
bod 3 - náhradní
bod 4 - našel jsem skvelý typ jak to vyřešit
a tady je super stranka mají všechno https://www.gasbike.net/collections/engines-only
Když je to dobře seřízené-tak není žádný problém s přehříváním.
Naopak když tam bude větší hlava tak to nemusí dobře jet,Všechno souvisí
se vším.


Mastres
Příspěvky: 14
Registrován: úte 28. dub 2020 14:14:43

Re: Nové kolo

Příspěvek od Mastres »

Koukám no ze zvědavosti jsem koukal na díky na Elektro-kolo
Motor na 4kolku - 48v 1000w přivarit na rám nebo do výpletu kola
Baterka do 5000 když si ji udělám sám
Počítač - 800
a celé bez údržby celkem 8 000


Trojvýfuk

Re: Nové kolo

Příspěvek od Trojvýfuk »

Mastres píše: pát 22. kvě 2020 20:05:15 Koukám no ze zvědavosti jsem koukal na díky na Elektro-kolo
Motor na 4kolku - 48v 1000w přivarit na rám nebo do výpletu kola
Baterka do 5000 když si ji udělám sám
Počítač - 800
a celé bez údržby celkem 8 000
Nikam nedojedeš.Nemá cenu to rozebírat.


petr2M
Příspěvky: 117
Registrován: stř 26. lis 2014 11:41:40
Fotky: http://petr2m.rajce.idnes.cz/

Re: Nové kolo

Příspěvek od petr2M »

Myslím, že o tvůj zasraný pesimistický názor tady nikdo nestojí.
Ještě se nauč odpovídat jenom tím, co napíšeš sám a nezvětšuj zbytečně obsah. Pak se nedivím, že se tady nedá nic najít.


petr2M
Příspěvky: 117
Registrován: stř 26. lis 2014 11:41:40
Fotky: http://petr2m.rajce.idnes.cz/

Re: Nové kolo

Příspěvek od petr2M »

Pokud bych šel do pokusů s elektrokolem, zkusil bych spíše tady tento princip https://sites.google.com/site/commuterbooster/home . Nevím jaké jsou tvé důvody motorizace kola, pokud jenom zájem o tvoření něčeho nového, je to lepší cesta, než kupovat hotové díly a skládat kilowatové kolo.
Samozřejmě každý si svůj strojek tvoří podle toho, co potřebuje. Pokud jsi mladý, krásný a stačí ti jen sem tam trochu popostrčit, tak to naprosto stačí.


Mastres
Příspěvky: 14
Registrován: úte 28. dub 2020 14:14:43

Re: Nové kolo

Příspěvek od Mastres »

Tak hlavně že píšete o zvětšování obsahu že se nedá nic najít a sám mi tu zbytečně na půl stránky píšete dlouhé citáty a stěžuje že si
Za odkaz na elektro kolo děkuji


Kus5
Příspěvky: 271
Registrován: sob 12. kvě 2018 15:12:56

Re: Nové kolo

Příspěvek od Kus5 »

Ahoj myslíš, že se dá sehnat ten přítlačný elmotorek?


Trojvýfuk

Re: Nové kolo

Příspěvek od Trojvýfuk »

petr2M píše: sob 23. kvě 2020 12:03:15 Myslím, že o tvůj zasraný pesimistický názor tady nikdo nestojí.
Ještě se nauč odpovídat jenom tím, co napíšeš sám a nezvětšuj zbytečně obsah. Pak se nedivím, že se tady nedá nic najít.
No ,no! Nebuď vulgární a neztrácej hlavu.Nejlepší je podat stížnost.(Že)


Mastres
Příspěvky: 14
Registrován: úte 28. dub 2020 14:14:43

Re: Nové kolo

Příspěvek od Mastres »

Kus5 píše: sob 23. kvě 2020 16:22:57 Ahoj myslíš, že se dá sehnat ten přítlačný elmotorek?
Jasný třeba tady https://www.minibike-shop.cz/1438-elekt ... -typ2.html a k tomu si tam v seznamu najít odpovídající počítač
Nebo Aliexpress a tam rád e-scooter motor kit a je tam kompletní sada motor počítač madla atd
Jenom přemýšlím spíš jak to uchytit na rám


Trojvýfuk

Re: Nové kolo

Příspěvek od Trojvýfuk »

Mastres píše: sob 23. kvě 2020 16:43:06
Kus5 píše: sob 23. kvě 2020 16:22:57 Ahoj myslíš, že se dá sehnat ten přítlačný elmotorek?
Jasný třeba tady https://www.minibike-shop.cz/1438-elekt ... -typ2.html a k tomu si tam v seznamu najít odpovídající počítač
Nebo Aliexpress a tam rád e-scooter motor kit a je tam kompletní sada motor počítač madla atd
Jenom přemýšlím spíš jak to uchytit na rám
Ty Weby tady Ti staří dobře znají.Chtěl jsem jenom upozornit ,že při stavbě
číhají různá úskalí.Vzhledem k to mu ,že jsi celkem nezkušený-je dobře se držet
při zemi a nemít velkolepé plány.Jinak přijdeš o peníze.


