Přídavný motor na kolo 4taktní jednoválec
Re: Přídavný motor na kolo 4taktní jednoválec
Třeba tady dělaj repase
https://www.renovak.cz/komponenty-pro-m ... y-a-skutry
https://www.renovak.cz/komponenty-pro-m ... y-a-skutry
Re: Přídavný motor na kolo 4taktní jednoválec
Teď to nemám rozebraný, spojka vypadá jako v odkazu od Loudy
Re: Přídavný motor na kolo 4taktní jednoválec
Repase 1 čelisti cca 150 až 200 Kč. Lze zaslat a uvést tlouštku obložení.
Re: Přídavný motor na kolo 4taktní jednoválec
Kus5: Díky za odkaz na repase spojky, to mě vůbec nenapadlo, takže pro mě je to vyřešený. Až se mi bude zdát, že je sjetá, tak ji přes zimu nechám zrepasovat.
Pro představu opotřebení, na kole jsem loni najel cca 1000km a na paknách jsem nezaznamenal vůbec žádný úbytek materiálu. Když byla odstředivka nová, tak jsem ze začátku ze zvonu vymetl trochu černýho mouru, ale jak se usadila, tak je čisto.
Pro představu opotřebení, na kole jsem loni najel cca 1000km a na paknách jsem nezaznamenal vůbec žádný úbytek materiálu. Když byla odstředivka nová, tak jsem ze začátku ze zvonu vymetl trochu černýho mouru, ale jak se usadila, tak je čisto.
Re: Přídavný motor na kolo 4taktní jednoválec
já jsem chtěl motor a ne osdstředivou spojku jinak bych řek že je to jedno a je to jen jedna ze spojek co se dá použít.
Re: Přídavný motor na kolo 4taktní jednoválec
Wip: Ty odstredivky pasovat nebudou, protoze hridel vychazejici z motoru ma prumer 15mm
Re: Přídavný motor na kolo 4taktní jednoválec
tento motor mě dnes přišel typ2 tak se jdu na to podívat
Naposledy upravil 1 dne wip; celkem upraveno 0x.
Re: Přídavný motor na kolo 4taktní jednoválec
budu přestavovat jedno kolo přes řemen takže místo rozetky tam dám řemeničku na té převodovce.
foto : https://www.motorkari.cz/motorka/?mid=116931
foto : https://www.motorkari.cz/motorka/?mid=116931
Re: Přídavný motor na kolo 4taktní jednoválec
tak jsem to rozebral a máte pravdu je to už na tu lepší odstředivou spojku
Re: Přídavný motor na kolo 4taktní jednoválec
Tuto úpravu jsem udělal, minimalizovala se tím házivost zvonu a zlepšila kluznost ložiska:
https://www.youtube.com/watch?v=uepyJMp ... izada4te2t
https://www.youtube.com/watch?v=uepyJMp ... izada4te2t
Re: Přídavný motor na kolo 4taktní jednoválec
Prosím jednoduše popiš, ten šmudla na videu toho moc neukazuje. Jedná se o podložku pod přítlačnou přírubu?
Re: Přídavný motor na kolo 4taktní jednoválec
Je to ve videu krásně vidět. Vezmeš to origo kluzné ložisko a odřízneš z něj přírubu, z toho teď tedy máš bronzovou trubku a podložku, na středový šroub dáš tolik podložek, aby se z nich vytvořil takový doraz, aby až to dotáhneš zůstala malinká mezera mezi tou bronzovou trubkou a bronzovou podložkou, šroub se tedy nedotahuje na konec závitu v hřídeli, ale na ty podložky, takže na čelo hřídele.
Jak jsem již popisoval výše, měl jsem to s touto úpravou složitější, protože mi výrobce zničil kluzné ložisko, takže jsem po rozříznutí z něho použil pouze bronzovou podložku a bronzovou trubku jsem si musel koupit, ta se ale dá u nás lehce sehnat.
Jak jsem již popisoval výše, měl jsem to s touto úpravou složitější, protože mi výrobce zničil kluzné ložisko, takže jsem po rozříznutí z něho použil pouze bronzovou podložku a bronzovou trubku jsem si musel koupit, ta se ale dá u nás lehce sehnat.