Kus5
Příspěvky: 271
Registrován: sob 12. kvě 2018 15:12:56

Re: Nové kolo

Příspěvek od Kus5 »

Díky to není on, já myslel ten přítlačný k plášti


Mastres.

Re: Nové kolo

Příspěvek od Mastres. »

Tak konečne jsem to našel
od září stavím toto tady kluk popisuje skoro vše co se mu prihodilo při stavbě
https://www.youtube.com/watch?v=7k2fJB1pmcc

všem moc děkuji za rady tipy mám to všechno napsanné
přijde mi to hodně zajímavé a lepší jak motorka a muže se to v paneláku schovat do sklepa


mastres..

Re: Nové kolo

Příspěvek od mastres.. »

tady se zajímavě vyřešilo pohon na pření tác nikde se nic nesekne a dá se tam dát i řemen jenom šlapky pak jeste nějak namontovat
https://kyl.rajce.idnes.cz/Pekelny_stroj/


petr2M
Příspěvky: 117
Registrován: stř 26. lis 2014 11:41:40
Fotky: http://petr2m.rajce.idnes.cz/

Re: Nové kolo

Příspěvek od petr2M »

Omlouvám se za tu vulgaritu výše...neměl jsem dobrý den.

Pokud použiješ "talířovou" kliku na levé straně, budeš muset nějakým hodně dobrým způsobem zajistit aby se ti při jízdě nevyšroubovávala šlapka. Lepidlu na závity bych asi nedal důvěru, několik bodových svarů by to mohlo vydržet. - klika by měla být svařitelná.
Musíš mít motor se startováním. Ale záleží na stylu jízdy. Já to mám jako pomocný motor, takže pokud to jde, šlapu, pokud ne stačí pustit spojku a jedu.
Ještě si nejsem jistý jaký tam má převod. Pokud je předpoklad, že budeš chtít někdy i šlapat, neměl bys zasahovat do šlapacích převodů.
Teď jsem byl spočítat zuby na svých kolech. Převod v motoru má hodnotu 4.1:1. Na výstupu z motoru je 10zubé kolo. Na řetězu s ním je kolo 17zubů. To je přes hřídel spojeno s kolem 10zubů. A s ním je na řetězu talíř 52 zubů. Pokud jsem to napsal nesrozumitelně, tak tady vpravo je odkaz na rajče na fotky ze stavby první verze.
S těmito převody jezdím po Beskydech, i mimo asfaltové cesty, konstrukční rychlost je samozřejmě 25km/h. Nejvyšší dosažená průměrná rychlost Ostrava-Beskydy byla 33km/h (měl jsem v zádech bouřku a šlapal s motorem i do kopců).
Druhý talíř má 38 zubů a ten už pohání osmistupňovou SHIMANO planetovku. Je to ekvivalent klasického sedmikolečka a trojtalíře (plus mínus).
Ještě zkusím spočítat celkový převod z motoru na talíř, ale neslibuju, že to bude hned a že to bude dobře.


petr2M
Příspěvky: 117
Registrován: stř 26. lis 2014 11:41:40
Fotky: http://petr2m.rajce.idnes.cz/

Re: Nové kolo

Příspěvek od petr2M »

Ten celkový převodový poměr od pístu ke šlapkám je 36,244:1 .
Mám k dispozici k šlapání normální kolo. A pokud motor nestíhá táhnout do kopce, stačím ho rozumným šlapáním udržovat v otáčkách.


Mastres
Příspěvky: 14
Registrován: úte 28. dub 2020 14:14:43

Re: Nové kolo

Příspěvek od Mastres »

Tak kolo už mám
měli jste pravdu to řazení asi není potřeba ale i tak ho chci a staví mě to před rorhodnutí
pokud ne tak bych si koupil hydraulickou ráfkovou brzdu treba
https://www.koloshop.cz/brzdy-rafkove-b ... prava.html - žádná seřizování jednoduchá instalace - máte někdo zkušenost ?

pokud se ale rozhodnu pro řazení - https://www.hopsej.cz/p/6226/naboj-stur ... gLHZfD_BwE
je to zesílené pro elektrokola tak by to mohlo pár km vydržet

Nemáte nekdo náhodou zkušenosti s tím ?

pak jsem našel a podle fotek skvele pasující tenhle filtr pasuje jak je není nutná žadná uprava
https://www.zahradnidily.cz/products/17 ... gLyf_D_BwE
Přílohy
filtr karburator.jpg


Mastres
Příspěvky: 14
Registrován: úte 28. dub 2020 14:14:43

Re: Nové kolo

Příspěvek od Mastres »

nevíte nekdo kde by se dalo sehnat toto krom amerika ?
https://www.gasbike.net/collections/cnc ... e-case-set


Odpovědět