Re: Přídavný motor na kolo 4taktní jednoválec
Já pouzdro neřezal, ale vymezil hrk zvonu nasazením podložky vnitřní prům 20 tl asi půl mm k osazení pouzdra. Otáčení zvonu vyladil 6kama podlož na středovém šroubu.
Re: Přídavný motor na kolo 4taktní jednoválec
Tam je ještě problém v upevnění nosiče čelistí. Je na klínku suvně na klice přidržovaný pouzdrem zvonu. Když se pouzdro uřízne, tak nosič čelistí není přitlačován a může vaklat.
Re: Přídavný motor na kolo 4taktní jednoválec
wip: Jenomže tato spojka na naše motory nepasuje, kdyby jsi pořádně četl příspěvky, tak už jsem o tom psal, já jsem ji totiž kdysi koupil a chtěl použít.
Re: Přídavný motor na kolo 4taktní jednoválec
Kus5: Každý to máme trochu jinak udělaný, hlavně, že je to funkční. Jak jsem psal, já to uřízl a funguje to na 100%, vakl minimální a zvon když roztočím rukou, tak krásně volně dobíhá...
Re: Přídavný motor na kolo 4taktní jednoválec
Louda: Ty nemáš dotažený nosič čelistí spojky a je jen na klínku s volným pouzdrem zvonu. Je to jako,
kdybys malé řetězové kolečko nechal s povolenou matkou. Já mám u nosiče na klínku při pootáčení hrk a pokud by nebyl pořádně dotažený, tak bude cukat. Zkus si to při sundaném pouzdru.
kdybys malé řetězové kolečko nechal s povolenou matkou. Já mám u nosiče na klínku při pootáčení hrk a pokud by nebyl pořádně dotažený, tak bude cukat. Zkus si to při sundaném pouzdru.
Re: Přídavný motor na kolo 4taktní jednoválec
Poprvé od nového motoru jsem seřídil ventyly. Byly bez vůle, oba jsem nastavil na 0.05 mm.
Re: Přídavný motor na kolo 4taktní jednoválec
Kus5: Nezlob se, ale nechápu, jak chceš dotahovat nosič čelistí? Čím? Vždyť se to všechno musí hýbat, jde pouze o to, co nejpečlivěji vymezit vůle, aby to všechno správně pracovalo. Právě výhoda je v tom, že ta bronzová podložka se při dotyku čela zvonu za jízdy volně protočí a má to daleko menší odpor, než když se to dře přes bronzovou trubku s přírubou. Upozorňuji, že mě tato úprava funguje bezvadně a nikdo ať se nesnaží ji napodobovat, tímto už toto téma uzavírám, děkuji.
Re: Přídavný motor na kolo 4taktní jednoválec
Kus5: Novou hřídel s volnoběžkou už jsem namontoval a projel. Tak tato úprava nemá chybu, všechny neduhy, které to motokolo doteď při jízdě mělo a vadily mi se rázem vytratily, teď je to ten pravý požitek z jízdy.
Re: Přídavný motor na kolo 4taktní jednoválec
Omezení cukání motoru při rozjezdu. Dochází k němu tím, že se prohne upevňovací plotna pod motorem. Prohýbání plotny jsem zabránil šroubem M6 prošroubovaným do silné pásoviny přiložené pod plotu.
Re: Přídavný motor na kolo 4taktní jednoválec
Provedl jsem porovnání stlačitelnosti jednotlivých pružin spojky. Nezatížené meřily 17mm. Po zatížení 14kg se stlačily na 14, 14 a 15mm. Ta 15 mm je o něco tvrdší.
Re: Přídavný motor na kolo 4taktní jednoválec
Nechal jsem si vysoustružit nové pouzdro zvonu spojky. Původní mělo vůli skoro 0,5mm, nové má vůli 0,05mm. Super rozjezdy bez cukání. Pod šrouby čelistí jsem dal po dvou podložkách prům. 6. Ještě že jsem navyklí na dodělej doma sám.
Re: Přídavný motor na kolo 4taktní jednoválec
Po výměně pouzdra zvonu spojky mi to jede skvěle jako Loudovi. Takže dodo snaha se vyplatila.